چشم اندازموتورسیکلتهفته نامه

راهنمای خرید بهترین موتورسیکلت‌های 250 سی‌سی بازار ایران

در این مقاله برخی از بهترین موتورسیکلت های ۲۵۰ سی سی بازار ایران را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

ممنوعیت ورود موتورسیکلت‌هایی با حجم موتور بالاتر از ۲۵۰ سی سی باعث شده طرفداران این نوع وسایل نقلیه به گزینه‌های موجود در بازار که حداکثر حجم ۲۵۰ سی سی دارند رضایت دهند. همین امر قیمت گزینه‌های موردبحث ما را نیز بالاتر برده و مجموع این اتفاقات موجب شکل‌گیری بازاری محدود برای خریداران شده است. با تمامی این تفاسیر می‌خواهیم برخی از بهترین موتورسیکلت های ۲۵۰ سی سی بازار کشور را خدمت شما عزیزان معرفی نماییم.

همچنین بخوانید:

یک موتورسیکلت اسپرت با قوای محرکه نسبتاً پرحجم که در کشورمان قیمت بالایی هم دارد باید از ویژگی‌های شاخصی برخوردار باشد. طراحی جذاب و چشم‌نواز، کیفیت ساخت بالا، پیشرانه پرقدرت و پرطنین، خدمات پس از فروش قابل‌قبول و در دسترس بودن قطعات و لوازم‌یدکی جزو مهم‌ترین فاکتورهای موتورسیکلتی خوب هستند هرچند باید اذعان کرد در بازار داخلی نمی‌توان به تمامی این موارد دست یافت و غالباً یک یا چند فاکتور قربانی موارد دیگر می‌شود. در لیست زیر شاخص‌ترین موتورسیکلت های ۲۵۰ سی سی معرفی شده‌اند اما امکان از قلم افتادن مدل‌های دیگر نیز وجود دارد بنابراین از شما خواهش می‌کنیم درصورتی‌که مدل دیگری را مدنظر دارید حتماً در بخش نظرات معرفی نمایید تا ما و دیگر کاربران نیز با آن آشنا شویم. ضمناً پیش از این مقاله بهترین موتورسیکلت های ۱۵۰ سی سی بازار ایران نیز در پدال منتشر شده که می‌توانید آن را هم مطالعه بفرمایید.

بهترین موتورسیکلت های ۲۵۰ سی سی بازار ایران

باجاج دومینار ۲۵۰

باجاج جزو مشهورترین برندهای حاضر در بازار موتورسیکلت کشور است. این شرکت هندی محصولات متنوعی را تولید می‌کند که یکی از آن‌ها دومینار ۲۵۰ خواهد بود. موتورسیکلت موردبحث از پیشرانه‌ای با حجم ۲۵۰ سی سی استفاده می‌کند و قدرت حدود ۲۷ اسب بخار و گشتاور حدود ۲۴ نیوتون متری دارد. به عنوان رقیب قابل‌قبول برندهایی همچون بنلی، کی تی ام و زونتس، باجاج دومینار ۲۵۰ حداکثر سرعت ۱۵۵ کیلومتر در ساعتی دارد و باک سوخت ۱۳ لیتری آن نیازهای مصرف‌کنندگان را به خوبی برطرف خواهد کرد.

کاوازاکی نینجا ۲۵۰

کاوازاکی جزو بهترین برندهای ژاپنی تولید کننده موتورسیکلت در دنیاست و مدل نینجا ۲۵۰ آن نیز محبوبیت زیادی بین موتورسواران دارد. طراحی جذاب و اسپرت یکی از فاکتورهای اصلی خرید این موتورسیکلت به شمار می‌رود. نینجا ۲۵۰ با دو پیشرانه دو و چهار سیلندر عرضه شده و مدل چهار سیلندر آن توانایی‌های بالایی در بازار کشورمان دارد. ترمز ضد قفل، حالت‌های مختلف سواری، کنترل کشش و… از جمله شاخص‌ترین تجهیزات نینجا ۲۵۰ به شمار می‌روند. صفر تا صد کیلومتر در ساعت حدود ۷ ثانیه نیز برای رفع عطش عاشقان سرعت و شتاب کافی خواهد بود.

بندا راک ۲۵۰

شرکت دینو موتور چندی پیش این موتورسیکلت را عرضه کرده است. همان‌طور که نام موتورسیکلت بندا نشان می‌دهد، پیشرانه دو سیلندر ۲۵۰ سی سی راک قدرت حدود ۲۷ اسب بخار و گشتاور ۱۹ نیوتون متر را تولید می‌کند. سیستم آب‌خنک کارای موتورسیکلت نیز روی کاهش استهلاک و بهبود راندمان تأثیر چشمگیری دارد. بندا راک ۲۵۰ به تجهیزاتی همچون ترمز ضد قفل، چراغ‌های LED و… مجهز است.

یاماها R25

یکی دیگر از بهترین موتورسیکلت های ۲۵۰ سی سی بازار کشور را می‌توان یاماها R25 دانست. یاماها رقیب قدرتمندی برای کاوازاکی و هوندا محسوب می‌شود و مدل R25 آن با طراحی جذاب و مسابقه‌ای نظرها را به خود خیره می‌کند. این موتورسیکلت به پیشرانه ۲ سیلندر با حدود ۳۶ اسب بخار قدرت و ۲۳ نیوتون متر گشتاور مجهز است و از این نظر حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. صفر تا صد کیلومتر در ساعت حدود ۶ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر در ساعت نیز جزو ویژگی‌های عملکردی یاماها R25 خواهند بود.

هوندا CBR250RR

ضلع دیگر موتورسیکلت‌سازان مشهور ژاپنی هوندا نام دارد که محصولاتش در کشورمان به خوبی شناخته شده‌اند. مدل CBR250RR رقیب کاوازاکی نینجا ۲۵۰ و یاماها R25 است و قدرت ۳۸ اسب بخار و گشتاور حدود ۲۴ نیوتون متر را ارائه می‌کند. با وجود چنین پیشرانه‌ای، موتورسیکلت هوندا می‌تواند در عرض ۶ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت را ثبت نماید. این موتورسیکلت هم همانند رقبای هم‌وطن خود از طراحی جذاب و امکانات متنوعی سود می‌برد و درصورتی‌که بودجه کافی وجود داشته باشد قطعاً جزو بهترین موتورسیکلت های ۲۵۰ سی سی قابل انتخاب خواهد بود.

یاماها MT25

موتورسیکلت های نیکد هم در کشورمان طرفداران خاص خود را دارند و یاماها MT25 یکی از شاخص‌ترین گزینه‌های موجود است. قلب تپنده این موتورسیکلت با مدل R25 مشترک است اما تغییراتی جزئی در ساختار آن رخ داده تا سواری نرم‌تر و راحت‌تری داشته باشد. طراحی خاص، سواری مطلوب و قدرت و گشتاور قابل‌توجه باعث می‌شوند MT25 گزینه اول بسیاری از خریداران باشد.

بنلی ۲۵۰S

این موتورسیکلت ایتالیایی چینی در نسخه فیس لیفت راهی بازار کشور شده و در دسته محصولات نیکد قرار می‌گیرد. طراحی جذاب، صندلی راحت و سواری نرم جزو ویژگی‌های مثبت بنلی ۲۵۰S هستند اما موردی که کاملاً به چشم می‌آید وزن نسبتاً بالای آن خواهد بود. پیشرانه دو سیلندر موتورسیکلت یاد شده هم حدود ۳۲ اسب بخار قدرت و ۲۱ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند.

کی تی ام RC250

یکی دیگر از گزینه‌های اسپرت این کلاس را می‌توان کی تی ام RC250 دانست که به پیشرانه ۲۵۰ سی سی آب‌خنک با قدرت حدود ۲۷ اسب بخار مجهز است. اگرچه خروجی پیشرانه تک سیلندر کی تی ام کمتر از سایر رقبا خواهد بود اما وزن کمتر باعث می‌شود RC250 نظر مالک را به خود جلب کند. وجود ترمز ضد قفل و سیستم تعلیق کارا باعث شده‌اند این موتورسیکلت ‌سواری نرم و مناسبی داشته باشد. اگرچه طراحی ظاهری RC250 متفاوت از کار درآمده اما شاید باب میل همه خریداران نباشد.

موتورسیکلت‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد جزو بهترین موتورسیکلت های ۲۵۰ سی سی بازار ایران هستند و با توجه به ممنوعیت واردات مدل‌های با حجم فراتر از ۲۵۰ سی سی طبیعی است که قیمت بالایی نیز داشته باشند. در جدول زیر به قیمت برخی از موتورهای موردبحث اشاره شده است. جهت اطلاع از قیمت روز موتورسیکلت نیز می‌توانید به صفحه مخصوص آن مراجعه نمایید.

نام موتورسیکلت قیمت تقریبی (تومان)
باجاج دومینار ۲۵۰ ۲۶۸,۰۰۰,۰۰۰
کاوازاکی نینجا ۲۵۰ ۵۴۸,۰۰۰,۰۰۰
بندا راک ۲۵۰ ۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
یاماها R25 ۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
هوندا CBR250RR ۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
یاماها MT25 ۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
بنلی ۲۵۰S ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی تی ام RC250 ۳۴۸,۰۰۰,۰۰۰

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. M@M@DRZ911

    ۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (357 ديدگاه)

    کی تی ام دوک ۲۵۰ هم گزینه خوبیه .
    کاواساکی z250 هم از قلم افتاد.

    موافقم 14
    مخالفم 3
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۳ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      اوففففففف….. .
      قیمتارو که دیدم از چشمم افتادن همشون!!!
      قضیه چیه تو سطح شهر میبینیم موتورسنگین بی‌پلاک دو ترکه چرخ میزنند کسی نگاه چپشون نمیکنه!!!
      من که باشم دوک میگیرم!!!
      اونی هم که موتور باز باشه میدونه چطور با یک دهم این قیمت‌ها مثلاً نینجا یا دوک سوار بشه!!!

      موافقم 9
      مخالفم 8
  2. yaghoub

    ۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (297 ديدگاه)

    KTM duke چرا تو لیست نیست ؟؟

    موافقم 10
    مخالفم 5
  3. Hamid

    ۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (280 ديدگاه)

    Rc250 ۳۰ اسب قدرت داره

    موافقم 8
    مخالفم 1
  4. R

    ۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1025 ديدگاه)

    قیمتای فضایی

    موافقم 14
    مخالفم 0
  5. Amir

    ۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (137 ديدگاه)

    قیمتارو!🤯🤯

    موافقم 15
    مخالفم 2
  6. حسین دهمرد

    ۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    تو این رده هواخنک یا روغن خنک نیست؟ تو این حجم یه فن کوچیک هم جوابگوعه دیگه چرا دنبال دنگ و فنگ رادیاتور باشیم

    موافقم 6
    مخالفم 9
  7. kourosh2008

    ۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    https://divar.ir/v/QZ8vRXNe?ref=android

    Suzuki bandit 250
    4 سیلندر 45 اسب بخار!

    موافقم 9
    مخالفم 3
  8. محی

    ۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (136 ديدگاه)

    کاوازاکی نینجا ۲۵۰ با کاوازاکی زد ایکس ۲۵ نینجا دو تا محصول کاملا متفاوت هستن و زد ایکس ۲۵۰ که چهار سیلندر هست بالای یک میلیارد هست،قیمت جهانی اش هم ۷۰۰۰ دلار هست

    موافقم 7
    مخالفم 2
  9. خاص

    ۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (212 ديدگاه)

    قوی ترین و گرون‌ترین ۲۴۰ سی‌سیِ بازار داخل، کاوزاکی ZX25-R هست که توی فهرست پدال نیومده.

    از معدود موتورهای چهارسیلندِ ۲۵۰ سی‌سیِ جهان.

    مقاله پدال درموردش
    https://www.pedal.ir/motorcycle/new-kawasaki-ninja-zx-25r/

    موافقم 9
    مخالفم 1
  10. Siyavash

    ۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (662 ديدگاه)

    و زندگی که داشتن یه موتور ارزان قیمت برایه جوانان آرزو شد…..😟😟

    موافقم 14
    مخالفم 2
  11. رضا

    ۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کجای دنیا غیر از ایران همچین قیمتهایی وجود داره؟؟؟!!! اگر درامد و حقوق ها را ریالی حساب کنید و قیمت موتور و ماشین ها را به دلار حساب کنید باز هم قیمت ها نصف این میشود!!! مشکل اینجاست که دولت و گمرک خدمتگذار قیمت ها را به دو یا سه برابر دلاری حساب میکند که به همچین قیمتهایی میرسیم!!!

    موافقم 12
    مخالفم 1
  12. BMW

    ۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    کاوازاکی نینجا ۲۵۰ رو فقط

    موافقم 6
    مخالفم 1
  13. امیر علی

    ۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    صدای غرش همین هوندا cbr250rrرو تو سالن از نزدیک شنیدید من کاری با موتور های حجیم تر ندارم ولی هوندا یچیز دیگست چون خودم سوارش شدم

    موافقم 5
    مخالفم 1
  14. الف زیر ب

    ۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    گلکسی nh هم از قلم افتاده
    آخه نسبت به قیمتش و سواری راحتش طرف دارهای خودش و داره

    موافقم 2
    مخالفم 2
  15. صفدر

    ۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    لوکی۲۵۰از قلم افتاده ترمزا جفت abs انجین از داخل سرامیک شده رادیات آب مصرف کم ۲۸اسب قدرت و…. البتهدحجم واقعیش۲۷۸س س هست.

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا