متفرقه

آینده مبهم نمایشگاه خودروی فرانکفورت

حالا می‌توان گفت که داغ‌ترین روزهای نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۹ پشت سر گذاشته شده‌اند. ما تقریباً تمامی خودروهای جدید خودروسازان را در این رویداد دیده‌ایم و برخی کانسپت ها نیز واقعاً جلب‌توجه کرده‌اند.


البته آینده‌ی نمایشگاه فرانکفورت حداقل در فرم فعلی خود در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. بنا به گزارش روزنامه‌ی آلمانی Handelsblatt، خودروسازان از فرمت کنونی این رویداد خودرویی انتقاد کرده‌اند و این امر باعث شده برخی از خودروسازان مهم جهانی رغبتی برای حضور در نمایشگاه امسال نداشته باشند. همچنین برخی خودروسازان دیگر همچون ب ام و از فضای نمایشگاهی کمتری استفاده کرده‌اند.


از جمله مهم‌ترین خودروسازانی که در نمایشگاه امسال فرانکفورت حضور نداشته‌اند می‌توان به تویوتا، پژو، سیتروئن، نیسان، کیا، ولوو، فراری و برندهای فیات-کرایسلر اشاره کرد.

گفته می‌شود خودروسازان در حال بحث و بررسی ایده‌ی تکامل و تغییر ایده‌ی برگزاری نمایشگاه فرانکفورت در آینده هستند و می‌خواهند بجای خودروهای جدید حمل‌ونقل آتی موردتوجه قرار گیرد. همچنین برگزاری توری در شهرهای آلمان نیز می‌تواند جزئی از این پیشنهادهای جدید باشد.


نیکولاس پیتر مدیر مالی BMW گفته است:

اهمیت نمایشگاه‌های خودرویی تغییر کرده است. در آینده تمرکز کمتری روی محصولات جدید وجود خواهد داشت و بیشتر بر تکنولوژی تأکید خواهد شد.


اگرچه برخی خودروسازان به‌طور کامل در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۹ حضور نداشتند اما برندهایی همچون مرسدس بنز و BMW فضای کمتری را در اختیار گرفته‌اند. بنا به گزارش Handelsblatt، بودجه و فضای نمایشگاهی BMW نسبت به نمایشگاه قبلی تا دوسوم کاهش یافته و فضای نمایشگاهی مرسدس بنز و اسمارت نیز ۳۰ درصد افت را نشان می‌دهد.


همچنین گزارش شده تعداد بازدیدکنندگان نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۹ افت ۲۰ درصدی داشته و همچنین فضای کل این رویداد مهم خودرویی نیز با کاهش ۱۶ درصدی به ۱۶۸ هزار مترمربع رسیده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (6 ديدگاه)

    چه اشکالی داره این شکل نمایشگاه ؟؟؟؟
    خیلی هم جذابه ، جمع شدن همه برندها دور هم و امکان دیدن همه خودروها و تکنولوژی ها تو یک جا و مقایسه از نزدیک
    یه کارناوال پر شور برای همه طرفدارای خودرو ، بدون هزینه گزاف برای مخاطبین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. net

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (3149 ديدگاه)

      این مدل نمایشگاهها ماشین مثل فرانکفورت و ژنو و پاریس و نمایشگاهای ایالتهای امریکا که تمام خودروسازهای معتبر دنیا کنار هم جمع میشوند خیلی خوبه و حس خوبی داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. بی نام

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    هر خودروسازی که در نمایشگاه دیترویت و فرانکفورت غایبه در نمایشگاه CES حضور فعالی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. net

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (3149 ديدگاه)

      نمایشگاه ces لاس وگاس مربوط به تکنولوژیهای علمی خودرو هست و ربطی به نمایشگهای معتبر خودرو مثل شیکاگو و نیویورگ و دیترویت و لس انجلس و ژنو و فرانکفورت و پاریس نداره.اگر همه تولیدکنندگان معتبر خودرو دنیا در نمایشگهای ایالتهای امریکا و ژنو و فرانکفورت و پاریس حضور یابند جذابیت نمایشگاه دوچندان میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. مانی

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    وقتی‌ برترین نمایشگاه خودرو‌ای به این روز افتاده وای به حال بقیه
    من که با این جور نمایشگاه‌ها خیلی‌ بیشتر حال می‌کنم اما جهت تغییرات متفاوته

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا