ب‌ام‌و سری 3، محبوب‌ترین سدان کامپکت لوکس به انتخاب مخاطبین پدال

با پایان گروه‌های سدان‌های معمولی، به سراغ سدان‌های لوکس رفته‌ایم. کوچک‌ترین سدان‌های لوکس در رقابت‌های پدال سدان‌های کامپکت هستند. البته در بازار سدان‌های لوکس کوچک‌تری مثل مرسدس بنز A کلاس سدان و آئودی A3 سدان هم حضور دارند که سدان‌های ساب‌کامپکت لوکس محسوب می‌شوند اما به دلیل تعداد کم خودروهای این کلاس، سدان‌های ساب‌کامپکت لوکس در رقابت‌های پدال حضور نداشتند. در گروه سدان‌های کامپکت لوکس در این رقابت‌ها اما شانزده شرکت‌کننده حضور داشتند که عبارت‌اند از:

فولکس‌واگن آرتئون

کیا استینگر

جگوار XE

آلفارومئو جولیا

مرسدس C کلاس

لکسس IS

ب‌ام‌و سری ۳

اینفینیتی Q50

کادیلاک ATS

آکورا TLX

بیوک رگال

جنسیس G70

آئودی A4

ولوو S60

آئودی A5 اسپرت‌بک

ب‌ام‌و سری 4 گرن کوپه

پس از برگزاری هشت دوئل در مرحلهٔ مقدماتی، از بین شانزده شرکت‌کنندهٔ گروه سدان‌های کامپکت لوکس، تعداد هشت ماشین راهی مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی شدند که این خودروها به شرح زیرند:

آئودی A4

جنسیس G70

مرسدس بنز C کلاس

آلفارومئو جولیا

ب‌ام‌و سری ۳

کادیلاک ATS

آئودی A5 اسپرت‌بک

فولکس‌واگن آرتئون

در مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی نیز در گروه سدان‌های کامپکت لوکس چهار دوئل برگزار شد و از این طریق چهار ماشین شامل آئودی A4، آلفارومئو جولیا، ب‌ام‌و سری 3 و آئودی A5 اسپرت‌بک جواز حضور در مرحلهٔ نیمه‌نهایی را دریافت کردند. این چهار سدان کامپکت لوکس در مرحلهٔ نیمه‌نهایی طی دو دوئل باهم به رقابت پرداختند تا سرانجام ب‌ام‌و سری 3 و آلفارومئو جولیا توسط شما به‌عنوان فینالیست‌های گروه سدان‌های کامپکت لوکس انتخاب شده و راهی مرحلهٔ نهایی شدند تا آخرین نبرد این گروه را برگزار کنند.

در این دوئل مجموعاً تعداد 1574 رأی به ثبت رسیده است که سری 3 با تصاحب 979 عدد از آن‌ها و کسب 63 درصد از کل آراء، پیروز دوئل شده و عنوان محبوب‌ترین سدان کامپکت لوکس دنیا را از شما دریافت کرده است. از سوی دیگر، جولیا نیز با دریافت 585 رأی، نایب‌قهرمان این گروه لقب گرفته است؛ اما سری 3 برای اینکه به‌عنوان قهرمانی دست پیدا کند مسیر نسبتاً سختی را پست سر گذاشته است زیرا در ابتدا در مرحلهٔ مقدماتی اینفینیتی Q50 را از سر راه خود کنار زد و سپس در مرحلهٔ نیمه‌نهایی در برابر رقیب سرسختی به اسم کادیلاک ATS قرار گرفت. این سدان آلمانی اما بر حریف آمریکایی خود نیز غلبه کرده و راهی مرحلهٔ نیمه‌نهایی شد که در این مرحله را هم با ضربه‌فنی کردن آئودی A4 پشت سر گذاشت.

 

رقبای ب‌ام‌و سری سه در مراحل مختلف رقابت‌ها

مرحله

رقیب

درصد آراء

مقدماتی اینفینیتی Q50 68
یک‌چهارم نهایی کادیلاک ATS 63
نیمه‌نهایی آئودی A4 73
نهایی آلفارومئو جولیا 63

 

سری 3 که در حال حاضر کوچک‌ترین سدان ب‌ام‌و محسوب می‌شود، برای اولین بار در سال 1975 به‌عنوان جایگزینی برای مدل 2002 به بازار آمد و طی سال‌های بعد به معیار و سنگ محک کلاس سدان‌های لوکس و اسپرت تبدیل شد. این خودرو هم‌اکنون در نسل هفتم خود قرار دارد که در نمایشگاه پاریس 2018 رونمایی شد. تا نسل قبلی، سری 3 در انواع کوپه و کابریولت هم تولید می‌شود اما در نسل ششم این نسخه‌ها جدا شده و تحت نام سری 4 به بازار عرضه شدند. قوی‌ترین نسخهٔ نسل هفتم این ماشین، مدل M340i است که تا پیش از معرفی مدل M3، پرچم‌دار خانوادهٔ سری 3 محسوب می‌شود. این مدل به یک پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر خطی توربو با 387 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور مجهز است.

 

مشخصات فنی

پیشرانه 3 لیتری I6 توربو
قدرت 387 اسب بخار
گشتاور 500 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفرتاصد 4.4 ثانیه
حداکثر سرعت 250 کیلومتر/ساعت
طول 4,709 میلی‌متر
فاصلهٔ محوری 2,851 میلی‌متر
وزن
مصرف سوخت 7.5 لیتر ترکیبی
قیمت 54,995 دلار

 

 

 

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

27 دیدگاه

  1. L-H-P-TT
    سوابق: (89 دیدگاه) ,

    مشخصاتش که عالیه ، BMW هم تو کل دنیا به لذت رانندگیش معروفه ، قیمتشم معقوله ……
    در مجموع انتخاب خوبیه اما من به شخصه اگه ۵۵ هزار دلار بودجه بزارم واس ماشین میرم سراغ AUDI S3 ، درسته تو یه کلاس با سری ۳ نیست اما چه کنیم دیگه s3 دلمون رو برده ❤❤❤❤

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (1220 دیدگاه) ,

      همه درصدهاش در دوئلها بالای ۶۳٪ بوده اونم توی یه کلاس لوکس و شلوغ
      و البته که پرفروش‌ترین بیمر و سنگ محک این کلاس همین سری ۳ هست
      گرچه که بنز توی کلاسهای بالاتر لوکس دست بالا رو داره
      اما این کلاس قلمرو تخصصی بیمره

      پاسخ
  2. حسين وي
    سوابق: (374 دیدگاه) ,

    هر نسلش رو میبینم لذت میبرم
    وقعا این جایگاه برازندشه ❤️

    پاسخ
  3. امیر
    سوابق: (1057 دیدگاه) ,

    رقبای بسیار جذاب و انتخابی به مراتب جذاب تر

    پاسخ
  4. MAHDI
    سوابق: (2748 دیدگاه) ,

    مجله CARMAGAZINE سری3 رو به عنوان بهترین کامپکت جهان معرفی کرده که رده های بعدی این خودروها هستن.

    جایگاه هشتم_پژو508
    جایگاه هفتم_لکسوسES
    جایگاه ششم_جگوارE PASE
    جایگاه پنجم_ ب ام وX2
    جایگاه چهارم_ آلفا جولیا
    جایگاه سوم_ مرسدس Cکلاس
    جایگاه دوم_ آئودی A4
    جایگاه اول بهترین کامپکت سال:::ب ام وسری3

    پاسخ
    1. SS
      سوابق: (221 دیدگاه) ,

      فکر نمیکنم ب ام و X2 . جگوار ای پیس . لکسوس ES سدان های کامپکت باشن !!!

      پاسخ
      1. MAHDI
        سوابق: (2748 دیدگاه) ,

        منم دقیق متوجه انتخابشون برای اون رقابت نشدم.اما درپایان اینطور معرفی کردن.خودت سرچ کن مطالعه کن مطلبش رو

        پاسخ
  5. امیر
    سوابق: (379 دیدگاه) ,

    A4 واقعا رقیب سرسختیه اما سری ۳ واقعا فوق العاده س

    پاسخ
  6. مهران
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    مظهر زیبایی ، پویایی ، طراوت و لذت رانندگی . معروفه میگن در مرسدس سرنشینها از ماشین لذت میبرن و در ب ام و راننده . تعادل ، شتاب و ترمز خوب راز لذت بردن از هر ماشینیه که این ب ام و س که اینهارو به زیباترین شکل ممکن به خریداراش عرضه میکنه . امیدوارم هرکی هرماشینی رو که دوست داره بتونه بزودی بخره .

    پاسخ
  7. حمیدرضا
    سوابق: (2291 دیدگاه) ,

    جالبه نزدیک ترین رقباش 13 درصد رای کمتر داشتن و این رقم به نسبت بالایی هست

    پاسخ
  8. فرامرز
    سوابق: (1283 دیدگاه) ,

    همین سه چهار سال پیش تو پدال بحثی بالا گرفته بود که ب ام و تو شتاب عددی نیست و بهترین شتابی که ب ام و داره ۴.۴ ثانیه هست که متعلق به ام ۶ هست. اون بحث ها و نظر من مهم نیست و مهم اینه که الان یه خودروی میان رده ب ام و شتابی در حد سریعترین ب ام و ۳-۴ سال پیش داره (اونم با کمتر از ۴۰۰ اسب بخار قدرت). فرغونسازان ایران هم تو این چند سال یه ۴۰۵ جدید به اسم دنا و چند تا پراید جدید تحویل بازار دادن

    پاسخ
  9. Mehdi TuRbO
    سوابق: (614 دیدگاه) ,

    حقش بود ولی نمیدونم چرا طراحی چراغای پشتش برام به قشنگی نسل قبلش نیست سری ۵ ام همینطور ولی حالا باز به سری ۵ اومدی ولی سری ۳ رو نمیدونم چرا برام به قشنگیه نسل قبل نیست ولی طراحی داخلش و جلوش فوق العادست.

    پاسخ
  10. MAHDI
    سوابق: (2748 دیدگاه) ,

    یه مطلبی دیروز متوجهش شدم اینه که طراحی جلوپنجره X6جدید با جلوپنجرهX5 متفاوت هستش. یعنی مثل نسل قبل نیست که تنها تفاوتX6وX5 درکوپه بودن X6 باشه.حتی درمدل X6M سپرهم تفاوت جزعی باX5M داره.

    پاسخ
  11. MAHDI
    سوابق: (2748 دیدگاه) ,

    یه مطلبی دیروز متوجهش شدم اینه که طراحی جلوپنجره X6جدید با جلوپنجرهX5 متفاوت هستش. یعنی مثل نسل قبل نیست که تنها تفاوتX6وX5 درکوپه بودن X6 باشه.حتی درمدل X6M سپرهم تفاوت جزعی باX5M داره.
    ((راستی آئودی Q7 جدیدهم معرفی شد))

    پاسخ
  12. artin
    سوابق: (54 دیدگاه) ,

    دوستان می خواهم یک نظر سنجی بگذارم.
    می دونم این دو ماشین در گروه هم نیستند ولی بعضی ها با هم مقایسه اش می کنن.

    پاسخ
  13. artin
    سوابق: (54 دیدگاه) ,

    چون هر دو تو گروه خودشون برنده شدن باید رقابت جذابی بشه….

    پاسخ
  14. artin
    سوابق: (54 دیدگاه) ,

    کدام یک از ماشین های زیر را بیشتر می پسندید؟
    1_بی ام و سری 3
    2_دوج پلنجر

    پاسخ
    1. Seyed AMG
      سوابق: (123 دیدگاه) ,

      آقا آرتین لطفا از ایموجی 👍👎 استفاده کن
      خدایی اونایی که لایک دادن فازشون چیه 😐

      پاسخ
  15. احمدرضا
    سوابق: (169 دیدگاه) ,

    فقط آلفارومئو جولیا
    حیف آلفا نبود با موتور بی نظیر فراری و همچنین روح آلفا
    واقعن که!

    پاسخ
  16. Arash
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    ب ام و یک خودروی کم نظیره، از هر جهت سلیقه و تکنولوژی بالایی در ساختش به کار رفته.

    پاسخ
  17. فرید
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    سلام، دوستانی که تجربه سالها بی ام و دارند راهنمایی کنید هزینه نگهداری و تعمیرات این خودرو منظورم سری 3در شرایط فعلی چطوره؟ لطفاً بدون تعصب و غرض، و فقط از نگاه کارشناسی‌ راهنمایی کنید. ممنون

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.