مرسدس بنز

مرسدس SL65 رنتک قوی‌تر از لامبورگینی آونتادور SVJ!

در دهه‌ای که پشت سر گذاشته‌ایم خودروهای معدودی می‌توانستند در حد و اندازه‌ی محصولات مرسدس AMG بلک سریز ظاهر شوند؛ و از جمله‌ی آن‌ها یک خودرو وجود دارد که واقعاً برجسته است: SL65.


این خودرو در زمانی ساخته شده که برند AMG کاملاً داخل مرسدس جذب و هضم نشده بود ولی هنوز هم قوی‌ترین خودروی تاریخ این برند تا به امروز محسوب می‌شود.


پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۶ لیتری توئین توربوی SL65 خروجی ۶۶۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۰۰۰ نیوتون متری دارد که باعث می‌شود این موشک زمینی تنها در عرض ۳.۸ ثانیه از سکون به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و مرز سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت را پشت سر بگذارد.


علیرغم قدرت فوق‌العاده، رنتک با حذف سقف تاشونده و استفاده از نمونه‌ای ثابت باعث کاهش ۲۵۰ کیلوگرمی وزن این خودرو شده و البته پرفورمنس خودرو را نیز ارتقا داده است. به این ترتیب با SL65 AMG بلک سریز وحشی‌تری روبرو هستیم.


هم‌اکنون قدرت خودروی موردبحث به ۸۱۰ اسب بخار و گشتاور آن به ۱۳۵۶ نیوتون متر رسیده است. این قدرت هنوز هم از طریق یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب فرستاده می‌شود. البته در گیربکس تغییراتی صورت گرفته تا هماهنگ با قدرت اضافه عمل کند.

نیروی توقف خودرو نیز با ترمزهای عقب بزرگ‌تر تأمین می‌شود. مجاری هوای فیبر کربنی نیز به منظور بهبود آئرودینامیک به این سوپرکار احساس‌برانگیز آلمانی اضافه شده است.

متأسفانه نمی‌دانیم محصول تیون شده‌ی رنتک چقدر سریع است اما می‌دانیم که قدرت پیشرانه بیشتر از لامبورگینی آونتادور SVJ بوده و حدس می‌زنیم این خودرو حتی سریع‌تر از مدل‌های استاندارد بلک سریز باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    حرفی واسه گفتن نمونده!

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. حسن

      ۱ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (379 ديدگاه)

      بنده خدا اونتادور
      خیلی خیلی شکست نافرمی از فورد جیتی خورد اونم با موتور 12 سیلندرش

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. mg

        ۱ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (139 ديدگاه)

        کاری نداریم به چیزی ولی اینم در نظر داشته باشه جی تی اندازه یه f16 بنزین میسوزونه (صدی 21-22 ) تازه هنوزم میتونه تا یه حدی بالاتر بره ( واسه اون موتور 3.5 v6 میشه تا صدی 26 هم بره بالا ) و قدرت 900 اسبی هم بگیره پس یادت باشه همه چیز به سیلندرو حجم نیست دیدی بعضی از تیونر ها از اونتادور 2000-3000 اسب میگیرند اونام یکی از کاراشون اینه که تا سر حد مرگ مصرف رو میبرند بالا تا جایی که دیگه صحبت سر استاندارد الایندگی نیست سر قانونه !!
        اگر ecu لامبو رو از نو دیاگ کنند و مصرف رو ببرند بالا و چندتا کار دیگه عین بنز میمونه از جی تی خداحافظی میکنه
        البته حرف و بحث سر چیزای خیلی بیشتری هست نه فقط یه موتور و مصرف ولی بی تاثیر نیست

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    اتفاقاً دیشت در سایت باما ، داشتم میگشتم ببینم وضعیتش در بازار چطوریه ، که بخاطر اهمیت دادنم به طراحی ، به این فکر فرو رفتم که این طراحی مثل بیشتر محصولات بنز تاریخ انقضاء نداره و فکر کنم حدود ۲۰ تا در سایت آگهی شده بود که یکی از یکی زیباتر اما با قیمتهای دست نیافتنی تر .
    هنوز CLSهای مدل ۲۰۰۹ را که میبینم لذت میبرم و اگر بازار به این وضع دُچار نمیشد و نمایندگی قَدَری پشتش می ایستاد ، مطمئنا یک تمیز و کم کارش را میخریدم .

    دنیای بنز ، دنیای منحصر به فردی داره و با تمام علاقم به ژاپنیها و تویوتا ، بنز را یه چیزی میدونم برای خودش که هیچگاه هیچ شرکتی را بالاتر از اون نمیبینم از اصالت و قدرت در این صنعت .

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۱ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (3685 ديدگاه)

      واقعا. به نظرم این سری اس ال از جدیدش خیلی زیباتر طراحی شد. هنوزم نگاش میکنم محوش میشم. صدای اگزوزش عالیه.

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. M

      ۱ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      در بین سال های 1995 تا حدودا 2010 بنز با اختلاف بهترین بوده حالا درسته ماشین های افسانه ای دیگه ای هم ساخته شدن (مث اون نسل افسانه ای سری سه بیمر و … ) اما در کل بهترین بنز بوده اما انصافا بعد از 2010 رقبا خیلی گردن کلفت شدن از جمله همون رقبای آلمانی خودش به خصوص بی ام دابلیو
      در حال حاضر با اختلاف کم من حتی میتونم بگم بی ام دابلیو یه خورده از بنز سر تره
      به این شرایط طراحی های آقای گردن واگنر رو هم اضافه کنید که هیچوقت نتونست یه ماشین افسانه ای دیگه واسه بنز طراحی کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. امیر

    ۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (30 ديدگاه)

    قدرت استانداردش 604 اسب بخاره نه 661 !

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Ferrari

      ۱ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      نه اتفاقا ۶۶۱ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور داشت.چه اتومبیل زیبایی بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. emad1990

    ۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    1356N.M گشتاور زیادی ه.میتونه به سیستم انتقال قدرت اسیب بزنه اگه خوب بهینه نشده باشه
    برابوس با اون عظمت گشتاور هارو محدود میکنه به 1000 یا 1100

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. بهراد

    ۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (537 ديدگاه)

    میشه گفت به نوعی ناپدری SLS هم محسوب میشه. نداریم مثل این … آقای صدااااا، فقط کافیه یبار بره تونل

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. شاهین

    ۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    بازم مقایسه با لامبو :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. یاس ی

    ۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    خدایا چقدر زیبا و قلدر، دیدنش مو به تن آدم سیخ میکنه وای به روندن و داشتنش. خدایا خودت کمک کن …………………………

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

    ۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (713 ديدگاه)

    سلطان

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا