تجربه و آزمایشمرسدس بنز

اولین تجربهٔ رانندگی با نسل جدید مرسدس بنز S کلاس، آینده اینجا است

خریداران خودرو تقریباً در همه جای دنیا تمایل بیشتری به شاسی‌بلندها نشان می‌دهند اما بااین‌حال S کلاس همچنان بااقتدار پرچم‌دار مرسدس بنز باقیمانده است. نسل جدید این خودرو همیشه هم به‌عنوان یک سدان لوکس بالا رده و هم یک ویترین تکنولوژی برای ویژگی‌هایی عمل می‌کند که به‌زودی در مرسدس‌های ارزان‌تر ارائه خواهند شد. مرسدس همچنین تاکنون تکنولوژی‌هایی را هم برای اولین بار در S کلاس معرفی کرده که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به ترمز ABS در سال ۱۹۸۱، کنترل پایداری در سال ۱۹۹۵، کروز کنترل راداری در سال ۱۹۹۸ و چراغ‌های بیرونی تمام LED در سال ۲۰۱۳ اشاره کرد.

اما نسل جدید این سدان پرچم‌دار چگونه است؟ در پاسخ باید گفت هرچند در نسل تازهٔ S کلاس ویژگی‌های جدید زیادی وجود دارد اما خودرو فاقد یک عنصر مهم یعنی جسارت است. این نسل نسبت به نسل قبلی (W222) کمتر خودنمایی می‌کند، فاقد جزئیات جذاب مدل قدیمی است و چراغ‌های جلو و عقب آن ساده‌تر و کوچک‌تر شده‌اند. نسل جدید S کلاس نسبت به نسل قبلی ۳۳ میلی‌متر کشیده‌تر شده و فاصلهٔ محوری آن ۵۰ میلی‌متر افزایش یافته است اما عدم وجود زرق‌وبرق، خودنمایی و جسارت، این افزایش اندازه را پنهان کرده است. بااین‌حال مرسدس موفق شده ضریب درگ S کلاس را به تنها ۰.۲۲ برساند که موجب بهبود راندمان و پالایش سواری خودرو می‌شود. برای دستیابی به چنین ضریبی، دستگیرهٔ درها مثل تسلا داخل بدنه قرار گرفته‌اند و وقتی قفل درها باز می‌شود یا کلید هوشمند به خودرو نزدیک می‌شود از جای خود بیرون می‌آیند.

ویژگی‌های تسلایی در داخل خودرو با نمایشگر لمسی OLED عظیم ۱۲.۸ اینچی که بر داشبورد سلطه دارد بیشتر به چشم می‌خورد. این نمایشگر تقریباً رابط اصلی همهٔ ویژگی‌ها و عملکردهای خودرو است اما در نگاه اول به نظر می‌رسد یک لپ‌تاپ باز روی کنسول مرکزی قرار گرفته است. هم‌اکنون حتی کنترل سیستم تهویه نیز به‌صورت دیجیتالی انجام می‌گیرد. این یعنی طراحان کابین مرسدس بسیاری از پایگاه‌های اصلی خود را از دست داده‌اند، جایی که قبلاً هنر خود را به‌خوبی در آن نشان می‌دادند.

به‌عنوان‌مثال، S کلاس قبلی به چهار دریچهٔ تهویهٔ تراش‌خورده و یک ساعت آنالوگ در میان آن‌ها مجهز بود ولی حالا جای آن‌ها را یک صفحه‌نمایش شیشه‌ای گرفته است. البته در دیگر قسمت‌های کابین مثل تزئینات چوبی زیبا و نورپردازی LED با قابلیت تنظیم رنگ در کل پانل‌های داخلی، هنوز هم می‌توان هنر و چیره‌دستی سنتی طراحان را مشاهده کرد. علاوه بر این، در S کلاس جدید یک حسگر اثرانگشت هم تعبیه شده که امکان تغییر حساب کاربری راننده یا حتی احراز هویت او را فراهم می‌کند.

نسل جدید S کلاس در ابتدا در دو مدل شامل S500 با پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو (به همراه سوپرشارژر الکتریکی) ۴۳۵ اسب بخاری و S580 با پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی ۵۰۳ اسب بخاری به بازار ایالات‌متحده عرضه می‌شود که هردو مدل به سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولت هم مجهز هستند. هنگام رانندگی با S580 باید حتماً از محدودکنندهٔ سرعت استفاده کرد زیرا به لطف عایق صوتی استثنایی خودرو، به‌راحتی ممکن است سرعت از حد مجاز فراتر برود و راننده متوجه نشود.

هنگام حرکت با سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت، سروصدای دیگر خودروهای خیابان که البته تا حد زیادی توسط شیشه‌های دوجداره گرفته می‌شود، از صدای خود S کلاس بیشتر به گوش می‌رسد. فقط هنگام عبور از سرعت ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت صدای باد از بالای درها آرامش سرنشینان را برهم میزند. صدای موتور V8 حتی در شتاب گیری‌های شدید هم به‌ندرت بلند می‌شود و در تهاجمی‌ترین حالت رانندگی یعنی اسپرت پلاس (حالتی که با شخصیت و هدف S کلاس مغایرت دارد) نیز پیشرانه در برابر فشردن‌های ملایم پدال گاز سکوت می‌کند.

تنظیمات سیستم تعلیق نیز با کمک‌فنرهای تطبیقی و سیستم بادی به‌صورت استاندارد، مثل موتور روی راحتی تمرکز دارد. در حالت اسپرت پلاس ارتفاع این بنز بزرگ ۱۸ میلی‌متر کاهش پیدا می‌کند و هرچند فاقد سفتی معمول سدان‌های اسپرت است اما سواری آن همچنان چشمگیر است. دراین‌بین باید به سیستم سفارشی کنترل بدنهٔ فعال الکتریکی هم اشاره کنیم که دوربین اسکن جاده و همین‌طور سیستم آنتی‌رول فعال را به همراه دارد. دومی از یک سیستم هیدرولیک تحت‌فشار با پمپ ۴۸ ولت استفاده می‌کند و به‌طور مؤثری بادی رول (حرکات گهواره‌ای بدنه) را خنثی می‌کند. در همین حال، سطح چسبندگی خودرو بالا است و سیستم چهارچرخ محرک ۴Matic هم کشش فوق‌العاده‌ای را فراهم می‌کند.

S580 در سرعت‌های پایین یکی دیگر از نوآوری‌های خود یعنی سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب را به نمایش می‌گذارد که می‌تواند چرخ‌های عقب را تا ۱۰ درجه بچرخاند. به گفتهٔ مرسدس، به لطف این سیستم دایرهٔ چرخش S کلاس به تنها ۱۰.۹ متر کاهش پیدا می‌کند که ۳۰ سانتی‌متر از دایرهٔ چرخش A کلاس سدان کمتر است. احساس عملکرد این سیستم در ابتدا عجیب است زیرا با چرخش فرمان می‌توان چرخ‌های عقب را حرکت داد اما بدیهی است که به‌طور چشمگیری موجب افزایش قدرت مانور خودرو می‌شود. سیستم فرمان گیری ۱۰ درجه‌ای چرخ‌های عقب فقط در مدل S580 و همراه با پکیج Executive Line ارائه می‌شود و پکیج AMG Line که برای هردو مدل قابل سفارش است، نسخهٔ ملایم‌تر ۴.۵ درجه‌ای را به همراه دارد که دایرهٔ چرخش را به ۱۱.۹ متر می‌رساند. هردو سیستم نیز با عبور از سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت، با چرخاندن جزئی چرخ‌های عقب موجب بهبود ثبات خودرو می‌شوند.

خریدارانی که نسخهٔ پایهٔ S500 را با موتور کوچک‌تر انتخاب می‌کنند از لحاظ پرفورمنس یا تجربهٔ رانندگی چیز زیادی را از دست نمی‌دهند. به لطف عملکرد فوری سوپرشارژر الکتریکی و موتور-ژنراتور الکتریکی یکپارچه که می‌تواند تا ۲۲ اسب بخار قدرت اضافی را ارائه کند، پاسخ موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی در دورهای پایین تقریباً مشابه V8 است. این موتور شش سیلندر در دورهای بالا نیز هرچند ساکت است اما صدای آن حداقل به‌اندازهٔ غرش خاموش هشت سیلندر S580 جالب به نظر می‌رسد. تنها در سرعت‌های فراتر از ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است که S500 به‌مراتب کُندتر از S580 احساس می‌شود و بیشتر طول می‌کشد تا بتواند به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

نسل جدید S کلاس به‌گونه‌ای طراحی شده که امکان تجهیز به سیستم خودران را دارد اما فعلاً این سیستم را فقط در پیست آزمایشی و از روی صندلی شاگرد می‌توان آزمایش کرد. بااین‌حال کروز کنترل هوشمند مرسدس بنام «درایو پایلوت» در جاده‌ها قابلیت تنظیم فاصله با خودروی جلویی و دنبال کردن خطوط مسیر را دارد. این سیستم هنگام تردد در بزرگراه‌ها، با سرعت معمول بزرگراهی خودرو را به پیش می‌برد اما هنگام رسیدن به ترافیک سنگین تلاش می‌کند توقف‌های آرامی داشته باشد. درایو پایلوت همچنین به‌طور خودکار محدودیت‌های سرعت را تشخیص داده و سرعت ماشین را تنظیم می‌کند.

وظیفهٔ S کلاس همیشه عمل کردن به‌عنوان ویترین تکنولوژی‌های جدید مرسدس بنز بوده و نسل W223 هم تا حدودی این کار را انجام داده است. به‌عنوان‌مثال، نسخهٔ پیشرفتهٔ ناوبری واقعیت افزوده که قبلاً آن‌را در مدل‌های GLE و فیس‌لیفت E کلاس دیده بودیم برای اولین بار در نسل جدید S کلاس معرفی شده است. این سیستم حالا می‌تواند فلش‌های تغییر مسیر را روی نمایشگر سربالا به نمایش درآورد. دستیار صوتی مرسدس نیز در اینجا توانایی‌های بیشتری نسبت به دیگر بنزها دارد. مثلاً با گفتن عبارت «استرس دارم»، خودرو برنامهٔ ماساژ را ارائه می‌کند. صفحه‌نمایش بزرگ مرکزی هم نسخهٔ جدیدی از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX مرسدس را ارائه می‌کند که زیباتر به نظر می‌رسد و ادعا شده قدرت پردازش آن ۵۰ درصد افزایش یافته اما هنوز هم برخی از عملکردهای کم‌اهمیت‌تر در زیر چند لایه از منوها نهفته شده‌اند.

صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی S کلاس نیز یک نوآوری را به همراه دارد که آن قابلیت نمایش سه‌بعدی است. این نمایشگر، تصاویر کمی متفاوتی را به هر چشم راننده ارائه می‌کند تا حس عمق را ایجاد کند. این ویژگیِ قابل‌توجهی است خصوصاً وقتی روی صفحه آمپر نقشهٔ ناوبری به نمایش درمی‌آید. البته این قابلیت فراتر از نمایش تکنولوژی، چیزی به تجربهٔ رانندگی خودرو اضافه نمی‌کند و حتی به گفتهٔ مرسدس ممکن است باعث ایجاد دلهره در برخی از رانندگان شود. به همین دلیل خوشبختانه به‌راحتی می‌توان صفحه آمپر را روی حالت معمولی دوبعدی قرار داد.

در S کلاس جدید بهترین آپشن‌ها در قالب پکیج‌های سفارشی ارائه می‌شوند اما بااین‌حال هردو مدل S500 و S580 به‌صورت استاندارد به نمایشگر مرکزی OLED، سیستم صوتی برمستر و مجموعهٔ کامل سیستم‌های کمک‌راننده مجهز هستند. در آینده‌ای نزدیک مدل‌های دیگر S کلاس جدید شامل نسخهٔ AMG با پیشرانهٔ V8 قوی‌تر، یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی و نهایتاً نسخهٔ مایباخ با موتور V12 هم به بازار خواهند آمد اما S کلاس حتی در ابتدایی‌ترین نسخهٔ خود نیز همچنان به بهترین حالت ممکن مرسدس بنز را نمایندگی می‌کند.

مشخصات فنی

مرسدس S500

مرسدس S580

پیشرانه ۳ لیتری I6 توربوشارژ ۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۴۳۵ اسب بخار ۵۰۳ اسب بخار
گشتاور ۵۲۰ نیوتن متر ۷۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
فاصلهٔ محوری ۳,۲۱۵ میلی‌متر
طول ۵,۲۸۸ میلی‌متر
عرض ۱,۹۵۳ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۵۰۳ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۵۴۰ لیتر
وزن ۲۲۴۵ کیلوگرم ۲۲۹۰ کیلوگرم
شتاب صفر تا ۹۶ ۵.۰ ثانیه ۴.۱ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۳.۵ ثانیه ۱۲.۷ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۹.۸ لیتر ترکیبی ۱۰.۲ لیتر ترکیبی
قیمت پایه ۱۰۹,۸۰۰ دلار ۱۱۶,۳۰۰ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای
منبع
Car&Driver

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. HamidReza

    ۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2442 ديدگاه)

    با این رنگ …
    تازه دارم به این پی میبرم که زیباست!

    موافقم 17
    مخالفم 2
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (10056 ديدگاه)

      مطمئناً Sکلاس همیشه بینقصه ، اما هنوز با طراحی جدیدش ارتباط برقرار نکردم ، ولی مطمئناً در آینده عاشقش میشوم ، چون این خصلت Sکلاس هست که یکدفعه میبینی چنان عاشقش شدی که دیگه هیچ قدرتی نمیتونه اونو از قلبت جدا کنه ⭐ .

      موافقم 15
      مخالفم 5
      1. MR.JD

        ۱ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (326 ديدگاه)

        منتظر S63 AMG هستم با شتابی زیر 3 ثانیه
        و صلواتی ختم کنیم برای شادی روح S65 AMG افسانه ای که حیف شد

        موافقم 3
        مخالفم 2
      2. Farzad

        ۱ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        کاربران و طرفداران خارجی هم همچنان انتقادهای زیادی به طراحیش دارن .

        موافقم 7
        مخالفم 3
        1. •Mohamad•

          ۱ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (178 ديدگاه)

          آمار فروش مشخص میکنه
          باید دید چی میشه

          موافقم 5
          مخالفم 0
        2. Hadi

          ۱ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2200 ديدگاه)

          این نسل s کلاس همانند اجداد خودش از لحاظ تکنولوژی و نوآوری حرف نداره و واقعا عالیه
          ولی ظاهرش اون جسارت قبل رو نداره ولی بازم زیباست…
          مشکل من بیشتر با کابینش هست که مثل قبل اشرافی و زیبا نیست اگه نسل به کابین نسل قبلی دست نمیزدن و فقط یکسری بروز رسانی میکردن و تغییرات اساسی نمیدادن خیلی بهتر میشد…
          ولی بازم با این همه ایرادش من بازم این نسلشو دوست دارم ??

          موافقم 1
          مخالفم 0
      3. mahdi-abdi

        ۴ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (496 ديدگاه)

        من خدایی عاشقش شدم جدیدا طراحیشم برام جذاب شده

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. محمد

    ۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    یه هتل لوکسه

    موافقم 7
    مخالفم 1
    1. Shayan

      ۱ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (65 ديدگاه)

      این ماشین بی نظیره…
      یه مرسدس که روح و غرور توش موج میزنه
      مهندسی آلمانی قشنگ تو چشم ادمه
      البته اول متن گفتن ترمز ABS ساخت مرسدس هستش که باید بگم چندین دهه قبل از بنز ترمز زدقفل وجود داشت و این مدل از abs های امروزی رو هم کرایسلر اوایل دهه 70 میلادی ساخت…

      در کل‌ شاید با طراحی این ماشبن موافق نباشن دوستان
      ولی رفته رفته بد جوری تو دل آدم میشینه…
      منتظر جواب کادیلاک هستم تا دوباره این دو شرکت با اصالت و لوکس رقابت کنن… ;-)

      موافقم 3
      مخالفم 0
  3. !!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!

    ۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (335 ديدگاه)

    ?????????????????????????????????????
    یعنی میشه منم یکبار تو این یا یک چیزه شبیه این بشینم؟؟؟???????
    عاشقشم??????????????????????????

    موافقم 8
    مخالفم 0
  4. Mohamad

    ۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (804 ديدگاه)

    تکنولوژی نست قبلی اینقدر پیشرفته بود که این نست پیشرفت عجیبی نداشته.
    دیگه بهتر کردن نسل بعدی s کار دشواری خواهد بود

    موافقم 7
    مخالفم 1
    1. $Ãbţìň$

      ۱ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      باهات موافقم،توی نسل قبلی همش کامپیوتری بود الانم چه فرقی داره با اون یکی جز اینکه یکم طراحی داخلی و جای مانیتور ها عوض شده،من هنوزم از طراحیش خوشم نمیاد چون هربار اون یکی رو نگاه میکنم نظرمو عوض می‌کنه(نسل قبل)

      موافقم 3
      مخالفم 1
  5. R@m!n

    ۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (540 ديدگاه)

    هر جور نگاه می کنم نسل قبل قشنگ تر بود

    موافقم 8
    مخالفم 3
    1. mahdi-abdi

      ۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (496 ديدگاه)

      این نسلم خاص بودنو خودشو داره یواش عادت میکنی و طراحیه خاصشم درک میکنی

      موافقم 2
      مخالفم 0
  6. •Mohamad•

    ۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (178 ديدگاه)

    آخه این چیه هر کی میاد نمایشگر بزرگ می زاره میشه تسلایی؟؟!!!
    دیگه شورشو در آوردن!!!

    موافقم 5
    مخالفم 4
    1. $Ãbţìň$

      ۱ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      گندشو درآوردن دیگه!
      الان بهتره بگیم صنعت کامپیوتر سازی نه خودرو سازی….

      موافقم 5
      مخالفم 3
  7. (Saeed(peugeot

    ۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    آخه بهتر از اینم مگه میشششششششه ….

    بله ؛ خوده بنز میتونه ۱۰۰% بهترشم بسازه

    خارق العاده ای تو لعنتی

    موافقم 5
    مخالفم 3
  8. فرشاد

    ۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1102 ديدگاه)

    عجیبه لاستیکش بریجستونه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  9. Farzad

    ۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    کجاست اون طراحی های با اصالت مرسدس بنز ؟! دیگه تموم شد رفت ! بنز رو باید از ۴۰۰ متری تشخیص داد که بنزه اما اینو کافیه آرمشو برداری دیگه با تسلا یا خودروهای چینی فرقی نداره .

    موافقم 6
    مخالفم 3
    1. [—{*AMIN_MC20*}—]

      ۱ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      بدتر از اکستریور
      اینتریورش???
      فاجعس

      موافقم 0
      مخالفم 1
  10. سهند

    ۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (662 ديدگاه)

    بسیار عالی و زیبا شده و بهترین سدان لوکس جهان است.(البته به نظرم رولز رویس گوست از میباخ s650 بهتره)

    موافقم 2
    مخالفم 2
  11. SAMURAI

    ۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (715 ديدگاه)

    برعکس بعضی از دوستان من خیلی از طراحیش خوشم اومده
    کابینش هم که عالیه

    موافقم 6
    مخالفم 1
  12. AMG///

    ۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (142 ديدگاه)

    واقعا هتل متحرک ?
    نمیدونم در وصف زیبایی و تکنولوژیش چی بگم ?
    واقعا عالیه ?

    موافقم 5
    مخالفم 1
  13. Benz

    ۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    من اونقدر بد بختم که حتی نمی تونم از نزدیک همچین ماشینایی رو ببینم راضیم به همون ابوطیاره که دارم

    موافقم 1
    مخالفم 1
  14. Omid622

    ۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (744 ديدگاه)

    بنز فقط مشکی

    موافقم 2
    مخالفم 1
  15. Elmiraj

    ۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (3088 ديدگاه)

    نه نوآوری برجسته‌ای داره…
    نه طراحی زیبا و متمایزی…
    .
    از نسل قبلی پیشرفته تره ، اما از نظر طراحی همه جوره پسرفت داره…

    ( S class با W222 به اوج خود رسید )

    موافقم 2
    مخالفم 5
    1. Farzad

      ۱ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      یه جورایی همه نسل های قبلی عالی بودن به جز این یکی ، اینم در باب اصالت :
      https://www.hdcarwallpapers.com/walls/2010_mercedes_benz_s_class_interior-wide.jpg

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. Elmiraj

        ۱ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (3088 ديدگاه)

        S کلاس برای مرسدس بنز
        رانگلر برای جیپ
        اسکالید برای کادیلاک
        فانتوم برای رولزرویس
        چلنجر برای داج
        لندکروزر برای تویوتا
        سری F برای فورد

        و…….
        .
        حکم شناسنامه را برای این برند ها دارن…
        اگر در بطن اینا هر تغییر ایجاد بشه در ظاهر باید به نیاکان خود پایبند باشند و در عین تکامل طراحی ، اصالت خود را حفظ کنند .

        موافقم 3
        مخالفم 0
  16. •Mohamad•

    ۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (178 ديدگاه)

    من که دوستش دارم طراحی زیبایی داره قبلا گفتم الان هم میگم هنوزم یه سرو گردن از رقبا بالا تره???

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. Mf1

      ۱ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (477 ديدگاه)

      فعلا با خودش درگیره که بتونه یه سرگردن از رقبا بالاتر باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. Mahdi911Turbos

    ۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (77 ديدگاه)

    این نسل اس کلاس خیلی زود فیس لیفت میشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  18. ماکان

    ۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (761 ديدگاه)

    سلام . خدا کنه تا جایی که امکان داره هرچه سریعتر نسخه های S73 ، S63 و همین طور نسخه 12سیلندر مایباخ S کلاس را به صورت رسمی معرفی کنند . و در ضمن من از بین تمامی نسخه های بنز کلاس S بیشتر از همه فقط نسخه 12 سیلندر مایباخ و بعد هم نسخه S73 را خیلی دوست دارم .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  19. محمد

    ۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (353 ديدگاه)

    فوق‌العاده است.امکانات این ماشین نامحدوده. از لحاظ سواری و راحتی یکی از بهتریناست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  20. مهدی

    ۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    فقط و فقط از اون پشت امپر بدم میاد و گرنه یکی از بهترین و لوکس ترین و زیبا ترین ماشین هایی که تا حالا دیدم خیلی عاشقشم

    موافقم 1
    مخالفم 1
  21. مهرداد كمال

    ۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1800 ديدگاه)

    من اینو به بنتلی و رولزرویس ترجیح میدم

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. Nima

      ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (76 ديدگاه)

      بنظرم بنتلی و رولزرویس اصلا رقیب اس کلاس نیستن از نظر قیمت از نظر طراحی و از نظر کاربری و… کلا شباهتی زیادی با هم ندارن فقط تنها شباهتشون اینه که همه در رده خودرو های فول سایز لوکس هستن وگر نه اصلا مرسدس رقیبی برای بنتلی فلایینگ اسپور و رولزرویس گوست و فانتوم نیست و صد البته بنتلی و رولزرویس بهترن

      موافقم 1
      مخالفم 0
  22. Khosrow

    ۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    نویسنده یحتمل یانکی ه / تسلا تسلا راه انداخته / بنز وقتی بود 15 جد تسلا موز بود ..

    موافقم 1
    مخالفم 1
  23. samurai

    ۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (535 ديدگاه)

    پشتشو خراب کرده باز جلوشو میشه تحمل کرد داخلم که شده نمایشگر فقط
    الان مثلا رولزرویس بیاد کابینشو پر صفحه نمایش یکنه خوبه نه پس تسلا نشو !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. Nima

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (76 ديدگاه)

    قیمتش خیلی خوبه و طراحی و… همه چی خوبه فقط یه چیز ناراحت کننده اس اینه که طراحی تقریبا تمام خودرو های مرسدس بنز داره شبیه هم میشه که ده سال پیش چنین چیزی نبود

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا