فولکس واگن

معرفی فولکس‌واگن آرتئون ۲۰۲۲ بازار آمریکا با قدرت ۳۰۰ اسبی

مدل سال ۲۰۲۲ یکی از مهم‌ترین مدل‌ها برای فولکس‌واگن می‌باشد. این خودروساز آلمانی در حال بیرون کشیدن پاسات از آمریکا بوده و سرانجام نسل‌های جدید گلف GTI و گلف R نیز روانه بازار می‌شوند. همچنین فولکس‌واگن در حال معرفی آرتئون ۲۰۲۲ با پیشرانه قوی‌تر بوده هرچند این خودرو هنوز هم از پسوند R در آمریکا استفاده نمی‌کند.

بی‌شک مهم‌ترین خبر درباره آرتئون ۲۰۲۲ پیشرانه ۲ لیتری جدید توربو است که قدرت ۳۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری تولید می‌کند. اگرچه این خودرو قدرت ۳۱۵ اسبی آرتئون R اروپا را ندارد اما نسبت به مدل سال ۲۰۲۱ آرتئون که خروجی ۲۶۸ اسبی و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متری داشته کاملاً ارتقا یافته است. گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه نیز جای خود را به نمونه ۸ سرعته مبدل گشتاور داده است. همچنین باید گفت فولکس همچنان از عرضه آرتئون شوتینگ بریک در آمریکا امتناع می‌کند.

این خودرو برای مدل ۲۰۲۲ با سه تریم روانه بازار آمریکا شده است. نسخه پایه SE R-Line قیمت ۳۹۹۹۵ دلاری برای مدل دیفرانسیل جلو داشته درحالی‌که مدل رده میانی SEL R-Line چهار چرخ محرک با قیمت ۴۴۶۱۵ دلاری در دسترس است. فعلاً قیمت مدل فول کامل SEL پریمیوم R-Line اعلام نشده و شاید این به معنی عدم‌تغییر قیمت نسبت به مدل سال قبل باشد.

قیمت پایه این خودرو در مقایسه با مدل سال پیش تا ۳ هزار دلار بیشتر شده اما خب این به معنی استفاده از تجهیزات استاندارد بیشتر است. برای مثال پکیج R-Line هم‌اکنون به‌صورت استاندارد در تمامی تریم ها وجود داشته و به این مورد باید شارژ بی‌سیم گوشی را نیز اضافه کرد. بسته به تریم انتخابی می‌توان رینگ‌های ۱۸ یا ۲۰ اینچی، حسگرهای پارک جلو و عقب و… را سفارش داد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"، عشقِ ماشین و دیگر هیچ...

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Irani

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (139 ديدگاه)

    جالبه، قیمت رده میانی فولکس آرتئون ۲۰۲۲ در آمریکا، هم اندازه قیمت پایه کیا سراتو ۲۰۱۸ یا هیوندای النترا ۲۰۱۸ است!!!

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
    1. پیکان جوانان گوجه ای

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (981 ديدگاه)

      اشتباه نمیکنی؟

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. فرامرز

        ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1395 ديدگاه)

        منظورش قیمت ها تو ایرانه

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
  2. با مهربونی جهان زیباتره

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (423 ديدگاه)

    تو دوئل پژویی که انقد ازش تعریف میشد رو شکست داد حتما ماشین معرکه ای هست فقط حیف کابینش بی کیفیته

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. محمد مختاری آذر

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (933 ديدگاه)

      یعنی چی؟ کابینش بی کیفیته یک کابین واقعا عالی داره مخصوصا اگه فرمان های جدید فولکس واگن رو ببینی عاشقش میشی واقعا شما فرمان رو از نزدیک مشاهده کنید مخصوصا با رنگ سفید در هاچبک ID3 آنوقت می بینید با کیفی هست یا نه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. با مهربونی جهان زیباتره

        ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (423 ديدگاه)

        حرف من ک نیست خود پدال تو دوئل نوشته بود

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  3. محمد مختاری آذر

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (933 ديدگاه)

    دوستان میدونستین قراره لامبورگینی کونتاش جدید تولید موتور ۱۲ سیلندر هیبرید وای چه شود من که خیلی شوق دارم
    پدال خبر این موضوع رو پوشش بده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. رامتین

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2332 ديدگاه)

    آرتئون در نسخه پایه که ۱۹۰ اسبی بود قیمت ۴۰هزار دلاری داشت. نسخه ۳۰۰ اسبیش به ۵۰هزار میرسه. ویژگی مثبت آرتئون سیستم چهارچرخ محرکش هست. بنظرم بهترین کار برای مدیران فولکس اینه که بیان نسخه R این سدان را با موتور ۲.۵ لیتری ۴۰۰ اسبی آئودی مجهز کنند. این کار البته یه مشکلی داره: قشنگ میتونه روی فروش سری ۴ یا ۵ آئودی در نسخه S (نه RS) اثر بگذاره و شاید دلیل مخالفت مدیر آئودی این بوده!

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. F

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (16 ديدگاه)

      دقیقا منم موافقم، من به شخصه اگر اون موتور بیاد رو آرتئون بدونه شک انتخابم آرتئون هست، حتی میتونم بگم میتونه نظره منو از سمته m340 BMW هم برگردونه سمته خودش ( من فنِ بی ام و هستم )، چون واقعا چهره ی وحشی و به اصطلاح اگرسیوی داره.

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  5. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4319 ديدگاه)

    تیتر که اسم قدرتشو آورده یه لحظه فکر کردم یه موتور قوی تر روش گذاشتن!😐 این که قدرتش فرقی نداره موتورش واقعاً درحد این ماشین نیست، اما جز موتورش آرتئون خیلی سدان خوبیه من خیلی خوشم ازش میاد…

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا