تویوتا

تویوتا GR یاریس وحشی با قدرت 500 اسبی و ترمزهای گودزیلا!

تویوتا GR یاریس در حالت استاندارد قدرت ۲۵۷ اسب بخاری در اروپا و خروجی ۲۶۸ اسبی در برخی بازارها از جمله ژاپن و استرالیا دارد. این رقم برای یک پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو قدرت بالایی محسوب می‌شود اما آن‌گونه که به نظر می‌رسد، نیروگاه آهنین GR یاریس توانایی تولید قدرت بیشتری را نیز دارد.

این خودروی ویژه‌ای که مشاهده می‌کنید تغییرات گسترده‌ای را به خود دیده است. کار تیونینگ این GR یاریس توسط شرکتی با نام سِوِرن ولی موتور اسپرت انجام شده است. از جمله تغییرات GR یاریس می‌توان به توربو شارژر هیبرید جدیدی اشاره کرد که باعث می‌شود خودرو با سوخت استاندارد قدرت حدود ۴۵۰ اسبی و با سوخت مسابقه‌ای قدرت ۵۰۰ اسب بخاری به دست آورد.

پیشرانه این خودرو تغییرات دیگری نیز داشته است که از جمله آن‌ها می‌توان به نصب ورودی هوای فیبر کربنی اشاره کرد. این تیونر بریتانیایی همچنین یک سیستم اگزوز جدید با مبدل‌های کاتالیتیک ۱۰۰ سلولی نصب کرده است تا از همخوانی صدای تولیدی با قدرت پیشرانه اطمینان حاصل شود.

سِوِرن ولی موتور اسپرت علاوه بر پیشرانه دستی هم بر سر و روی سیستم تعلیق کشیده است و در این بخش از فنرهای پیچشی افترمارکتی استفاده کرده است. نکته احساس‌برانگیز درباره این GR یاریس به ترمزهای کربن سرامیکی برگرفته از نیسان GT-R مربوط می‌شود. کالیپرهای ترمز جلو ابعاد دیوانه کننده ۴۰۰ میلی‌متری دارند و با رینگ‌های OZ ریسینگ هماهنگی جذابی دارند. همچنین یک دست صندلی اسپرت ریکارو CS جایگزین صندلی‌های استاندارد شده‌اند.

یکی از یوتیوبرهای فعال در حوزه خودرو فرصت بررسی این خودرو را داشته است. اگرچه شرایط فیلم‌برداری از این خودرو مطلوب نبوده است اما GR یاریس مشکلی در ارائه قدرت خود ندارد و لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپرت کاپ ۲ آن به خوبی به سطح زمین می‌چسبند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. افشار

    ۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (706 ديدگاه)

    یکی از بهترین هاچبکهای دنیا هست اما فقط من ماندم این نیم وجبی ۵۰۰ اسب میخواد چه کار ؟؟

    موافقم 32
    مخالفم 1
    1. هیچکس

      ۸ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (160 ديدگاه)

      ما عاشقان پرواز را میل خزیدن نیست😄

      موافقم 34
      مخالفم 1
      1. افشار

        ۸ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (706 ديدگاه)

        😂

        موافقم 17
        مخالفم 0
  2. AMANTE

    ۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1855 ديدگاه)

    450 یا 500 اسب بخار برای یک هاچ بک در این سایز و اندازه دیگه زیادیه.

    موافقم 19
    مخالفم 3
  3. زیزیگولو

    ۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (4888 ديدگاه)

    هاچبک جمع و جور مثل این با پونصد اسب بخار!!! اونوقت فقط دوتا بال کم داره واسه پرواز!!!

    موافقم 22
    مخالفم 1
  4. Amir

    ۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (121 ديدگاه)

    چرا انقد خوبه این ماشین ؟!؟

    موافقم 18
    مخالفم 0
  5. Jdm باز

    ۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    این gr yaris

    از اون ماشینایی هست که مطمئنم نامش در تاربخ ماندگار خواهد بود

    موافقم 12
    مخالفم 0
    1. آبتین

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      تویوتا همه ماشین هاش خوبه
      ومن هم عاشق تویوتا هایلوکس هستم.
      باهاش برم مسافرت

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. Arman

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        یبار بری دیگه نمیری

        موافقم 0
        مخالفم 3
  6. rezarsnewphone

    ۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (278 ديدگاه)

    از سوپرای نسل ۵ پنج که بیشتر دوسش دارم

    موافقم 12
    مخالفم 0
  7. محمدتوربو

    ۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    سلام به همه حرف نداره عالی فقط اگه اون خطای زرداگه قرمز بودبهترمی شدیک بال عقب هم نیازداره ۵۰۰اسب بخارخیلی عالیه برای همین عشق ماشین های ژاپنیم چون قدرت تیونگ بالایی دارن

    موافقم 6
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا