معرفی شاسی‌بلند آکورا RDX 2019

شاید آکورا اعتقاد داشته باشد شاسی‌بلند RDX 2019 هفته آینده به‌صورت یک مدل پیش‌تولیدی در نمایشگاه خودروی دیترویت حضور خواهد یافت اما همان‌گونه که شما می‌توانید در اولین تصاویر رسمی منتشر شده ببینید، RDX 2019 حدود 99 درصد آماده تولید می‌باشد.

Acura-RDX
در نگاه اول شاید تنها عناصری که در نسخه تولیدی کمی تعدیل یابند نیمه پایینی بخش جلو و بخش پایینی سپر عقب و البته آینه‌های جانبی باشند. به غیر از این موارد تمامی بخش‌های RDX نرمال و عادی به نظر می‌رسند.

آکورا RDX 2019
برند لوکس هوندا بازطراحی دراماتیکی برای نسل جدید RDX تدارک دیده و آن را وسیع‌ترین بازطراحی این برند در بیش از یک دهه قبلی می‌نامد. زبان طراحی جدید آکورا پیش از این با طرح‌های مطالعاتی سدان اسپورت و کاکپیت Precision در سال 2016 به نمایش درآمده است و این شاسی‌بلند اولین محصولی از آکوراست که از زبان طراحی جدید شرکت بهره می‌برد.


قطعاً RDX 2019 ذات اسپورت تر و بدنه عضلانی‌تری داشته و جزئیات جذاب‌تری در ظاهر آن به چشم می‌خورد که از جمله آن‌ها می‌توان به نمای سه‌چهارم عقب و کاپوت عضلانی اشاره کرد اما خب نمی‌توان آن را جدای از محصولات آکورا دانست.

آکورا RDX 2019
کابین این خودرو فضای کاملاً متفاوتی نسبت به ساخته‌های کنونی شرکت داشته و در آن می‌توانیم عناصر مدرن و اسپورتی را مشاهده کنیم. این موارد شامل هاب مرکزی کروی در روی فرمان جدید و کنسول پایینی است که به فرم مناسبی به کنسول مرکزی متصل می‌شود. کنسول مرکزی هم‌اکنون دارای صفحه‌نمایشی برای سیستم اطلاعات مرکزی بوده و این صفحه توسط اهرم و تاچ پد زیرین کنترل می‌شود. به نظر می‌رسد آکورا از رویه کنونی خودروهای اروپایی که استفاده از دکمه‌های فیزیکی را کاهش داده‌اند تبعیت نمی‌کند.


هنوز طیف پیشرانه‌های RDX 2019 تأیید نشده اما احتمالاً پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربوی بکار رفته در آکورد 2018 با قدرت 252 اسب بخاری و گشتاور 369 نیوتون متری نیز در قلب شاسی‌بلند آکورا خواهد تپید. این پیشرانه به یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک متصل است. احتمال دارد در آینده نسخه هیبریدی شاسی‌بلند مورد بحث نیز عرضه شود.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

16 دیدگاه

    1. یانکی
      سوابق: (186 دیدگاه) ,

      دمه امساله آکورا و لینکلن گرم که هنوز پر دکمه هستن داشبورد فقط پر دکمه.

      پاسخ
    2. محمد
      سوابق: (564 دیدگاه) ,

      ظاهر جلو پنجره میتونه شکیل تر از اینها باشه..

      محصولات جدید خود هوندا خوشگل ترن… (این جلو پنجره شبیه چینیها شده.. چیزی از کیفیت و ظرافت ماشین کم نمیشه و لی استایل جلو پنجره فارغ از چراغها و تقریبا بقیه اجزا… ضعیف طراحی شده)

      البته به نظر من………. و با احترام به هوندا و محصولات فوق العادش …

      پاسخ
  1. Wrx
    سوابق: (257 دیدگاه) ,

    خیلی خوبههه ?کاش محصولات اکورا به ایران وارد میشد
    یه طراحی و ظاهر خاصی رو داره ?

    پاسخ
  2. sina
    سوابق: (1305 دیدگاه) ,

    چراغا و جلو پنجره ای رو عشق است ?

    پاسخ
    1. sina
      سوابق: (1305 دیدگاه) ,

      در باب این اکورا:
      پیشرانه‌ی ۴ سیلندر خطی توربوشارژ به حجم ۲ لیتر نیروبخش RDX خواهد بود. مشخصات فنی این پیشرانه اعلام نشد؛ ولی تیم مهندسی آکورا اشاره می‌کند که در مقایسه با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر V شکل ۳.۵ لیتری RDX فعلی با قدرت ۲۷۹ اسب بخار و گشتاور ۳۴۲ نیوتن‌متر، گشتاور دور پایین پیشرانه‌ی ۴ سیلندر تا ۴۰ درصد بیشتر خواهد بود. جعبه‌دنده‌ی ۱۰ سرعته‌ی اتوماتیک تنها گزینه‌ی موجود برای RDX جدید است.
      RDX به‌صورت استاندارد با سیستم محور جلو در دسترس است؛ اما آپشن سیستم تمام چرخ محرک آکورا (SH-AWD) به همراه هدایت گشتاور دیفرانسیل عقب که فقط در نسل اول RDX وجود داشت نیز عرضه می‌شود. دمپرهای انطباقی که با سیستم دینامیک یکپارچه‌ی آکورا با تنظیمات حالت رانندگی در شرایط برفی، نرم، اسپرت و اسپرت پلاس کنترل می‌شوند، به‌صورت آپشن در دسترس است. دکمه‌ی کنترلی این سیستم به‌ یاد سیستم IDS سوپراسپرت NSX در بالای داشبورد قرار گرفته است.

      پاسخ
      1. Hamid...Audi
        سوابق: (542 دیدگاه) ,

        این موتور دو لیتری مشخصاتش دقیقا با موتور دو لیتری آئودی یکیه با این تفاوت که با گیربکس ده سرعته عرضه میشه و واقعا عاااالیه.
        واقعا آکورا حقش سهم خیلی بیشتری از بازار هست.
        کیفیت هوندا با آپشن های لوکس و برند پریمیوم، این یعنی آکورا

        پاسخ
        1. sina
          سوابق: (1305 دیدگاه) ,

          دقیقا حمید عزیز
          الان همه جا محصولات هوندا رو با گیربکس 10 سرعته اش میشناسن که گویا تو اکورد و اودیسه فوق العاده بوده کارایی اش

  3. Mohsen
    سوابق: (69 دیدگاه) ,

    با وجود اینکه خیلی هوندا رو دوست دارم ولی تقریبا تمام مدل های اکورا از المانی های هم رده ولکسوس تو طراحی و مشخصات فنی به شدت ضعیف ترن که دلیلش هم احتمال فروش خیلی کمتر و سرمایه گذاری خیلی کمتره هوندا رو بخش خودرو های لوکسشه
    امیدوارم همه ی مدل هاش رو به سرعت به روز رسانی کنه تا مثل این مدل جدید rdx توان رقابت داشته باشن و مثل خودرو های اقتصادیش که همه برا اول شدن تو کلاسشون رقابت می کنن خودرو های لوکسش بیان تو گود رقابت

    پاسخ
  4. Mohamad
    سوابق: (675 دیدگاه) ,

    به این میگن یه پیشرفت همه جانبه
    زیباییشو به رخ میکشه واقعا عالیه طراحیش
    داخلشم با اون مانیتور به سبک لکسس بی نقص شده

    پاسخ
  5. مهران
    سوابق: (249 دیدگاه) ,

    طراحی داخلش حرفی واسه گفتن نزاشته طراحی خارجیم که عالی

    پاسخ
  6. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (830 دیدگاه) ,

    عاشق اون خط تیز کشیده شده روی کاپوتش شدم.
    طرح چوب داخلشو دوست دارم لمسش کنم .عالیه
    ولی لکسوس رو به این ترجیح میدم .

    پاسخ
  7. مانی
    سوابق: (628 دیدگاه) ,

    بعدِ این همه سال آخرش آکورا یه مدل ساخت که آدم می‌بینه سریع میفهمه با یه ماشینِ لوکس طرفه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.