کانسپت‌های فراموش‌شده: ایسوزو 4200R

کانسپت ایسوزو 4200R خودرویی اسپرت با طراحی جذاب و فانتزی و مجهز به پیشرانهٔ ساخت لوتوس بود

نام ایسوزو 4200R
معرفی نمایشگاه توکیو 1989
ترکیب موتور وسط
پیشرانه 4.2 لیتری V8
قدرت 350 اسب بخار
گیربکس 5 سرعته دستی
محور محرک چهارچرخ

کانسپت 4200R نتیجهٔ جالب یک همکاری نسبتاً غیرمعمول میان لوتوس و ایسوزو بود. خودروسازانی که در آن دوران هر دو زیر چتر جنرال موتورز قرار داشتند. این کانسپت یکی از آخرین خودروهای واقعاً هیجان‌انگیز ایسوزو بود قبل از اینکه تصمیم بگیرد ساخت خودروهای سواری را کنار گذاشته و بیشتر به ساخت خودروهای تجاری بپردازد.

isuzu_4200r_concept_1989

طراحی کانسپت 4200R توسط «شیرو ناکامورا» انجام گرفته بود؛ یعنی همان مردی که خودروهای اسپرت نیسان GT-R، 350Z، 370Z و کراس‌اوور کوچک جوک را طراحی کرده است. این کانسپت، کوپه‌ای 2+2 منحنی شکل با پیشرانهٔ 4.2 لیتری V8 لوتوس بود که در میانهٔ خودرو نصب شده و 350 اسب بخار قدرت داشت. همچنین با تجهیز به سیستم تعلیق فعال لوتوس و همین‌طور سامانهٔ چهارچرخ محرک، کیفیت سواری آن افزایش یافته بود.

1989-isuzu-4200r-concept3

ایسوزو 4200R به همراه هوندا NSX از خودروهای ژاپنی جذابی بودند که در سال 1989 دنیا امکان دیدن آن‌ها را داشت. علاوه بر این‌ها، کانسپت ایسوزو مجهز به مجموعه‌ای از ابزارها و تجهیزاتی بود که برای خودرویی متعلق به اواخر دههٔ 80 میلادی بسیار قابل‌توجه هستند. برخی از این تجهیزات عبارت‌اند از صفحه آمپر دیجیتالی، ناوبری ماهواره‌ای رنگی، پلیر نوار ویدئو و حتی یک دستگاه فکس.

1989-isuzu-4200r-concept7

هرچند ایسوزو 4200R خودروی بسیار عالی و جذابی بود اما متأسفانه تمامی این موارد بیهوده بوده و سودی نداشتند زیرا پس‌ازآنکه ایسوزو در اواخر سال 1992 تصمیم گرفت صرفاً بر روی ساخت خودروهای تجاری تمرکز کند، برنامهٔ تولید این کانسپت هم لغو شده و هرگز به تولید انبوه نرسید.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

16 دیدگاه

  1. سینا
    سوابق: (274 دیدگاه) ,

    چه موتور خسته ای (نسبت به کانسپت پژو)

    پاسخ
    1. king 918
      سوابق: (1995 دیدگاه) ,

      موتورش همچین بد نیست ………..
      بیشتر تو نخ فرمونشم ……….
      و اون همه دکمه تو داشبرد به پانامرا نسل قبل گفته زکی !>>>>>

      پاسخ
  2. joshan
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    طراحی بدنه اش منو یاد روبات می اندازه .

    پاسخ
  3. محمدرضا
    سوابق: (53 دیدگاه) ,

    کانسپت پژو با موتور کوچیک تر قدرت بهتری تولید میکرد

    پاسخ
  4. حميد
    سوابق: (1097 دیدگاه) ,

    همون بهتر که فراموش شده

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (128 دیدگاه) ,

      باز اون کامنت های فضایی دوستان شروع شد

      پاسخ
      1. uss zumwalt DDG-1000
        سوابق: (4510 دیدگاه) ,

        بعضی ها واقعا فضایی که هیچ جهان موازی نظرمیدن
        ولی همه دوستان احترام قائلم

        پاسخ
  5. مجید
    سوابق: (627 دیدگاه) ,

    من اولین بار سال 1383 عکس این ماشین رو دیدم اون موقع تازه PC اومده بود و اینترنت و مجلات مثل الان نبود یکی از اولین عکسای ماشین بود که تو سیستمم بود و به خاطر تصویر خاصش گذاشته بودمش پشت دسکتاپ!!!!!!!!!نوستالژی خوبی بود.ممنون

    پاسخ
  6. علی
    سوابق: (70 دیدگاه) ,

    خیلی خاصه باور کردنش سخته ایسوزو همچین کانسپتی داشته باشه

    پاسخ
  7. (ali (CHEVY NOVA
    سوابق: (2623 دیدگاه) ,

    پدال یه لطفی کنه از کانسپت بی مثلا (فانتوم کورسایر) یه مطلب مشتی بزاره که واسه دهه ی 30 هست و یه شاهکار هست اون ماشین
    اگه پدال از اون ماشین مطلب بزاره یه سری اطلاعات توپ داره که براتون خیلی جالبه

    پاسخ
  8. GOD BLESS AMERICA
    سوابق: (724 دیدگاه) ,

    پدال جان کرایسلر Me 4_12 فراموش نشه که نفس منه این ماشین.
    یکی از ماشین هایی که اگه تولید میشد بوگاتی ویرون واقعا به زحمت می افتاد.
    و نماینده گروه کرایسلر میتونست باشه.

    پاسخ
    1. GOD BLESS AMERICA
      سوابق: (724 دیدگاه) ,

      بخاطر حجم موتور پایین ازش خوشم میاد ای کاش نسخه کوپه با سقف فلزی ثابت هم تولید میشد.

      پاسخ
    2. کاکتوس
      سوابق: (21 دیدگاه) ,

      کرایسلر 12_4 متاسفانه جزو خودروهای فراموش شده ست ، خودرویی که به جرعت میتونست بوگاتی رو به چالش بکشه ، همچنین طراحیش از هر زاویه ای به قدری زیباست که من ساعت ها نگاش کردم ، پدال حتما راجبش بنویس ، مرسی

      پاسخ
  9. mojtabaaston
    سوابق: (231 دیدگاه) ,

    من عکس این رو تو بچگی داشتم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x