تجربه رانندگی با ب‌ام‌و 745Le پلاگین هیبرید جدید
تجربه رانندگی با ب‌ام‌و 745Le پلاگین هیبرید جدید

تجربه رانندگی با ب‌ام‌و 745Le پلاگین هیبرید جدید

به جرات می‌توان گفت ب‌ام‌و سری 7 همواره زیر سایه‌ی مرسدس بنز S کلاس قرار داشته است. شاید مرسدس از نظر فنی با رقیب باواریایی در یک رتبه قرار داشته باشد اما این بیمر بزرگ همیشه فوت کوزه‌گری‌ای که باعث شده مرسدس بسیار خاص احساس شود را از دست داده است.


ب‌ام‌و اما یک حقه‌ی دیگر برای شکست S کلاس رو کرده است. این غول آلمانی برنامه‌ی ارتقای جدی‌ای برای بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین سدان خود تدارک دیده است. به همین خاطر 7 بزرگ هم‌اکنون دارای ظاهری جدید، ویژگی‌های لوکس بیشتر و پیشرانه‌های جدید می‌باشد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان نسخه‌ی پلاگین هیبریدی با نام 745Le xDrive را نام برد که حالا فرصت رانندگی با آن به ما دست داده است.


قطعاً ظاهر خودرو دگرگونی کاملی را تجربه کرده است. ب‌ام‌و این عمل جراحی را LCIs یا ایمپالس های سیکل زندگی نامیده است. اگرچه فیس لیفت های صورت گرفته در دنیای خودرو عموماً از نوع مینور هستند اما سری 7 تغییرات رادیکالی داشته است.


جلوپنجره‌ی خود 40 درصد بزرگ‌تر از قبل بوده و در واقع کل نمای جلو 50 میلی‌متر قدبلندتر است. چراغ‌های جلو که به‌صورت استاندارد از نوع LED هستند با پرداخت 1595 پوند به نوع لیزری تبدیل می‌شوند. این چراغ‌ها هم‌اکنون نازک‌تر هستند و هماهنگی خوبی با سپر جدید ایجاد می‌کنند. همچنین رکاب‌های جانبی نیز متفاوت از قبل بوده و در نمای عقب نیز چراغ‌های نازک‌تر با نوار LED همراه شده‌اند. در تمامی پانل‌های بدنه ردپای کروم به چشم می‌خورد. متریال ایزوله کننده‌ی صدای بیشتری هم در این سدان بزرگ بکار رفته‌اند.


رادیکال یکی از واژه‌هایی است که به‌روزرسانی سری 7 را توصیف می‌کند. ب‌ام‌و می‌گوید ظاهر جدید نه تنها برای جدا کردن این خودرو از باقی سدان ها لازم بوده بلکه باعث جذب بیشتر خریداران چینی هم خواهد شد. چشم‌بادامی‌ها 40 درصد از کل سری 7 های فروشی را به خانه برده و می‌برند.


ب‌ام‌و جدیدترین سیستم اطلاعات سرگرمی iDrive مجهز به کنترل حرکتی را در سری 7 به روز بکار برده و همچنین صفحه‌نمایش جدیدی برای پشت آمپرها نصب کرده است. کیفیت اکثر قطعات کابین عالی بوده و شاهد چرم نرم و تریم فلزی است اما طراحی کابین هنوز هم کلی و عمومی است. برای مثال اهرم تعویض دنده حس می‌شود که از سری 3 گرفته شده است. اینکه چرا طراحی اهرم تعویض دنده از X7 و سری 8 گرفته نشده جای سؤال دارد.


اگرچه طراحی کابین کمی زیاد از حد آشناست اما شکایتی درباره‌ی لیست تجهیزات استاندارد سری 7 وجود ندارد. چراغ‌های جلوی LED تطبیقی، درب‌هایی با تکنولوژی بسته شدن نرم، دوربین‌های پارک 360 درجه، شارژ بی‌سیم گوشی و سیستم صوتی هارمن کاردون جزو تجهیزات استاندارد این سدان بزرگ هستند. چرم ناپا و کلید صفحه نمایش دار ب‌ام‌و نیز در لیست تجهیزات به چشم می‌خورند.


سری 7 را هنوز هم می‌توان به‌صورت استاندارد و طویل‌تر سفارش داد. مدل LWB این خودرو 14 سانتی‌متر طویل‌تر از قبل می‌باشد. پکیج‌های لوکس‌تری نیز وجود دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به پکیج اطلاعات سرگرمی صندلی عقب با قیمت 5995 پوند اشاره کرد که شامل دو صفحه لمسی 10.1 اینچی و صفحه تبلت کوچک برای کنترل آن‌ها می‌باشد. پکیج کامفورت پلاس صندلی عقب نیز با بهای 10995 پوندی عرضه شده و از دو صندلی بسیار راحت و کنسول مرکزی خاص تشکیل شده است؛ اما صندلی‌های این خودرو به راحتی S کلاس نبوده و مرسدس جذابیت‌های بیشتری دارد.


اما از نظر پیشرانه‌ها می‌توان سری 7 را با S کلاس برابر دانست. دو پیشرانه‌ی 3 لیتری دیزلی، یک پیشرانه‌ی 3 لیتری بنزینی و یک واحد 8 سیلندر 4.4 لیتری جزو نیروگاه‌های این خودرو هستند. در بالای کلاس هم مدل M760i با پیشرانه‌ی 12 سیلندر 6.6 لیتری 577 اسب بخاری قرار می‌گیرد؛ اما در اینجا جدیدترین نسخه‌ی سری 7 یعنی 745Le xDrive پلاگین هیبریدی را تست کرده‌ایم.


قبلاً هم نسخه‌ی پلاگین هیبریدی سری 7 عرضه شده اما پیشرانه‌ی 2 لیتری بنزینی آن خودرو تحت‌فشار بوده است. این بار ب‌ام‌و از پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری 282 اسب بخاری و یک واحد الکتریکی جدید 111 اسبی استفاده کرده است. زیر کف صندوق هم مجموعه باتری ولتاژ بالای جدید نصب شده است.


این خودرو با اتکا به نیروی الکتریکی می‌تواند بردی بین 51 تا 58 کیلومتر داشته باشد. علیرغم استفاده از سیلندرهای بیشتر، این خودرو آلایندگی کمتری در مقایسه با نسخه قبلی سری 7 پلاگین هیبریدی دارد.


این نسخه از سدان پرچم‌دار ب‌ام‌و واقعاً روی لیموزین لوکس سری 7 را نشان می‌دهد. خودرو در شهر دوست دارد از حالت الکتریکی استفاده کند اما با فشار روی پدال گاز و درخواست قدرت بیشتر شاهد از خواب برخاستن پیشرانه‌ی بنزینی خواهید بود.


سیستم پلاگین هیبریدی این خودرو بهتر از قبل بوده و پرفورمنس خوبی دارد. ب‌ام‌و شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 745Le xDrive را 5.1 ثانیه اعلام کرده که برای خودرویی با این ابعاد کاملاً سریع است.


راه‌هایی برای کنترل پیشرانه و واحد الکتریکی وجود دارد. تمامی مدل‌ها دارای حالت‌های رانندگی تمام الکتریکی، هیبریدی و اسپورت بوده و در این حالت آخرین از هر دو پیشرانه بنزینی و الکتریکی برای ارائه حداکثر قدرت استفاده می‌شود. دکمه‌ی کنترل باتری هم وجود دارد که با آن می‌توان باتری را در زمان رانندگی شارژ کرد. حتی خودرو به شما اجازه می‌دهد سطح شارژ باتری را انتخاب کنید.


این مجموعه باتری کمی از محفظه بار را به خود اختصاص داده اما این میزان زیاد نیست. شاید موضوع عجیب این باشد که ب‌ام‌و از شما پول کابل‌های شارژ سریع را طلب می‌کند که برای یک لیموزین 82 هزار پوندی عجیب به نظر می‌رسد.


علیرغم اینکه سیستم پلاگین هیبریدی خودرو باعث اضافه‌وزن در مقایسه با نسخه‌های بنزینی و دیزلی شده اما هندلینگ خودرو کاملاً خوب بوده و حتی با وجود سیستم تعلیق بادی و راحت‌ترین تنظیمات موجود، کنترل حرکات بدنه به خوبی صورت می‌گیرد؛ اما کیفیت سواری سری 7 هنوز هم با S کلاس فاصله دارد.


اما برگ برنده‌ی واقعی 745Le در مقایسه با S 560e L قیمت آن است. اگرچه مرسدس قدرت بیشتری دارد اما 14 هزار پوند گران‌تر بوده و برد الکتریکی آن نیز کمتر است.


ب‌ام‌و سری 7 فیس لیفت بزرگی را تجربه کرده و اگرچه ظاهر آن باب میل همه نیست اما شما نمی‌توانید آن را با دیگر محصولات این برند اشتباه بگیرید. این لیموزین همچنان ویژگی‌های شاخص خود همچون هندلینگ سطح بالا را حفظ کرده اما سواری خودرو کمی سفت‌تر از مرسدس می‌باشد؛ اما این نسخه‌ی پلاگین هیبریدی جزو بهترین نمونه‌های سری 7 بوده و خودرویی سریع، آرام و کم‌مصرف است که تفاوت قیمتی قابل‌توجهی با رقیب اشتوتگارتی نشان می‌دهد.

مشخصات ب‌ام‌و 745Le xDrive

  • قیمت: 82760 پوند
  • پیشرانه: 6 سیلندر 3 لیتری بنزینی-الکتریکی
  • قدرت/گشتاور: 389 اسب بخار/600 نیوتون متر
  • گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 5.1 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 2.4 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

25 دیدگاه

  1. Ferrari
    سوابق: (1374 دیدگاه) ,

    خیلی طراحی خوبی داره.من که خیلی خوشم اومد

    پاسخ
  2. Ali
    سوابق: (36 دیدگاه) ,

    در خوب بودنش شکی نیست اما با سنگ محک این کلاس خودرویی هنوز یکم فاصله داره ،چندجا تو متن هم بهش اشاره شده..اس کلاس ترجیح میدم

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (1368 دیدگاه) ,

      هم آئودی هم بیمر کاملا رقبای شایسته‌ای هستن واسه اس کلاس جدید
      درسته که بنز فوق‌العاده است و اشرافی
      اما مخصوصا طراحی داخلی جدید آئودی که شاهکاره
      بیمر هم که حس اسپرت بودن در کنار لوکس بودن رو داره که در کمتر رقیبی قابل احساسه

      پاسخ
  3. جواد
    سوابق: (124 دیدگاه) ,

    این هر کاری کنه به ا س کلاس نمیرسه ولی الپینا بی 7 واقعا چند سر و گردن از خود سری 7 بالاتره

    پاسخ
  4. MAHDI
    سوابق: (3097 دیدگاه) ,

    نسل جدید آلپاینB7 در طراحی بیرونیش یکی از زیباترین سدان های تاریخ شده.امیدوارم پدال زودتر مطلبش رو بزاره چون چندتا بررسی ازشون اومده

    پاسخ
    1. MAHDI
      سوابق: (3097 دیدگاه) ,

      پیشنهاد میکنم فیلم های تست وبررسی آلپیناB7 جدید رو در یوتیوب تماشا کنید.لعنتی اونقدر باشکوه شده که اگه من پولش رو داشتم یک لحظه هم به مدلM760 نگاه نمیکردم.درضمن آلپیناهمیشه سواری بسیار راحت تری نسبت به سری7 معمولی داشتن.که در بررسی ها حتی نسل گذشته اش شیفته سواری مخملیش شده بودن.

      کابین سری 7شاید زرق وبرق Sکلاس و آئودی A8 رو نداشته باشه اما کیفیتش هم سطح با آئودی A8 و ولی در سطحی بالاتر از Sکلاس هستش که درتمام رقابت هابه این موضوع اشاره شده.
      واما آلپیناB7 جدید!که در طراحی بیرونیش جذاب تر ازS63 و وخیلی جذاب تر نسبت به آیودیA8 هستش.آلپینا در فیس لیفت B7 جدید واقعا یه سدان بزرگ شاهکارطراحی کرده

      پاسخ
  5. علی
    سوابق: (137 دیدگاه) ,

    اینو باید با a8 مقایسه کرد
    نمیدونم مقایسه شده یا نه

    پاسخ
    1. MAHDI
      سوابق: (3097 دیدگاه) ,

      بله رقابت های بین Sکلاس وسری 7 و آیودیA8 خیلی زیاده.البته قبل فیس لیفت.
      در60 درصد رقابت ها Sکلاس جایگاه اوله.و سری7 وآیودیA8 هرکدوم حدود 20درصد جایگاه اول رو دارن.
      برای مثال در رقابت auto motor sport رقابت بین این 3خودرو S کلاس جایگاه سوم رو بدست آورده.ودر بعضی رقابت ها جایگاه دوم ولی همونطور که گفتم بیشتر رقابت ها Sکلاس اوله

      پاسخ
  6. Ali
    سوابق: (36 دیدگاه) ,

    در خوب بودنش شکی نیست اما تو این کلاس خودرویی قطعا سنگ محک بنز اس کلاس هست..چند جا تو متن اشاره شده ب برتری مرسدس

    پاسخ
  7. امیر
    سوابق: (382 دیدگاه) ,

    وجدانن سری ۷همیشه تو زیبایی از اس کلاس بالاتر بوده وهست طراحیهاس داخلی بنز با اون حالت تبلت گونه ودیجیتالی بی روحش چیه آخهbmw شاه نشین برندهای لوکسه بدون ون و وانت

    پاسخ
    1. Morteza tii
      سوابق: (18 دیدگاه) ,

      دقیقا .. تبلت و ون و وانت و خوب اومدی 👌

      پاسخ
    2. مانی
      سوابق: (1298 دیدگاه) ,

      طراحی داخلی مرسدس کاملا سرتره
      هر کس هم تست کرده از واژه با شکوه استفاده کرده و کلی تعریف دیگه
      جوری هم سرتره که چندان نمیشه گفت سلیقه ای هست و ممکنه هرکس
      یه نظری داشته باشه چون همه میگن زیباتره

      پاسخ
  8. Morteza tii
    سوابق: (18 دیدگاه) ,

    تمام تلاشتونو بکنید که بگید سری ۷ از S کلاس پایین تره 😄😄😄 اما نیست .. ب ام و عشقه ❤ خیلیم فوق العادس،

    پاسخ
  9. رنو 5 زرد قناری
    سوابق: (64 دیدگاه) ,

    به نظرم اگه فقط کمی جلو پنجرش کوچکتر طراحی میشد جلوه زیباتری داشت البته نظر شخصیه

    پاسخ
  10. مانی
    سوابق: (1298 دیدگاه) ,

    به جرات می‌توان گفت ب‌ام‌و سری 7 همواره زیر سایه‌ی مرسدس بنز S کلاس قرار داشته است. شاید مرسدس از نظر فنی با رقیب باواریایی در یک رتبه قرار داشته باشد اما این بیمر بزرگ همیشه فوت کوزه‌گری‌ای که باعث شده مرسدس بسیار خاص احساس شود را از دست داده است.

    آخی جیگرم کباب شد

    پاسخ
    1. MAHDI
      سوابق: (3097 دیدگاه) ,

      آقا مانی میخوای دها رقابت برات بفرستم که سری7 درش جایگاه اول شده وSکلاس دوم وسوم.توهمین پست چندتا رقابت از چندمجله برات میفرستم

      پاسخ
      1. MAHDI
        سوابق: (3097 دیدگاه) ,

        https://mercedesblog.com/audi-a8-50-tdi-quattro-vs-mercedes-s-350-d-diesel-engines-in-the-luxury-class/
        رقابت بین Sکلاس وآیودی A8 که مرسدس بلاگ مطلب این رقابتوگذاشته

        https://mercedesblog.com/six-cylinder-luxury-mercedes-s-450-4matic-versus-bmw-740i/
        رقابت ب ام و740 و مرسدس S450 که مرسدس بلاگ مطلبش رو گذاشته

        https://mercedesblog.com/exclusive-first-comparison-test-mercedes-benz-s-500-4matic-vs-bmw-750-li-xdrive/
        رقابت مرسدس S500 و ب ام و 750Li از مرسدس بلاگ

        https://wheels.ae/reviews/group-tests/article/279/cadillac-ct6-vs-bmw-7-series-vs-mercedes-benz-s-class
        رقابت مرسدسSکلاس وکادیلاک CT6 و ب ام و سری7از WHEElS

        https://wheels.ae/reviews/group-tests/article/279/cadillac-ct6-vs-bmw-7-series-vs-mercedes-benz-s-class
        رقابت مرسدسSکلاس وب ام و سری7 و پورشه پانامرا ازcarmagazine

        https://www.cardekho.com/road-test/mercedesbenz-sclass-vs-bmw-7-series-battle-of-the-diesels-520.htm
        رقابت مرسدسS کلاس و ب ام و سری 7
        ازcardekho

        پاسخ
        1. MAHDI
          سوابق: (3097 دیدگاه) ,

          https://www.auto-motor-und-sport.de/test/bmw-760li-mercedes-amg-s63/
          رقابت ب ام وM760 و مرسدس S63 از مجله auto motor sport

          رقابت آئودی A8 50 و مرسدس Sکلاس مدل350 از مجلهauto motor sport
          https://www.auto-motor-und-sport.de/test/audi-a8-50-tdi-quattro-mercedes-s-350d/

          رقابت ب ام و سری مدل740 و مرسدس Sکلاس مدلS40 از auto motor sport
          https://www.auto-motor-und-sport.de/test/mercedes-s450-4matic-vs-bmw-740i-vergleichstest/

        2. مانی
          سوابق: (1298 دیدگاه) ,

          مهدی جون خیلی از مقایسه هایی که میفرستی جالب نیست
          بذار در مورد 2تا لینک اول که نگاه کردم بنویسم
          لینک اول مقایسه مرسدس پایه هست یعنی پایینترین حالت ممکن
          اما آئودی حدود 5000دلار آپشن داره و اینکه آئودی 6سال جدیدتره
          با این حال اختلاف امتیاز زیاد نیست
          (نسل جدید مرسدس 3ماه دیگه تو فرانکفورت معرفی میشه)
          لینک دوم همون مقایسه آتو موتور اسپرته که مرسدس بلاگ نقل قول کرده
          و یه مقایسه 500 امتیازیه که اختلاف فقط 4 امتیاز هست و باتوجه به مانوری که رو قیمت داده
          و بهتر بودن بی ام و برای راننده خواننده نتیجه میگیره که باید مرسدس اول میشد!

          در ضمن همونطور که خودت گفتی تو مجلات نتیجه 60% مرسدس 20% بی ام و 20% آئودی هست و میتونستی چندین برابر این لینک ها رو در اثبات مرسدس بفرستی

  11. Mohsen
    سوابق: (27 دیدگاه) ,

    سری هفت فیس لیفت بسیار بسیار زیباتر از اس کلاس فیس لیفت هست و راحتی لیموزینها هیچ فرقی باهم دیگه ندارن و این یک دروغ تبلیغاتیه بنظر من، چون تمام لیموزینها از سیستم تعلیق بادی استفاده میکنن مگر اینکه مشتری پکیج سفارشی اسپرت بخواد که تعلیق کمی سفت تر عمل میکنه نرم بودن صندلی ها هم به تکنولوژی خیلی مربوط نمیشه چون جنس خاصو عجیب غریبی ندارن که بگیم مثلا بنز از صندلیهای طراحی شده برای ناسا استفاده میکنه و بی ام و از صندلیهای سمساری ، تو رسانه ها به صورت سنتی اس کلاس رو برنده رقابت میکنن.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.