فولکس واگن

بررسی فولکس‌واگن توراِگ مدل ۲۰۱۵

به‌عنوان وسیله نقلیه‌ای که نام آن برگرفته از یک قبیله کوچ‌نشین در صحاری آفریقاست، فولکس‌واگن توراِگ (با تلفظ صحیح توار اِگ tour egg) چندان از مسیر اصلی دور نشده است. این مدل برای فولکس‌واگن منفعت زیادی داشته و این کمپانی توانسته در طول ۱۱ سال، بیش از ۷۲۰ هزار نسخه از آن را به فروش برساند که نزدیک به ۱۳۰ هزار دستگاه آن در بازار آمریکا بوده است. بنابراین «توراِگ» پس از یک آپدیت متعادل برای مدل ۲۰۱۵، نیاز چندانی به سرگردانی در بیابان ندارد.

2015 Volkswagen Touareg
۲۰۱۵ Volkswagen Touareg
نسل دوم و کنونی توراِگ در سال ۲۰۱۱ معرفی شده و این مدل جدید نیز از نظر مکانیکی تغییری نداشته است. برای پیشرانه، می‌توان از بین مدل V-6 بنزینی استاندارد، توربودیزل TDI یا سیستم هیبریدی متمرکز بر عملکرد استفاده کرد. در طراحی بیرونی، توراِگ صاحب یک لباس جدید با یک جلوپنجره چهار خط، تریم کروم، ارتقای سیستم روشنایی، طراحی تازه چرخ‌ها و رنگ‌های جدید شده است. درون کابین، طراحی نقره‌ای درخشان بیشتری به کار رفته است و طراحی چرم و جزئیات تریم چوب آن، سطح بالاتری پیدا کرده است. فولکس‌واگن بالاخره در رقابت با رقبای جدید خود، یک مجموعه ایمنی رانندگی شامل کروز کنترل انطباقی، سیستم هشدار عبور از خط، تشخیص نقطه کور و ترمز پیش از برخورد اضافه کرده است.

2015 Volkswagen Touareg
۲۰۱۵ Volkswagen Touareg
سیستم دیفرانسیل استاندارد تمام‌چرخ متحرک فورموشن، ظرفیت یدک‌کشی بالای ۳۵۰۰ کیلوگرمی، بیش از ۱۵ سانتی‌متر برای حرکت به جلو و عقب صندلی‌های عقب جمع‌شونده و یک درب عقب خودکار برای دسترسی به صندوق عقب با گنجایش ۹۰۶ لیتر در حالت بالا بودن صندلی‌های عقب و دو برابر شدن آن در هنگام جمع شدن صندلی‌ها، همه‌ی این‌ها برای خریدارانی که هنوز به دنبال ظرفیت‌های واقعی یک شاسی‌بلند هست و به کراس‌اورهای با قابلیت‌های کمتر علاقه‌ای ندارند، در دسترس خواهند بود.

2015 Volkswagen Touareg
۲۰۱۵ Volkswagen Touareg
تجربه رانندگی در مدل ۲۰۱۵ کمابیش شبیه به رانندگی در توراِگ ۲۰۱۴ است. همان‌طور که انتظار می‌رود، کاراکتر رانندگی هر دو مدل FSI بنزینی و TDI V-6 دیزل با حس خوب سیستم دستیار فرمان هیدرولیکی (تنها مدل هیبرید از دستیار الکترونیک استفاده می‌کند)، یک شاسی مستحکم و هوشمند و یک پدال آماده و با تمرکز بالا همراه شده است. کاراکتر این فولکس‌واگن خانوادگی به سمت شرایط واقعی راحتی و مطیع‌بودن حرکت کرده است و نسبت به مدل‌هایی مانند آئودی Q7 و پورشه کاین که در گروه خودروسازی فولکس‌واگن دارای پلتفرم مشترک هستند، بیشتر در جهت آسایش و راحتی راننده نشان می‌دهد. به عنوان مثال، در این مدل خبری از پدل‌شیفتر برای گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیست، ولی یک حالت شیفت دستی بر روی دسته‌دنده پیش‌بینی شده است.

2015 Volkswagen Touareg
۲۰۱۵ Volkswagen Touareg
شاید حالت دستی برای انتقال نیروی موتور ۳/۶ لیتری FSI V-6 برای حمل ۲/۵ تُن وزن ضروری به نظر برسد. در این حالت، راننده می‌تواند با اتکا به هوشمندی خود، در برخی جاها دنده موردنظر را نگه دارد. با این حال، استفاده از دنده‌های برنامه‌ریزی شده می‌تواند حداکثر بهینه‌سازی مصرف سوخت را به همراه داشته باشد. فراوانی گشتاور موجود در مدل TDI که برابر ۵۵۰/۴۶ نیوتن‌متر است، باعث می‌شود که باعث می‌شود که راننده امکان زیادی برای شتاب‌گیری، به‌خصوص پس از پیچ‌های تند داشته باشد. جریمه‌های استفاده از نسخه دیزل در این، در کمترین اندازه‌های خود هستند. تنها یک مقدار سرسختی در انتقال قدرت دیده می‌شود و البته هم قیمت بالاتر خودرو و هم سوخت گران‌تر را در پی خواهد داشت. در نتیجه، شاید مزیّت مصرف سوخت کمتر آن کاملاً جبران شود. خروجی بیشتر موتور بنزینی تنها در مانورهای با سرعت بالا قابل‌مشاهده است. ولی با این وجود، بهترین عملکرد در خانواده توراِگ متعلق به هیبرید است که البته قدرت بیشتری نسبت به برادرانش دارد.

2015 Volkswagen Touareg Interior
۲۰۱۵ Volkswagen Touareg Interior
به تجهیزات جدید ایمنی در توراِگ اشاره کردیم؛ قدم‌هایی که باعث شده این خودرو همچنان به دنبال رقابت با گزینه‌های جدید موجود در این کلاس خودرو باشد. این تجهیزات در عین حال، رضایت چندانی برای راننده ایجاد نمی‌کنند. سیستم هشدار عبور از خط به صورت یک حالت ویبره در غربیلک فرمان ارائه شده که شدت آن در سه سطح مختلف از طریق صفحه لمسی مرکزی قابل‌تنظیم است. در ملایم‌ترین حالت، اخطار عبور از خط به صورت ویبره در یک آسفالت با ناهمواری اندک، چندان قابل‌تشخیص نیست. در همین حال، وقتی سخت‌ترین تنظیم ویبره این سیستم را هم انتخاب می‌کنیم، شبیه به رفتن بر روی یک تمساح در وسط بزرگراه است.

2015 Volkswagen Touareg Interior
۲۰۱۵ Volkswagen Touareg Interior
2015 Volkswagen Touareg Interior
۲۰۱۵ Volkswagen Touareg Interior
2015 Volkswagen Touareg Interior
۲۰۱۵ Volkswagen Touareg Interior
2015 Volkswagen Touareg Interior
۲۰۱۵ Volkswagen Touareg Interior
امّا سیستم کروز کنترل انطباقی عملکردی مناسب دارد و با همکاری سیستم ترمز پیش‌برخورد، می‌تواند در هنگام نیاز ترافیک، توراِگ را به طور کامل متوقف کند. هشدار نقطه کور نیز با استفاده از نورهای لبه داخلی محفظه آینه‌های خارجی صورت می‌گیرد. کارآیی این سیستم مطابق چیزی است که در تبلیغات گفته می‌شود، ولی با توجه به تنظیم مناسب آینه‌ها، نیاز چندانی به آن احساس نمی‌شود. شاید استفاده فولکس‌واگن از این تجهیزات ایمنی تنها به این خاطر است که برخی از مشتریان را از سردرگمی در میان سایر برندها بیرون آورد.

2015 Volkswagen Touareg
۲۰۱۵ Volkswagen Touareg
2015 Volkswagen Touareg
۲۰۱۵ Volkswagen Touareg
2015 Volkswagen Touareg
۲۰۱۵ Volkswagen Touareg
2015 Volkswagen Touareg
۲۰۱۵ Volkswagen Touareg
مشتریان می‌توانند برای مدل‌های توراِگ خود که قیمتشان از ۴۵ هزار دلار شروع می‌شود، برخی از این آپشن‌ها تهیه کنند. در همین حال، تا زمانی که قیمت با عدد ۵ شروع نشود، نمی‌تواند از پیشرانه دیزل استفاده کرد. مدل پایه این خودرو «اسپورت» است که بعد از آن، Sport w/Technology را داریم که مواردی مانند سیستم راهبری، یک پکیج یدک‌کشی و ابزار دستیار کناری (ایمنی تعویض خط) را اضافه می‌کند. این تریم، کمترین سطحی است که می‌تواند پیشرانه دیزلی را انتخاب کرد و ۳۵۰۰ دلار بیشتر از موتور FSI هزینه دارد. در همین حال، دو تریم لاکس (با سیستم کنترل فاصله پارک) و اکزکوتیو (با دوربین نمای پیرامونی) در سطوح بالاتر توراِگ قرار دارند. مدل هیبرید نیز تمام سیستم‌های دستیار راننده را که در حتی در سطح اکزکوتیو نیز به صورت آپشن هستند، به صورت استاندارد ارائه می‌کند و قیمت را به حدّ بالایی رسانده است.

2015 Volkswagen Touareg
۲۰۱۵ Volkswagen Touareg
2015 Volkswagen Touareg
۲۰۱۵ Volkswagen Touareg
مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک، ۵ سرنشین، ۴ در هاچ‌بک.
  • قیمت مدل پایه: ۴۵۶۱۵ دلار، قیمت مدل TDI: ۵۳۱۵۵ دلار، قیمت مدل هیبرید: ۶۷۹۰۵ دلار
  • نوع موتور:
    • DOHC ۲۴ سوپاپ V6، ۳/۶ لیتری با قدرت ۲۸۰ اسب‌بخار و گشتاور ۳۶۰/۶۵ نیوتن‌متر.
    • DOHC ۲۴ سوپاپ V6، با توربوشارژر و خنک‌کننده داخلی، ۳ لیتری با قدرت ۲۴۰ اسب‌بخار و گشتاور ۵۵۰/۴۶ نیوتن‌متر.
    • DOHC ۲۴ سوپاپ V6، با توربوشارژر و خنک‌کننده داخلی، ۳ لیتری با قدرت ۳۳۳ اسب‌بخار و گشتاور ۴۴۰/۶۴ نیوتن‌متر، همراه با موتور همزمان الکتریکی A/C با قدرت ۴۷ اسب‌بخار و مجموع قدرت ۳۸۰ اسب‌بخار.
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی.
ابعاد:

  • فاصله محوری: ۲/۸۹۳ متر.
  • طول ماشین: ۴/۷۹۶ متر.
  • عرض: ۱/۹۴۱ متر.
  • ارتفاع: ۱/۷۳۲ – ۱/۷۳۷ متر.
  • وزن کلی: ۲۳۱۳ – ۲۳۵۹ کیلوگرم.
تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵/۹ – ۷/۶ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۶/۱ – ۲۷/۲ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۴/۵ – ۱۵/۹ ثانیه.
  • سرعت نهایی: ۲۰۱/۱۷ کیلومتر بر ساعت.
مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا:
    • مدل FSI: مصرف ۱۳/۸ لیتر در شهر و ۱۱/۸ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
    • مدل TDI: مصرف ۱۰/۲ لیتر در شهر و ۸/۱۱ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۵۲ دیدگاه‌ها

  1. احمدرضا ب ام و

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (394 ديدگاه)

    دم آلمانی ها گرم اولین بار ب ام و صندوق پرران همین که پات رو میزاری زیر سپر صندوق باز میشه رو اختراع کرد و حالا روی فولکس هم دیده میشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. حسین

      ۲۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1342 ديدگاه)

      دم ب ام و گرم ولی من اولین بار در فولکس این فناوری رو دیدم و بعدش در سری ۷!!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. ASTON MARTin

        ۲۰ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1346 ديدگاه)

        دوستان کسی میدونه جریان این “خودروی تست” چیه؟ این تست چیه قضیش که گاهی ده هزار دلارم میکشه رو قیمت خودرو و گاهی اصلا تکون نمیده قیمتو ؟:|

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. حسین

          ۲۰ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1342 ديدگاه)

          درود. دوست عزیز منظور از خودردی تست، ماشینیه که تست شده و مقاله رو در مورد اون نوشتن. قیمت پایه یه ماشین رو در نظر بگیر، مشتری هر آپشنی برای اون ماشین سفارش بده، قیمتش بیشتر میشه. خودروی تست منظور همین ماشینیه که آزمایش شده و مقاله در موردش نوشته شده. حالا ممکنه یه ماشین فول آپشن رو آزمایش کنن یا ممکنه یه ماشین مدل پایه (بدون آپشن سفارشی) رو آزمایش کنن. خودروی تست منظور خودروی مورد آزمایشه

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    2. MAFIA

      ۲۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (435 ديدگاه)

      زیاد خوشم نمیاد از این برند.ولی قبولش دارم.

      مثل مزدا که خوشم نمیاد ازش ولی قبولش دارم

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. ASTON MARTin

        ۲۰ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1346 ديدگاه)

        پ مث منی مافی

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. فرکانس

        ۲۰ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1775 ديدگاه)

        داخلش خیلی قشنگه.
        ساده و شیک

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    3. ASTON MARTin

      ۲۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      الان با توجه به قرارگیری چراغ راهنما کنار اینه ی بغل چطوری ملت قراره راهنما رو ببینن؟؟ :|

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. ALIUnited

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (135 ديدگاه)

    ماشین ائده آلیه ولی نمی دونم چرا قیافش چنگی به دل نمی زنه .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. saeid

      ۲۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (188 ديدگاه)

      بسم حق

      عادت ندارم تو کامنتای اول معمولا نظر بدم
      که زیاد شلوغ نشه و بچه ها ناراحت نشن
      ولی دیدم اشاره کردی گفتم بهتره همینجا بگم

      از کنار کم شباهت به کاین نیست
      نمیگم کپی برداریه
      میگه یه سبک رو دنبال میکنه حالا خواسته یا ناخواسته
      اما وقتی شما یه مدل کامل تر رو میبینی که شبیه به این ماشینه
      خود به خود این ماشین جذابیتش کمتر میشه

      من نظر شخصیمو میگم
      چراغ های عقب ، جلو (یکم بزرگ تر میشدن ) و همینطور ورودی هوای جلو موتور اگه یه طراحی شکیل تر داشت
      ظاهر کلی ماشین جذاب تر میشد

      نه عالی نه افتضاح
      اگه زیاد نخوایم سخت گیر باشیم میشه رای قبولی و بهش داد

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. $@kasra@$

        ۲۰ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (2709 ديدگاه)

        من مدل۲۰۱۱ رو از نزدیک دیدم.واقعا شکیل و زیبا،رنگ مشکیش تو شب مثل هوریه!
        تو عکس معلوم نمیشه.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. خاوری

        ۲۰ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1104 ديدگاه)

        در مقایسه قیمتی با Q7آئودی و کاین پورشه خودرویی پایینتره..به لحاظ فنی و البته طراحی هم به هردو خودرو شبیه..مخصوصا ستون و چراغای عقب که به کاین شبیهه ..در کل ماشین دلنشین و ساده ایه و البته محکم… لایک

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. علی

      ۲۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (513 ديدگاه)

      علی آقا قبول دارم که توی عکس قیافش چنگی به دل نمیزنه ولی وقتی از نزدیک ببینیش واقعا دلرباست و جز زیباترین suv ها محسوب میشه
      من وقتی اولین بار از نزدیک دیدمش واقعا عاشق طراحی ساده و زیبای آلمانیش شدم

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. ALIUnited

        ۲۰ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (135 ديدگاه)

        تا حالا از نزدیک ندیدمش یعنی میشه گفت هیچ کدوم از شاسی بلند های فوکلس واگن رو از نزدیک ندیدم بجز یکی دو بار تو منطقه آزاد.
        ولی تو عکس های بالا رنگ آبی جذاب تره

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  3. AliZeus

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (420 ديدگاه)

    زیباست…طراحی ساده و وزینی داره، تو مایه های شاسی بلند ولوو..
    احساس می کنم تو مشتخصات انواع موتور بعضی از اعداد درست نیست.منظورم موتور نوع دوم V6 با توربو شارژ ۲۴۰ اسب..کم نیس؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. ALIUnited

      ۲۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (135 ديدگاه)

      راست میگی منم شک کردم .ولی نمی دونم چرا این جوریه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. $@kasra@$

        ۲۰ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (2709 ديدگاه)

        دوستان کلا موتور های دیزلی با توربوشارژ چه بی توربو شارژ قدرتشو مخصوصا وقتی که میاد رو شاسی بلند قدرتش کم میشه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. حسین

      ۲۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1342 ديدگاه)

      گشتاور ۵۵۰ نیوتن متری رو هم در نظر بگیر که نسبت به حجم موتورش خیلی خوبه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. farzam

      ۲۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (105 ديدگاه)

      آخه دیزله دیزل ها کلا این شکلیا

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. 4MATIC

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1057 ديدگاه)

    در صندوقش مثل بنزslیسته می شه خیلی با حاله
    فکرکنم رقیباش نزmlوکاین وبی ام وx5باشه ولی درکل با ماشینای فولکس حال نمی کنم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. کیمیا

      ۲۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (7 ديدگاه)

      شاسی بلند اول لند کروز بعد ایکس پنج بعد نیسان پاترول ۲۰۱۴بعد پورش کاین بقیش تقلید از ایناس

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. نوید

        ۲۱ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1525 ديدگاه)

        تصحیح می کنم اول لند کروز و پاترول بعد کاین وبعد هم بقیه
        این X5 هم اولای لیست و حتی وسطای لیست هیچ جایی نداره

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  5. مهدی

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (20 ديدگاه)

    دوست عزیز موتور ٢۴٠اسب بخاری مربوط ب نسخه دیزلیه(tdi) همونطور ک در متن ذکر شده گشتاور این موتور۵۵٠نیوتون متره ک برای ی شاسی بلند عالیه و واجب.موتور های دیزلی قادر ب تولید گشتاور بیشتر از موتور های بنزینی هستندو البته توان مفید کمتر نسبت ب موتور های بنزینی.ضمنا گشتاور زیاد و ارایه حد اکثر گشتاور در دور موتور کم ب طور مثال٢۴٠٠دور در دقیقه ب دلیل فشار ثابت بودن موتور های دیزلی یعنی احتراق تدریجی است که در موتور های بنزینی(حجم ثابت) احتراق در یک آن صورت میپزیرد که حاصل آن دور موتور بیشتر از موتور های دیزلی است. ارادتمند

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. حسین

      ۲۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1342 ديدگاه)

      درود. مهدی جان کاملا موافقم و البته کمپانی هایی که محصولاتشون گرون تره و هزینه بیشتری صرف طراحیشون میشه هم در موتورهای بنزینی گشتاور خوبی میگیرن (ب ام و M5 ، حجم ۴.۴ لیتر ، گشتاور ۶۸۰ نیوتن متر در دور ۱۵۰۰ تا ۵۵۰۰) و هم قدرت خوبی از موتور های دیزلی (مثالش رو یادم نمیاد)
      اما اضافه کردن حجم موتور برای رسیدن به قدرت و گشتاور مناسب راهکاریه که خیلی از کمپانی ها ازش استفاده میکنن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. farzam

        ۲۰ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (105 ديدگاه)

        مثالشو من بهت میگم
        برای قدرت خوب از حجم کم ( اگه اسطحلاک مدنظر نباشه) اول مکلارن بعدش پورشه و نیسان و بنز ( بی ام و رو که خودش گفت ، مطلب هم که درباره فولکس واگن دیگه بحث نداره).

        لا مصب هنوز موندم قدرت پی ۱ مکلارن ( فقط بنزینیش ترکیبشو کار ندارم) چجوری از اون یه فسقل موتور در میاد؟

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  6. peyman.german

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (81 ديدگاه)

    خیلی لش شده.من فولکس رو واسه جمعو جوریش دوست دارم.مثل هاچبکاش…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. سعید

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1486 ديدگاه)

    از نمای عقب و پهلو یکم شبیه به کاین شده یا شاید اون شبیه اینه شایدم هیچکدوم!!!
    در هر صورت من که عاشقش شدم،طراحی داخلیش هم خیلی خیلی قشنگ و شیک و متناسبه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. پوریا

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان بین پاجیرو و پرادو مدل ۲۰۱۰ با کارکرد ۷۰ تا کدوم رو انتخاب کنم؟؟ از نظر چپ شدن چی؟؟ در تصادفات چی؟؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. علی

      ۲۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (513 ديدگاه)

      پرادو بخاطر فراوانی قطعات و خدمات و اینکه ماشن رند بازاره و خرید و فروشش خیلی راحت تره
      ولی پاجرو دلرباتر و نرم تر و با امکانات تره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  9. farzad

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    رقیباش ازش سرترن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. Mostafa&S

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (318 ديدگاه)

    پلتفرمش با کاین یکی هست
    با اینکه شاسی بلند دوست ندارم ولی قیافه خوبی داره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. $@kasra@$

      ۲۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (2709 ديدگاه)

      درسته پلت فرمش با کاین یکی هست،چون پوروشه و فولکس در اصل یکی هستند،ولی این مدل ارزون سازی شده کاین هست،البته زیادم ارزون سازی نشده،ولی خب اپشنای زیادی ازش برداشته شده

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  11. هاوژین

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (179 ديدگاه)

    ماشین خوبیه ولی قیافش ب کاین میخوره این فولکس واگنم چقد ماشین داره من نمیدونستم کاشکی تو ی مقاله همشو معرفی میکردن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. behzad

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (55 ديدگاه)

    فولکس واگن یعنی هاچ بک.حتی پاسات و سی سی هم مثل تیگوان و توارگ در مقابل رقیباشون حرفی واسه گفتن ندارن.میدونم الان طرفدارای آلمانی شاکی میشن اما باور کنید داخل این ماشین پر صدا و خشن و در مجموع خواستنی نیست.توی این رنج قیمتی از همه رقبا حتی ژاپنی و آمریکایی ضعیف تره مثل جیپ گراند چروکی اورلند که مدل گرونشه یا دوج دورانگو که فول آپشن و لاکچری هاشون هم از این ارزون تر قوی تر و مجهز تره.حتی بعضی از مدلهای تویوتا و هوندا و میتسوبیشی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. $@kasra@$

      ۲۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (2709 ديدگاه)

      اینکه المانی بازم،قبول دارم که ژاپنی ها و امریکایی ها در عرصه شاسی بلند از المان جلو ترند،المان شاسی بلند لوکس میسازه،ولی شاسی بلند برای افروده و نباید اتاق پر زرق و برق داشته باشه تا به صدا بیفته،شاسی بلند باید عظلانی و پر قدرت باشه و ارزون با مصرف بنزین زیاد

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  13. مرتضی

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (849 ديدگاه)

    هیبت کیفیت اپشن مهندسی تما و کمال واقعا دوستداشتنیه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. مرتضی

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (849 ديدگاه)

    متاسفم تو ایران نیست نمیدونم آقایون دلال چرا این همه ات و آشغال اسیایی میارن و جدیدا امریکایی چرا محصولات فولکس به قول بی سوادای دو کلوم انگل یسی یاد گرفته وولکس!!!!!!!!!! :D رو نمیارن سود خوب نداره؟؟ زمانی بعد بنز و بی ام و خوشنام ترین اتومبیل در بین مردم ایران بوده و هنوز کشته مرده هیا خودشو داره!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. erfan

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (61 ديدگاه)

    ظاهرش مخصوصا از پشت قشنگ نیس

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. GT 500

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (60 ديدگاه)

    ترکیبی از یه ماشین مدرن عضلانی و آفرود و به طور کل دوست داشتنی.
    اما اگه عقبش مثل جلوش خشن تر بود خیلی باحال تر میشد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. عارف

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (71 ديدگاه)

    واقعا طراحی ماندگاری داره و واسه خونواده ایده آله

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. 4MATIC

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1057 ديدگاه)

    کیمیا خانوم اخه ینی چی ینی لند کروزازکاین وx5بالاتره؟؟؟؟
    هرچند خوب از دخترا بیشترازاین انتظارنمی ره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. $@kasra@$

      ۲۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (2709 ديدگاه)

      تایید میکنم:)

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. حسین

        ۲۰ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1342 ديدگاه)

        باز هم عذر میخوام که اینجا کامنت میذارم.. کسری توی پست «مرسدس بنز F 015 مفهومی، ورود عصر فضا به خیابان» و پست «تیزری از عطش سرعت بدون محدودیت» دوتا پاسخ دندان شکن برات گذاشتم داداش ;-D

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. نوید

          ۲۱ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1525 ديدگاه)

          منم تو اکثر پست ها برای ۴matic جواب گذاشتم

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  19. 4MATIC

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1057 ديدگاه)

    داش کسری پرچم بالاس

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. نوید

      ۲۱ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1525 ديدگاه)

      شما هم که هرچی باشه فکر میکنی پرچمت بالاست
      خودت برای خودت یه چیزی مینویسی کلی هم دیس میخوری بعد میگی پرچم بالاست

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. 4MATIC

        ۲۱ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1057 ديدگاه)

        نوید اصن فازت چیه
        من دارم راجب یه چیزدیگه حرف می زنم

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. نوید

          ۲۱ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1525 ديدگاه)

          می دونم داری در مورد چی صحبت میکنی

          خودم هم نمیدونم فازم چیه
          اون موقع عصبانی بودم معذرت

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  20. رضا فراری

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    دوستان یه سوال دارم…سانتافه خیلی شبیه به توارگ نیست؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  21. حسین

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1342 ديدگاه)

    درود.
    بسیار عالی. یک شاسی بلند مناسب و خوب. با امکانات و قیمت مناسب . . .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  22. حمید

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (81 ديدگاه)

    به شخصه مدل ۲۰۱۴ این ماشین رو سوار شدم و یه نیمچه تست هم ازش گرفتم.باید بگم که اون مدل واقعا امکانات خوبی داره و میتونم بگم تو کلاس خودش از نظر امکانات هیچ ماشینی از شرکتای دیگه بهش نمیرسن.داخل کابین بسیار به روز و شیک و راحت.از نظر موتور و پدال گازم باید بگم شاید فک کنین موتورش کم میاره و … ولی به واسطه توربو بودن هرگز ؛ ما با پنج نفر تو سربالایی باهاش شتاب گیری کردیم و عالی بود.پدال گازش خیلی حساسه.شیفترای تعویض دنده از پشت فرمانشم که خیلی خوب و راحت بودن برای استفاده.امکان قفل دنده هم که داشت تا سرعت و دور موتور از یه حدی بالاتر و کمتر نیاد و …
    با عجله نوشتم شاید اشتباهات کوچیک توش باشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  23. ارمان

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    یه ماشین ساده شیک جادار راحت کم سرو صدا قوی و با امکانات فراوان فقط یکم در ظاهر ساده تره که باور کنید با اینهمه ماشینهای عجیب غریب هنوزم افرادی هستن که واسه سادگی راحتتر هزینه میکنن و دقت کنین که چقدر این استراتیژی فلکس هوشمندانست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا