آستون مارتین

استون مارتین می‌خواهد “فراری بریتانیا” باشد!

اندی پالمر مدیر اجرایی استون مارتین می‌گوید به دنبال تبدیل کردن این خودروساز به “فراری بریتانیا” است.

استون مارتین دوران سختی را پشت سر می‌گذراند اما چندین بار با تزریق سرمایه میلیارد کانادایی لاورنس استرول نفسی تازه کرده است. استون مارتین با هدایت‌های استرول راه خود را عوض کرده و اولویت‌هایش نیز تغییر کرده است. این برند می‌خواهد خودروهای کمتری بسازد اما خب سوددهی بالاتری داشته باشد.

پالمر به اتوکار گفته است:

لاورنس چند سال پیش وارد کننده خودروهای فراری به کانادا بوده و بنابراین مدل فراری را به خوبی می‌شناسد. ما انتظار داریم در آینده خودروهای اسپورت کمتری بسازیم اما هرکدام از آن‌ها سوددهی خوبی داشته باشند. ما سال پیش ۵۸۰۰ دستگاه خودروی اسپورت ساختیم و تعداد آن‌ها در سال ۲۰۲۰ کمتر خواهند شد.

این مدیر ارشد اضافه کرده است:

ما باید سخت کار کرده و هر آنچه را که می‌توانیم تغییر دهیم. زمان آن رسیده که به فراری بریتانیا تبدیل شده و از مصرف‌کنندگان بخواهیم هر خودرو را به‌صورت شخصی سفارش داده و منتظر تولید آن بمانند. BX قبلاً چنین چیزی را نشان داده است. ما این خودروها را فقط برای خرده‌فروشی می‌سازیم و پیش‌فروش سال ۲۰۲۰ ما کاملاً پر شده است.

اولویت اصلی استون مارتین در سال جاری شامل توازن در عرضه و تقاضا و بازگرداندن خودروهای تولیدی به سفارش می‌باشد. این برند همچنین باید از تولید و تحویل DBX نیز مطمئن شود. در ادامه نیز برنامه‌های الکتریکی و بازگشت برند لاگوندا جزو اقدامات استون مارتین خواهد بود. این خودروساز معتقد است باید طیفی از سوپرکارها و هایپرکارها را تولید کند.

پالمر می‌افزاید:

ما باید خودرویی پیشرانه وسط تولید کنیم… امسال والکری، سال ۲۰۲۲ والهالا و سال ۲۰۲۳ ونکوئیش. ما باید قوای محرکه ۶ سیلندر ۳ لیتری هیبریدی و پلاگین هیبریدی را در کل محصولات به کار ببریم.

این قوای محرکه جدید تا چند سال دیگر در محصولات استون مارتین وجود خواهد داشت و پروژه لاگوندا نیز پس از سال ۲۰۲۴ بازخواهد گشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. Irani

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (141 ديدگاه)

    اگه استون مارتین بازار ایران رو هدف قرار بده، به صدر خودروسازان اروپا صعود خواهد کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. amg 63

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (122 ديدگاه)

    دوست داشتین الان غرش استون مارتین ونتیج زاگاتو رو می شنیدن ؟؟! ??

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. مهدی

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (1196 ديدگاه)

      یا صدای مخوف ولکان?

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. MHMD

        ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (68 ديدگاه)

        انگاری فرشته های ماشین باز توش صدا دمیدن , خخخخخ

        موافقم 0
        مخالفم 1
  3. علیرضا

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (425 ديدگاه)

    به نظرم میتونه به این هدف برسه . فقط باید کمی از لوکس بودن فاصله بگیره و روی پرفورمنس تمرکز کنه و البته یکم قیمت رو تعدیل کنه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. ایمان

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    چرا استون مارتین نمیخواد مثل مکلارن باشه ؟؟؟؟ ????
    چرا دوست داره مثل فراری باشه ؟؟؟؟
    دلیلش چی میتونه باشه دوستان ؟؟؟؟
    آقا دانیال عزیز و حمید رضای دوست داشتنی جواب میدن ….

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Just bentley continental

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (540 ديدگاه)

      احتمالا مک لارن تو بیریتانیا دست بالاتر از فراریه. استون با خودش گفته به مکلارن که نمیرسم حداقل به فراری برسم?.
      اقا بر نخوره به کسی فقط می خواستم جواب این دوست عزیز و بدم چون با مکلارن مشکل داره.
      داداش تو خبر استون چرا باید حرف از مکلارن زده بشه شما کلا می خواین سایتو خراب کنین!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ایمان

        ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (3898 ديدگاه)

        قسمت اول حرفاتون خیلی قشنگ بود
        حال و هوامون عوض شد روز جمعه ای
        بعدشم برای بار صدمین بار میگم چرا باید با مکلارن مشکل داشته باشم
        مگه با هم پدر کشتگی داریم ؟؟؟؟
        نمیدونم چه اصراری دارن طرفداران مکلارن که بگن من دشمن مکلارنم
        همه با هم بحث میکنن مشکلی نیست ولی ما طرفداران فراری حرفی می زنیم میشیم حاشیه ساز و جو خراب کُن !!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Hamidreza

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (2444 ديدگاه)

          چون یه طوری حرف میزنی که نشون میده باهاش مشکل داری!

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. m40

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (54 ديدگاه)

      ببخشید من جواب میدم،ولی فکر میکنم چون فراری پرفروش ترین
      سوپراسپرت ساز دنیاست و تونسته به خوبی محصولاتش رو خاص و کمتر از کشش بازار عرضه کنه.
      حتی اگه فراری و یکی دیگه از سوپراسپرت سازای معروف هر کدوم
      مثلا ۱۰۰ تا تولید کنه باز ماشینای فراری خیلی قیمت دست دوم بالاتری پیدا میکنند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Hamidreza

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2444 ديدگاه)

      باید الگویت رو شرکتی بزرگ تر قرار بدی تا حداقل به نصفش برسی به هر حال فراری قدیمی تره از مکی …
      مک لارن فعلا در حال پیشرفته و برخی مشکلات رو داره اما تو برخی جاها از فراری جلو زده و در آینده معلوم میشه توانایی های مک لارن و شکوندن شاخ پر ادعا ها …
      بهتره استون فراری رو که از ثبات بیشتری برخورداره الگو قرار بده ( و هیچوقت نمیاد یه هم وطن که حریفشه رو الگو قرار بده)
      و استون با این وضعیت نمیتونه مثل پورشه تو چند کلاس مختلف تمرکز کنه در حالی که مک لارن تو چنتا کلاس به خصوص کار میکنه و کارش رو عالی انجام میده!
      و استون قطعا به مک لارن نمیرسه … چون فازش معلوم نیس …
      و انگار لامبو بیاد بگه الگوم فراریه!
      چی میشه!!! استون هم همینطوره دیگه نمی تونه هم وطنش رو الگو قرار بده!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. سعید(تهران)

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (496 ديدگاه)

    پالمر جان تو استون مارتین رو نابود نکن فراری بریتانیا شدن پیشکش!
    بعنوان یه طرفدار قدیمی استون از وضعیت برند و تولیداتش اصلا راضی نیستم، تولید کمتر و سود بیشتر روی هر خودروی سفارشی بنظرم ایده اصلا خوبی نیست، بخش طراحی استون که همیشه نقطه قوتش بوده امروز هیچ حسی ایجاد نمیکنه، ونتیج یه فاجعه کامله در مقابل نسل قبل یه پسرفت به حساب میاد و ارزش خرید بالایی نداره، DBX برای یه کراس اوور ۲۰۰ هزار دلاری زیادی معمولیه، DB11 در بهترین حالت فقط خوبه و تنها محصول واقعا خوب در حال حاضر ونکوئیشه، از نظر مهندسی هم استون در مقابل رقبای مستقیم مثل پورشه اصلا وضعیت مناسبی نداره، فکر میکنم کراس اوور نجات دهنده باید قیمت پایه حدود ۱۰۰ هزار دلاری می‌داشت تا رقیب مستقیم کاین باشه و با تیراژ بالا کمپانی رو به سود دهی برسونه و بعدا میشد به کراس اوور پرچمدار برای رقابت با اوروس و بنتایگا فکر کرد، ونتیج باید یه فیس لیفت اساسی رو تجربه کنه و موتور v12 خود آستون روش نصب بشه، موتور AMG یه شاهکاره اما با تنظیماتی که در استون ازش استفاده میشه از حداکثر پتانسیلش استفاده نشده، احیای برند لاگوندا دیگه چه ایده ایه وقتی خود برند استون در خطره! استون همیشه یه برند با تلفیق هنرمندانه لاکچری و اسپرت بود که امروز بین این دو سر در گم شده، بنظرم باید کمی متد مدیریتی پورشه و مک لارن رو به این جناب پالمر یاد داد، به امید روزهای روشن برای این خودروساز خاص…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. NAVID۰۰۹۸

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    مسلماً اگر تمام خودروسازان برتر دنیا را در یک جبهه و فراری را به تنهایی در جبهه‌ای دیگر در نظر بگیریم ، هیچکدامشان به پای نام و برند فراری نمیرسند .
    شرکتی که چنین اعتباری با سعی و خطا در طول تاریخ کسب کرده که فقط اسمش میلیاردها دلار ارزش داره ، کدوم خودروسازی میخواد جایگاهش را کسب کنه .
    فراری فراریه
    استون‌مارتین هم استون‌مارتینه حتی اگر بهترینهای دنیا را تولید کنه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamidreza

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2444 ديدگاه)

      بیا فراری
      اسمشو مجانی گفتم!
      استون به کجاها کشیده شده!
      یه شرکت نباید اینوطر باشه…
      باس یه کاری کنن…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. ایمان

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    به جان خودم قسم میخورم اگه مکلارن روش میشد همین حرف استون مارتین رو میزد ولی مطمئنم غرورش اجازه نمیده
    یکی از مهم ترین دلایل پیشرفت زیاد مکلارن در سالیان اخیر هدف قرار دادن فراری بود ؛ شک نکنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. دانیال_Surrey،England

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2779 ديدگاه)

      پالمر چند وقت پیش گفته بود 720 خودروی کاربردی تریه و…..ولی ما به جنگ 488 میریم!!!
      ..
      دلیل اینکه داره فراری رو مثال میزنه،به لحاظ ارزش برندینگ و بحث خاص بودن و از این دسته،که میخوان به اون سطح برسن.
      وگرنه خوده پالمر و زن ژاپنیش هم میدونه به لحاظ افتخارات موتور اسپرت _سوپر اسپرت سازی _ حضور فنی در فرمول e _ فراهم کردن تجهیزات برای مسابقات مختلف و کلی جوایز خودرویی و…….حالا حالا ها مک لارن برترین اسپرت ساز بریتانیا خواهد موند.
      ..
      سبک کاری مک لارن با استون فرق داره و بیشتر به فراری نزدیکه.
      اینم میتونه یه دلیل باشه.
      ..
      مک لارن و غرور؟؟؟؟؟!!!!!
      به جان خودم یکی از متواضع و فروتن ترین شرکت های خودروسازیه که تا حالا دیدم.
      یکی از دلایل علاقم به مک لارن هم همینه.
      ..
      به نظرم به جای این همه حرف زدن،بهتره پالمر والک یری رو زودتر تولید کنه.
      با این وضعیت اقتصادی و کرونا،نشه یه cx75 دیگه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hamidreza

        ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (2444 ديدگاه)

        دانیال جان ولش کن از حسادته
        تو توهم یه ماشین که بیاد مک لارن ها رو شکست بده
        استون هم چون نمی تونه به مکی برسه گفته میایم 488 میسازیم
        و اگه مک لارن اهل تبلیغات بود محبوبیتش 100 هزار برابر میشد …
        دشمنای حسود مکی همه جا هستن
        اما فراری اونقدر طرفدار تعصبی داره که نمی شه ازش بد گفت …
        طرفدارای مکی خسته شدن انقدر حرف الکی از فراری شنیدن
        میتونی یه حریف واسه سنا معرفی کن دیگه!
        ببین آقا ایمان با این حرفات باعث میشی من نسبت به فراری جبهع بگیرم!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ایمان

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (3898 ديدگاه)

          از همون روز اول معلوم بود شما طرفدار مکلارنی آقا حمید رضا
          جبهه گیری علیه فراری هم تو سایت داره عادی میشه
          چون برند بزرگیه و طبیعتاً دشمن هم زیاد داره
          حریف برای سنا ؟؟؟؟ همه ماشین های پیست محور فراری که منع قانونی تردد در شهر رو دارن حریف سنا هستن
          FXX K_Evo که سنا رو فیتیله پیچ میکنه شک نداشته باش
          ۴۸۸GT۳ Evo و ۴۸۸Challenge Evo هم حریفش هستن
          نسخه تک ساخت مخوف P۸۰_C که ۵ سال روش کار کردن تا یک سلاح کشنده در پیست باشه
          معرفی کنم یا کافیه ؟؟
          فقط ناراحتم که فراری با اینها تایم نمیزنه و خودشو نشون نمیده
          مکلارن یک ماشین سراسر فیبر کربن ، درب شیشه ای و سبک وزن درست کرد و فعلاً داره جولان میده ولی فراری اهل خودنمایی نیست چون نیازی به این کار نداره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Hamidreza

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (2444 ديدگاه)

          چون تایم بزنه میبینه بازم نمی تونه رکورد سنا رو بزنه
          و در ضمن سنا منع تردد نداره!
          آقا ایمان بیا تو گروه کارت دارم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. ایمان

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (3898 ديدگاه)

          میدونم منع تردد نداره ولی یک هایپرکار متمرکز روی پیست هست

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Mclaren

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (1124 ديدگاه)

      نگران نباش کم کم اسم فراری کم رنگ و کم رنگ تر میشه…دقیقا مثل نوکیا توی عرصه موبایل که خودشو فن هاش خیلی مغرور شده بودن.
      ولی الان از برند های چینی هم ضعیف تره
      این بلا تا حدودی سر فراری اومده با ظهور مکلارن و کوئینگزگ و …
      خیلی برندها دارن بهتر از فراری کار میکنن نمونش مکلارن هست.
      برندهای کوچکی که بزودی هیولاهای خودروسازی میشن مثل کوینگزگ که دیگه فراری فقط به یک گزینه تبدیل میشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Khosrow

        ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        ??? اره لعنتی داره میشه یکی بخر چندتا ببر / از لوتوس گرون چه خبر ?? ..

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Moein

        ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (894 ديدگاه)

        فراری صرفا گزینه میشه؟!؟!؟!
        روحت شاد انزو کجایی که ببینی چی راجع به میراثت میگن ???

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ایمان

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (3898 ديدگاه)

          شما جدی نگیر ، دوستمون شوخ طبع هستن و مزاح میکنن
          زمانی که انزو ماشین مسابقه ای تولید میکرد و به آلفا رومئو در مسابقات کمک میکرد مکلارنی وجود نداشت
          انزو مردی مغرور بود که حتی فروچیو لامبورگینی رو لایق صحبت با خودش نمی دونست
          دوستمون فراری رو با برندهای نوپا و تازه کاری که چند وقتی یکبار میان یک سوپر اسپرت یا هایپر کار میزنن و بعد تو افق محو میشن اشتباه گرفته

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. Khosrow

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      مک لارن لوتوسیه که بالا شهر میفروشنش ..

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ایمان

        ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (3898 ديدگاه)

        این حرف رو اگه به مدیر عامل مکلارن بزنی خودکشی میکنه ??
        ولی من مکلارن رو به عنوان برندی که خوب پیشرفت کرده دوست دارم
        باید این پیشرفت رو ستود و سپاس گذار برند بزرگی مثل فراری بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ferrari

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (1886 ديدگاه)

          دلیلی نداره اینجا از این بحثها راه بندازی الان با این کل کل چی ثابت کردی؟
          من علاوه بر فراری به شدت طرفدار ائودی هستم دوستندارم زیر پست مربوط به ائودی یه مرسدس یا بی ام و فن بیاد همین کامنتایی که شما درباره مکلارن گذاشتی درمورد ائودی بذاره

          موافقم 0
          مخالفم 0
  8. Khosrow

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    استون یه زمانی خیلی خاص بود / سخت برگرده به اون روزا / یعنی با اون لاگوندا که اون بالا عکسش هست – دیگه برنمیگرده ..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا