متفرقه

چالش‌های خودروسازان آلمانی با استانداردهای CAFE

وقتی استانداردهای فدرال جدید مصرف سوخت آمریکا (CAFE) در جولای ۲۰۱۱ اعلام شد، همه تولیدکنندگان خودرو حضور داشتند. در استانداردهای جدید از صنایع خودرو خواسته شده تا سال ۲۰۲۵ میزان مصرف سوخت را تا ۵۴/۵ مایل برای هر گالن یا ۴/۳۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر کاهش دهند. در همین حال، چند چهره آلمانی در میان جمعیت دیده نمی‌شد.

2013-Volkswagen-Beetle-Convertible-Gas-Station-Setting
ویلیام کراون، مدیر ارشد امور هماهنگی‌های دایملر می‌گوید:

ما در توافق حضور نداشتیم و این یک حقیقت است.

گروه فولکس‌واگن نیز استانداردهای جدید را تأیید نکرده است. دلیل این موضوع این است که خودروسازان آلمانی برای رسیدن به این استانداردهای جدید با چالش‌های خاصی روبرو هستند. مسئله فقط علاقه نداشتن امریکایی‌ها به مدل‌های دیزل نیست. استانداردهای ارائه شده برای حجم خودرو اهمیت قائل شده‌اند و خودروهای بزرگ‌تر، مصرف سوخت بالاتری برایشان درنظر گرفته شده است. ولی در این میان اشاره‌ای به بازه‌های قیمتی نشده است. مرسدس و فولکس‌واگن به همراه ب‌ام‌و اتکای زیادی به فروش خودروهای لوکس‌شان در ایالات‌متحده دارند؛ خودروهایی که معمولاً قدرتمندتر و کمتر به صرفه هستند و برای مشتریانی ساخته می‌شوند که مصرف سوخت برایشان از اولویت کمتری برخوردار است.

1960_mercedes-benz_190d
فیل گات، تحلیلگر و مدیر ارشد برنامه‌ریزی‌های طولانی‌مدت IHS در این باره می‌گوید:

جایگاه آن‌ها در بازار خودرو با چالش روبرو خواهد شد.

مهم‌ترین مسئله خودِ استانداردها نیست، بلکه پیامدهای ناشی از اجرای آن‌هاست. در گذشته، آلمانی‌های میلیون‌ها دلار بابت رعایت‌نکردن اهداف مصرف سوخت پرداخت کرده‌اند که به عنوان هزینه انجام کار در این صنعت تلقی می‌شد. گات می‌گوید:

آن‌ها تنها بایستی خودروی خود را می‌فروختند و جریمه‌ها را پرداخت می‌کردند.

ولی بر اساس قوانین جدید، اگر مصرف سوخت خود را کاهش دهند، شاید دیگر نتوانند خودروهای خود را بفروشند.

2015-mercedes-benz-s550-plug-in-hybrid-in-motion-front-view
البته فارغ از اینکه خودروسازان آلمان با استاندارهای جدید موافق باشند یا خیر، برای برآورده کردن آن‌ها برنامه‌های خود را نیز داشته‌اند. در ادامه برخورد کمپانی‌های مختلف آلمانی را با این موضوع مرور می‌کنیم.

مرسدس‌بنز: پلاگین‌ها

در حال حاضر، مرسدس‌بنز با درنظر داشتن تمام جوانب حرکت بسیار آرام خود را آغاز کرده و با سیستم جدید cap-and-trade در زمینه آلودگی کربنی برای خود اعتبار خریده است. این کمپانی احتمالاً همین روند را ادامه خواهد داد.

2015-mercedes-benz-s550-plug-in-hybrid-in-motion-front-view
در همین حال، رئیس تحقیقات و توسعه مرسدس، توماس وبر، خبر از ۱۰ مدل پلاگین هیبرید تا ۲۰۱۷ داده است که با مرسدس‌بنز S550 پلاگین هیبرید آغاز می‌شوند. می‌توان انتظار داشت که نسخه‌های پلاگین هیبرید از خودروهای کامپکت و چهار سیلندر مرسدس مانند کلاس‌های CLA و GLA نیز عرضه شوند.

2015-Mercedes-C63-AMG
البته «وبر» تصدیق می‌کند که یک خودروی لوکس پلاگین هیبرید با استقبال خوبی در بازار روبرو نخواهد شد. در حال حاضر، خودروساز نمی‌خواهد که مشتریان را مجبور کند تا از مدل‌های پلاگین استفاده کنند. به عنوان نمونه، مرسدس هنوز هم مدل S550 با پیشرانه V-8 را در کنار مدل پلاگین ارائه خواهد کرد. همچنبن برند AMG، جدا از مدل CLA45 AMG به عنوان یک برند ۸ سیلندر به بالا باقی خواهد ماند. امّا طبق گفته وبر، مرسدس در درازمدت و مرحله و مرحله موتورهای احتراق داخلی را کنار خواهد گذاشت. در همین حال، این خودروساز نگران سرعت این حرکت برای مدل‌های لوکس است. وبر می‌گوید:

ما خواهان تغییر هستیم. ولی این کار به تنهایی از دست ما ساخته نیست.

آئودی: با E-tron یا بدون E-tron

آئودی ایده‌های مختلفی برای بهبود مصرف سوخت دارد. ابتدا یک E-tron بر اساس R8 بود. سپس نوبت به معرفی یک مدل E-tron کوچک‌تر با دیفرانسیل عقب رسید که با یک مدل A1 E-tron همراه شد. پیشرانه A1 E-tron یک موتور دوَرانی و یک موتور الکتریکی بود. همه این پروژه به نوعی امیدبخش بودند؛ ولی گزارش‌ها حاکی از آن بود که این مدل هنوز نیاز به اندکی تغییرات داشته‌اند.

audi-a3-e-tron-hatchback-front-side-view
در واقع، مهم‌ترین استراتژی سبز گروه فولکس‌واگن فروش بیشتر فولکس‌واگن تا حدّ ۸۰۰ هزار دستگاه به صورت سالانه تا ۲۰۱۸ است. البته این برنامه چندان بدی نیست؛ چرا که مدل‌های به‌صرفه‌ای مانند جتا و پاسات به مراتب وضعیت مصرف سوخت بهتری نسبت به A8 ها و Q7 ها دارند. امّا این برنامه در عمل چندان وضعیت مساعدی ندارد. فروش شاخه فولکس‌واگن اخیراً کاهش داشته، در حالی که رشد آئودی کماکان ادامه دارد و در حال حاضر ۳۰ درصد فروش گروه فولکس‌واگن در امریکا مربوط به آئودی است. اگر فولکس‌واگن بخواهد به استانداردهای جدید مصرف سوخت برسد، آئودی در این استراتژی اهمیت زیادی خواهد داشت.

audi-a3-e-tron-hatchback-rear-view
نشانه‌هایی از این استراتژی در فولکس‌واگن دیده می‌شود. در جولای ۲۰۱۳، آئودی ولفگانگ درهایمر را که R8 E-tron را کنار گذاشته بود با «الریخ هاکنبرگ» به عنوان رئیس بخش توسعه فنی جایگزین کرد. اتوموتیو نیوز در این رابطه گزارش می‌دهد که آئودی در حال توسعه چندین مدل پلاگین هیبرید است که اولین آن‌ها A3 اسپورت‌بک E-tron است که در ۲۰۱۵ معرفی خواهد شد. همچنین کراس‌آورهای Q5، Q3 و Q1 یک نسخه پلاگین هیبرید خواهند داشت.

audi-r8-e-tron-front-three-quarter
ب‌ام‌و: قمار بزرگ بر روی پروژه i

ب‌ام‌و هیجان‌انگیزترین بخش بازار را در اختیار دارد. این کمپانی کوچک‌تر از کمپانی‌هایی مانند دایملر یا فولکس‌واگن است؛ ولی در همین حال، به شدت به فکر بهینه‌سازی مصرف سوخت در طولانی‌مدت است. ب‌ام‌و در سال ۲۰۰۲ «مینی» را معرفی کرد و سپس آن را به سمت یک برند خودروهای کامپکت کم‌مصرف گسترش داد. در همین حال، این خودروساز بخش عمده‌ای از منابعش را به پروژه i اختصاص داده است که ثمرات اولیه آن ب‌ام‌و i3 و ب‌ام‌و i8 بوده‌اند که سرانجام راهی بازار خودرو شده‌اند. البته لازم به ذکر است که ب‌ام‌و با استانداردهای CAFE توافق کرده و خودروسازهای آلمانی دیگر این کار را انجام نداده‌اند.

bmw-i8
در همین‌حال، این استراتژی ب‌ام‌و با خطرات زیادی مواجه است. پروژه i برای این کمپانی بسیار گران تمام می‌شود؛ چرا که ب‌ام‌و باید یک پلتفرم جدید بسازد، پیشرانه جدید توسعه بدهد و منابع جدید برای فیبرکربن پیدا کند. بعد از همه این کارها، هیچ تضمینی وجود ندارد که مردم بخواهند یک خودروی الکتریکی ۵۰ تا ۱۴۰ هزار دلاری بخرند.

bmw-i8
فرصتی برای رقابت بیشتر

این چالش برای خودروسازان آلمانی می‌تواند فرصتی برای برندهایی باشد که مدت‌هاست در حال خاک خوردن و در جا زدن هستند.
استانداردهای CAFE تمام مدل‌های یک خودروساز را درنظر می‌گیرند. به عنوان مثال آلودگی‌های ناشی از مدل‌های کادیلاک به حساب کل تولیدات جنرال‌موتورز گذاشته می‌شود. این در حالی است که شورولت کروز به تنهایی بیشتر از تمام خط تولید کادیلاک می‌فروشد. به همین ترتیب، لکسس و اینفینیتی نیز از پشتیبانی تویوتا و نیسان لذت می‌برند.

شکی وجود ندارد که این برندها نیز در مدل‌های با عملکرد بالا سرمایه‌گذاری کرده‌اند. از جمله لکسس RC F با پیشرانه V-8، اینفینیتی Eau روگ با پیشرانه GT-R و یک کادیلاک جدید با پیشرانه V-8 که به عنوان نماد این برند در اواخر دهه کنونی میلادی عرضه خواهد شد. البته به خاطر داشته باشید که هیچ کدام از این برندها، بهینه‌سازی مصرف سوخت را فراموش نکرده‌اند و روز به روز بر مدل‌هایی در این راستا می‌افزایند. ولی مهم‌ترین مزیت آن‌ها این است که لازم نیست کاملاً استراتژی کامل تولید محصولات خود را تغییر دهند تا استانداردهای جدید را برآورده کنند.

آن‌ها می‌توانند

پیش از آن که مقدمات مرثیه برای برندهای لوکس آلمانی را آماده کنیم، به یاد داشته باشید که این کمپانی‌ها همگی دارای منابع مالی و مهندسی زیادی هستند که می‌توانند برای حل این مشکل به کار گیرند. آن‌ها همچنین حکمرانان پرمیوم بازار خودرو هستند که بسیاری از مشتریان نسبت به آن‌ها پیش‌زمینه ذهنی خوبی دارند. اگر کسی بخواهد به دنبال خودروهای جدید مقرون‌به‌صرفه باشد، حتماً از میان ب‌ام‌و، آئودی و مرسدس‌بنز خواهد بود. «گات» دراین‌باره می‌گوید:

آن‌ها می‌توانند و این موضع کاملاً واضح است؛ ولی سؤال اینجاست که به چه قیمتی؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۵۱ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    کامنت اول

    مصرف سوخت ؟
    ۴/۳۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
    مگه میشه؟
    آن‌ها می‌توانند و این موضع کاملاً واضح است !!!

    1. لاکی استریک

      ۶ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (191 ديدگاه)

      زشته این کامنته اول گفتن و بچه بازیها و بجای اینکه یک کامنت الکی بذارید که کامنت اول شید بهتره بار علمی رو بالا ببرید چون وقتی تو جمع صحبت میشه نمیگن چن بار کامنت اول شدی و روی باره علمی بحث میکنند

      1. امیر

        ۶ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (180 ديدگاه)

        با تشکر از کامنت های شما که بار علمی سایت را بالا میبره

      2. سعید131

        ۶ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (65 ديدگاه)

        موافقم از 10 باری که اسکرول میکنم پایین دوتا نظر بدرد بخور بخونم. 6 بارشو پشیمون میشم!

    2. dragonborn

      ۶ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      شاید بتوانند شاید هم نه…
      انسان از وقتی به دنیا بیاد تا وقت مردن فقط تو چالشه

    3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۶ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (6526 ديدگاه)

      درود . تورو به خدا این بحث کامنت اولی رو بذارید کنار . خیلی زشته .

      اینجا شده عین پیش دبستانی . کی این مساله رو مد کرده ؟؟؟؟

      منم خیلی دوست دارم کامنت اول بذارم ولی دوتا خبر مهم بدم . اما فرصت

      نمیشه . اما نه اینکه مثل شما بیام افتخار بکنم .

      زشته به خدا . بس کنید .

      1. mahdi

        ۶ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (208 ديدگاه)

        وقتی پیشکسوتهای کامنت گذار سایت میان به هم هزار تایی و دو هزار تایی شدن کامنتهارو به هم تبریک میگن دیگه چه توقع از این بچه ها دارید

        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۶ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (6526 ديدگاه)

          درود .

          1000 تایی شدن دیدگاه ها خیلی فرق میکنه ، اون سابقه

          طرفو نشون میده ، اما مبنی بر بالاتر بودن و بیشتر فهمیدن

          و … نیست . در ضمن اینجا هر روز کسی 1000 دیدگاهی

          نمیشه پس ربطی به هم ندارن . به شخصه تا به حال ندیدم

          اینجا کسی از تبریک گفتن به یکدیگر ناراحت بشه ، اما

          از این کامنت اول همه ناراحتن . چون یک حرف و حرکت

          بچه گانست . در ضمن هیچ فرقی بین کسی که 10 هزار

          دیدگاه داره و کسی که یک دیدگاه داره نیست . همه

          امدیم اینجا تا از همدیگر اطلاعات بگیریم . نه اینکه

          من اول هستم یا تو .

        2. رضا ... فقط مرسدس بنز

          ۸ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          چشممان به جمال میلاد خان روشن…..

  2. لاکی استریک

    ۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (191 ديدگاه)

    من حاضرم روزی ۱۰۰ هزار تومن پول برا بنزین بدم ولی یه صدا مثله ماسل کارها به گوشم بخوره نه ویز ویز ماشین برقی که مثله جارو شارژیه

    1. احسان آرسنالی

      ۸ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1947 ديدگاه)

      منم باهات موافقم تا بخش شنیدن صدای ماسل کار ولی درباره ی بقیه در اشتباهی چون ماها یا حداقل امثال من عقده شنیدن صدای ماسل کار رو داریم , این حرف رو میزنیم وگرنه اهالی لندن آرزو دارن صدای موتورهای پرسیلندر قطع بشه چون عربها داغونشون کردن

    2. DRAGONBORN

      ۱۲ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      بزار تو جیبت

  3. MoahmmadTSR

    ۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (323 ديدگاه)

    ما ک تو یورو 4 گیر کردیم!

    1. علی آهنگر

      ۶ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (375 ديدگاه)

      جسارت نباشه ها توی ایران هنوز دارن روی ایربگ سرنشین و استاندارد یرو 4 میزنن تو سر و کله هم
      البته خودرو سازای عزیز توی این زمینه خیلی پیشرفت داشتن یکی از کارهای اساسیشون این بوده که فعلا فقط دارن پول یرو 4 را از مردم میگیرن و این نشونه ی اینه که داریم پیشرفت میکنیم
      :D

  4. 4MATIC

    ۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1051 ديدگاه)

    چه فایده وقتی قدرت موتوروتوان کم بشه دیگه مصرف سوخت چیه
    ماشین باید درحین مصرف ایده ال قدرت وشتاب مناسبی هم داشته باشه

    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۶ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (6526 ديدگاه)

      درود بر شما .

      نگران نباش . المانی ها در کم کردن مصرف سوخت و تولید خودروهای پاک پیشینه ی

      خیلی خوبی دارند .

  5. M Power///

    ۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (415 ديدگاه)

    مصرف سوخت مسئله امروز، دیروز، فردا و آینده. با این پیشرفت و سخت گیری که اروپا و آمریکا در این زمینه دارن و انجام دادن. رسیدن به مصرف که سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا گفته تا سال ۲۰۲۵ دور از ذهن نیست. و کاملا عملی است.

  6. حسین

    ۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (248 ديدگاه)

    فکر نمی کنم به هیچ وجه نگران باشند چنان چه بنز تو مدل AMG GT نشان داد یا پلاگین هایی که سال هاست دارن میسازن. ب ام و حد اقل سه نسله سیستم بازیافت نیروی ترمز درشون اجرا میشه سال هاست پلاگین هیبرید میسازه ، سال هاست از پلاستیک تقویت شده به جای فلز در شاسی و کف و بدنه و… استفاده میکنه ، استفاده از فلز سبک تر به جای فولاد و استیل در بخش فنی و بدنه ، روی اوردن به موتور های توربو ، توربو های با حجم متغیر ، اویل پمپ با حجم متغیر ،تکنولوژی والو ترونیک ، کوئل چند گانه ، تزریق مستقیم سوخت در محفظه موتور ، چراغ های ال ای دی ،حفظ گرمای موتور چون استارت اولیه موتور سرد بیشترین مصرف رو داره ، تولید انبوه قطعات کربنی برای خودرو های تولید انبوه (سقف M6 نسل قبل ) ،روی آوردن به محور جولو ، کانسپت هیدروژنی ، خودرو های برقی از زمان 2002 ( البته قاطی گفتم بعضیاش مختص ب ام و نیست اشتباه نگیرید ). فولکس و پورشه قطعا آلمانیا چندین ساله که دارن تحقیق و توسعه میکنن حالا ازشون خواسته شده و مطمعنا تکنولوژی هایی دارن که هیچ جای دنیا ندارن

  7. من

    ۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (249 ديدگاه)

    توی ایران هم میشه از این کارا الهام برداری کرد مثلا از 10 لیتر بنزین در 100 شروع کنن که شامل حذف وانت پیکان میشه پیشرفت خیلی خوبی میشه

    1. حسین

      ۶ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (248 ديدگاه)

      چی پیکان متوقف بشه !! زود باش حرفتو پس بگیر داری در مورد تمام صنعت ملیمون حرف میزنی …. خدای من آخرزمون شده

  8. مرتضی

    ۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (849 ديدگاه)

    احمقانه ترین جمله ای بود که میشد نوشت!! اگه منظور آلمان ها باشند!!(این چالش برای خودروسازان آلمانی می‌تواند فرصتی برای برندهایی باشد که مدت‌هاست در حال خاک خوردن و در جا زدن هستند) واقعا آلمان ها همیشه در جا میزنند والا هر چی اینجا دیدم ماشین های آلمانی مصرف سوختشون عالی هستند یعنی بهترین خودرو سازان جهان از پس قوانین احمقانه امریکا بر نمیاد؟؟(میدونم دوستان جهان سومی مون خیلی دردشون میاد به امریکا اربابشون چیزی بگیم و احتمال بسیار قوی سانسور خواهد شد نظرم) بر فرض بر نیاد مردم امریکا میان دست از سر بنز و بی ام و بردارند؟؟؟ خوب چین بازار بدی نیست هست؟؟؟ همین ایران ازاد بود خیال بنز و پورشه و بی ام و راحت بود!!

    1. Tesla ,Silicon Valley,

      ۶ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (176 ديدگاه)

      برو یه نگاهی به آمار خودروهای فروخته شده در آمریکا نگاه کن بعد بیا نظر بده.تو آمریکا میزان فروش بنز و بی ام و در مقابل تویوتا و جنرال موتورز اصلا عددی نیست.نگو فولکس واگن که اونم داره دست وپا میزنه!

      1. زیگما

        ۶ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        اول بگم خودرو های المانی اکثرا بی نظیر و عالی هستند.
        ولی
        مرتضی جان هرچند در کل عمرم بی منطق تر از شما در بحث ها ندیدم
        ولی لازم میدونم توضیحی خدمتتون بدم
        با یه نگاه به مناطق آزاد کشورمون میبینید که اکثر خودرو های فروش رفته در مناطق آزاد شمال کشور امریکایی هستند و در مناطق آزاد جنوب کشور هم بازار اول دست ژاپنیا و بعدش امریکایی هاست.

        پس این حرفت صحیح نیست
        “همین ایران ازاد بود خیال بنز و پورشه و بی ام و راحت بود!!”
        این آقا مرتضای ما یک کینه قلبی از خودرو های امریکایی و امریکا داره
        هیچ وقت یادم نمیره
        یه روز تو کامنت ها لینک چند تا عکس ماشین قدیمی امریکایی گذاشتم و ایشون بی دلیل اومدن گفتن چرا داری عکس این لگنارو میذاری!
        باری….

        1. مرتضی

          ۷ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (849 ديدگاه)

          زیگمای عزیز باعث افتخار منه که توسط همچون تویی به بی منطقی محکوم می شم ! تویی که داشتی خودتو تیکه تیکه میکردی که چرا طرف داره در مورد بی ام و مطلب مینویسه! خیلی رو داری به خدا به مردم بگی چرا در مورد عشقت مینویسی اصلا یه کاری کردی طرف توبه نامه نوشت!!! هنوز یادمون نرفته!! و حتی ادعاهایی که … نمیگم دروغ ولی ..راست هم نبود حتی امار جهانی رو قبول نداری !! فقط یه موسسه امریکایی رو در همه این عالم فانی قبول داری تو.. تو!! از منطق حرف میزنی؟؟؟ ای خاک عالم بر سر منطق!! و اما سی سال منع بودند و تقریبا امریکایی ها در بازار ایران بودن حالا واسه یه عده شده یه چیز عجیب !! حالا بگذریم که پشت سر این واردات سیاست عجیبی خوابیده امریکایی ها حتی توسط شرکتی؟! غیر قانونی؟ میخواستند تیم ملی ایران رو در جام جهانی حمایت مالی کنند!!! :)) حالا بگذریم که المانها به وضح گرانقیمت ترند جنوب هم وضعیت کلی مردم ایده آل نیست 1.. 2: این اماراته که یه جورایی میگه کی در جنوب کی چی سوار شه( حالت طنز تلخ رو داره!) اما در مرکز و کرج . … این بنز و بی ام و پورشه دارن سلطنت میکنند یعنی لوکس سوارهامون پورشه سوار و مرسدس سوارن.. و در بین متوسط ها هم کره ای ها دارن سلطنت میکنند نه ژاپنی ها و طبیعتا نه امریکایی ها من از امریکایی ها کینه دارم؟؟ جواب: بله بدون شک! اما این ربطی به ماشین نداره یعنی من چه کنم امریکا از المان و ژاپن به وضوح عقب تره تازه با این همه انتقال فن آوری!! قوانین امریکا رو احمقانه میدونم در تمام ضمینه ها اینجا هم بحثش نیست یعنی تو باید اول یه سطح بسیار کم از اطلاعات رو بگیری (البته نه از تلویزیون؟!؟! فارسی امریکا) تازه در جایی که بحثش رو بشه انجام داد بحث کنیم که اینجا جاش نیست و در مورد لگن بودن ماشینایی که عکسش رو گذاشتی اصلا یادم نیست ولی در لگن بودن ماشینایی که سه چهار متر طول دارن و کلی پر مصرفند و ایمنیشون صفره!(بدنه سخت که در هنگام تصادف بجای جذب ضربه به خودش همه رو منتقل میکنه به راننده بخت برگشته!!) شکی نیست هیچ ادم عاقلی شکی درش نداره تو هم کلاسیک بازی بیشتر! ودر انتها کیفیت مزخرف ماشین های امریکا به زودی برای کسانی که خریدنشون مشخص خواهد شد!( من اگه ماشین خوب امریکایی ببینم بدون شک خواهم گفت یعنی در گفتنش ابایی ندارم!)

      2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۶ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (6526 ديدگاه)

        درود .

        اقای تسلا ما بارها اعلام کردیم که برند ها به چند دسته تقسیم میشن .

        برند های ارزان قیمت : داتسون . داچیا . سایون و …

        که برای افراد کم در امد و ضعیف جامعه هستش .

        برند های معمولی : تویوتا . نیسان . هوندا . فولکس . فیات .

        سوزوکی . و ….. که برای افراد معمولی توصیه میشه .

        برند های لوکس : بنز . ب ام و . ولوو . لکسس . ب ام و . ائودی

        و … که برای افراد پولدار هست .

        برند های سوپر لوکس : رولزرویس . میباخ . بنتلی . که برای

        مولتی میلیاردرها هست .

        حالا به نظر شما بنز و یا هر برند لوکسی باید فروشش از برند های

        معمولی بیشتر باشه ؟؟؟؟

        منطق شما اینو میگه ؟؟؟

        الان کادیلاک . لکسس . جگوار و …. چون فروششون به تویوتا .

        فیات و فولکس و جنرال موتورز نمیرسه ، دلیل بر ضعیف بودن یا بد

        بودنشونه ؟؟؟

        1. Tesla ,Silicon Valley,

          ۶ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (176 ديدگاه)

          آقا میلاد حرف شما کاملا درسته.ولی باز هم در بازار آمریکا برندهای لوکس ژاپنی بیشتر از آلمانیا طرفدار داره.
          و اما این جمله آقا مجتبی کاملا نشان از نوعی ترس ویا شاید گفت نوعی تعصب باشه که میگه: “یعنی بهترین خودرو سازان جهان از پس قوانین احمقانه امریکا بر نمیاد”
          به کلمه احمقانه دقت کنید!من میگم برا شما استاندارد “ایران 6” ایجاد کنن!!!!!!!!

        2. میلاد . فقط آلمان . فقط بنز .

          ۷ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2 ديدگاه)

          درود تسلا جان . من بابت لحن تندم عذر میخوام، اما از شما میخوام که فروش جهانی برندهای لوکس رو ببینی نه فقط بازار امریکارو ، المانی ها در دنیا پرفروشند نه در یک قاره ی خاص.

        3. رضا ... فقط مرسدس بنز

          ۸ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          مجتبی کیه تسلا جان؟؟؟!!!

    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۶ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (6526 ديدگاه)

      درود .

      مرتضی جون داداش گلم اشتباه متوجه شدی .

      داره میگه این چالشی که رو به روی المانی ها قرار گرفته ، میتونه فرصت

      خوبی برای برند هایی باشه که دارند خاک میخورن .

      برات مثال میزنم :

      کادیلاک . اینفینیتی . اکورا . لینکلن . مازراتی . که فروششون بعد از

      برند های المانیه . منظور این برندها بوده . البته لازم به ذکر است که

      بگم ، شخصیت شما برای من محترمه و اگر گیریم که شما بی منطق باشی ،

      خیلی بهتر از این است که دروغ گو باشی . ان هم دروغ گوی بزرگ .

      1. PEUGEOT

        ۶ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (999 ديدگاه)

        واقعا خندم گرفت فروش خودروهای بنز و بی ام و رو با خودروسازانی چون تویوتا و جنرال موتورز مقایسه می کنن. بنز و بی ام و لوکس سازن جنرال و تویوتا خودروسازای معمولین(از نظر قیمتی)
        خب این کاملا مشخص که فروش تویوتا و جنرال بیشتر از بنز و بی ام و باشه
        شما چرا نمیای فروش بنز و بی ام و رو با خودروسازانی چون کادیلاک . اینفینیتی . اکورا . لینکلن . مازراتی مقایسه کنی که هیچ حرفی در مقابل آلمانی ها ندارن.
        تازه از همه اینا بگذریم جنرال یه کمپانی ترسویی که تمام دارایشو با سیاست و دروغ بدست آورده
        برین تحقیق کنید که چه بلایی سر کمپانی های ساب و دوو نیورد
        دو سه سال پیشم به خاطر اینکه بدون رقابت و به راحتی وارد بازار ایران بشه تمام کمپانی های فرانسوی مثل پژو رنو سیتروئن توتال ایرباس رو به کمک دولتش با حیله تحریم ایران کشید بیرون الان خودش بی طور مخفیانه خودروهاشو وارد می کنه و به وسیله جنرال الکتریک به ایران قطعه هواپیما می فروشه.
        کاملا با حرفت موافقم میلاد جان آدم بی منطق باشه بهتر اینکه سنشو به خاطر کمبود شخصیت به جای 16 سال 30 ساله معرفی کنه

        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۶ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (6526 ديدگاه)

          درود .

          محمد جان این نشون میده که ما میاییم اینجا که کل کل

          کنیم . نه اینکه چیزی یاد بگیریم .

          یا حداقل اشتباهمون رو منطقی بپذیریم . بعد از این همه

          مدت ، هنوز تفاوت بین برند هارو نمیدونیم .

          این یعنی :

          اومدیم برای کل کل کردن .

          کل کل خوبه ، اما با اطلاعات و منطقی .

        2. PEUGEOT

          ۶ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (999 ديدگاه)

          کاملا موافقم میلاد جان
          واسه بعضی ها متاسفم

        3. Ehsan

          ۶ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (1251 ديدگاه)

          16 سال به جای 30 سال ؟!!!؟ X-(
          این واقعیت داره ؟

        4. Ahmad..F12

          ۱۱ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2542 ديدگاه)

          باز این داستان 16 سال اومد وسط که :)

      2. مرتضی

        ۷ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (849 ديدگاه)

        میلا جان منم جملم شرطی بود یعنی اگه منظورش اینه این جمله احمقانست!! اول جملمو بخون خدایی اگه منظور المان ها باشن و یعنی اینکه طرف بگه آلمان ها در جا میزنند و خاک میخورند شما به اون جمله احمقانه نگی چی میگی؟؟

    3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۶ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (6526 ديدگاه)

      درود .

      همونطور که تویوتا و هوندا و نیسان خیلی خوب دارند در امریکا فروش میکنند ،

      فولکس هم در بزرگترین بازار دنیا داره مثل نقل میفروشه که جنرال به گرد

      پاشم نمیرسه . این دلیل بر بد بودن و یا ضعیف بودن جنرال یا تویوتا نیست ،

      فولکس داره جواب سرمایه گذاریهاشو میگیره . همانطور که تویوتا داره جواب

      خدمات خوب و مشتری مداریشو میگیره .

      البته نباید از سلیقه های مردم دنیا صرف نظر کنیم .

  9. علی آهنگر

    ۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (375 ديدگاه)

    اینا که همش قرتی بازیه این خارجی هاست ماشین باید یه تیکه چودَن مثل نیسان باشه وسلام
    :D

    1. حسین

      ۶ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (248 ديدگاه)

      هه هه آخ آخ آخ . دور از شوخی شنیدم نیسان دیگه پلاک نمیشه .تاحالا فکر کردین اگه اسطوره ای مثل نیسان که به چشم دیدم 5 تن بهش بار زدن دیگه تولید نشه چه بلایی سر حمل و نقلمون میاد ؟

      1. علی آهنگر

        ۶ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (375 ديدگاه)

        بله خوب اینا تصمیمات اساسی دولت هست که هیچ راه بازگشتی نداره و حتما اجرا میشه
        مثل همین 4 سال پیش که قرار بود پراید از رده خارج بشه و دیگه شماره گذاری نکنن
        البته هیچ جای نگرانی نیست چون وانت سایپا 151 میتونه جایگذین خوبی برای نیسان جونیور باشه

      2. tadano

        ۶ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (176 ديدگاه)

        نیسان 7 تن خاور 14 تن تازه 6 متری اسنادش هم موجوده ولوو NH12 کمپرسی 40 تن

  10. عباس

    ۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (154 ديدگاه)

    خوبه ویران خودرو و سایبان تو جلسه نبودن وگرنه خوب جوابی بهشون میدادن با این استاندارد های الکی شون!!!نمیگید همین استاندارد یورو ۴ بلای جون صنعت جهانی ما شده،حالا فردا بیان این استانداردم اجرا کنن!من ایمان دارم این استاندارد رو هم ما اجرایی میکنیم!و فردا باید خودمون اتاق خودرو هل بدیم که اصلا بنزین مصرف نشه تا دل غول های خودرو سازی بسوزه که ما زود تر به این استاندارد رسیدیم

  11. Ahmad

    ۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (150 ديدگاه)

    به نظرم یه مشورتی باید با خودرو سازهای ما داشته باشن!!!

  12. Ehsan

    ۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    مهندسین همیشه راهی پیدا میکنند یا میسازند ، مخصوصا مهندسین خِبره آلمانی

  13. بهزاد

    ۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (2537 ديدگاه)

    قوانین محیط زیست در تمامی کشورها و قاره های پیشرفته به سمت سخت گیری بیشتر در حال حرکته و طی این سالها خودروسازان بزرگ هم با این قوانین هماهنگ بودند.
    این تحلیل یک ایراد بزرگ داره و اونم اینکه نشانه گیری به سمت خودروسازان آلمانی که در این مسیر پیشگام یا حداقل جزو پیشروها بودند رفته و اگر واقع بین باشیم این قوانین موجب بالا رفتن هزینه ها برای توسعه و تحقیق بابت پیشرانه و انتقال نیرو و آیرودینامیک و سیستم های هیبرید خواهد شد و این مسیر برای شرکتهایی که پولی بابت هزینه های گزاف ندارند و یا شرکتهایی که هنوز به صورت کلاسیک خودروهایی با پیشرانه های پر حجم تولید میکنند که در رأس اون خودروسازان آمریکایی هستند بیشتر دردسرساز خواهد شد!
    اگر صرفا قیمت خودروهای لوکس آلمانی رو تجزیه و تحلیل کنیم و دلیل بالا بودنشونو به این نتیجه میرسیم که این خودروها علاوه بر تکنولوژی های پیشرانه و سیستم انتقال قدرت در شاسی و بدنه هم از مواد سبک و گرانی استفاده میکنند و همین حالا هم مدلهایی رو دارند که این استانداردهارو رعایت میکنه و اگر قرار باشه خودروسازان متوسط به این سطح برسند با افزایش هزینه ها روبرو خواهند شد و دیگه خودروی زیر 40 هزار دلار به خاطره ها میپیونده!
    اگر هم فرض رو بگیریم که تکنولوژی مواد به سطحی برسه که قیمت مواد سبک و مقاوم کاهش زیادی پیدا کنه باز سود اصلی رو لوکس سازان آلمانی خواهند برد چون دسترسی به این مواد با هزینه کمتر فراهم شده و اون فاصله قیمتی با خودروسازان متوسط کاهش خواهد یافت.
    به هر روی این موج جدید رعایت استانداردها نتنها خطری برای آلمانی ها نداره بلکه ممکنه چندین رقیب کلاسیک هم از دور خارج بشه یا حداقل فاصله قیمتی به حد معقولتری برسه.
    بنده اهل پیش بینی نیستم ولی با اجازه اساتید از همین الان برای 2025 قول میدم خودروهای 1 لیتری با 500 اسب بخار رو خواهیم دید که تمامی استانداردهارو رعایت خواهند کرد.

    1. میلاد . فقط آلمان . فقط بنز .

      ۷ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      درود، داش بهزاد خیلی میخوامت، چقدر مم پیدایی

  14. بهزاد

    ۷ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (2537 ديدگاه)

    درود میلاد جان.
    شما که ستاره سهیل شدی.
    در خدمت دوستان هستیم فقط نظر کمتر میدیم. امیدوارم که کار و بار به وقف مراد باشه و همیشه سلامت باشی.

    1. میلاد . فقط آلمان . فقط بنز .

      ۷ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (6526 ديدگاه)

      ممنون بهزاد جان ، من نوکرتم ، اینترنت مغازه به مشکل خورده وگرنه بیشتر میام اذیتتون میکنم. این پیام هارم وقتی میام خونه میذارم. نمیدونم نت مغازه چش شده ، شاس میزنه. فقط سایت پدال و باز نمیکنه، جدیدا هم سایت مجله ماشین، خلاصه ما هم خیلی قبولت داریم و هم دوستت داریم

  15. مجتبی

    ۷ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (217 ديدگاه)

    یعنی خود ماشین های امریکایی این استاندارها رو پاس کردن؟
    موستانگ و فورد و اون وانت های بزرگ دوج و غیره؟

  16. امید

    ۹ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    چالش های گاری سازان ایرانی در چاپیدن بیشتر و بهتر مردم برای کلا واردات خودرو صفر شود و چگونه یک گاری 3 میلیونی را 300 میلیون بالا ببرند

  17. Ahmad..F12

    ۱۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (2542 ديدگاه)

    با این کار آمریکا عرصۀ رقابت تنگ میشه و به نوعی خودروسازا اَلَک میشن و خوبا میمونن

  18. سيدسلمان علوي

    ۱۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعان به مهندسین آلمان ازنظر صنعت احترام گذاشت هیج تقلبی درکارشان نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا