ب ام و

پشت فرمان ب‌ام‌و ۵۳۰d تورینگ ۲۰۲۱

دیزلی‌های قابل‌اعتنا...

استیشن‌های دیزلی زمانی جزو گزینه‌های قابل‌اعتنا برای خودروها بودند هرچند امروز اثر چندانی از آن‌ها در بازار وجود ندارد. کراس اوورها و شاسی بلندها همچنان بخش اعظم بازار را در اختیار گرفته‌اند درحالی‌که حضور خودروهای الکتریکی با قیمت مناسب‌تر و شعاع حرکتی بیشتر بخش دیگری از بازار را رفته‌رفته به دست می‌گیرند.

البته ب‌ام‌و ۵۳۰d xDrive تورینگ به‌روز شده به خاطر ویژگی‌های خود می‌تواند جزو بهترین‌های بازار و گزینه‌های اول لیست خرید خانواده‌ها باشد.

اول اینکه سری ۵ جذابیت زیادی به ویژه در تریم M اسپورت دارد. این خودرو در عین اینکه جذاب است خودرویی بالغ بوده و به عنوان یک تورینگ هم تناسبات بدنه خوبی داشته و از خطوط بدنه و انحناهای زیبا در نقاط درست سود می‌برد. این مدل به‌روز همچنین از نمای جلوی ارتقا یافته نسبت به نسخه قبل از فیس لیفت برخوردار شده است. وقتی به خودرو نزدیک شوید شاهد چراغ‌های جلوی LED تیزتر و جلوپنجره بزرگ‌تر خواهید بود. در بخش عقب نیز چراغ‌هایی با طراحی سه‌بعدی دیده می‌شوند.

دوم اینکه فضای کابین خوبی وجود دارد. در صندلی عقب سه نفر بزرگ‌سال به راحتی می‌توانند بنشینند و از نظر فضای سر و زانو نیز مشکلی وجود ندارد. صندلی عقب به منظور ایجاد حداکثر انعطاف قابلیت تا شدن داشته و فضای بار ۵۷۰ لیتری نیز کاملاً پاسخگوی نیازهای یک خانواده است. در صورت تا کردن صندلی‌ها این فضا به ۱۷۰۰ لیتر افزایش خواهد یافت. در بخش عقب ویژگی‌های جالبی نیز وجود دارد. یک نوار لاستیکی در کف وجود دارد که از حرکت وسایل بزرگ جلوگیری می‌کند. همچنین شیشه درب پشتی را می‌توان باز کرد و شما می‌توانید بدون باز کردن کامل درب صندوق اشیا را در آن جای دهید.

نکته بعدی به سواری سری ۵ مربوط می‌شود که خب از نظر لاکچری بودن، آرامش و هیجان راننده سنگ محک این کلاس می‌باشد.

در قلب ۵۳۰d xDrive پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربودیزل به همراه گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک قرار گرفته است. این پیشرانه واقعاً فوق‌العاده بوده و آرامش بسیار زیادی را به ارمغان می‌آورد. علاوه بر این شاهد قدرت بالا و مصرف سوخت خوب این نیروگاه آهنین هستیم. در کل این پیشرانه در هیچ بخشی ضعیف نبوده و هنوز هم خوب بودن پیشرانه‌های دیزلی را یادآوری می‌کند هرچند که خریداران علاقه چندانی به این نوع پیشرانه نشان نمی‌دهند.

یکی از فاکتورهای کلیدی در ارائه گشتاور ۶۲۰ نیوتون متری، در دسترس بودن آن از دورهای بسیار پایین است. این امر باعث می‌شود سری ۵ به راحتی شتاب گرفته و آرامش و کیفیت سواری فوق‌العاده‌ای را به خودرو ارزانی دارد.

گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیز بی‌نقص عمل کرده و دنده‌ها را در بهترین زمان تعویض می‌کند تا خللی به آرامش کابین وارد نشود. همان‌گونه که انتظار دارید کشش سیستم xDrive عالی بودن و پایداری و امنیت خاطر بالایی را در هر سرعتی ایجاد می‌کند.

اگرچه این خودرو محصولی بزرگ و خانوادگی است اما واقعاً می‌توان در پشت فرمان هیجان را نیز تجربه کرد. فرمان نرم و پاسخگو بوده و تکان های بدنه بسیار عالی کنترل می‌شود. در حالت اسپورت خودرو تیزتر شده ولی بهترین حالت همان کامفورت است که با ماهیت یک تورینگ هماهنگی بسیار خوبی دارد.

۵۳۰d با قیمت ۵۶۸۳۵ پوندی خودروی گران‌قیمتی بوده اما اگر نمی‌توانید این مبلغ را تأمین کنید امکان انتخاب مدل ۵۲۰d xDrive با قیمت ۴۹۰۴۵ پوندی وجود دارد.

ب‌ام‌و ۵۳۰d xDrive ثابت می‌کند هنوز هم دلایل بسیار خوبی برای نادیده نگرفتن گزینه‌های سنتی‌تر وجود دارد. این استیشن فضای کابین و بار بیش از حد نیازی داشته و از نظر کیفیت ساخت نیز حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد. پیشرانه ۶ سیلندر دیزلی نیز واقعاً بی‌نقص عمل می‌کند. تنها نقطه‌ضعف این خودرو قیمت ۵۶۸۳۵ پوندی است که حدود ۸ هزار پوند بیشتر از برادر کم‌توان‌تر ۵۲۰d تورینگ می‌باشد.

مشخصات ب‌ام‌و ۵۳۰d xDrive M Sport Touring

  • قیمت: ۵۶۸۳۵ پوند
  • پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری توربودیزل
  • قدرت/گشتاور: ۲۸۲ اسب بخار/۶۲۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۵.۶ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: بین ۵.۹ تا ۶.۴ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه

  1. حمید رضایی

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (73 ديدگاه)

    خیلی خوبه
    ولی نسخه صندوق دار قطعا هندلینگ بهتری داره
    من اونو ترجیح میدم.

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۶
    1. Me

      ۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (314 ديدگاه)

      وقتشه دیگه یه کمپینِ نه به استیشن ستیزی راه بندازیم

      موافقم ۳
      مخالفم ۶
      1. taha malek

        ۹ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (144 ديدگاه)

        استیشن عشقه
        سگش به کراس اور های احمقانه می ارزه
        هیییی
        که ماشین بازامون داران میگن نه به استیشن
        البته مثلا ماشین بازامون
        کسایی که طرفدار تسلان
        کسایی که طرفدار کراس اوورن
        کسایی که استیشن ستیزن
        هییییییییییییییی

        موافقم ۳
        مخالفم ۱
  2. Amir

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (237 ديدگاه)

    ماشین ۶۰۰ نیوتون متری اندازه پراید مصرف داره !!
    گرچه این دیزل هست اما بازم تفاوت قابل تاملی داره

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۲
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (5419 ديدگاه)

    نئون‌های قرمز چراغ‌های عقب چه طراحی خیره‌کننده و دلچسبی داره وقتی روشن میشه و با سیاه کردن چراغ‌ها جلوه‌ی زیبایی پیدا کرده !

    به نظر من در حال حاضر bmwترین bmw شرکت ، همین سری ۵ و ۶ هست و باقی خودروهای این شرکت یه جوری نچسب شده‌اند !

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۱۰
  4. کوشا

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (168 ديدگاه)

    به به عجب ماشینی… ای یکی از ماشینای آرزوهام هست! اینکه تو آستانه ی چهل سالگی باشی… زن و بچه رو سوارش کنی… کلی خرت و پرت بریزی پشتش… بزنی تو راه جاده چالوس! ایمن که هست. لوکسه و هم لذت رانندگی داره و هم کیفیت سواریش فوق العادست!! همین که دلت قرصه با کوچک ترین تصادف نخاعت قطع نمیشه و نباید بقایای ستون A رو از تو کله ی بچت در بیاری! و در نهایت اینکه سوار یکی از بهترین ماشین های تاریخ صنعت خودروسازی و دوران اوج کمپانی BMW (قبل از سردمداری دوماگوج دوکک بی تربیت در بخش طراحی)! دیگه چی از دنیا می خواین؟!!!

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۷
    1. فرشاد

      ۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (233 ديدگاه)

      چرا حالا بی تربیت 😅

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  5. Sina10

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1543 ديدگاه)

    عجب قیافه باحالی داره!!!
    این ماشین برای کسی که یه ماشین ارزون با قیافه M5 بخواد عالیه!!
    با اون قدرت کم عجب شتاب صفر تا صد خوبی داره
    البته گشتاورش خیلی خیلی زیاده
    ماشین خوبیه البته گزیته های بهتری هم توی بازار موجوده
    من ترجیح میدم یه سری ۳ سریعتر داشته باشم جای سری۵ ضعیف تر

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۲
  6. MAHDI

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (5203 ديدگاه)

    مجله AUTO EXPRESS رقابت بین سری ۵ فیس لیفت و آئودی A6 و ولوو S90 رو هم همین اواخر انجام داده.
    همینطور حدود ۲ هفته ای میشه که تست و بررسی M4 و M3 جدید رو انجام داده.

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱
  7. Benz SLR

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (792 ديدگاه)

    ایکاش انتخاب موتور دیزل هم تو ایران وجود داشت من بودم یه خودرو دیزل میگرفتم ( هرچند همون بنزینیش هم نیس)

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۱
    1. Amir

      ۶ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (237 ديدگاه)

      قبلاً میگفتن که می‌خوان سورن دیزل بدن بیرون
      ولی خب بعد چند سالی که میگذره هنوز خبری نیست ، و فکر نکنم هم بخوان سواری دیزل بسازن
      خودروساز دولتیه و بالاخره دولت الکی که بنزین گرون نکرده ما دیزل سوار شیم 🙂

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۱
  8. Aref.Genial

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (56 ديدگاه)

    استیشن ها خیلی تو ایران طرفدار ندارند. یادمه کوچک که بودم پیکانش خیلی تو خیابان میدیدم. با اینحال اگه پراید استیشن روی بورس بود شاید خیلی فوتی ها کمتر میشد چون ضربه ها از پشت رو تا حدودی میگرفت

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  9. Reza

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1729 ديدگاه)

    چقدر خوشگله

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
  10. مهردادکمال

    ۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (571 ديدگاه)

    مطمئنا کسی بخره پشیمون نمیشه

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  11. Masiha

    ۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (938 ديدگاه)

    چراغای پشتش نایسن

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا