بوگاتیسایر خودروهای اروپایی

دوئل بوگاتی شیرون و کوئنیگ‌زگ رگرا

در ادامهٔ روند برگزاری دور نهم از مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال به جذاب‌ترین گروه رقابت‌ها یعنی گروه هایپراسپرت‌ها رسیده‌ایم. گروهی که دوئل‌های آن از ابتدا با جینش جدید رقبا در حال برگزاری است و در دور قبلی نخستین دوئل آن بین پورشه 918 و فراری لافراری برگزار شد. در این دوئل، در زمان نگارش این مطلب، تعداد آراء دو خودرو در نظرسنجی سایت دقیقاً مساوی است؛ بنابراین نظرسنجی تلگرام نقش کاملاً تعیین‌کننده‌ای در مشخص شدن پیروز دوئل دارد. در آن نظرسنجی اما لافراری آراء بیشتری کسب کرده و بنابراین درمجموع هایپرکار ایتالیایی با دریافت 1232 رأی و کسب 52 درصد از کل آراء با اختلافی جزئی پیروز این رقابت جذاب و حساس لقب می‌گیرد درحالی‌که 918 موفق به دریافت 1121 رأی شده است. حال امروز در دومین دوئل گروه هایپراسپرت‌ها شاهد نبردی بسیار جذاب بین دو ابر ماشین خارق‌العاده یعنی بوگاتی شیرون و کوئنیگ‌زگ رگرا خواهیم بود.

پورشه 918

فراری لافراری

مک‌لارن P1

جگوار C-X75

فراری لافراری

؟

مک‌لارن سنا

آستون‌مارتین ولکان

پاگانی هوآیرا

لامبورگینی سنتناریو

؟

؟

هنسی ونوم F5

کوئنیگ‌زگ آگرا

بوگاتی شیرون

کوئنیگ‌زگ رگرا

؟

؟

بوگاتی شیرون

پس‌ازاینکه گروه فولکس‌واگن شرکت بوگاتی را به تملک خود درآورد، تصمیم گرفت با ساخت هایپرکاری از طریق این شرکت فرانسوی رکورد سرعت خودروهای تولیدی دنیا را بشکند. نتیجهٔ چنین کاری بوگاتی ویرون بود که پس از چندین سال توسعه و ساخت پروتوتایپ‌هایی نهایتاً در سال 2005 معرفی شد. این هیولا به یک پیشرانهٔ 8 لیتری شانزده سیلندر با آرایش W شکل مجهز شده بود که 1000 اسب بخار قدرت داشت. سپس چند سال بعد نسخهٔ قوی‌تری از این ویرون با نام سوپراسپرت معرفی گردید که با دستیابی به سرعت 430 کیلومتر در ساعت توانست رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی دنیا را بنام خود ثبت کند؛ اما کم‌کم با بالا رفتن سن ویرون، مدعیانی ادعای شکستن رکورد سرعت آن‌را مطرح کردند. به همین دلیل وقت معرفی جانشین ویرون رسیده بود تا تمامی این ادعاها را سرکوب کند. این خودرو که شیرون نام گرفته، برای اولین بار در نمایشگاه ژنو 2016 رونمایی گردید. این شاهکار مهندسی و تکنولوژی، جانشین خَلَفی برای ویرون است و قصد دارد رکورد سرعت پدر خود را بهبود بخشد. شیرون اما از همان نیروگاه 8 لیتری W16 خارق‌العادهٔ ویرون با چهار توربوشارژر استفاده می‌کند که با ایجاد تغییراتی قدرتش به رقم ویرانگر 1500 اسب بخار و گشتاورش به عدد خردکنندهٔ 1600 نیوتن متر رسیده است. این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به هر چهارچرخ انتقال پیدا کرده و شیرون را قادر می‌سازد ظرف تنها 2.3 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. حداکثر سرعت این اعجوبه اما روی 420 کیلومتر در ساعت محدود شده ولی قطعاً توانایی دستیابی به سرعت‌های بالاتری را دارد به‌گونه‌ای که پیش‌بینی می‌شود بتواند به‌زودی رکورد سرعت 460 کیلومتر در ساعت را به ثبت برساند. از شیرون تنها 500 دستگاه ساخته خواهد شد که هرکدام 3 میلیون دلار قیمت دارند.

کوئنیگ‌زگ رگرا

پس از معرفی سه هایپرکار هیبریدی توسط مک‌لارن، پورشه و فراری، شرکت سوئدی کوئنیگ‌زگ هم تصمیم به ساخت چنین خودرویی گرفت. این هایپرکار که رگِرا نام گرفت، برای اولین بار در نمایشگاه ژنو 2015 رونمایی شد. رگرا را می‌توان به‌نوعی جایگزینی برای مدل آگرا دانست. کوئنیگ‌زگ اعلام کرده که از این هایپرکار هیبریدی فقط 80 دستگاه ساخته خواهد شد که هریک قیمتی در حدود 2 میلیون دلار داشته و تا مارس 2016 تعداد 40 دستگاه آن‌ها فروخته شدند. رگرا هم مانند سلفش آگرا، از یک پیشرانهٔ 5 لیتری V8 توئین توربوی بنزینی استفاده می‌کند که به‌تنهایی 1100 اسب بخار قدرت و 1280 نیوتن متر گشتاور دارد؛ اما در کنار این موتور درون‌سوز، سه موتور الکتریکی هم قرار گرفته است که یکی از آن‌ها به‌عنوان استارت، ژنراتور و پُرکنندهٔ خلأ گشتاور موتور بنزینی عمل می‌کند درحالی‌که دو موتور دیگر هرکدام در یکی از چرخ‌های عقب نصب شده‌اند. موتور الکتریکی اول که بر روی میل‌لنگ عمل می‌کند، 215 اسب بخار قدرت دارد درحالی‌که دو موتور الکتریکی نصب‌شده در چرخ‌های عقب هریک 245 اسب بخار قدرت دارند؛ بنابراین مجموع قدرت این سه موتور الکتریکی 700 اسب بخار است اما خروجی نهایی و کلی این قوای محرکهٔ هیبریدی که به چرخ‌های عقب می‌رسد 1500 اسب بخار قدرت و گشتاور ویرانگری برابر با 2000 نیوتن متر است. موتورهای الکتریکی رگرا توسط یک پک باطری لیتیوم یون 4.5 کیلووات ساعتی آب‌خنک با وزن 75 کیلوگرم تغذیه می‌شوند که توسط شرکت ریماک ساخته شده‌اند. انتقال این نیروی عظیم نیز توسط یک گیربکس منحصربه‌فرد تک سرعته اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند که کوئنیگ‌زگ آن‌را Direct Drive می‌نامد و ابداع این شرکت است. طبق اعلام کوئنیگ‌زگ، این غول هیبریدی می‌تواند ظرف تنها 2.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند درحالی‌که حداکثر سرعت آن نیز روی 410 کیلومتر در ساعت به‌صورت الکترونیکی محدود شده است.

 

 مشخصات فنی

بوگاتی شیرون

کوئنیگ‌زگ رگرا

ترکیب موتور وسط موتور وسط
پیشرانهٔ بنزینی 8 لیتری W16 5 لیتری V8
تنفس چهار توربو توئین توربو
موتور الکتریکی 3 عدد
قدرت موتور بنزینی 1500 اسب بخار 1100 اسب بخار
گشتاور موتور بنزینی 1600 نیوتن متر 1280 نیوتن متر
قدرت موتور الکتریکی 700 اسب بخار
مجموع قدرت 1500 اسب بخار 1500 اسب بخار
مجموع گشتاور 1600 نیوتن متر 2000 نیوتن متر
باطری 4.5 کیلووات ساعت
گیربکس 7 سرعته دوکلاچه 1 سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ عقب
شتاب صفر تا صد 2.4 ثانیه 2.7 ثانیه
شتاب صفر تا دویست 6.0 ثانیه 6.6 ثانیه
شتاب صفر تا سیصد 13.3 ثانیه 12.1 ثانیه
مسافت 400 متر 9.3 ثانیه 9.7 ثانیه
حداکثر سرعت 420 کیلومتر/ساعت 410 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 23 لیتر (ترکیبی) 14 لیتر (ترکیبی)
ظرفیت باک 100 لیتر 82 لیتر
طول 4.56 متر 4.56 متر
فاصلهٔ محوری 2.71 متر 2.66 متر
وزن 1995 کیلوگرم 1620 کیلوگرم
نسبت قدرت به وزن 750 اسب بخار/تن 925 اسب بخار/تن
قیمت پایه 3 میلیون دلار 2 میلیون دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۹۹ دیدگاه

  1. (Ali (Chevy nova

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (5159 ديدگاه)

    مقدار گشتاور رگرا بى نظىره
    2000!!!!! نىوتن
    از اونور قدرت بوگاتى عالىه
    1500 اسب

    1. KING 918

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (2458 ديدگاه)

      مجموع قدرت هر کدوم 1500 اسبه فرقی از نظر قدرت ندارن ….

      1. Roham

        ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (373 ديدگاه)

        فرقش اینه که رگرا با 4 موتور این خروجی رو میده و شیرون با یه موتور!!!

        1. Monster

          ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
          سوابق: (52 ديدگاه)

          دوست عزیز
          ویرونم فرقش اینه که موتورش 16 سیلندر 8 لیتریه 4 توربو شارژه

        2. Roham

          ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
          سوابق: (373 ديدگاه)

          خب چه ربطی داره؟!!!
          یه جور می گی انگار رگرا با موتور تنفس طبیعی داره این راندمان رو میده!!
          اونم تویین توربو هستش
          در ضمن اونایی که دیس دادین …
          کجای حرفم اشتباهه
          خب شیرون یه موتور درون سوز داره و رگرا سه موتور الکتریکی و یه موتور درون سوز

    2. مجتبی

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (131 ديدگاه)

      ببخشید اما کلا این مقایسه فعلا اشتباهه ودوم اینکه 0-200 بوگاتی 7 ثانیه هست مدونی چرا فعلا؟؟ چون بوگاتی تا حالا بارها ازمایش شده اما رگرا نه وتازه بوگاتی توسط ماشین رتبه سوم کونیکزگ لوله شد حالا باید دید این چه میکنه کونیکزگ اعلام کرده که احتمالا 0-400 این ماشین زیر 20 ثانیه هستو رگرا به راحتی به راحتی وایمن میتونه 450 تا بره چرا 410؟؟؟؟ این امار تو سایت خود کمپانی نوشته یود

      1. مجتبی

        ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (131 ديدگاه)

        اینم یادم رفت بگم قیمت پایه رگرا از 2میلیون وشیرون از 2.5 میلیون شروع میشه حالا رو چه حسابی زدید 2و3 ؟ یه مدل خاص از one:1هست که 7 میلون دلار قیمت داره

      2. orangotan

        ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (52 ديدگاه)

        مقایسه آستریون و پی وان هم جالب نبود
        جالب اینجا که آستریون رای آورد
        مرحوم فروچیو لامبورگینی اگه بود خودشم پی وان رو انتخاب میکرد بعد دوستان اینجوری رای میدن?

        یکم درگ نگاه کنین متوجه تفاوت حرف با عمل میشین?

    3. Fericuda

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (108 ديدگاه)

      حالا جالبش اینجاست که چلنجر دیمون تو ۴۰۰ متر رگرا رو میگیره :)))

    4. مجتبی

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (131 ديدگاه)

      اقا خدایی در حق کونیکزگ ظلم کردید اولا 0-200 بوگاتی 7 ثانیه هست دوما 0-300 کونیکزگ زیر 10 هست و0-400 زیر بیست سوما بوگاتی تا حالا بارها رسمی وغیر رسمی ازمایش شده ولی رگرا نه چهارما اصلا شیرون به رگرا نمیخوره agera rsکه ماشین رتبه سومی کونیکزگ هست شیرون رو لوله کرد حالا شیرون به رقبت بااین میخوره؟؟؟؟؟ ورگرا به راحتی وخیلی ایمن تر از بوگاتی میتونه420 بره تازه قیمت پایه از 2 میلیون شروع میشه و بوگاتی از 2.5 چرا زدید سه میلون دلار؟؟

      1. Mopar Or No Car

        ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (1196 ديدگاه)

        تقریبا هرکسی که یکم ادعای ماشین باز بودن داشته باشه کمابیش فن آوریهای پیچیده ای که تو ویرون و شیرون بکار رفته رو میدونه. اما آیا کسی هست که درمورد سیستمهای کونیگزگ چیزی شنیده باشه؟

    5. CNA

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (235 ديدگاه)

      اقا به شخصه من موتور ۱۶ سیلندرو با ۱۰۰ تا رگرا عوض میکنم

    6. Mopar Or No Car

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (1196 ديدگاه)

      این یارو ورداشته یه ماشین با چارتا باطری تو خونش ساخته که نمیدونم چرا اسمشو گذاشته کونیگزگ. اینو که نباید با بوگاتی مقایسه کرد. جالبه یه عده هم که توهم ماشین شناسی دارن و دوست دارن مثل بقیه فکر نکن و خاص به نظر برسن میان ازش طرفداری میکنن. اینا همونایی هستن که بجای یک ماکسیمای ترتمیز میرن شاستتی بلند چینی میخرن.

    7. محمد

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (1437 ديدگاه)

      زمانی که بوگاتی مدل ویرون رو معرفی کرد، با عملکرد خیره‌کننده، شوک بزرگی به بازار وارد کرد
      و سالها طول کشید تا بقیه رقبا رو همپای خودش کنه
      واسه همینم بیش از ۱۰ سال تاج پادشاهی رو به سر داشت
      اما
      امروز هم سطح توقع از بوگاتی بالاتر رفته هم رقبا محصولات قویتری دارن
      همین امروز و نه ۱۰ سال دیگه خیلی از رقبا «ادعای» شکست شیرون رو دارن
      یعنی کار شیرون در ادامه از ویرون واسه تولید ۱۱ ساله ۱ مدل و عقب نموندن از رقبا سخت‌تره
      البته
      نکته اینه که بوگاتی همیشه قابل احترام و سنگ محک این رده خودروییه
      و جهان ممنونش هست بخاطر تزریق هیجان بینهایت به ۴چرخه‌های زمینی (حتی با تماشای ویدیوهاش)

  2. Just bentley continental

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (518 ديدگاه)

    پدال در حق رگرا ظلم کردی
    صفر تا سیصدش زیر ۱۰ ثانیست.

  3. امین

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (69 ديدگاه)

    با احترام به نظرات دوستان،به نظرم کوئنیخ زگ برتر هست.

  4. حمیدرضا

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2391 ديدگاه)

    ادم به کدوم باید رای بده هیچ فرقی نمی کنن هم لوکس هم گرون قیمت هم شتاب بی نظیر هم حداکثر سرعت دست نیافتنی هم فضای کم صندوق یعنی هرچی که یه سوپرکار واقعی باید داشته باشه فکر کنم همینجوری باید یکی رو انتخاب کنم

  5. سامان اذری

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2778 ديدگاه)

    به نام خدا
    من پشمام ریخت
    خدانگهدار

    1. KING 918

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (2458 ديدگاه)

      کلا پشم ریزونه ___________________——–
      _________________.-‘…..&…..’-.
      ________________\………………./
      _______________:…..o…..o……..;
      ______________(………(_…………)
      _______________:…………………:
      ________________/……__……..\
      _________________`-._____.-‘
      ___________________\`”””`’/
      __________________\……,…../
      _________________\_|\/\/\/..__/
      ________________(___|\/\/\//.___)
      __________________|_______|
      ___________________)_ |_ (__
      ________________(_____|_____)
      ………… *•~-.¸,.-~**•~-.¸,.-~*………..

    2. شاهين

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (859 ديدگاه)

      ???? حرف حق رو زدی

    3. Sajjad

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (1600 ديدگاه)

      دقیقا
      یه لحظه کلا خفه شدم

  6. سروش

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (163 ديدگاه)

    از نظر پرفورمنس بوگاتی بهتره و قابلیت اطمینان بیشتری داره. اما با توجه به اختلاف قیمت زیاد و مصرف بنزین به کوئنیگ زگ رأی دادم.
    طراحی هم هر دو فوق العادس نمیتونم بگم کدوم بهتره

    1. akrh78

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (300 ديدگاه)

      خخخخ. یکم مطالعه کن پسر
      مصرف بنزین و اختلاف قیمت؟؟؟؟

      1. سروش

        ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (163 ديدگاه)

        شما که دم از مطالعه میزنید خخخ را در کجا کدام کتاب ادبیات یا تکنولوژی خوانده ای؟؟!!

        1. akrh78

          ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
          سوابق: (300 ديدگاه)

          خیلی نمکی گل من
          اون طرف نمیشینه ماشین حساب برداره بگه مثلا سالی چقدر پول بنزین این میشه؟ اونیکی چقدر میشه؟ ? ? بعد انتخاب کنه
          پشمشم نیست این پولا

    2. محمدرضا

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (425 ديدگاه)

      توی کلاس هایپر اسپورت مصرف بنزین کم اهمیت ترین موضوعاته
      درمورد قیمت کسی که ۲ میلون دلار میده واسه یه خودرو که ماهی ۲بار شای باهاش بره بیرون ۳میلونم میده

      1. سروش

        ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (163 ديدگاه)

        دوست عزیز بر خلاف تصورتون بسیاری از سرمایه دار ها حساب و کتابشون دقیق تر از ما آدم های معمولیه وگرنه سرمایه دار نمیشدند و صحبت یک میلیون دلاره!!! مصرف بنزین لزوما بحث هزینه نیست بحث مصافت قابل طی کردن با خودرو رو پیش میاره!

        1. آرمین

          ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
          سوابق: (98 ديدگاه)

          یکی از آپشن هایی که بوگاتی داره غیر فعال کردن سیلندر ها به نصف هستش یعنی راننده میتونه داخل شهر یا اکثر مسیرهایی که به تمام قدرت و گشتاور نیاز نداره تعداد سیلندرهارو از 16 به 8 برسونه و باعث کاهش مصرف سوخت بشه که این مقدار مصرف سوخت در مشخصات فنی ذکر نمیشه در صورتی که بیشتر مسافت طی شده داخل شهر و بدون نیاز و امکان سرعت بالا صورت میگیره

  7. جنوب

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (120 ديدگاه)

    شتاب و گشتاور و قدرت و نیوتون و گیربکس و موتور و ….به کنار. اما من محو کابین شدم .مبهوت طراحی داخلی و خارجی هردوتاشون

  8. ahmad

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (493 ديدگاه)

    من به بوگاتی رای میدم خیلی عالیه راستی دوستان نمیخوایید فرانسوی ها رو مستفیظ کنید مثل همیشه چون بوگاتی فرانسویه گفتم .

    1. Alirezaasg5

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (245 ديدگاه)

      باشه بوگاتی فرانسویه ? کدوم فرانسه مرد مومن صفر تا صدشو داره المان میسازه فولکس نخریده بودش الان بوگاتی نبود فقط لاستیکاشو از فرانسه میارن و مونتاژش هم اونجاس والسلام

    2. محمدرضا

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (425 ديدگاه)

      تکنولوژی بوگاتی کاملادمربوط به خودروسازی فولس واگن هست

  9. Alirezaasg5

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (245 ديدگاه)

    با احترام به کوئنیگ‌زگ رگرا صد در صد بوگاتی چون خیلی از مرز هارو تو صنعت خودرو سازی جابجا کرد .حتی فولکس رو ضرری که رو هر ویرون میداد راضی بود فقط و فقط بخاطر اینکه این کمپانی بهترین باشه

  10. امیر

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1880 ديدگاه)

    با توجه به یک میلیون اختلاف قیمت قطعا اگرا
    البته کسی ک این جور ماشینارو داره اون 1میلیون براش چیزی نیس
    فقط طراحی کابین و طراحی بدنه شیرون عالیه

  11. آرمین

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (98 ديدگاه)

    نمای جلوی بوگ خوف ، خشن و زیبا شده و داخلش هم دلرباتره و کلا طراحی بوگ بی نظیر ، خاص و شیک شده ولی با توجه به قیمت و مصرف سوخت برتری به سمت رگرا متمایل میشه ولی یک میلیون دلار و 9لیتر بنزین بیشتر برای خریدارای همچین هیولاهایی اصلا مهم نیست و به نظر میاد با توجه به دو دف بودن بوگ هندلینگش بهتر باشه و کلا میخوام یه موضوعی رو عنوان کنم این هست که کسی در دنیا وجود نداره با دیدن بوگ به وجد نیاد و اگر بخواهیم به ماشین ها جنسیت بدیم لامبورگینی رو میتونیم به زنان زیبا و خوش اندام و بوگاتی رو به مردان خوشتیپ و جذاب تشبیه کنیم و این تشبیه برای کروک های پورشه و ماسل کار های آمریکایی هم میتونه صدق کنه

  12. امیر

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (79 ديدگاه)

    به نظر من کسی که به جای بوگاتی رگرا رو انتخاب میکنه باید واسه سلامتی شما دعا کرد

    1. AMERICAN

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (23 ديدگاه)

      این حرف شما توهین مستقیمه و کارت خیلی زشته
      #تاسف
      #تاسف
      #تاسف

  13. akrh78

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (300 ديدگاه)

    نمیدونم چرا بعد از سه سال که از معرفی رگرا میگذره و اینهمه ادعا هنوز هیچی ازش ندیدم که ادعا هاشو ثابت کنه
    کجاس بس
    جالبه که همه هم براش به به و چه چه میکنن و خیلی دست بالا میگیرنش
    خوب دیگخه موتور الکتریکی گذاشتن رو آگرای قبلی و قدرت و گشتاور رو بالا بردن که چیز شاخی نیست
    از اون سال تا حالا شرکت چندین رکورد ثیت کرده ولی اصلا از رگرا استفاده نکرده
    من که رگرا رو( البته با احترام بسیار زیادی که برا کریستین ون کونیگزگ قائلم) یه تبل تو خالی میبینم
    دوستانی که اطلاعات بیشتری دارن توضیح بدن چرا

    1. Hamid...Audi

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (680 ديدگاه)

      خب وقتی مدل ضعیف تر آگرا داره به راحتی رکورد ها رو جابه جا میکنه چرا باید برگ برنده ش رو رو کنه؟!

      1. akrh78

        ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (300 ديدگاه)

        رگرا 140 اسب از rsی که رکورد تاپ اسگید رو زد(با آپگرید موتور one:1) بیشتر داره ولی 200 کیلو سنگین تره. نمیشه همینطور الکی تعمیم داد که رگرا قوی تره پس بهتره
        من قانع نشدم با حرف شما
        هنوز معتقدم رگرا همش حرفه نه عمل

        1. Hamid...Audi

          ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (680 ديدگاه)

          طبق سایت خود کوئنیگزگ آگرا آر اس 1160 اسب بخار توان و 1280 نیوتن متر گشتاور داره و وزنش 1295کیلوگرمه.
          رگرا هم 1500 اسب بخار و 2000 نیوتن متر گشتاور داره و وزنش 1420 کیلوگرمه.
          نسبت توان به وزن آگرا آر اس حدود 0.9 اسب بخار بر کیلوگرمه و رگرا 1.06 اسب بخار بر کیلوگرم.همین پرفورمنس بالاتره رگرا رو تایید میکنه.

  14. amin

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1104 ديدگاه)

    با توجه به اینکه در این کلاس رقم پرداختی و هزینه بی معنا میشه من به دلیل علاقه شخصی و خاص تر بودن طراحی شیرون به بوگاتی رأی میدم
    در ضمن نمیتونم تصور کنم ١۵٠٠ اسب بخار قدرت یعنی چقدر!!!برام مثل رقم های ٣هزار میلیاردی اختلاس میمونه که اونم نمیتونم تصور کنم چقدره و ترجیح میدم کشش ندم!!!!

  15. Khan

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (304 ديدگاه)

    ببخشید چطوره من میزنم نمایش نتایج، بعد برمیگردم و رای میدم اونوقت ثبت که میشه تا تعداد رای ها همونه که بوده؟
    تازه رفرش کردم درجا، رای اون یکی گزینه دوتا رفت بالا، انتخاب من همون تعدادی که قبلا بوده موند!!

  16. ایمان

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1935 ديدگاه)

    ???? Bugatti Chiron ????

  17. Mohammadreza

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (687 ديدگاه)

    از فرمون هردو ماشین میشه فهمید که با تمرکز روی شتاب گیری و تاپ اسپید طراحی شدن
    ولی بهرحال گونیگ زگ خیلی بیشتر از بوگاتی با پیست اشناست. بوگاتی در پیست بخاطر وزن بیشتر و نقطه ثقل بالاتر و… در مقابل گونیگ زگ حرفی برای گفتن نداره
    انتخاب بینشون خیلی سخته ولی به بوگاتی رای دادم
    چون دم ودستگاه و سیستم ها و مهندس های بزرگ تر و گسترده تری پشتش هست

    1. محمدرضا

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (425 ديدگاه)

      از اکتشافات بعدیت هم باخبرمون کن
      اصن بوگاتی تو مایه های ۴۰۵ خودمونه

  18. ماتئوس

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (300 ديدگاه)

    ب
    و
    گ
    ا
    ت
    ی

  19. Hamid...Audi

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (680 ديدگاه)

    فینال زودرس…
    با احترام به بوگاتی من به رگرا رای دادم.
    پدال جان من تو چند تا سایت معتبر خوندم که شتاب ۰-۳۰۰ رگرا حدود ۱۱ ثانیه س.
    به تازگی برادر کوچیکتر رگرا هم رکورد تاپ اسپید رو جابه جا کرد.یعنی تاپ اسپید رگرا خیلی بالاتر از این حرفاس.

    1. امیر دهقان

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (425 ديدگاه)

      حداکثر سرعت رگرا بصورت الکترونیکی روی ۴۱۰ کیلومتر در ساعت محدود شده و این موضوع در مورد شیرون هم وجود داره
      در مورد اعداد و ارقام شتاب اما مشخصات هردو ماشین از سایت Automobile-catalog گرفته شده است

  20. Rezanst

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (28 ديدگاه)

    از همه مظر رگرا البته بعضی مشخصات رو پدال اشتباه زده در مجموع شیرون ب گرد رگرا هم نمیرسه بابد با اگرا ار مقاییه بشه ١٠٠درصد رگرا

  21. شاهين

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (859 ديدگاه)

    اصلا ما رو چه به این سگمنت…احتمالا هیچکدوم از ماشینای این سگمنتو از نزدیک هم نمیبینیم..حتی اونایی که حذف شدن رو …
    فقط سلیقه ای به بوگاتی رای دادم و چاکر رگرا هم هستم

  22. MOBINPOURMAMD

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (94 ديدگاه)

    قطعا رگرا،،هیچوقت خوشم نیومد از بوگاتی؛از اینکه همه فکر میکنن بهترینه
    شرایط ساخت یک بوگاتی:
    ۱_ قیمت
    ۲_استفاده از موادی که میشه با مواد ارزون تر با همون کارایی جایگزین کرد
    ۲_دوتا بچه ماشین باز

  23. hamid

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (171 ديدگاه)

    ماشینی که گیربکس تک سرعته داره فک نکنم رانندگی باهاش لذتی داشته باشه. بوگاتی رو انتخاب میکنم

  24. سپیدرود

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (12 ديدگاه)

    واقعأ مصرف سوخت زگ رگرا با توجه به تمام مشخصاتش عالیه?

  25. سورنا

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (528 ديدگاه)

    با احترام به بوگاتی ولی رای رگرا

  26. مهدی

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2227 ديدگاه)

    1100+700=1500!!!

    1. Hamid...Audi

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (680 ديدگاه)

      ۳ نیوتن نیرو به سمت شمال+۴ نیوتن نیرو به سمت شرق=۵ نیوتن نیرو به سمت شمال شرقی!!!!!

  27. doubt

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (239 ديدگاه)

    نظر شاهین که واقعا عالی بود. انصافا مارو چه به نظر دادن در مورد این سگمنت. اما من فکر میکنم یه بخش مهم پرفورمنس تو این سگمنت به سرعت 300 تا 400 مربوط میشه که اگه اگه اشتباه نکنم رگرا زیر 20 ثانیه به 400 میرسه و شیرون بالای 30. این مورد خیلی مهمه.
    به لحاظ طراحی هم که واقعا سلیقه ایه، به نظرم در کل شیرون زیباتره. اما مهمترین قسمت اینه که قطعیتی در رای دادن وجود نداره (چون بقول پدال این دویلها قراره خودروی محبوبتر از نظر کاربرای سایتو نشون بده). به هر روی من برای انتخاب خیلی زیاد به دردسر نیفتادم چون رگرا رو بیشتر ستایش میکنم. اگه تو نظرم اشتباه هست عذر میخام از دوستان. اینم در نظر بگیرید من یه ماشین باز آماتورم.
    “ویوا رگرا”

  28. مهدی

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (669 ديدگاه)

    قابلیت اطمینان مهمه… یه ریویو کامل درست حسابی هم از کوئنیگ زگ نیست همه جا حرف از خروجی و شتاب و سرعتش میزنن هنوز نفهمیدیم پدر و مادرش کیه …واسه همین ترجیح میدم به اعتبار بوگاتی رای بدم

    1. akrh78

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (300 ديدگاه)

      احسنت. حرف اصلی منم همینه. رگرا تا الان فقط حرف بوده. چیزی تو عمل رو نکردن.
      اگه میگن خوبه بیاد رکورد 0-400-0 یا تاپ اسپید رو با رگرا بزنن نه که آپگرید موتور one:1 رو برا آگراrs بدن که بیاد رکورد بزنه

  29. esi_cars

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (33 ديدگاه)

    فقط بوگاتی . اوج قدرت و لوکس بودن در کنار هم

  30. sevlan

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (181 ديدگاه)

    رای من بوگاتی ، با تموم احترامی که برا کونیخزگ و شرکتش قائلم ، ولی هیچوقت از شکل و شمایل ماشیناش خوشم نمیاد ، رگرا هم که از نظر شکل و قیافه زمین تا آسمون با مدلای قبلی فرق داره ، همون موتور ۱۶ سیلندر واسه انتخاب شیرون واسم کافیه ، به هر حال چیزی که مشخصه هیچکدوم از این ماشینا از نظر هندلینگ و پرفورمنس و ثبت رکورد تو پیست به پای امثال GT2RS و پرفورمانته و ۹۱۸ نمیرسن!!!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن