چشم اندازهفته نامه

معرفی زیباترین رینگ اسپرت نصب شده روی خودروهای قدیمی

در مقاله پیش رو زیباترین رینگ اسپرت بکار رفته روی خودروهای قدیمی و خاطره‌انگیز دنیا را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم.


رینگ اسپرت تأثیر بسیار زیادی روی ظاهر و جذابیت یک خودرو دارد و همچنین می‌تواند باعث تمایز آن از سایر خودروها شود. در طول این سال‌ها رینگ‌های اسپرت متمایز و جذاب زیادی معرفی شده‌اند که برخی از آن‌ها به‌صورت استاندارد در کارخانه روی محصولات نصب شده و برخی نیز کار افترمارکتی بوده‌اند. انتخاب رینگ و لاستیک مناسب می‌تواند تأثیر زیادی روی استایل یک خودرو بگذارد بنابراین باید به این موضوع دقت کرد. ما نیز می‌خواهیم زیباترین رینگ اسپرت نصب شده روی خودروها را معرفی کنیم هرچند انتخاب لیست موردبحث از بین چند ده مورد جذاب کار سختی بوده است.

زیباترین رینگ اسپرت نصب شده روی خودروها

رینگ بوگاتی تایپ ۳۵ (سال ۱۹۲۴)

بوگاتی جزو اولین شرکت‌هایی بود که از رینگ‌های آلیاژی سبک‌تر و قوی‌تر بجای نمونه‌های سیمی یا فولادی استفاده کرد. تایپ ۳۵ در سال ۱۹۲۴ با رینگ‌های سیمی عرضه شد اما نمونه آلیاژی هشت پره نیز جزو گزینه‌های در دسترس بود. این رینگ‌های ۱۹ اینچی آلومینیومی توسط خود اتوره بوگاتی طراحی شده بودند و از کاسه ترمز یکپارچه استفاده می‌کردند.

رینگ دانلوپ ریسینگ (سال ۱۹۵۴)

جگوار از مسابقات خودرویی برای بررسی ایده‌های جدید از جمله رینگ دانلوپ ریسینگ روی مدل دی تایپ استفاده می‌کرد. درحالی‌که اکثر خودروها از رینگ‌های سیمی سنگین استفاده می‌کردند، رینگ دانلوپ از نوع آلومینیومی سبک‌وزن بود. این رینگ با رنگ خاکستری خود باعث موفقیت دی تایپ در لمان شد و سریعاً شرکت‌های دیگر نیز درخواست استفاده از آن را ارائه کردند.

رینگ مینی لایت (سال ۱۹۶۲)

رینگ مینی لایت بیش از ۵۰ سال سابقه دارد و همچنان به خاطر طراحی خود محبوب است. این رینگ اولین بار در ابعاد ۱۰ اینچی برای مینی تولید شد و هدف از آن نیز شرکت در مسابقات رالی بود. تقاضا برای رینگ مینی لایت به حدی بالا رفت که سریعاً انواع مختلف آن با ابعاد گوناگون تولید گردید. مینی لایت همچنان در بریتانیا تولید می‌شود هرچند جنس آن از آلومینیوم است.

رینگ فوکس (سال ۱۹۶۶)

ریشه رینگ آلیاژی کلاسیک فوکس پورشه به جنگ جهانی دوم بازمی‌گردد یعنی زمانی که این خودروساز به همراه اوتو فوکس روی تانک پانزر/تایگر کار می‌کردند؛ بنابراین زمانی که پورشه نیازمند یک رینگ سبک‌وزن برای ۹۱۱ S سال ۱۹۶۶ بود فوکس را انتخاب کرد. برای تولید این رینگ فرایند کاملاً جدیدی بکار گرفته شد. طراحی پنج پره ظریف و ساده رینگ توسط هنریش کلی طراح پورشه انجام شد که نتیجه آن کاهش ۱۲ کیلوگرمی وزن خودرو بود.

رینگ بروک مرسدس (سال ۱۹۶۹)

رینگ‌های فولادی با قالپاق‌های رنگی تا دهه ۶۰ میلادی در محصولات مرسدس وجود داشتند اما این برند تصمیم گرفت در اواخر دهه ۶۰ از رینگ‌های آلیاژی استفاده کند. نام این رینگ بروک است که به خاطر طراحی پیچیده‌اش مشهور شده و در محصولات رده‌بالای شرکت از جمله S، E و SL کلاس بکار رفته است. همانند رینگ پورشه، رینگ بروک هم توسط فوکس تولید شد. البته رینگ بروک به عنوان یک آپشن حتی روی S کلاس عرضه می‌شد.

رینگ BBS (سال ۱۹۷۲)

شرکت BBS با تولید رینگ‌های پره ضربدری سه‌تکه خود مشهور شد. این شرکت در سال ۱۹۷۰ کار خود را با فروش قطعات پلاستیکی بدنه خودرو شروع کرد اما در سال ۱۹۷۲ طراحی رینگ‌های اسپرت را کلید زد. تقاضا برای رینگ‌های سبک و مستحکم باعث شد BBS نمونه‌های سه‌تکه آلیاژی را بسازد.

رینگ بی ام و ۷۵۰iL (سال ۱۹۸۷)

زمانی که بی ام و خودروی M70 جدید با پیشرانه ۱۲ سیلندر ۵ لیتری را در سال ۱۹۸۷ معرفی کرد نیازمند استایل خاصی برای سدان پرچم‌دار خود بود. ژرمن‌ها از رینگ‌های جدیدی استفاده کردند که باعث تمایز حداکثری آن با نمونه‌های استاندارد می‌شد. این رینگ‌ها علیرغم ظاهر ساده خود جذابیت بالایی داشتند هرچند بنا به دلایلی نامشخص پس از دوره‌ای کوتاه دیگر عرضه نشدند.

رینگ پپر پات فورد (سال ۱۹۸۱)

سال ۱۹۸۱ برای فورد سال جالبی بود چراکه منجر به ارائه رینگ‌های بسیار جالب و خاص هشت حفره‌ای در مدل‌های فیستا و کاپری شد. این رینگ‌ها در ابعاد ۱۳ اینچی تولید شدند. طراحی رینگ‌های پپر پات توسط شرکت بریتانیایی ولف ریس صورت گرفته بود.

رینگ این وگ رنجرور (سال ۱۹۸۱)

این نسل از رنجرور شروع روندی بود که منجر به لوکس‌تر شدن محصولاتش شد و رینگ‌های سه پره آلیاژی نیز بخشی از این پروژه به شمار می‌رفتند. رینگ‌های موسوم به این وگ In Vogue با همکاری مجله وگ و شرکت وود اند پیکت تولید شدند. البته باید دانست رینگ‌های موردبحث به عنوان یک آپشن چند صد دلاری در دسترس خریداران بودند اما اندکی بعد به‌صورت استاندارد عرضه شدند.

رینگ پیرلی فولکس‌واگن گلف GTI (سال ۱۹۸۳)

خودروهای معدودی با نام رینگ خود معرفی شده‌اند و فولکس‌واگن گلف GTI پیرلی ادیشن جزو شاخص‌ترین آن‌هاست. در واقع ژرمن‌ها دو بار این کار را با دو نسل مختلف گلف انجام داده‌اند. این رینگ‌ها را می‌توان جزو زیباترین رینگ اسپرت نصب شده روی خودروها دانست.

رینگ لانچیا دلتا اینتگراله (سال ۱۹۸۴)

برای خودرویی که فقط دارای زوایای گوناگون است و خبری از انحنا در آن نیست، دلتا اینتگراله همچنان جذاب به نظر می‌رسد و رینگ‌های آلیاژی تولید شرکت کرومودورا نیز به تداوم این حس کمک کرده‌اند. این رینگ‌ها در مدل HF توربو عرضه و در نسخه چهار چرخ محرک نیز نصب شدند. شرکت یاد شده برای مدل‌های بعدی نیز رینگ‌های خاصی را طراحی کرد.

رینگ پژو ۲۰۵ GTi 1.6 (سال ۱۹۸۴)

ما می‌توانستیم رینگ‌های دو نمونه ۱.۶ یا ۱.۹ از پژو ۲۰۵ GTi را انتخاب کنیم اما در نهایت رینگ‌های مدل ۱.۶ را برگزیدیم چراکه ظاهری اصلی و مشابه مدل رالی را داشتند. طراحی حفره‌دار این رینگ‌ها کار شرکت اسپید لاین بود و با کد SL201 شناخته می‌شد. پژو رینگ‌های ۱۴ اینچی را برای مدل ۱.۶ در نظر گرفت درحالی‌که مدل‌های ۱.۹ از رینگ‌های ۱۵ اینچی با طراحی هشت پره استفاده می‌کردند.

رینگ مزدا MX-5 نسل اول (سال ۱۹۹۰)

رینگ مینی لایت الهام‌بخش شرکت‌های متنوعی بوده است و مزدا نیز نسخه خاص خود را برای تولید رینگ اسپرت MX-5 بکار گرفت. این رینگ دارای هفت پره است درحالی‌که رینگ مینی لایت از هشت پره سود می‌برد. ژاپنی‌ها همچنین از دانلوپ خواستند تا لاستیکی سبک‌تر و ویژه برای میاتا تولید کنند تا روی هندلینگ آن تأثیر مثبت بگذارد.

رینگ رنو کلیو ویلیامز (سال ۱۹۹۳)

رنو یکی از جذاب‌ترین هاچبک های اسپرت دنیا یعنی کلیو ویلیامز را در سال ۱۹۹۳ معرفی کرد. یکی از دلایل جذابیت این خودرو به تضاد رنگی بین بدنه آبی و رینگ‌های ۱۵ اینچی طلایی مربوط می‌شود. این رینگ‌ها توسط اسپید لاین در ایتالیا تولید شده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

    1. ! i M α η δ υ α R

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1970 ديدگاه)

      یه مفهوم متعالی و بسیار جالب توی این عکسی که چند لحظه پیش گذاشتم نظرمو جلب کرد که اول بهش دقت نکرده بودم …

      اگر اولین ستون دود خردلی رنگ ( سمت راست ) حرف ” الف ” باشه و بقیه ستون های آبی رنگ دود حروف ” ل ” و ” ل ” و ” ـه ” باشند ، این دودها نوشتند : ” الـله ”

      یه حرف M هم گوشه سمت چپ تصویر بالا دیده میشه …

      عدد 411 هم به شکل دود های آبی رنگ دیده میشه …

      https://www.goodwood.com/globalassets/.road–racing/road/news/2021/11-november/frankel-maserati-bora/maserati-bora-festival-of-speed-2021-dominic-james-goodwood-05112021.jpg?crop=(0,270,2600,1733)&width=1300

      این کامنت رو تقدیم می کنم به اون کاربر عزیزی که دنبال کشف یه نماد برای چهره نمایی از آخرین ایدئولوژی فعال ( اسلام ) بود …

      موافقم 12
      مخالفم 5
      1. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (307 ديدگاه)

        بسیار عالی وجامع

        موافقم 5
        مخالفم 0
        1. ! i M α η δ υ α R

          ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1970 ديدگاه)

          👏👏👏

          موافقم 2
          مخالفم 0
    2. بهنام

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (879 ديدگاه)

      دقیقا بورا و دیگر هیچ…

      موافقم 6
      مخالفم 0
      1. ! i M α η δ υ α R

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1970 ديدگاه)

        👌👌👌

        موافقم 3
        مخالفم 1
    3. ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4718 ديدگاه)

      چقدر زیبا 🤯🤯🤯🤯

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. ! i M α η δ υ α R

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1970 ديدگاه)

        😍😍😍

        موافقم 3
        مخالفم 0
    4. فیات مولتیپلا

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (33 ديدگاه)

      مازاراتی مورک ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  1. مازیار

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3012 ديدگاه)

    رینگ بروک روی ۲۳۰ تا رده بالاترین محصولات بنز هست و جالب اینکه با همشون همخوانی داره

    موافقم 11
    مخالفم 0
  2. فورد

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (871 ديدگاه)

    من خودم زمان کودکی رینگ هیلمن و خیلی جذاب بود برام

    موافقم 8
    مخالفم 0
    1. صدام

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      هیچ رینگی بجز رینگ بروک متناسب با بدنه نیست لامصب قشنگ سواره رو ماشین

      موافقم 1
      مخالفم 1
  3. Amirsh

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (83 ديدگاه)

    ممنون از مقاله جالبتون
    فقط بعضی از عکسا ، رینگه خوب دیده نمیشه

    موافقم 7
    مخالفم 0
  4. مهدی

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (116 ديدگاه)

    Just bbs

    موافقم 6
    مخالفم 0
    1. mercedes

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (363 ديدگاه)

      خرچنگی ایتالیایی😍

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. Cert

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (87 ديدگاه)

        رینگ های پورشه و بنز خیلی خوب هستند
        اگر ساختار یک رینگ سوزنی و پراز حفره باشد برای خودرو های اسپرت مناسب است اما اگر پهن و حفره های آن در کنار باشد برای خودرو ی لوکس مناسب است

        موافقم 0
        مخالفم 1
  5. محی

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (154 ديدگاه)

    بوگاتی دقیقا صد سال پیش زده بعد واسه ما هنور اپشن هست

    موافقم 9
    مخالفم 0
  6. amirboss

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (457 ديدگاه)

    مسلما از بهترین سازندگان رینگ شرکت BBS و WORLD و OZ هستن.
    البته هر رینگ با هر شکل،سایز ،آلیاژ و همچنین محل قرارگیری توپی تو مرکز رینگ (نسبت به لبه بیرونی یا مرکز یا لبه داخلی)یه مزایا و یه عیوبی داره که بسته به نوع کاربری خودرو مشخص و استفاده میشه.

    موافقم 6
    مخالفم 0
    1. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (307 ديدگاه)

      Amiboss جان ووسن هم یادت رفت برند خوبیه یک مدت زیر بی ام و ۵۲۸من بود ولی خب کارکرده از دوبی خریده بودم چون قیمتش تو حالت نو خیلی گرونتر بود ولی خیلی ازش راضی بودم

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. amirboss

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (457 ديدگاه)

        کاملا درسته.
        من علاقه شخصی خودم رو گفتم. خودم چهار عدد رینگ آلپاین کلاسیک آلمینیومی دارم یه زمانی به عنوان دکور نصبشون میکردم رو دیوار خونه.

        موافقم 3
        مخالفم 0
      2. محمدهادی

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2249 ديدگاه)

        ووسن
        رایز
        مومو
        انکی
        اسپارکو
        آدوان
        فالکن
        یوکوهاما
        اسپیدلاین
        و HKS

        موافقم 2
        مخالفم 0
  7. مهردادکمال

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1889 ديدگاه)

    رینگ BBS (سال ۱۹۷۲) روی بی ام و از همه اشون مدرنتر بوده و شبیه به این روی الپیناهای امروزی هست

    موافقم 3
    مخالفم 1
  8. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (200 ديدگاه)

    رینگ کرگر و مینی لایت عشق منه

    موافقم 3
    مخالفم 0
  9. JaMsHiD-R1988

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1898 ديدگاه)

    بی بی اس عالیه
    205 GTI

    موافقم 2
    مخالفم 0
  10. cyrus-az

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (100 ديدگاه)

    رینگ خرچنگی روی ELX شوتی از قلم افتاد

    موافقم 0
    مخالفم 8
  11. ممدقلی

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (90 ديدگاه)

    رینگ چلنجر کلاسیک رو چرا ندیدیم؟

    موافقم 3
    مخالفم 0
  12. BMW

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    این رینگ های بی ام 1972 بدجور خوشگلش کردند

    موافقم 0
    مخالفم 1
  13. مهرداد کشکولی ایلات

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    با سلام و احترام؛
    شاهکار انتخاب و هماهنگی رینگ با بدنه فقط ری‌را و بس!!!

    موافقم 4
    مخالفم 0
  14. Taha Ayoobi

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2692 ديدگاه)

    رینگ های وایپر نسل اول هم باحاله.

    موافقم 2
    مخالفم 2
  15. FJ2008

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    رینگ لامبورگینی کونتاچ LP5000 و میورا اس وی هم طراحی زیبایی دارن .

    موافقم 4
    مخالفم 0
  16. Reza

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    جای رینگ پونتیاک ترنس ام خالیه

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا