چشم اندازهفته نامه

ارزشمندترین برندهای خودرو جهان در سال 2023، تویوتا و مرسدس در صدر

در گزارش ۱۰۰ برند ارزشمند جهان در سال ۲۰۲۳، تویوتا ارزشمندترین برند خودرویی و ششمین برند باارزش جهان شناخته شده است.

در گزارش بهترین برندهای جهان اینتربرند ۲۰۲۳، تویوتا به‌عنوان ارزشمندترین برند خودرویی جهان شناخته شده است. تویوتا با ارزش ۶۴.۵ میلیارد دلار، در بین ۱۰۰ برند برتر جهان جایگاه ششم را به خود اختصاص داده است. این برند ژاپنی در سال ۲۰۲۲ هم همین جایگاه را در اختیار داشت. ارزش تویوتا اما نسبت به ۳۰.۲ میلیارد دلار ۱۰ سال پیش بیش از دو برابر رشد داشته است.

مرسدس بنز هم با ارزش ۶۱.۴ میلیارد دلار، جایگاه دومین برند ارزشمند خودرویی جهان در سال ۲۰۲۳ را به خود اختصاص داده است. ارزش این برند آلمانی ۹ درصد افزایش داشته و حالا به‌عنوان هفتمین برند باارزش جهان کوکاکولا را با ارزش ۵۸ میلیارد دلار پشت سر گذاشته است. ب‌ام‌و نیز با رشد قابل‌توجه ۱۰ درصدی، از رتبهٔ سیزدهم به دهم صعود کرده و برای اولین بار در بین ۱۰ برند باارزش جهان قرار گرفته است. ارزش تسلا نیز ۴ درصد افزایش پیدا کرده اما این رشد به‌اندازهٔ سال‌های قبل قوی نیست. این شرکت در سال ۲۰۱۶ حضور خود در این رقابت را با ارزش تنها ۴ میلیارد دلار آغاز کرد که در سال ۲۰۲۲ به ۴۸ میلیارد دلار رسید. به همین دلیل، تسلا همان جایگاه دوازدهم سال ۲۰۲۲ خود را حفظ کرده است.

غول تکنولوژی، اپل نیز با ارزشی بیش از نیم تریلیون دلار، مقتدرانه بر جایگاه نخست تکیه زده و مایکروسافت با ارزش ۳۱۶.۶ میلیون دلار که ۱۴ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته، در جایگاه دوم قرار دارد. بااین‌حال، همچنان اپل تنها برندی است که بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار ارزش دارد. پس‌ازاین سه، آمازون با ارزش ۲۷۶.۹ میلیارد دلار، گوگل با ۲۶۰.۲ میلیارد دلار و سامسونگ با ۹۱.۴ میلیارد دلار به ترتیب در رتبه‌های سوم تا پنجم قرار گرفته‌اند.

در سال ۲۰۲۳ برندهای خودرویی بیشترین افزایش ارزش را داشته‌اند و نسبت به سال ۲۰۲۲ مجموعاً رشدی ۹ درصدی را تجربه کرده‌اند. به همین دلیل، برای اولین بار، در بین ۱۰ برند باارزش جهان، سه برند خودرویی می‌بینیم و مرسدس توانسته کوکاکولا را پشت سر بگذارد. همچنین هوندا هم با ارزش ۲۷.۴ میلیارد دلار که ۷ درصد رشد داشته، به رتبهٔ ۲۷ صعود کرده است.

هیوندای با رشدی ۱۸ درصدی و ارزش ۲۰.۴ میلیارد دلاری به جایگاه ۳۲ رسیده، پورشه با رشد ۲۰ درصدی و ارزش ۱۶.۲ میلیارد دلار با شش پله صعود در جایگاه ۴۷ قرار گرفته و فراری با رشد ۱۶ درصدی و ارزش ۱۰.۸ میلیارد دلار جایگاه ۷۰ را از آن خود کرده است. این سه برند یعنی هیوندای، پورشه و فراری بیشترین رشد ارزش را در سال ۲۰۲۳ داشته‌اند. بااین‌حال، فورد در رتبهٔ ۵۱ همچنان بالاتر از فراری قرار دارد.

گزارش سالانهٔ ارزشمندترین برندهای جهانی اینتربرند اولین بار در سال ۲۰۰۰ منتشر شد و ۱۰۰ برند باارزش جهان را در دسته‌های مختلفی مثل خودرو، تکنولوژی، رسانه و… رتبه‌بندی کرد. ارزش برندها بر اساس داده‌هایی مثل نقش برند در تصمیم خرید مشتری و قدرت برند نسبت به درآمد تعیین می‌شود. به گزارش اینتربرند، ارزش کلی ۱۰۰ برند برتر جهان در سال ۲۰۲۳ تنها ۵.۷ درصد افزایش پیدا کرده است درحالی‌که این رشد سال گذشته ۱۶ درصد بود.

رتبه

برند

تغییر (درصد)

ارزش (میلیارد دلار)

رتبه سال ۲۰۲۲

۱ اپل ۵۰۲,۶۸۰ ۱
۲ مایکروسافت +۱۴ ۳۱۶,۵۶۹ ۲
۳ آمازون ۲۷۶,۹۲۹ ۳
۴ گوگل ۲۶۰,۲۶۰ ۴
۵ سامسونگ ۹۱,۴۰۷ ۵
۶ تویوتا ۶۴,۵۰۴ ۶
۷ مرسدس بنز ۶۱,۴۱۴ ۸
۸ کوکاکولا ۵۸,۰۴۶ ۷
۹ نایک ۵۳,۷۷۳ ۱۰
۱۰ ب‌ام‌و +۱۰ ۵۱,۱۷۵ ۱۳
۱۲ تسلا ۴۹,۹۳۷ ۱۲
۲۷ هوندا ۲۴,۴۱۲ ۲۶
۳۲ هیوندای +۱۸ ۲۰,۴۱۲ ۳۵
۴۵ آئودی ۱۶,۳۵۲ ۴۶
۴۷ پورشه +۲۰ ۱۶,۲۱۵ ۵۳
۵۰ فولکس‌واگن ۱۵,۱۴۰ ۴۸
۵۱ فورد ۱۴,۸۶۷ ۵۰
۶۳ نیسان ۱۲,۶۷۶ ۶۱
۷۰ فراری +۱۶ ۱۰,۸۳۰ ۷۵
۸۸ کیا ۷,۰۵۹ ۸۷

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸۰ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸۶ دیدگاه‌ها

  1. امین

    ۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (438 ديدگاه)

    وقتی ارزش سامسونگ رو میبینم ، دلم به عنوان یک ایرانی بدرد میاد و حسرت میخورم. از اونجایی که ارج با سامسونگ شروع کرد و قویتر از سامسونگ بود. ولی اکنون ارج ورشکسته و سامسونگ در عرش.

    موافقم 156
    مخالفم 22
    1. Tecnica

      ۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (169 ديدگاه)

      دلیلش سیاسته!
      سیاست شرکت نه ها سیاست کشورها
      زمانی که ارج و سامسونگ شروع به کار کردن در یک دوره زمانی دیگر بودیم و الان به کلی تغییر کردیم و قطعا نتیجه همین میشه که هست

      موافقم 71
      مخالفم 38
      1. امین

        ۶ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (438 ديدگاه)

        اتفاقا نتیجه سیاست کشور هاست

        موافقم 85
        مخالفم 8
        1. منصور

          ۶ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (7 ديدگاه)

          اونا دنیای واقعی رو انتخاب کردن
          و ما
          دنیای موهوم و خرافی رو

          موافقم 123
          مخالفم 19
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۶ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (10460 ديدگاه)

          اما حقیقتاً دلیل موفقیت اپل رو چیزی نمیدونم جز حمایت مردم و دولت آمریکا که باعث میشه یه سلبریتی ایرانی هم جلو آئینه آسانسورش ایستاده عکس بندازه که بگه آیفون جدید خریده مثلاً و زیادی با‌کلاسِ !
          تو خود آمریکا اپل میخرند چون هم خدماتش مناسب و خوش‌قیمت هست و هم کیفیت خوبی داره اما شما هیچ آمریکایی نمیبینید که پُزِ آیفونش را با نمایش دادنش بده ولی حتی اون ایرانی مقیم آمریکا هم پُز میده چون مردم جهان سوم و عقل در چشمش را شناخته و روان‌شناسی کرده !

          من سال‌هاست از سامسونگ موبایل میخرم و از هر نظرم راضی هستم ولی اینایی که آیفون میخرند با دوبرابر قیمت یک سامسونگ مدل بالا را نمیفهممشون مگر اینکه عقده‌ای بدانمشون که طرف نون نداره بخوره ولی گوشیش باید ۱۳پرومکس باشه !!!

          نکته‌ی دیگه کوکاکولا هست !
          وقتی خسته‌ای وقتی غذا خوردی وقتی گرمت هست تنها چیزی که حال میده خوردن یک کوکاکولا تگری هست ، اما خدا لعنت کنه باعث و بانی پروپاگاندای غربی را که استادِ بزرگنمایی و دروغ‌گویی هستند که مثل آب خوردن میتوانند خوب را بد و بد رو خوب جلوه دهند !
          نوشابه جزء ضرر هیچ نفعی برای بشر نداشته و اینکه میبینیم کوکاکولا سال‌هاست در این لیست جا خوش کرده باید ریشه‌یابی کرد !
          مگر غیر از اینه که هم شکر و هم گاز کربنیک و اسید فسفریکش پدر بدن را در میاره !
          اینو میگم چون خودم یه مدت طولانی معتاد نوشابه شده بودن و البته الان دیگه خیر و شاید در ماه یک لیوان مصرف کنم اگر فست‌فود خورده باشم !
          یه چیزی که برام جالب هست اینه که نوشابه‌ی کوکاکولا و پپسی در ایران عرضه میشه با اینکه هن تحریم هستیم هم عمده‌سهام‌دار این شرکت‌ها یهودی هستند !
          یک‌جای کار میلنگه ، مگه نه ؟!

          اما در آخر بهترِ بدونید که سودِ حاصل از فروش اکثر این شرکت‌های غیر خودرویی که در لیست میبینید به جیب یهودی‌ها میره و اون‌ها بزرگترین سهام را دارند و سواد بیزینسی یهود از بقیه جهان بالاتره به سبب حمایتی که از هم میکنند و دقیقاً دلیل موفقیتشون هم همینه که به شدت کمک‌حال هم هستند نه تخریبگر یکدیگر !
          حالا مقایسه کنید با ما ایرانی‌ها که دم از معرفت میزنیم ولی چشم نداریم ببینیم کسی از ما بالاتر باشه یا پولدار بشه و هرکاری میکنیم تا تخریبش کنیم و بگیم پولش حروم به دست آمده نه حلال !

          این خدا در جهان اینقدر نعمت و فراوانی داده که قرار نیست هیچکدام جای دیگری را تنگ کنیم و فقط کافیه کمی به عقلمون فشار بیاریم تا نعمت‌ها را به چنگ بیاریم .

          موافقم 68
          مخالفم 45
      2. منصور

        ۶ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (7 ديدگاه)

        اونا دنیای واقعی رو انتخاب کردن
        و ما
        دنیای موهوم و خرافی رو

        موافقم 48
        مخالفم 21
        1. ❤BMW❤

          ۶ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1248 ديدگاه)

          اتفاقا داداش ، ما واقعی هستیم ، و اونا نمیخوان ما پیشرفت کنیم واسه همین اینجوری شده

          موافقم 15
          مخالفم 66
        2. مازیار

          ۶ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (819 ديدگاه)

          چرا خواست اونا عملی میشه و خواست ما نه؟

          موافقم 17
          مخالفم 4
      3. NAVID۰۰۹۸

        ۶ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (10460 ديدگاه)

        یه نکته‌ی جالب دیگه برای من وجود نایک بود که از آدیداس بالاتره !

        اگر بخواهیم دنیای کفش را با خودرو مُطابقت بدیم ، میتونیم بگیم نایک همچون تویوتا میمونه و آدیداس همچون کیا هیوندای !

        کسانی که از برند نایک و آدیداس استفاده کرده باشند میدونند که هر دو باکیفیت هستند اما نایک چند پله بالاتره و در مقابل از نظر تنوع و طراحی آدیداس قدرتمندتره !
        مثل تخفیفاتشون میمونه که همین الان مثلاً آدیداس برای بلک‌فرایدی تخفیف ۴۰٪ روی برخی محصولات و ۱۵٪ رو کل محصولاتش در نمایندگی‌ها زده ولی در مقابل نایک تخفیفی نزده مگر برخی از اجناس قدیمی و بخصوص پوشاک زنانه !!!

        کلاً این لیست برای شرکت‌هایی هست که محصولات باکیفیت ارائه میدهند و گارانتی معتبری دارند و اینکه تویوتا و بنز در چنین جایگاهی قرار گرفته جای شکی نیست اما به نظرم پورشه جاش بالاتر از این حرف‌هاست و حقش هست حتی بالای بنز و تویوتا قرار بگیره !

        اقتصاد جهان بدجوری دُچار تنش شده و اینکه در چنین شرایطی این‌ها فروش بالایی کسب کرده‌اند جای تشکر داره از مدیرانشان که قدرت بیزینسی بالایی دارند !
        البته نباید حمایت‌های دولتی را از یاد برد که به شدت از شرکت‌های خودشان حمایت و مراقبت میکنند !

        همین حمایت‌های شدید دولت آمریکا اگر نبود ، امروز نه شرکتی مثل جنرال‌موتورز وجود داشت نه اپل نه تسلا !!!

        موافقم 24
        مخالفم 45
        1. Ehsan

          ۶ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (608 ديدگاه)

          مثل همیشه صحبت های رمان طور و آب دوغ خیاری!

          موافقم 36
          مخالفم 18
    2. Soheil

      ۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      مقایسه خیلی خوبی بود. روغن نباتی کریم اوغلو و پدران هم با این دو برند شروع کرد ولی متاسفانه مردم نخریدن و به جایی نرسید

      موافقم 9
      مخالفم 22
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (10460 ديدگاه)

      امین جان با احترام به شما نه حسرت بخور نه دِلِت به درد بیاد !!!
      مردم ما خودشان فقر و فلاکت را انتخاب کردن مُهر هم زدن ، پس دلسوزی بیفایدست !

      در ضمن از کجا معلوم اگر ارج بود مثل همین سامسونگ موفق میبود !
      در یک قرن اخیر ، خیلی از شرکت‌ها اومدند و رفتند اما قرار هم نیست لیست امروزی که مشاهده میکنیم در آینده با همین شرکت‌ها پابرجا بماند و مُدام تغییر میکند ( اما برای کشورهای درجه یک با اقتصاد شفاف و تورم صفر یا کم ) !

      برای موفقیت یک شرکت ، خیلی عوامل دخیل هست که یِکیش اقتصاد پویا و نداشتن تورم هست در غیر اینصورت جز شرکت‌های دولتی توان موفقیت ندارند و اگر هم موفق شوند باید خارج از چهارچوب قانون شیتیل خرج کنند و باج دهند !

      زیاد بودند شرکت‌هایی موفق در کشور ما که سالم و موفق بودند اما کاری به سرشان آوردند که رفتند و پشت سرشان هم نگاه نکردند !
      یکی از شرکت‌ها همین اتوبوس‌سازی برقی ایکیا بود که در تبریز شروع کرد و چنان چوب لای چرخش گذاشتند که رفت ترکیه و دولت ترکیه هم حمایتش کرد و امروز کار به جایی رسیده که دولت ایران میخواد اتوبوس برقی بخره بیاره اینجا😂 !

      شرکت‌هایی که دارید در لیست میبینید ، همه در جایی قرار گرفته‌اند با تورم صفر یا پائین !

      همین ترکیه با این تورم وحشتناک بالا به سبب درآمد توریستی که داره ، پول‌هایش را خرج شرکت‌های تولیدی منتاژی دولتی و خصوصی با هم میکنه و فرق نمیگذاره و امروز ترکیه جزو کشوریِ که بزرگترین صادرات خودرو ، قطعه خودرو و تجهیزات را داره و با سیاستی که بانک مرکزی برای تورمش در نظر گرفته تا چند سال آینده تورمش هم کنترل میشه و ترکیه هم به شدت پیشرفت میکنه !

      این وسط میمونه ایران و افغانستان که بهتره با هم یه لیگ دو نفره راه بندازند و برای خودشان خوش باشند !

      موافقم 23
      مخالفم 43
    4. 제네시스

      ۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (402 ديدگاه)

      فکرشو بکن حتی اگه شرکتا ایرانی ‌پیشرفت میکردن… اسمشونم خنده داره 😂 ارج . زر ماکارون . سایپا 🤦‍♂️

      موافقم 15
      مخالفم 69
      1. JaMsHiD

        ۶ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (1898 ديدگاه)

        فعلا برو جنسیس G80 خودت رو سوار شو
        (فقط حواست باشه موقعی تخته گاز کردی پات از پتو بیرون نزنه)

        موافقم 30
        مخالفم 5
      2. phonix

        ۶ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (1868 ديدگاه)

        حالا سامیونگ با اپل یعنی چی ؟ ارامکو یعنی چی ؟

        موافقم 13
        مخالفم 7
    5. Muty

      ۷ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (1854 ديدگاه)

      این یعنی ادامه دادن مهم تر شروع کردنه …

      موافقم 2
      مخالفم 0
    6. Bmw

      ۷ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (29 ديدگاه)

      نتیجه تحریم هست سامسونگ آزاده تو دنیا هر کاری بکنه اما شرکت های ایرانی همه تحریم بانکین

      موافقم 0
      مخالفم 8
    7. کریمی

      ۱۴ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      کره در زمان شروع مونتاژ درصد سوادمردمش حدود۹۴درصد بود. و ایران ۳۵ درصد بود .
      کره زیر یاخته‌ای مناسب را داشت.
      قرار دادهای کره‌ای با خودرو سازان، طوری بود که به کشورهای هدف صادرات داشته باشه.اما ایران برای نجات شرکت ورشکسته تالبوت پیکان رو وارد ومونتاژ کرد.
      رو راستی شفافیت در امور مالی، مالیات و مشتری مداری شرکتهای کره‌ای م عرق ملی و کاری و بهره وری بالا و مدیریت کره ای بسیار حایز اهمیت است.
      و شرکتهای ایرانی…. واینکه ما در کارهای شرکتی وشراکتی بسیار ضعیف هستیم و حتی دو برادر در شراکت سر هم کلاه میگذارند ، با مشتری وغریبه ها که جای خود دارد.

      موافقم 1
      مخالفم 2
  2. amir

    ۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (2863 ديدگاه)

    کارشناسان برتر خاور میانه چی شد همه تحلیل های ما که غلط بود تویوتا صدر برند های خودرویی با رشد بیش از دو برابری شد اهان یادم نبود پول میدن مچلات رو میخرن

    موافقم 28
    مخالفم 23
    1. Car love

      ۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (648 ديدگاه)

      حالا دودوتا چقدر پول به موتور ترند داد برای امسال؟ 😂😂😂

      موافقم 14
      مخالفم 44
      1. amir

        ۶ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (2863 ديدگاه)

        اگه اینطوری آروم میشی اشکالی نداره همینو بگو

        موافقم 20
        مخالفم 7
    2. Killer

      ۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (558 ديدگاه)

      به لطف همین مجلات کره تونست تو ٣۵ سال برسه به رتبه فروش سوم جهان و بالاتر از ۶ تا از ٧ تا گروه جاپونی ،کاری که اون ۶ تا ٨٠ ساله نتونستن بکنن :))) مرسی مجلات و مشتریا

      موافقم 9
      مخالفم 43
      1. amir

        ۶ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (2863 ديدگاه)

        نفهمیدم بلاخره مجلات خوبه یا بده؟ باعث افزایش فروش کره ای میشه یا دودوتا پول میده بهش؟
        شما رو با این جمله تنها میگذارم
        رشد بیش از دو برابری ارزش برند تویوتا اونم در حالی که سال ۲۰۲۲ باز هم پر ارزش ترین بود

        موافقم 18
        مخالفم 9
      2. phonix

        ۶ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (1868 ديدگاه)

        قبلا هم گفتم بازم میگم اون زیادی شرکتای تولید کننده خودرو در ژاپن از پول زیاد و دانش بالا مهندسی میاد چیزی بد نیست که یه کشور 7 تا شرکت خودرو سازی داشته باشه ولی شما برو ببین مشکل کره چیه که 3 تا شرکت مطرح داره دوتاش ورشکسته شده یکیشون بی صاحبه اون یکیم زیر مجموعه هیوندایی شده .

        موافقم 10
        مخالفم 6
    3. Tecnica

      ۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (169 ديدگاه)

      🔥🇯🇵🇯🇵🇯🇵🔥

      موافقم 32
      مخالفم 16
    4. پیام

      ۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (1976 ديدگاه)

      امیر اینکه جایگاه تویوتا اینجا هست ربطی به تحلیل تو نداره! چون سال‌های قبل هم بوده! فقط دو تا چشم بینا میخواد! اما اون چیزی که به حللیل مربوط میشه و امثال تو نمی‌بینن و نمی‌تونن آینده‌نگری کنن، اینه که تویوتا ۸ درصد رشد داشته و هیوندای ۱۸ درصد! من در مورد آینده دارم میگم وگرنه همه میدونن میزان سهام تویوتا چه قدر هست! اینکه شماها دارید میبینید فلان برند در حال حاضر پر فروش هست، هنر نیست! ولی اینکه من از بیش از ۱۰ سال پیش می‌گفتم رشد برندهای کره‌ای از ژاپنی بیشتر هست، الان نمودش داره دیده میشه. کافیه نگاهی به میزان رشد هیوتدای، هوندا و تویوتا بندازی و ببینی که برندهای دیگه ژاپنی کجای کار هستن! و این وضعیت رو با ۱۰ سال پیش مقایسه کنی! اتفاقاتی که الان تو برند لوکس و ماشینای برقی هیوندای داره می‌افته اتفاقاتی هست که این فاصله با رو سال به سال کمتر میکنه. امکان داره چند سال دیگه هیوندای دو برابر هوندا ارزش داشته باشه. گرچه فقط میزان ارزش برند نیست چون اگه اینجوری بود، الان تویوتا می‌تونست مثل بی ام و و آئودی ماشین بزنه! مسئله خیلی پیچیده‌تر از چیزیه که تو و امثال تو میبینن! باید سنتون بالاتر بره، بیشتر بخونید تا بیشتر بفهمید. حتما برید یه سرچی کنید و ببینید که وضعیت هیوندای در ۱۵ سال پیش نسبت به برندهای ژاپنی چی بوده و با الان مقایسه کنید. البته اگه مطالعه هستید و فقط با توجه به ترندهای روزانه تغییر مسیر نمی‌دید!

      موافقم 17
      مخالفم 30
      1. amir

        ۶ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (2863 ديدگاه)

        تنها چیزی که باعث رشد برند های کره ای شده این روزا این جریان برقی سازی و زبان طراحی هستش که آلبرت بیرمن و پیترشرایر برای جنسیس و هیوندای ساختن جالب داستان اینجاس که مغرورانه این دو فرشته نجات دهنده اشون رو بیرون انداختن الان کاری که جنسیس داره میکنه اینه که طراحی مشابهی رو با ابعاد مختلف داره بیرون میده نمونه هایی با طراحی جنجالی هم هست مثل سانتافه نسل جدید با اون طراحی پشتش که مثل مینی بوس های فیات هستش
        پیشرفت هیوندای امروز در نتیجه حضور کم و ضعیف بقیه برند ها به جز تسلا در عرصه برقی هستش که همین الانم چینی ها دارن اذیتش میکنن نمونش همینکه در بازار اروپا چند پست قبل تر همه نماینده های برقی چینی بودن و هیچ اثری از محصولات پیشرفته فضایی جنسیس نبود البته عادته که بگی هرجا کره ای نبود مجله رو خریدن میخوام ببینم وقتی بقیه برندا ها کامل برقی شدن و مدل های درست حسابی برقیشونو رو کردن جایگاه خودروسازی مورد علاقه ات در کجا خواهد بود مثل همون وقتی که که بنزینی بودن و کرونا نبود و خودروسازی کره جزو خودروسازی های برتر نبود

        موافقم 12
        مخالفم 4
      2. phonix

        ۶ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (1868 ديدگاه)

        اقا پیام با اعداد کوچیک رشد اسون تره
        مثال بارز : میزان رشد اقتصادی کشورای توسعه یافته بین 5 تا 0 درصد هست ولی کشورای در حال توسعه بالای 10 هست حتی امار رشد اقتصادی ایرانم از امریکا والمان وژاپن و… بیشتره اعداد رو در جای درستشون مثال بزنید

        موافقم 9
        مخالفم 6
  3. Car love

    ۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (648 ديدگاه)

    سامسونگ مثل همیشه پرچمدار آسیا

    موافقم 12
    مخالفم 36
  4. Killer

    ۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (558 ديدگاه)

    یه بنده خدایی بود میگفت ارزش سونی تو مارکت کپ بیشتر از سامسونگه! نمیدونم جدی میگفت یا شوخی ولی هستش الان؟

    موافقم 12
    مخالفم 26
    1. Soheil

      ۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سونی ۱۰۰ تا و سامسونگ ۳۵۰ چوب پول دارن. بنابراین درست گفته.

      موافقم 6
      مخالفم 18
      1. Killer

        ۶ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (558 ديدگاه)

        فارسی صحبت کن

        موافقم 1
        مخالفم 13
        1. amir

          ۶ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (2863 ديدگاه)

          چشم از این به بعد کره ای صحبت میکنه شماهم متوجه بشید

          موافقم 17
          مخالفم 3
        2. Killer

          ۶ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (558 ديدگاه)

          با همه اکانتا فارسی صحبت کن،چرا با یکی فقط؟
          چوب پول چیه دیگه :))))

          موافقم 5
          مخالفم 15
        3. amir

          ۶ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (2863 ديدگاه)

          اگه من مالتی اکانت بودم و با چند تا اکانت پیام میدادم تعداد پیام هام الان ۱۱۰۰ تا نبود درصورتی که فقط از تابستونه که دارم میخونم مجله رو مثل شما بود پیام جان که دوسالی اینا من خبر دارم داری کامنت میزاری و اکانت اصلیت هنوز ۸۰۰ تا پیام نداره و یه عالمه اکانت با ۲۰۰ ۳۰۰ ۴۰۰ تا پیام داری

          موافقم 10
          مخالفم 4
  5. Tecnica

    ۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (169 ديدگاه)

    جای تعجب نداره تویوتا بهترین برند دنیاس و مثل همیشه بنز بیمر و تسلا سایه شو میزنن هر چند اونا هم خیلی خوبن ولی جدیدا به شدت به طراحی بنز و بمیر گله دارم و تسلا هم برای عشق تکنولوژی ها خوبه ولی نه برای ماشین بازا!

    موافقم 27
    مخالفم 17
    1. پیام

      ۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (1976 ديدگاه)

      اشتباه نکن، تویوتا بهترین برند دنیا نیست! این چیزیه که ذهن تو میگه. ابنکه تعداد فروش ماشینات رو بالا ببری ربطی به بهتر بودن از بنز نداره! تو اشتباه فهمیدی! کدوم متن خارجی گفته بهترین برند؟!!! ما ایرانیا زبان کلی نگری داریم و تو درک مطلب دچار مشکل هستیم. اگه ناشین لوکس ۲۰۰ هزار دلاری زد و کسی خرید و مثل بنز فروخت بعد بیا چنین چیزی بگو. مردم در دنیا جاروبرقی(ماشین سی چهل هزار دلاری) خوب میخرن چون قدرت خریدش رو دارن و این سود آورده. فقط باید به درستی بازاریابی بشه.

      موافقم 31
      مخالفم 29
      1. amir

        ۶ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (2863 ديدگاه)

        بله بله در تصدیق حرف های ایشون جنسیس جی نود رو مثال میزنم که در بازار آمریکا فقط ۲۰۰ تا در ماه میفروشه اونم با یه عالمه تبلیغات و تسهیلات
        یه نگاهی به goodcarbadcar بندازین بد نیست

        موافقم 23
        مخالفم 5
        1. Killer

          ۶ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (558 ديدگاه)

          در تصدیق حرف های شما هم بگم که لکسوس LS با سابقه ۴۵ ساله داره ماهانه میانگین ١٨٠ تا میفروشه!

          کلا فروش لکسوس LS در سال ٢٠٢٣ کلا ٢۶٠٠ عدد بود اونم با ۴۵ سال سابقه تولید!! جنسیس g90 هم با ۶ سال سابقه تولید فروشش ١٢٠٠ تا بود!
          کل کل باهات حال نمیده،خیلی راحت حرفات نقض میشه،بیشتر تلاش کم لطفا
          منبع goodcarbadcar

          موافقم 4
          مخالفم 22
        2. amir

          ۶ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (2863 ديدگاه)

          جوابشو خودت داری میدی همین لکسوس ال اس که داری مسخرش میکنی در اوایل معرفیش سالی ۴۰۰۰۰ میفروخت تا جایی که بنز مجبور شد نسل بعدی اس کلاس رو با صرف هزینه توسعه زیاد عرصه کنه اونم در زمانی که جنسیس اصلا وجوده خارجی نداشت ولی جی نود چی؟ الان یکی دو سالیه معرفی شده و این مقدار داره میفروشه و مقایسه این دو نشون میده که چقدر سواد داری!!!!

          موافقم 15
          مخالفم 4
      2. amir

        ۶ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (2863 ديدگاه)

        فقط اینکه به ماشین سی چهل هزار دلاری میگی جاروبرقی گل به خودی نیست؟ چون برند مورد علاقه ات هم دقیقا از همین کارا میکنه یک
        دوم اینکه مشاهده میکنید تحلیلگر برتر سایت تفاوت بین برترین محصول و برترین برند رو متوجه نمیشه اگه بخوایم اینطوری فکر کنیم پس هیچ کدوم از بنز و بی ام و به گرد پای بوگاتی نمیرسن چون اصلا محصولی ندارن که نزدیک ۵۰۰ کیلومتر برساعت بتونه حرکت کنه یا هیچ شرکتی به گرد پای رولزرویس نمیرسه چون همه محصولاتش شش رقمیه و محصولات تولیدی ۳۰ ملیون دلاری هم داره یا مثلا فراری از همه برتره چون ماشین ۵۰ سال پیشش ۵۰ ملیون دلار ارزش میگذارن روش
        برترین برند دنیا نکنه به چیزای مثل جایزه مجلات تعریف و تمجید فن ها بستگی داره؟ نخیر تحلیلگر جان به ارزش برند بستگی داره به سود اوری بستگی داره به فروش بستگی داره اینکه اون برند برای کشورش و صاحبش چقدر میتونه پول دربیاره

        موافقم 11
        مخالفم 3
        1. Killer

          ۶ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (558 ديدگاه)

          حالا اینایی که گفتی چه ربطی به کامنت من داشت؟ اینقدر تند تند از صبح تا حالا ریپلای میکنی همه رو که جواب یکی دیگه رو یه یکی دیگه میدی!

          موافقم 2
          مخالفم 9
        2. amir

          ۶ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (2863 ديدگاه)

          همشون خودتی دیگه پیام جان اشتباه که نکردم بعدا کی داره از صبح ت رول میکنه از اول شدن بعضیا و پایین تر بودن حتی از هوندا نیرو برسطحش زیاد شده؟

          موافقم 7
          مخالفم 1
      3. JaMsHiD

        ۶ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (1898 ديدگاه)

        مردم جهان اگه قرار بود دنبال ماشین ارزون و اقتصادی باشن ، الان تاتا موتور هند و لادا روسیه بهترین خودرو ساز بودن ! تازه به خاطر تکنولوژی سطح پایینی هم که دارن استهلاک بسیار کمی دارن !
        ولی میبینی که اینجوری نیست
        تویوتا بهترین خودرو ساز جهانه . بنز هم یه روزی بود ولی به خاطر شرکت کرایسلر ملعون به این روز افتاده که یه مانیتور بندازه وسط داشبورد و بگه خب بزن بریم تو خط تولید ! الان به نسل های s c e ۲۰۲۱ نگاه کنید ، جز یه تغییر کوچولو توی چراغ جلو و جلو پنجره و ابعاد خودرو هیچی نمی‌بینید ! یه مانیتور گنده هم داخل که کپ تسلا آشغال ساز هم هست ، هیچی نمی‌بینید . هر چی آپشن هم هست میچپونن داخل همون مانیتور مثل قدیم هم نیست بگی دکمه بیشتری وجود داره
        چون طراحیش از طراحی مهندسی شده به بازار محور تغییر کرد . موقعی که بنز گفت ول توسعه کن یه چیزی می‌زنیم با بیل هم آپشن اضافه میکنیم کیفیت هم ولش ! همون موقع که بنز افت بسیار شدیدی کرد
        یعنی مثل سال ۲۰۰۰ به بعد موقعی که بنز دیگه برای افراد خاص نبود .
        برای عموم مردم هست و همه میپسندن !
        الان شده فقط تجملات و لاکچری بازی !
        ولی قبلاً یه ماشین با وقار و ساده و جنتلمن و مافیایی بود
        همش به خاطر تغییر رویه هست و به همین دلیل بنز که قبلاً با همه فرق داشت الان شده مثل بقیه شرکت ها

        موافقم 4
        مخالفم 13
        1. Sina

          ۶ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (55 ديدگاه)

          بنز الان کجاش شده مثل بقیه شرکت ها
          مرسدس بنز همین الانم بهترین خودروساز جهانه و بهترین سوپرکار ها و سوپر سدان ها و کامیون ها و … رو میسازه مثلا تو لوکس ها یه چیزی مثل کادیلاک اسکالید با کوهی از تکنولوژی و کیفیت بالا به زور با مرسدس بنز رقابت میکنه.

          موافقم 20
          مخالفم 1
        2. amir

          ۶ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (2863 ديدگاه)

          اعضای محترم پدال چرا اینقدر نظراتتون سمیه آخه؟ کادیلاک اسکالید کجا با یه بیل آپشن و کوهی از آپشن ها داره ( به زور) رقابت میکنه؟

          موافقم 1
          مخالفم 10
    2. Mercedes-Benz

      ۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (47 ديدگاه)

      بنز و تویوتا یزره اختلاف دارن چی چی سایه شه همتای تویوتا هست (البته از نظر ارزش شرکت وگرنه از نظر ماشین که تویوتا100سال دیگه هم به بنز و بیمر وبقیه ماشنای المانی نمیرسه)

      موافقم 14
      مخالفم 7
    3. Mercedes-Benz

      ۱۹ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (350 ديدگاه)

      فعلا که اختلافشون خیلی پایینه

      موافقم 0
      مخالفم 1
  6. Amard

    ۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (815 ديدگاه)

    این لیست نگاه کنی یکی ژاپن که بمب اتم خورد اشغال شد اما الان تلفن داخل کاخ سفید هم ژاپنی این یک نکته دوم کره جنوبی که اونم با ما شروع کردن اما الان چندین ابر شرکت مهم دارن اما شرکت های ما نسبت به قبل انقلاب پس رفت کردن یه زمانی شورولت کادیلاک جیپ کامیون اتوبوس بنز تولید میکردیم الان زباله های چند دهه پیش فرانسه و کره

    موافقم 18
    مخالفم 17
    1. پیام

      ۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (1976 ديدگاه)

      تلفن کاخ سفید رو خود ترامپ هم به زور دیده ولی اگه خواستی بدونی صنعت چیه برو دامپ تراکای کت رو ببین! بعد با صنعت ژاپن مقایسه کن. یه خیلی از چیزای دیگشون. ژاپن یه کشوریه با مساحت خراسان و تکنولوژی خیلی پایین‌تر از آمریکا. از کره ماه رفتن و مریخ بگیر تا تکنولوژی ماشینای برقی و گوشی و جت و … . هیچ وقت این دو کشور رو از لحاظ تکنولوژی، مساحت و … مقایسه نکنید چون کار خنده داریه.

      موافقم 16
      مخالفم 31
      1. Anti BTS

        ۶ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (213 ديدگاه)

        مساحت خراسان : ۱۱۸/۸۵۱ کیلومتر مربع
        مساحت ژاپن : ۳۷۷/۹۷۳ کیلومتر مربع
        مساحت کره جنوبی : ۱۰۰/۲۱۰ کیلومتر مربع

        تا کی میخوای برا خودت اطلاعات غلط بدی ؟ اونی که اندازه خراسانه ، کره ست 😂
        یه سرچ ساده مگه چقد زحمت داره ؟
        بقیه کامنتت هم مثل بقیه شون که دیگه اصلا نیاز به خوندن نداره .

        موافقم 25
        مخالفم 11
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۶ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (2549 ديدگاه)

          منظور ایشون خراسان بزرگ بوده (شامل رضوی و شمالی و جنوبی) که می شه 313 هزار کیلومتر مربع
          ژاپن تقریبا 20 درصد وسعت بیشتر نسبت به استان خراسان بزرگ هست
          حالا نمی‌دونم باید به ژاپن افتخار کنیم که با مساحت کم، تا این حد پیشرفت کرده یا بزنیم توی سرش که چون وسعتش کمه، کشور ضعیف هست و ارزش جهانی نداره

          موافقم 31
          مخالفم 4
        2. Ehsan

          ۶ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (608 ديدگاه)

          فقط این که جدی رفت سرچ کرد ببینه مساحتشون چقدره و نفهمید منظور اون بنده خدا چیه!! سطح درک از همین قضیه مشخصه!

          موافقم 4
          مخالفم 18
        3. Anti BTS

          ۶ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (213 ديدگاه)

          ظاهرا از نظر ایشون چون ژاپن مساحتش کمتر از آمریکاس باید بزنیم تو سرش 😂

          موافقم 11
          مخالفم 6
        4. amir

          ۶ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (2863 ديدگاه)

          آقای اشتری اگه کوچک ترین شکی دارید از پیام خان بپرسید جوابتونو میدن

          موافقم 8
          مخالفم 3
      2. حسین

        ۶ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (1137 ديدگاه)

        قاطی کردی پیام. این لحن کامنتارو با اکانت امیرمحمد می نوشتی. اینقدر حرص خوردی که حواست نیست.
        اینکه تکنولوژی ژاپن در چه حدیه وضعیت بازار و خیل فاکتورهای دیگه مشخص می کنه و چه بخوای چه نخوای در سطح اروپا و آمریکاست. این وسط کره جنوبی که به جز چیزای ساده و دم دستی مثل یخچال و لباسشویی چیز دیگه ای نداره و مطلقا در high tech و لبه علم و تکنولوژی جایگاهی نداره باید با فیلیپین و ویتنام مقایسه بشه.
        وقتی نمی تونی از کره حرف بزنی و از سر درماندگی مجبور میشی با اوهام جایگاه ژاپن بیاری پایین.
        برو همون تحلیل های آبکی‌ت راجعه به بازار خودرو رو بنویس این چیزا واست زیاده

        موافقم 21
        مخالفم 12
        1. Car love

          ۶ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (648 ديدگاه)

          High tech= عدم توانایی ساخت خودرو الکتریکی سالم بعد از چندین سال و گدایی باتری و پلت فرم از کره و امریکا و چین 😂😂😂😂

          #نوکیا

          موافقم 3
          مخالفم 21
        2. Anti BTS

          ۶ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (213 ديدگاه)

          اون بنده خدا خیلی باحاله . کلا کامنتاش غم و غصه رو از دل آدم میبره . این که ژاپن ۲ تا بمب اتم خورد اما خودشو دوباره ساخت ، این که بزرگترین و با ارزش ترین خودروساز جهان رو داره ، این که چه پیشرفتایی از لحاظ فناوری داره ، این که در دنیا چه اعتباری داره اصلا مهم نیس .
          همین که مساحتش کمتر از آمریکاس خودش کافیه که یه کشور ضعیف حسابش کنیم .
          بعد جالبه میگه از لحاظ مساحت مقایسه نکنید و رو کاربر amard ریپ زده در حالیکه ایشونم هیچ حرفی از مساحت نزده 😂

          موافقم 19
          مخالفم 4
        3. حسین

          ۶ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1137 ديدگاه)

          اون زمانی که مربا برده ژاپن بود ژاپنی ها الکتریکی می‌ساختن. بیشتر از این با اطلاعاتت که مثل خودت فیکه خودت رو رسوا نکن 😁

          موافقم 16
          مخالفم 9
        4. حسین

          ۶ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1137 ديدگاه)

          High tech ینی اون متریالی که سامسونگ و ال‌جی از ژاپن می‌خرن که اگه ژاپن مثل سال 2018 تحریم شون کنه به ** مالی میفتن و ورشکست میشن 😂😂😂
          چهار سیلندر اکونومی انفجاری 😂😂😂😂😂

          موافقم 18
          مخالفم 9
        5. حسین

          ۶ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1137 ديدگاه)

          High tech به سبک کره مربا:
          هیوندا در آتش
          https://www.pedal.ir/hyundai/hyundai-kia-recall-3-million-vehicles-fire-risk-park-outside/

          داغ شدن پورت شارژ و دروغ گویی در مورد زمان شارژ:
          https://www.pedal.ir/hyundai/class-action-suit-against-hyundai/

          نداشتن ایموبلایزر و گردن گرفته نشدن توسط شرکت های بیمه
          https://www.pedal.ir/kia/1b-lawsuit-against-hyundai-and-kia
          هیوندا در یونجه ها
          https://www.pedal.ir/hyundai/hyundai-rn22e-crash-hard-at-goodwood/

          اول بیاد دست گدایی جلو سایپا دراز کنه ایموبلایزر بهش بدن بعد بیا از high tech حرف بزن 😂🤣

          موافقم 15
          مخالفم 10
        6. Car love

          ۶ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (648 ديدگاه)

          کامنتم اینقدر سنگین بود مجبور شدن واسش ١٠ تا کامنت بزارن در جواب ولی بازم فایده نداره 😂😂😂😂😂😂😂
          High tech=عدم توانایی و گدایی

          موافقم 3
          مخالفم 18
        7. amir

          ۶ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (2863 ديدگاه)

          فعلا نوکیایی که میگی سه برابر برند مورد علاقه ات ارزش داره و برندت حتی از هوندا هم عقب تره دیگه چه برسه به اون برندی که خوابشو میبینی

          موافقم 12
          مخالفم 4
        8. حسین

          ۶ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1137 ديدگاه)

          این حرفا قدیمی شده پیام 🤣 چنان زوری بهت آوردم اومدی با اکانت کار لاو ریپلای کردی 🤣🤣🤣

          موافقم 8
          مخالفم 5
        9. حسین

          ۶ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1137 ديدگاه)

          پیام صد بار بنویس تویوتا ارزشمندترین برند خودروی جهان
          صدبارم بنویس قدرت تکنولوژی هیوندا🤣

          موافقم 8
          مخالفم 4
      3. amir

        ۶ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (2863 ديدگاه)

        خوشم میاد موقعی هم که کم میاری پشت بنز و آمریکا قایم میشی

        موافقم 13
        مخالفم 1
      4. JaMsHiD

        ۶ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (1898 ديدگاه)

        کوماتسو : آغا پیام صدات نمیاد👍

        موافقم 11
        مخالفم 3
    2. مازیار

      ۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (819 ديدگاه)

      این افسانه تلفن روی میز کاخ سفید همچنان ادامه داره؟!
      آخه فکر نمی کنید به فرض اگر هم واقعیت داشته باشه طی این همه سال به گوش خودشون هم میرسه و اون لعنتی رو از روی میز برمیدارن؟

      موافقم 11
      مخالفم 7
    3. Mercedes-Benz

      ۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (47 ديدگاه)

      داداش تلفون کاخ سفید درست ولی خود کره ای ها و ژاپنی ها وکلا اسیای شرقی ثروتمنداشون میباخ و رولزرویس و بنتلی و… سوار میشن

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. amir

        ۶ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (2863 ديدگاه)

        شکی نیست که مرسدس اس کلاس خفن ترین سدان لاکچری هستش درسته رولزرویس و بنتلی سوپرلاکچری هستن ولی قیمتارم باید دید

        موافقم 6
        مخالفم 0
    4. ❤BMW❤

      ۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      دادش ،
      فقط اینا رو نبین

      موافقم 1
      مخالفم 3
    5. هموطن

      ۱۴ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      ژاپن زیر ساخت وعلم مناسب برای پیشرفت مجددبعد ازحنگ جهانی دوم ر ا داشت. قبل از جنگ. و در زنان جنگ هواپیما. می ساخت و خلبانانش اونا رو به کشتی های آمریکایی میکوبیدند، مهمات و ادوات نظامی قابل قبول داشتند.
      اما بعد از جنگ تعصب ملی. و دوست داشتن وزن و خاک‌کشورشان باعث شد تا به جای ۸ ساعت کار روزانه ۱۲. ساعت کار کنند. والبته بیش از ۱۱. ساعت کار مفید و بهره وری بالا داشته باشند. که تا چند سال پیش هم تا ۱۲ ساعت کار موظفی داشتند.
      اما ما کم کار و بدون تعصب ملی و علاقمند به محصولات دیگران. وخود تحقیریم .
      البته شرکتهای تولیدی هم بعضی در مقابل مشتری تعهدی در خود احساس نمی کنند. وزن سود بیشتر فکر می کنند . و رفاه. فقط برای خودشان نه دیگران
      تا خودمان را درست نکنیم کشور درست نخواهد شد. هرکس ازخودش شروع کنه.
      کما اینکه شرکتهای زیادی هستند که به صنعتی آرین کشورها هم محصول صادر می کنند. زیرا موارد بالا را در نظر دارند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. 제네시스

    ۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (402 ديدگاه)

    درود بر سامسونگ… بزرگترین شرکت الکترونیک جهان 💪

    موافقم 10
    مخالفم 26
    1. amir

      ۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (2863 ديدگاه)

      اپل و مایکروسافت
      ما داریم اینجا زحمت میکشیم نمیدونی چه بلاهایی سر ما اومده چی کشیدیم

      موافقم 14
      مخالفم 3
      1. Killer

        ۶ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (558 ديدگاه)

        زحمت فقط خودت که تو ٣ ماه مجبور شدی ١١١٨ تا کامنت بزاری :)) این أست قدرت کره جنوبی :)))

        موافقم 4
        مخالفم 13
        1. amir

          ۶ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (2863 ديدگاه)

          باهوش خان از تیر تا اذر میشه 3 ماه یا 6 ماه؟؟؟؟؟ بعدا همه کامنت هامم که زیر کره ای ها بوده عجب که خودمم نمیدونستم

          موافقم 4
          مخالفم 0
      2. Car love

        ۶ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (648 ديدگاه)

        بزار آمریکایی فنا نگران اپل و ماکروسافت باشن،٣ چرخ فن فعلا باید برای جلوگیری از ورشکستگی سونی زحمت بکشه 😂😂

        موافقم 1
        مخالفم 18
        1. amir

          ۶ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (2863 ديدگاه)

          همونطوری که ال جی یکاریش کرد سونی هم میکنه DDDD;;

          موافقم 5
          مخالفم 4
  8. فرشاد

    ۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    ماشالا دظلا ماشالا پشتوانه ماشالا با ارزش ترین برند
    چیشد پس تویوتا که قراربود مث نوکیا بشه دوبرابر شدنش سوزشتون رو چن برابر میکنه
    بنز و بیمر هم طبیعتا از بدردنخورشما مث همیشه جلوترن
    تویوتا شروع به برقی سازی نکرده چون بازار خودشو تو هیبرید و درون سوز داره وقتی ام که شروع کرد بدحوری باد دظلارو خالی میکنه
    نه فقط تویوتا فولکس و استلانتیس مرسدس و BMWهم به خوبی این کارو میکنن

    موافقم 24
    مخالفم 4
  9. آرش

    ۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (41 ديدگاه)

    تویوتا که ندارم بخوام نظر بدم تکلیف مرسدس هم که معلومه ولی خدا رو شکر بر عکس ماشین که جز ماشین ایرانی توان خرید ماشین خارجی نیست چندین ساله از چند مدل گوشی سامسونگ استفاده کردم راضی بودم و هستم حتی ارزانش هم کارم رو راه انداخته .

    موافقم 11
    مخالفم 1
  10. sina

    ۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (2649 ديدگاه)

    الان این رفیقمون میاد میگه تویوتا مث نوکیا میشه فیلان :)

    موافقم 10
    مخالفم 3
  11. Enzo Ferrari 2008

    ۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    فراری هم تو رده بود

    موافقم 3
    مخالفم 0
  12. BMW

    ۷ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    همین که بی ام و از تسلا بالاتره برای من کافیه😂😃ولی سامی رو ببین چه کرده این غول فناوری احسنت

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. شهرام

    ۱۰ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واسه چی برند سایپا و ایران خودروی ما توی لیست نیست!!!؟؟؟
    احتمالا سایپا و ایران خودرورو گذاشتن با برندهای (مای بی بی_پفیلا_لپ لپ_آدامس خرسی یا چی پف) بزارن تو رقابت….

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. Poria

    ۱۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (107 ديدگاه)

    آمریکایی ها چیکار دارن میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 1
  15. sadaf

    ۲۷ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    می تونید چرا ایران پیشرفت چندانی در مقابل کره و ژاپن نداشت.به خاطر این همه کارشناس بالا.چون اینها سر پروژه نیستند.یا تو ویلای شمال.یا پای محفل.چقدر مهندس. دانشمند.کوتاه بیارین.اررررررررررر

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا