مرسدس بنز

مرسدس SL65 رنتک قوی‌تر از لامبورگینی آونتادور SVJ!

در دهه‌ای که پشت سر گذاشته‌ایم خودروهای معدودی می‌توانستند در حد و اندازه‌ی محصولات مرسدس AMG بلک سریز ظاهر شوند؛ و از جمله‌ی آن‌ها یک خودرو وجود دارد که واقعاً برجسته است: SL65.


این خودرو در زمانی ساخته شده که برند AMG کاملاً داخل مرسدس جذب و هضم نشده بود ولی هنوز هم قوی‌ترین خودروی تاریخ این برند تا به امروز محسوب می‌شود.


پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۶ لیتری توئین توربوی SL65 خروجی ۶۶۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۰۰۰ نیوتون متری دارد که باعث می‌شود این موشک زمینی تنها در عرض ۳.۸ ثانیه از سکون به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و مرز سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت را پشت سر بگذارد.


علیرغم قدرت فوق‌العاده، رنتک با حذف سقف تاشونده و استفاده از نمونه‌ای ثابت باعث کاهش ۲۵۰ کیلوگرمی وزن این خودرو شده و البته پرفورمنس خودرو را نیز ارتقا داده است. به این ترتیب با SL65 AMG بلک سریز وحشی‌تری روبرو هستیم.


هم‌اکنون قدرت خودروی موردبحث به ۸۱۰ اسب بخار و گشتاور آن به ۱۳۵۶ نیوتون متر رسیده است. این قدرت هنوز هم از طریق یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب فرستاده می‌شود. البته در گیربکس تغییراتی صورت گرفته تا هماهنگ با قدرت اضافه عمل کند.

نیروی توقف خودرو نیز با ترمزهای عقب بزرگ‌تر تأمین می‌شود. مجاری هوای فیبر کربنی نیز به منظور بهبود آئرودینامیک به این سوپرکار احساس‌برانگیز آلمانی اضافه شده است.

متأسفانه نمی‌دانیم محصول تیون شده‌ی رنتک چقدر سریع است اما می‌دانیم که قدرت پیشرانه بیشتر از لامبورگینی آونتادور SVJ بوده و حدس می‌زنیم این خودرو حتی سریع‌تر از مدل‌های استاندارد بلک سریز باشد.

برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه

  1. حسین

    ۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2209 ديدگاه)

    حرفی واسه گفتن نمونده!

    1. حسن

      ۱ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (390 ديدگاه)

      بنده خدا اونتادور
      خیلی خیلی شکست نافرمی از فورد جیتی خورد اونم با موتور ۱۲ سیلندرش

      1. mg

        ۱ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (139 ديدگاه)

        کاری نداریم به چیزی ولی اینم در نظر داشته باشه جی تی اندازه یه f16 بنزین میسوزونه (صدی ۲۱-۲۲ ) تازه هنوزم میتونه تا یه حدی بالاتر بره ( واسه اون موتور ۳.۵ v6 میشه تا صدی ۲۶ هم بره بالا ) و قدرت ۹۰۰ اسبی هم بگیره پس یادت باشه همه چیز به سیلندرو حجم نیست دیدی بعضی از تیونر ها از اونتادور ۲۰۰۰-۳۰۰۰ اسب میگیرند اونام یکی از کاراشون اینه که تا سر حد مرگ مصرف رو میبرند بالا تا جایی که دیگه صحبت سر استاندارد الایندگی نیست سر قانونه !!
        اگر ecu لامبو رو از نو دیاگ کنند و مصرف رو ببرند بالا و چندتا کار دیگه عین بنز میمونه از جی تی خداحافظی میکنه
        البته حرف و بحث سر چیزای خیلی بیشتری هست نه فقط یه موتور و مصرف ولی بی تاثیر نیست

  2. NAVID۰۰۹۸

    ۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (3365 ديدگاه)

    اتفاقاً دیشت در سایت باما ، داشتم میگشتم ببینم وضعیتش در بازار چطوریه ، که بخاطر اهمیت دادنم به طراحی ، به این فکر فرو رفتم که این طراحی مثل بیشتر محصولات بنز تاریخ انقضاء نداره و فکر کنم حدود ۲۰ تا در سایت آگهی شده بود که یکی از یکی زیباتر اما با قیمتهای دست نیافتنی تر .
    هنوز CLSهای مدل ۲۰۰۹ را که میبینم لذت میبرم و اگر بازار به این وضع دُچار نمیشد و نمایندگی قَدَری پشتش می ایستاد ، مطمئنا یک تمیز و کم کارش را میخریدم .

    دنیای بنز ، دنیای منحصر به فردی داره و با تمام علاقم به ژاپنیها و تویوتا ، بنز را یه چیزی میدونم برای خودش که هیچگاه هیچ شرکتی را بالاتر از اون نمیبینم از اصالت و قدرت در این صنعت .

    1. نوید جهرمی

      ۱ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2848 ديدگاه)

      واقعا. به نظرم این سری اس ال از جدیدش خیلی زیباتر طراحی شد. هنوزم نگاش میکنم محوش میشم. صدای اگزوزش عالیه.

    2. M

      ۱ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2368 ديدگاه)

      در بین سال های ۱۹۹۵ تا حدودا ۲۰۱۰ بنز با اختلاف بهترین بوده حالا درسته ماشین های افسانه ای دیگه ای هم ساخته شدن (مث اون نسل افسانه ای سری سه بیمر و … ) اما در کل بهترین بنز بوده اما انصافا بعد از ۲۰۱۰ رقبا خیلی گردن کلفت شدن از جمله همون رقبای آلمانی خودش به خصوص بی ام دابلیو
      در حال حاضر با اختلاف کم من حتی میتونم بگم بی ام دابلیو یه خورده از بنز سر تره
      به این شرایط طراحی های آقای گردن واگنر رو هم اضافه کنید که هیچوقت نتونست یه ماشین افسانه ای دیگه واسه بنز طراحی کنه

  3. امیر

    ۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (30 ديدگاه)

    قدرت استانداردش ۶۰۴ اسب بخاره نه ۶۶۱ !

    1. Ferrari

      ۱ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1518 ديدگاه)

      نه اتفاقا ۶۶۱ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور داشت.چه اتومبیل زیبایی بود

  4. emad1990

    ۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    ۱۳۵۶N.M گشتاور زیادی ه.میتونه به سیستم انتقال قدرت اسیب بزنه اگه خوب بهینه نشده باشه
    برابوس با اون عظمت گشتاور هارو محدود میکنه به ۱۰۰۰ یا ۱۱۰۰

  5. بهراد

    ۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (537 ديدگاه)

    میشه گفت به نوعی ناپدری SLS هم محسوب میشه. نداریم مثل این … آقای صدااااا، فقط کافیه یبار بره تونل

  6. شاهین

    ۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (763 ديدگاه)

    بازم مقایسه با لامبو 🙂

  7. یاس ی

    ۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (764 ديدگاه)

    خدایا چقدر زیبا و قلدر، دیدنش مو به تن آدم سیخ میکنه وای به روندن و داشتنش. خدایا خودت کمک کن …………………………

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن