مرسدس بنز

بررسی اولین رانندگی با مرسدس بنز AMG GT

در این پست، قصد داریم اولین تجربهٔ فراموش‌نشدنی از رانندگی با مرسدس بنز AMG GT S را به تصویر بکشیم و اظهارنظری دربارهٔ عملکرد موتور ۵۰۳ اسبی این خودرو در مقابل رقبایش یعنی ۹۱۱ توربو و جگوار F-Type R داشته باشیم.

Mercedes-Benz AMG GT S
Mercedes-Benz AMG GT S
حکم

در یک دید کلی GT S را این‌گونه توصیف کنیم؛ خودرویی است به معنای واقعی اسپرت، کوچک و تهاجمی، با قلبی قدرتمند با چاشنی AMG، زیبا و باشکوه، با صدایی پرطنین و پرقدرت، با یک برچسب قیمت شش رقمی. اولین تصور هرکسی راجع به این خودرو این است که GT S در جاده باعث ترشح هرچه بیشتر آدرنالین خون ما خواهد شد.

Mercedes-Benz AMG GT S
Mercedes-Benz AMG GT S
مرسدس بنز AMG GT یک کوپهٔ اسپرت جدید است که همانند مدل‌های کوپهٔ اسپرت دیگر این کمپانی، از مدل ۳۰۰ SL الهام گرفته است، کوچک‌تر و ارزان‌تر از مدل گالوینگ SLS AMG است، کمی چاشنی C63 نیز به موتور آن اضافه شده و برای رقابت با کوپه‌هایی چون پورشه ۹۱۱ و جگوار F-Type R با به میدان گذاشته است و صدایی پرطنین و منحصربه‌فرد دارد. مرسدس بنز، این مدل را گل سرسبد خودروهای دو نفرهٔ اسپرت خود می‌نامد.

Mercedes-Benz AMG GT
Mercedes-Benz AMG GT
برای لذت بردن از این خودرو نیاز به دیدن آمار و ارقام و ویژگی‌های موتور ندارید، فقط کافی است دکمهٔ استارت را که در کنسول بزرگ مرکزی قرار دارد فشار دهید، صدایی فوق‌العاده خشن و مردانه از پیشرانهٔ جدید ۴.۰ لیتری V8 توربوشارژ فوران می‌کند که حاصل از تلفیق دو موتور A45 AMG است، پس در این شکی نیست که موتور ۵۰۳ اسبی این خودرو اوج لذت و احساس قدرت را به شما القاء می‌کند. همچنین با کمترین میزان تولید آلایندگی سوخت در بین موتورهای V8 حکمرانی می‌کند.

Mercedes-Benz AMG GT S
Mercedes-Benz AMG GT S
با اولین حرکت و شتابگیری احساس می‌کنید که سوار بر یک تفنگ شکاری شده‌اید. ما برای اولین رانندگی با AMG GT از یک رانندهٔ حرفه‌ای و معروف کمک گرفته‌ایم، برند اشنایدر (Bernd Schneider) برندهٔ پنج مسابقهٔ DTM، برندهٔ ۲۴ ساعتهٔ SPA، برندهٔ ۲۴ ساعتهٔ نوربرگ‌رینگ و ۱۲ ساعتهٔ Bathhurst با SLS AMG GT بوده است. همچنین چون او می‌داند که بهترین اسپرت AMG به چه چیزهایی نیاز دارد، با حضور فعال خود و بیان تکنیک‌های لازم، در فرآیند توسعه و تولید GT جدید به مرسدس کمک کرده است.

Mercedes-Benz AMG GT SMercedes-Benz AMG GT S
Mercedes-Benz AMG GT S
برمی‌گردیم به توصیف موتور و عملکرد آن. پس از فریاد خشن اولیه از احتراق موتور، صدای خِرخِر خفه ای را می‌شنویم که ابهت خاصی دارد. البته تنظیمات دیگری برای سیستم اگزوز به صورت استاندارد بر روی این خودرو قرار دارد که سر و صدای اگزوز را در ترافیک به سطح قابل قبول اجتماعی محدود می‌کند. دکمه دیگری نیز صدای لوله اگزوز را باز می‌کند و به حالت معروف “yob” برمی‌گرداند.

Mercedes-Benz AMG GT
Mercedes-Benz AMG GT
این یک خودروی ولگرد خیابانی نیست، یک مرسدس بنز است، که گرن توریزمو نیز نامیده می‌شود و باید قادر به انجام یک سفر طولانی بدون هیچ مشکلی باشد.

Mercedes-Benz AMG GT Interior
Mercedes-Benz AMG GT Interior
در مدت زمانی که ما در این خودرو سپری کردیم فقط این موضوع را یافتیم که مرسدس از این خودرو، به معنی واقعی، یک AMG کامل ساخته است. شگفت‌انگیز است، سواری لذت‌بخش است، حتی انعطاف پذیر تر از خودروهای فراری یا پورشه است. کیفیت قطعات به طرز خارق‌العاده‌ای بالاست، صندلی‌ها ضمن نرمی و راحتی فوق‌العاده، اسپرت، زیبا و کارآمد هستند که به خوبی نیروی جانبی ناشی از فشار بدن را کنترل می‌کنند و حس ثبات بسیار خوبی به شما القاء می‌کند.

Mercedes-Benz AMG GT S
Mercedes-Benz AMG GT S
پیشرانهٔ توئین توربو قدرت کافی را در اختیارتان می‌گذارد، نکتهٔ جالب این پیشرانه اینجاست که ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور مفید را تنها در ۱۷۵۰ دور بر دقیقه به چرخ‌ها منتقل می‌کند. این ویژگی را تنها در موتورهای دیزلی می‌توان یافت ولی مرسدس بنز به تولید قدرت و گشتاور بالا در دور موتور پایین حتی در موتورهای بنزینی، ید طولانی دارد. این کار نه تنها شتاب و عملکرد بالای موتور را از همان ابتدای حرکت در دسترس قرار می‌دهد، بلکه مصرف سوخت را به شکل قابل‌توجهی پایین می‌آورد، از این روی، مصرف سوخت ۹ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر این خودرو مارا شگفت‌زده کرد. ردلاین یا خط قرمز موتور هم از ۷۰۰۰ دور بر دقیقه شروع می‌شود. گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه، بسیار نرم و بدون تکان شدید باعث سرعت بخشیدن و شتابگیری خودرو می‌شود.

Mercedes-Benz AMG GT S
Mercedes-Benz AMG GT S
AMG GT یک اسپرت جدی است، نه یک خودروی عضلانی؛ پوشش چرم آلکانترا همانند دیگر محصولات این کمپانی، طراحی داخل کابین را ضمن اسپرت بودن، ظاهر لوکس خود را حفظ کرده است. راحتی، پایداری، چابکی و صدای قدرتمند این خودرو خنده‌های مکرر را بر روی چهرهٔ اشنایدر نمایان می‌کند.

Mercedes-Benz AMG GT S
Mercedes-Benz AMG GT S
اشنایدر به محض خارج شدن از ترافیک شهری، در مسیر بزرگراه، شروع به تاختن این تازه‌نفس کرد و در مسیرهای پر پیچ‌وتاب نیز آن را مورد آزمایش قرار داد. با انتخاب دکمهٔ اسپرت که در کنسول میانی تعبیه شده است، خلق‌وخوی پیشرانهٔ V8 به‌شدت تغییر می‌کند و به یک موجود خشن و رام نشدنی تبدیل می‌شود، پاسخ پدال گاز به شما سریع شده، سیستم تعلیم و فرمان سفت‌تر شده و پایداری خودرو دوچندان می‌شود. حال، هر آنچه که از یک خودروی مسابقه‌ای نیاز دارید در اختیار شماست. با بالا رفتن دور موتور از ۳۰۰۰ دور بر دقیقه سر و صدای زیادی به پا می‌کند، صدایی که شبیه به خرناس کشیدن یک شیر نر عصبانی است.

Mercedes-Benz AMG GT S
Mercedes-Benz AMG GT S
اشنایدر رانندهٔ حرفه ای خودروهای GT است، طبق ارزیابی او، توزیع وزن متعادل خودرو بر روی دو محور کاملاً مشهود است و با اینکه ۵۳ درصد وزن خودرو بر روی محور عقب است، Understeer کمی اتفاق می‌افتد. او می‌گوید: من هرگز چنین مرسدسی با این ثبات و پایداری ندیده‌ام. او برای اثبات حرف خود، تمامی سیستم‌های کنترلی خودرو را خاموش کرد و سعی کرد کنترل خودرو را به صورت شخصی و بدون نیاز به سیستم‌های کمکی جانبی در دست بگیرد، که از پس انجام این عمل نیز به راحتی برآمد.

Mercedes-AMG GT 2015
Mercedes-AMG GT 2015
در انگلستان، قیمت AMG GT S حدود ۱۱۰,۰۰۰ پوند خواهد بود که بین پورشه GTS 911 با ۹۱,۰۰۰ پوند و پورشه ۹۱۱ Turbo با ۱۲۰,۰۰۰ پوند قرار می‌گیرد. در مجموع به گفتهٔ اشنایدر، اولین رانندگی با این خودروی جسور بسیار لذت‌بخش، سرگرم‌کننده و جذاب بود و یک سواری فراموش نشدنی را برای ما به ارمغان آورد. همچنین معتقدیم AMG GT S برای قهرمانانی چون جگوار F-Type R، آستون مارتین ونتیج S، آئودی R8 V10 و مزراتی آلفیری دندان تیز کرده است و همگی در تیررس مرسدس بنز تازه‌نفس قرار دارند، چراکه چابکی و پایداری بسیار عالی این خودرو زنگ خطری برای این خودروها به حساب می‌آید.

Mercedes-AMG GT 2015 Interior
Mercedes-AMG GT 2015 Interior
مشخصات کلیدی:

مدل: مرسدس بنز AMG GT S

قیمت: ۱۱۰,۰۰۰ پوند (حدود)

پیشرانه: ۴.۰ لیتری V8، توربو دوقلو

قدرت: ۵۰۳ اسب بخار

گشتاور: ۶۵۰ نیوتن متر

انتقال قدرت: گیربکس هفت سرعته دو کلاچ – محرکهٔ عقب

شتاب ۰-۱۰۰ کیلومتر: ۳.۸ ثانیه

بیشینهٔ سرعت: ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت: ۷.۴ در بزرگراه – ۹.۶ در شهر

میزان آلایندگی گاز دی اکسید کربن: ۲۱۶ گرم-۲۲۴ گرم

فروش: آوریل ۲۰۱۵

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

Ahmad..F12

احمد نیشابوری، دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار، علاقه‌مند به تکنولوژی و خودرو

مطالب مشابه

‫۶۳ دیدگاه‌ها

  1. REZA . JUST HYUNDAI

    ۳ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    اگر بازی های کامپیوتری به واقعیت نزدیک باشن میتونم بگم عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. پارسا

    ۳ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    آقا احمد سری بلک اش کی میاد
    سری بلک گرون تره
    سری بلک همه ی لوازم ، آپشن هاو قابلیت های
    AMGGTS رو داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. پارسا

    ۳ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام
    نسخه بلک کی میاد ؟
    نسخه ی بلک چه قدر گرون تره؟
    نسخه ی بلک همه ی آپشن های AMGGTS رو مثل بسته ی پاور کیت داره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا