اشکودا

بررسی تخصصی اشکودا کامیک مونت کارلو 2020 جدید

اشکودا سال پیش شاسی‌بلند کوچک کامیک را با طیفی از پیشرانه‌های کم‌حجم معرفی کرد اما چکی‌ها هم‌اینک پیشرانه قوی‌تر ۱.۵ لیتری توربوی بنزینی را نیز به گزینه‌های در دسترس اضافه کرده‌اند.

اشکودا کامیک مونت کارلو

این پیشرانه در تمامی تریم ها به جز نسخه پایه کامیک S قابل انتخاب بوده و ما نیز آن را در تریم فول مونت کارلو آزموده‌ایم. خودروی تست شده از گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه سود برده و قیمت ۲۶۶۰۰ پوندی داشته است.

اشکودا کامیک مونت کارلو

این قیمت برای چنین خودرویی زیاد بوده و ۲۶۹۵ پوند بیشتر از مدل گیربکس دستی مجهز به پیشرانه ۱ لیتری ۱۱۵ اسب بخاری می‌باشد.

اما مدل مونت کارلو هنوز هم از تجهیزات زیادی سود می‌برد. این تریم اسپورت دارای عناصر مشکی در بدنه، رینگ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی، چراغ‌های جلوی LED، سقف پانورامیک، داشبورد دیجیتال و صندلی‌های اسپورت است.

اشکودا کامیک مونت کارلو

به غیر از این موارد شاهد تجهیزات مشابه تریم SE L هستیم که دربردارنده مواردی همچون حسگرهای پارک، کروز کنترل، صفحه لمسی ۹.۲ اینچی، ناوبری، اندروید اتو و اپل کارپلی، ترمز اضطراری خودکار، پایش نقاط کور و سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای است.

اشکودا کامیک مونت کارلو

پیشرانه جدید کامیک از گروه فولکس‌واگن گرفته شده و بنابراین کیفیت و پرفورمنس آن همان چیزی است که از محصولات این گروه عظیم انتظار می‌رود. این نیروگاه آهنین قدرت خود را به نرمی و به‌صورت خطی منتقل کرده و گشتاور ۲۵۰ نیوتون متری آن نیز به خوبی بکار می‌آید. البته در دورهای بالاتر صدای پیشرانه کم در خواهد آمد.

گیربکس DSG گروه فولکس‌واگن نقطه‌ضعف کامیک محسوب می‌شود. این گیربکس در سواری‌های نرم و بی حاشیه عملکرد خوبی دارد اما در سرعت‌های پایین دنده‌ها را با کمی خشونت تعویض می‌کند و این امر می‌تواند بر روی راحتی پارک و مانور دادن خودرو در سرعت‌های پایین تأثیر بگذارد.

اشکودا کامیک مونت کارلو

این تنها نقطه‌ضعف سواری کامیک بوده و از جمله جنبه‌های مثبت کامیک می‌توان به فرمان نرم و سبک و هندلینگ خوب و با دقت برای چنین شاسی‌بلند کوچکی اشاره کرد.

اشکودا کامیک مونت کارلو

علیرغم ارتفاعی که خودرو از سطح زمین دارد تکان های چندانی در بدنه مشاهده نمی‌شود و سیستم تعلیق از پایداری مناسبی برخوردار بوده و سواری خودرو هم علیرغم استفاده از رینگ‌های ۱۸ اینچی راحت است.

اشکودا کامیک مونت کارلو

کامیک از محفظه بار ۴۰۰ لیتری سود برده و حتی با وجود صندلی‌های اسپورت در جلو نیز فضای پای خوبی در عقب کابین دیده می‌شود. خط سقف بلند نیز باعث شده فضای سر خوبی ایجاد شود.

اشکودا کامیک مونت کارلو

اشکودا مدعی است این خودرو هنگام استفاده از گیربکس دوکلاچه مصرف سوخت بین ۶.۵ تا ۷.۴ لیتری در هر صد کیلومتر خواهد داشت. این پیشرانه در مقایسه با نسخه ۱ لیتری ۱۱۵ اسب بخاری مصرف سوخت چندان زیادی ندارد و در عوض قدرت بیشتری را ارائه می‌کند.

اشکودا کامیک مونت کارلو

تریم مونت کارلو تجهیزات زیاد و قدرت خوبی را برای اشکودا کامیک به ارمغان آورده حتی اگر گران‌تر از نسخه‌های کم‌رمق‌تر و رده میانی باشد. هنوز هم می‌توان مدل‌های مناسب‌تر دیگری را در این خانواده انتخاب کرد اما این شاسی‌بلند کوچک و هوشمند ظاهر بسیار خوبی داشته و همان فضای بار و کابین برجسته سایر نسخه‌ها را در دسترس قرار می‌دهد.

مشخصات اشکودا کامیک ۱.۵ TSI 150 DSG مونت کارلو

  • قیمت: ۲۶۶۰۰ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۱۴۸ اسب بخار/۲۵۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۸.۴ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۱۱ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: بین ۶.۵ تا ۷.۴ لیتر در هر صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. مهدی موتورز

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1195 ديدگاه)

    یواز

    موافقم 2
    مخالفم 10
  2. محمد

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (226 ديدگاه)

    اروپا چرا انقدر ماشینا گرونن؟

    موافقم 11
    مخالفم 2
    1. REZA

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (132 ديدگاه)

      چون هر ارزونی بی علت نیست و هرگرونی بی حکمت و چون تقریبآ هیچکس پول نقد واسه ماشین نمیده شما توی المان یک اشکودای صفر رو میتونید 3هزار یورو پیش پرداخت بدید با ماهی 100 تا 300 یورو قسط و کیفیت اشکودا نسبت به قیمتش عالیه وشرایط فروشش

      موافقم 16
      مخالفم 1
  3. پارسا عشق ماشین

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (117 ديدگاه)

    زیاد خوشم نیومد ازت کراس اوور های بی ریخت کی اینا رو دوست داره اقا ما که ایرانی هستیم انتخبی نداریم برای خرید و کراس می خریم اونا که این همه تنوع دارن چرا

    موافقم 0
    مخالفم 11
  4. پارسا عشق ماشین

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (117 ديدگاه)

    نظرم در مورد این ماشین نبودا همه کراس اوور ها

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. XLE

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (134 ديدگاه)

      حتی پورش ماکان؟

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. پارسا عشق ماشین

        ۱۷ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (117 ديدگاه)

        نه اون فرق می کنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. زیزیگولو

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (4439 ديدگاه)

    از تریمش خوشم میاد

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا