فولکس واگن

معرفی فولکس واگن گلف 1979 با پیشرانه پرقدرت گلف R32!

اخیراً خودنمایی یک دستگاه فولکس واگن گلف ۱۹۷۹ کلاسیک با پیشرانه پرقدرت R32 توجه اهالی رسانه را به خود جلب کرده است.

مالک این خودرو اهل آفریقای جنوبی است و از نتیجه نهایی کار خود رضایت کامل دارد. او گلف ۱۹۷۹ را در سال ۲۰۱۴ خریداری کرد اما فرایند تعویض پیشرانه خودرو امسال انجام شد. گلف موردبحث قبلاً آبی رنگ بود اما هم‌اکنون پذیرای رنگ زرد و نارنجی شده است. مالک خودرو نام گلف خود را اسکوبار انتخاب کرده است. به نظر می‌رسد ارتقای چنین خودرویی در آفریقای جنوبی با چالش‌های زیادی همراه باشد زیرا بسیاری از قطعات می‌بایست از خارج کشور وارد شوند. برای مثال بخش جلوی خودرو که با مشخصات مدل‌های اروپایی همخوانی دارد از سایر کشورها سفارش داده شده و همین موضوع درباره غربیلک فرمان، رینگ‌ها، پنجره‌ها و پوشش پیشرانه نیز صدق می‌کند. از نظر فنی نیز تغییرات زیادی وجود دارد.

فولکس واگن گلف ۱۹۷۹ از سیستم تعلیق بادی استفاده می‌کند و همچنین در بخش پیشرانه نیز برخی سیم‌کشی‌ها و بوستر ترمز حذف شده‌اند تا قلب تپنده خودرو ظاهر تمیزتری داشته باشد. البته شاید نبود ترمز روی قابلیت راندن خودرو تأثیر گذاشته باشد. جدای از بخش ظاهری و فنی، کابین نیز به صندلی‌های ریکارو با پوشش ناپا و آلکانترا مجهز شده و متریال جاذب صدای زیاد نیز باعث کاهش میزان صدای ورودی شده‌اند. یکی دیگر از ویژگی‌های شاخص این گلف کلاسیک رول کیج و همچنین دستگیره‌های درب پورشه است.

اما مهم‌ترین بخش گلف ۱۹۷۹ پیشرانه R32 است. ژرمن‌ها R32 را به عنوان خودروی مدل ۲۰۰۴ در آمریکا معرفی کردند. نام این خودرو از روی پیشرانه VR6 با حجم ۳.۲ لیتر انتخاب شده است. قدرت نیروگاه یاد شده به ۲۴۰ اسب بخار و گشتاور آن به ۳۲۰ نیوتون متر می‌رسد. این نیرو از طریق سیستم چهار چرخ محرک راهی تمامی چرخ‌ها می‌شد. در آن زمان R32 قوی‌ترین گلف تاریخ به شمار می‌رفت و تنها گیربکس در دسترس نیز از نوع ۶ سرعته دستی بود. البته در سایر بازارها امکان انتخاب گیربکس دوکلاچه نیز وجود داشت. شایان ذکر است تنها ۵ هزار دستگاه از گلف R32 راهی بازار آمریکا شدند. گلف R32 به عنوان مدل ۲۰۰۸ نیز راهی بازار آمریکا شد هرچند این بار در قامت گلف نسل پنجم خودنمایی می‌کرد و پیشرانه ۶ سیلندر آن ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتون متر گشتاور داشت. خریداران این نسخه از R32 فقط امکان انتخاب گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه را داشتند هرچند هنوز هم نیروی پیشرانه به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. amir

    ۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (2338 ديدگاه)

    به نظرم گلف مارک چهار و مارک هفت بهترین های گلف بودن

    موافقم 11
    مخالفم 2
  2. علی ریحانی

    ۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (45 ديدگاه)

    چرا این زیر کاپوت هیچی نداره فقط موتوره
    نه باطری نه سیستم تهویه نه ورودی آب رادیاتور…!

    موافقم 7
    مخالفم 0
  3. فرشاد

    ۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    میشه ازین انجین پیدا کرد؟

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. ❤BMW❤

    ۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1246 ديدگاه)

    لعنتی !

    موافقم 2
    مخالفم 0
  5. Enzo Ferrari 2008

    ۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    ولی این خیلی خاص و کلاسیک هست

    موافقم 3
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا