آستون مارتین

اولین نمایش آستون‌مارتین والهالا در آمریکا و اولین حضور در پیست

آستون‌مارتین با رونمایی از کانسپت AM-RB 003 در نمایشگاه ژنو امسال، اولین پیش‌نمایش از هایپرکار جدید خود را ارائه کرد و چندی بعد نیز اعلام شد که نسخهٔ تولیدی این خودرو رسماً والهالا نام خواهد داشت. حال این هایپرکار جدید بریتانیایی برای اولین بار در آمریکا در هفتهٔ اتومبیل مونتری در محوطهٔ اختصاصی Quail این رویداد به نمایش درآمده است.

به مناسبت اولین حضور والهالا در ایالات‌متحده، آستون‌مارتین ویدئوی کوتاهی از آن منتشر کرده است. در این ویدئو که در پیست سیلورستون فیلم‌برداری شده است، والهالا به همراه والکری توسط رانندهٔ آزمایشی عملکرد بالای آستون‌مارتین آقای «کریس گادوین» با سرعت بالا در حالت حرکت هستند. هرچند این ویدئو بسیار کوتاه است اما اولین حضور والهالا در پیست را نشان می‌دهد. آستون‌مارتین این نمونهٔ حاضر در پیست را مفهومی پویا نامیده است که مرحلهٔ بعدی در سفر به سمت تحویل اولین نمونه‌های این هایپرکار استثنایی را نشان می‌دهد.

والهالا و والکری ارتباط نزدیکی باهم دارند اما والهالا هایپرکار کاربردی‌تر و راحت‌تری از والکری است. یکی از تفاوت‌های میان این دو خودرو سبک باز شدن درهای والهالا به شیوهٔ خودروهای لمانز است که بخشی از سقف را هم به همراه دارد. به گفتهٔ آستون‌مارتین، این شیوهٔ باز شدن درها به بهبود ورود و خروج به خودرو کمک می‌کند و موجب می‌شود خودرو قابل‌استفاده‌تر باشد. این هایپرکار جدید همچنین کابین کاربردی‌تر با کنسول مرکزی عریض‌تر و چندین محفظهٔ اشیاء دارد. صفحه آمپر خودرو نیز بجای اینکه مثل والکری روی غربیلک فرمان باشد، در محل سنتی‌تری قرار گرفته است.

آستون‌مارتین فعلاً اطلاعات چندانی در مورد مشخصات فنی و عملکردی والهالا منتشر نکرده اما قبلاً تأیید کرده است که قوای محرکهٔ این هایپرکار جدید از یک پیشرانهٔ V6 توربوشارژ به همراه سیستم هیبریدی تشکیل شده است. انتظار می‌رود سیستم هیبریدی والهالا مشابه خودروهای فرمول یک یعنی سیستم KERS باشد که در شتاب گیری‌های سخت عملکرد خودرو را بهبود می‌بخشد. طبق گزارش‌های غیررسمی، قوای محرکهٔ هیبریدی والهالا مجموعاً حدود ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت دارد که این نیرو به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

با وجود این نیروی چشمگیر، والهالا ظرف تنها ۲.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۵۵ کیلومتر بر ساعت را دارد. از این خودرو تنها ۵۰۰ دستگاه ساخته می‌شود که هرکدام یک‌ میلیون پوند قیمت دارند. آستون‌مارتین می‌گوید در حال گلچین کردن کسانی است که می‌توانند این ماشین خارق‌العاده را خریداری کنند. کسانی که در لیست اولیهٔ خریداران والهالا حضور ندارند احتمالاً شانسی برای خرید آن نخواهند داشت زیرا به گفتهٔ سازنده، تقاضا برای این خودرو بیشتر از میزان تولید آن بوده است.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه

  1. MAHDI

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5275 ديدگاه)

    میخوام نظرشخصی خودمو فقط بگم. که احتمالا هم قابل قبول هم نیست!!!!
    ایکاش اوج طراحی بیرونی وداخلی وحس رانندگی هایپر کارها یه چیزی شبیه به پورشه ۹۱۸ یا فراری لافراری میبودن حالا کمی کمتر ویا بیشتر.نمیدونم چرا حس میکنم اگه یه فراری ۴۸۸پیستا پیست نوربرینگ رو اگه در ۷دقیقه طی کنه حس بهتری بهم میده تا اینکه این ماشین در حدود ۶ دقیقه. فکر میکنم سوپراسپرت ها خیلی خیلی دوست داشتنی تر از هایپرکار ها هستن.حداقل واسه من.البته ۹۱۸ ولافراری هم طراحی بیرونی وداخلی وحس رانندگیشون خیلی شبیه به سوپراسپرت هاست.خودروهای مثل این ماشین انگار فقط خودروی مسابقه ای هستن!!!!همین وبس
    منکه سوپر اسپرت هایی مثل ۴۸۸ یا لامبورگینی هوراکان پرفومانته ویا پورشه ۹۱۱GT3 و…. رو خیلی بیشتر دوست دارم.چون هم طراحی جذابی دارن. هم توپیست عملکرد درخشانی دارن وهم توجاده رانندگی باهاشون لذت بخشه!!!
    ((من ماشینی رو دوست دارم که شبیه یه ماشین باشه))

    موافقم ۱
    مخالفم ۲
    1. MAHDI

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (5275 ديدگاه)

      اما اگه نظرمو در مورد طراحی بخوام بگم!!! به نظر من مرسدس پروجکت وان طراحیش خیلی جذاب تره!!!

      (((اما زیباترین هایپرکار الان واسه من فراری SF90 هستش که از طراحیش هم میشه لذت برد.چون زیبایی رو فدای عملکرد نکرده.برای مثال مکلارن سنا عملکرد شگفت انگیزی مقابل رقبا داره اما یه جوریه که انگار نمیشه دوسش داشت))) البته من فقط حس حال این خودروها واسه خودموگفتم. چون ممکنه کاملا برعکس باشه واسه دیگران!!!!!!!

      موافقم ۱
      مخالفم ۲
    2. Navid_bivaN

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (3005 ديدگاه)

      بنده هم با نظرت موافقم مهدی خان. حضور این هایپرکارها رو بیشتر برای ایجاد رقابت و توسعه تکنولوژی که بعدها در رده های پایین تر وارد میشود، قبول دارم. حتی مالتی میلیاردر هم بودم، به خرید این خودروها علاقه ای نداشتم.
      به ماشین های همه فن حرف بیشتر علاقه دارم و به نظرم موفقیت یعنی همین که برای همه لحظه هات آماده به خدمتت باشه. بخوای هرروز باهاش بدون دردسر بری سرکار، آخرهفته بری سفر، از پیچ و گردنه های کوهستانی لذت ببری، و وقتی رفتی پیست آدرنالین خونت رو ببره بالا( اگه پیست داشته باشیم هم کم پیش میاد). پس در کل ماشین های گرند تورر رو مناسب ترین انتخاب برای لذت بردن تام از خودرو میدونم. و وقتی ب ام و سری ۵ یا ۸ یا مرسدس ای ام جی جی تی و … هستن که همه چیو یک جا جمع میکنن، چن ثانیه کم و زیاد شتاب و درگ رو میخوام چیکار؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. یانکی

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1356 ديدگاه)

      موتور کاثورث سیستم برقی ریماک شاسی و تنظیمات ردبول نقس آستون مارتین ای وسط چیه

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
      1. دانیال_Surrey،England

        ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (2428 ديدگاه)

        کدومو میگی؟؟؟
        احتمالا منظورت والک یریه.
        ..
        آدریان نیوی مدت ها بود آرزوی ساخت یه ماشین جاده ای رو داشت،خب وقتی یه همچین نابغه ایی میخواد طرحشو پیاده کنه،استون رو هوا میزنه و باعث میشه به آرزوش برسه.
        مهم اصل هدفه.
        به جای اینکه استون بیاد سال ها و میلیون ها دلار و صرف توسعه ی سیستم الکتریکی و یه موتور تنفس طبیعیه کاملا جدید. برای یه ماشین تولید محدود بکنه،میاد از شرکت های دیگه کمک میگیره،اینطوری هم هزینه ها میاد پایین و مهم تر از همه انتقال تکنولوژی میشه به بقیه ی ماشین های استون.
        ..
        نتیجش میشه این والهالا که از یه موتور کاملا جدید ۶ سیلندر ساخت استون استفاده میکنه.
        بعدشم این وسط همه ی شرکت های سازنده سود و ارتقای دانش پیدا میکنن.
        وگرنه اگه استون میخواست برای والک یری ۱۲ سیلندر بزاره مجبور بود همون ۱۲ سیلندره خودشو ارتقا بده که بعید میدونم آنچنان هیجانی داشته باشه!!!
        این ماشینی که الان شما میبینی تو پیست به صورت پروتوتایپ حاضره، نتیجه زحمات ۵ ساله ی نوابغ دنیاس.
        در ضمن ردبول بازوی مهندسی استون مارتین هست و استون سرمایه گذارشه.

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
        1. مانی

          ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (2214 ديدگاه)

          ردبول بازوی مهندسی استون مارتین هست و استون سرمایه گذارشه؟؟؟؟؟؟؟؟

          موافقم ۰
          مخالفم ۱
    4. Mohamad

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (307 ديدگاه)

      داخلش طراحی جالبی داره

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  2. Long Live PetrolHeads

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (62 ديدگاه)

    نه فقظ این مدل بلکه بقیه سوپرکارهایی که استون مارتین تو این چند سال اخیر معرفی کرده طراحی جلوی بی روحی دارن. انگار طراح ماشین از قسمت عقب شروع کرده ولی وقتی رسیده به جلوی ماشین حوصله اش سر رفته. به عنوان یه شرکتی که اخیرا شروع کرده به ساخت ماشین های موتور وسط باید طراحی هاش رو هیجان انگیز تر کنه تا کسایی که از ماشین سر در نمیارن هم جذبش بشن. مثل فراری ای که میخواد باهاش رقابت کنه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  3. ایمان

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3205 ديدگاه)

    ارزش کار فراری دقیقاً همینجا مشخص میشه
    فراری هیچوقت زیبایی رو فدای عملکرد نمیکنه
    بِجاش نسخه پیست محور ( XX ) رو توسعه میده
    منتظر رقابت والهالا ، SF۹۰ استراداله و سنا هستیم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. دانیال_Surrey،England

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2428 ديدگاه)

      والا ایمان جان ما که چیزه خاصی از این سری xx فراری ندیدیم!!?
      سنا و استراداله هم رقیب هم نیستن قربونت.
      ..
      با آقا مهدی هم مخالفم اتفاقا این طرح استون والهالا با اینکه خودشون گفتن خامه ولی بازم خیلیا خوششون اومده.
      والک یری هم اصلا طراحیش ربطی به استون نداره.
      یادمه مارک رایشمن طراح استون میگفت ، هرجا که آدریان نیوی طراحی ماشین رو به لحاظ ایرو داینامیکی بهم میریخت وظیفه داشت تا جایی که میشد ماشین رو زیبا کنه.
      ..
      نمیدونم شاید از گفتن این حرف بعضی ها خوششون نیاد،ولی فراری استراداله جز بدترین طراحی های چند وقته اخیر فراری بود.
      روزای اول که رونمایی شد جالب بود ولی خوده من هر بار که نگاهش کردم بیش تر دل زده شدم.
      انگار چندتا مدل فراری رو بهم چسبونده بودن!!!!
      طراحی جلوش هم واقعا بده.

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. rasa

        ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (85 ديدگاه)

        سری xx دقیقا باید چیکار میکرده که نکرده؟!
        sf90 رو قبول داره به حد کافی زیبا نیست ولی مطمینا زیباتر از این استون مارتینه این استون انگار یه مکلارن بدون اینه های بغله شاید یکم اغراق کرده باشم ولی بیش از حد منو یاد مکارن انداخت

        موافقم ۰
        مخالفم ۱
      2. M

        ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (2372 ديدگاه)

        دانیال جان عزیزم شمایی که طرفدار سنایی نباید به طراحی SF90 گیر بدی !
        ببخشید شما طراحی SF90 ارضات نمیکنه چیجوری طرفدار سنا شدی ؟
        راجع به ادریان نیوی هم باید بگم که واقعا کارش درسته ولی نه تو این یه مورد !
        بد ترین طراحی تاریخ فراری هم طراحی خیلی خوبی محسوب میشه مشکلی نیست که بقیه فراریا از اون بهتر باشن چون اونا از همه بهترن نه فقط این یه مدل !
        ولی این یه حرفتو قلوب دارم که میگی سنا و استراداله رقیب نیستن!
        بعدشم مطمئن باش قرار نیست والهالا تو پیست از پرچمدارای XX بهتر باشه اگه XX رو چیز خاصی نمیبینی مطمئن باش اینم چیز خاصی نی !

        موافقم ۰
        مخالفم ۱
      3. ایمان

        ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (3205 ديدگاه)

        دانیال جان اگه SF۹۰ استراداله رقیب سنا نیست پس رقیب کدوم ماشین مکلارن هست ؟؟؟؟

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. دانیال_Surrey،England

          ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (2428 ديدگاه)

          مانی جان بله،تازگی داره براتون؟؟
          ..
          چه خبرتونه؟؟؟
          چهههههههه خبرتونه؟؟؟؟?
          داداش m چرا همه چی رو با هم قاطی کردی؟؟
          من طرفداره تمامی ماشین های مک لارن و مهندسیشون هستم.
          ولی اصلا و ابدا طرفداره بعضی از طراحی های مک لارن نیستم.
          چند بار گفتم شما دقت نکردی که،سنا یکی از بی ریخت ترین طراحی های رو داره.
          من گفتم استراداله طراحیش زیبا نیست اونطور که از فراری انتظار میره.
          آخه خودت برو نگاه کن اون چه طراحی جلویی؟؟?
          اصلا سری xx فراری چه ربطی به والهالا دارن؟؟؟
          اصلا کی مقایسه فنیشون کرد؟؟
          اگه به لحاظ مقایسه بزاریم حداقل ولکان که یه ماشین پیست محوره رکورد پیست داره ولی سری xx فراری چی؟؟((حداقل من ندیدم))
          ما چطوری قضاوت کنیم درباره ی عملکرد این ماشینا؟؟
          ..
          ..
          ایمان جان در حال حاضر sf90 هیچ رقیبی از مک لارن نداره و برعکس،فراری هم هیچ رقیبی برای سنا نداره.
          sf90 در حال حاضر نزدیک ترین رقبیش همین والهالا هستش.
          ..
          بعضی دوستان لطف کنن یه کامنت رو چند بار بخونن بعد جبهه بگیرن.
          اصلا توهینی به فراری کردم؟؟!!

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  4. ارش

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1358 ديدگاه)

    فوق العاده ماشین زیباییها هارمونی زیبایی هم داره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. Ferrari Fxx K Evo

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    با نظرات داداش مهدی کاملا موافقم ??

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. s\i\,v

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (37 ديدگاه)

    این ماشین از لحاظ قدرت موتور و طراحی کابین و طراحی بدنه معرکه هستش. طرح فراری استراداله هم که اینقدر زیباست که هر چی بیشتر نگاش کنی بیشتر عاشقش میشی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. porschesport

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    خودروی زیباییه ، رقابتش با sf90 ، اسپیدتیل و هایپرکارلامبورگینی بسیار دیدنی میشه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا