معرفی رسمی فیس‌لیفت ب‌ام‌و سری 7 مدل 2020
معرفی رسمی فیس‌لیفت ب‌ام‌و سری 7 مدل 2020

معرفی رسمی فیس‌لیفت ب‌ام‌و سری 7 مدل 2020

پس از افشای تصاویر مختلف، سرانجام ب‌ام‌و به‌طور رسمی نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ سدان پرچم‌دار سری 7 خود را رونمایی کرده است. طراحان باواریایی با الهام از محصولات جدیدتر ب‌ام‌و، بخش جلو و عقب سری 7 را بازطراحی کرده‌اند تا ظاهر آن به فرزندان جدیدتر ب‌ام‌و نزدیک شود. بزرگ‌ترین و بحث‌برانگیز تغییر ظاهری سری 7 جدید اما جلوپنجرهٔ کرومی بسیار بزرگ آن است که انتقادات زیادی را به دنبال داشته است.

این جلوپنجرهٔ کلیوی شکل نسبت به پیش از فیس‌لیفت 40 درصد بزرگ‌تر شده و دورتادور آن‌هم تریم کرومی یک‌تکه کار شده است. با وجود این جلوپنجره، ارتفاع دماغهٔ سری 7 پنج سانتیمتر بیشتر شده است. این جلوپنجرهٔ جدید با چراغ‌های بازطراحی شده‌ای احاطه شده است که باریک‌تر از قبل بوده و به‌صورت استاندارد به تکنولوژی LED تطبیقی مجهز هستند. در همین حال، چراغ‌های لیزری هم برای سری 7 جدید قابل سفارش است. سپر جدید و گلگیرهای عضلانی‌تر هم از دیگر تغییرات نمای جلویی این ماشین هستند.


در نمای عقبی، چراغ‌های جدیدی دیده می‌شود که 3.5 سانتیمتر باریک‌تر از قبل شده و با یک نوار بسیار باریک LED که در عرض خودرو کشیده شده به هم متصل شده‌اند. علاوه بر این، در اطراف سر اگزوزها نیز تریم کرومی ضخیم‌تری کار شده است. طی این فیس‌لیفت، طول سری 7 به میزان 2.2 سانتیمتر افزایش پیدا کرده اما عرض و ارتفاع آن تغییری نداشته است. این سدان لوکس همانند قبل در دو نسخهٔ معمولی و کشیده عرضه می‌شود که دومی با 14 سانتیمتر فاصلهٔ محوری بیشتر، در عقب کابین فضای بیشتری را ارائه می‌کند.

کابین لوکس سری 7 به لطف انجام بازنگری‌ها و اصلاحاتی در اطراف گلگیرهای عقب، ستون‌های B و کاور کمربندهای ایمنی عقب، ساکت‌تر از قبل شده است درحالی‌که در پنجره‌های جانبی و عقب هم از شیشه‌های ضخیم‌تری استفاده شده است. علاوه بر این، سری 7 مدل 2020 به غربیلک فرمان جدیدی مجهز شده که از کنترلرهای اصلاح‌شده‌ای برخوردار است.

در این سدان پرچم‌دار جدید، صفحه‌نمایش لمسی 10.2 اینچی میانهٔ داشبورد حالا جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ب‌ام‌و را ارائه می‌کند و از دستیار شخصی هوشمند نیز برخوردار است. در همین حال، جدیدترین نسل صفحه آمپرهای دیجیتالی ب‌ام‌و که پیش‌ازاین در مدل‌های سری 8 و X5 دیده بودیم هم در قالب یک نمایشگر 12.3 اینچی برای سری 7 جدید ارائه شده است. برای سرنشینان عقب نیز دو نمایشگر 10 اینچی فول HD با بلوری پلیر قابل سفارش است.


در بخش پیشرانه‌ها، ب‌ام‌و در مدل 750i XDrive نسخهٔ بازمهندسی‌شده از موتور 4.4 لیتری V8 توئین توربوی که پیش‌ازاین در سری 8 ارائه شده بود را جایگزین موتور قبلی کرده است. این پیشرانه 530 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور دارد که 80 اسب بخار و 100 نیوتن متر بیشتر از قبل است. این نیرو که از طریق سیستم XDrive به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند، 750i را ظرف تنها 3.9 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

مدل پلاگین‌هیبریدی 745e هم به‌روزرسانی مهمی را تجربه کرده است زیرا یک قوای محرکهٔ هیبریدی جدید با موتور بنزینی شش سیلندر خطی جایگزین نمونهٔ چهار سیلندر قبلی شده است. این پیشرانهٔ شش سیلندر 280 اسب بخار قدرت دارد که در کنار 113 اسب بخار قدرت موتور الکتریکی، مجموع خروجی سیستم را به 395 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور می‌رساند. 745e جدید برای اینکه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد به 4.9 ثانیه زمان نیاز دارد و با استفاده از پکیج باطری‌های لیتیوم یون جدید خود می‌تواند بین 54 تا 58 کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند.

پیشرانهٔ صدرنشین خانوادهٔ سری 7 یعنی مدل M760Li اما بدون تغییر باقیمانده و هنوز هم از همان نیروگاه 6.6 لیتری V12 توئین توربو استفاده می‌کند که فقط فیلتر ذرات بنزین آن بروز شده است. این موتور با 610 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور، سری 7 را ظرف 3.8 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند و امکان رسیدن به حداکثر سرعت 305 کیلومتر بر ساعت را هم برای آن فراهم می‌کند.

خریداران اروپایی اما غیر از این سه مدل، می‌توانند نسخه‌های دیزلی را هم انتخاب کنند. سری 7 در سه مدل دیزلی مختلف عرضه می‌شود که همگی به یک پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر خطی با تعداد توربوشارژرهای متفاوت مجهز هستند. مدل دیزلی اول یا پایه که 730d نام دارد، از نسخهٔ تک توربوی این موتور با 265 اسب بخار قدرت و 620 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. مدل دوم با نام 740d، به نسخهٔ توئین توربو با 320 اسب بخار قدرت و 680 نیوتن متر گشتاور مجهز است و نهایتاً در قوی‌ترین عضو خانوادهٔ دیزلی‌های سری 7 یعنی 750d نیز نسخهٔ چهار توربوی این موتور با 400 اسب بخار قدرت و 760 نیوتن متر گشتاور ارائه می‌شود.

تمامی مدل‌های سری 7 جدید هنوز هم به‌صورت استاندارد به همان گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک قبلی مجهز هستند اما در این گیربکس اصلاحاتی صورت گرفته و حالا تعویض دنده‌ها را نرم‌تر و سریع‌تر انجام می‌دهد. همچنین همهٔ مدل‌های این سدان پرچم‌دار به‌صورت استاندارد به سیستم تعلیق تطبیقی مجهز هستند درحالی‌که به‌منظور چابکی و هندلینگ بهتر، امکان سفارش سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب هم برای آن وجود دارد. ب‌ام‌و سری 7 مدل 2020 از ماه آوریل امسال راهی نمایندگی‌های فروش خواهد شد و قیمت مدل‌های مختلف آن نیز در زمانی نزدیک به عرضه اعلام می‌گردد.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

40 دیدگاه

  1. Majidsh
    سوابق: (57 دیدگاه) ,

    جلو پنجره چرا انقدر بزرگ؟

    پاسخ
    1. wick
      سوابق: (1068 دیدگاه) ,

      اون کاریکاتور ایکس هفت با سدان بی ام و که جلو پنجر مثل دماغ غول داره رو الکی نساختن که فکر کنم کل دنیا دید اون عکس

      پاسخ
      1. Reza
        سوابق: (1006 دیدگاه) ,

        بعضی ها حتی یه X1 رو از جلو ندیدن اونوقت میان به جلوپنجره سری 7 اشکال درمیارن .
        یعنی شرکت به این بزرگی که داره واسه چند ده ساله دیگه برنامه ریزی میکنه نمی تونه قد شما فکر کنه؟

        پاسخ
      2. vahid evo
        سوابق: (479 دیدگاه) ,

        خیلیم قشنگه هم این هم x7 مطمئنم از نزدیک قشنگ تر هم بنظر میاد سلایق هر فرد فرق میکنه

        پاسخ
    2. صدای موتور LFA
      سوابق: (186 دیدگاه) ,

      به نظرم اتفاقا قشنگه
      یه جورایی شبیه رولزرویس شده

      پاسخ
      1. - A M I R -
        سوابق: (595 دیدگاه) ,

        به نظر منم زشت نیست ، اما زیباهم نیست !
        فرم کلیش خیلی شیک و لوکسه اما تو اندازش واقعا اغراق شده ، تو بعضی عکسا فک میکنی با فتوشاپ بزرگش کردن !! البته که از نزدیک احتمالا خیلی جذاب تر به نظر برسه .
        بی ام و الان توی آزمون و خطای زبان جدید طراحیشه ، تا چند سال آینده این سبک به بلوغ میرسه و دوباره طراحیای بی نقص بی ام و شروع میشه و دیگه حرف و حدیثی باقی نمیمونه ، هرچند الانم توی سری ٣ جدید و سری ٨ بسیار قوی عمل کردن …

        پاسخ
    3. آریا
      سوابق: (18 دیدگاه) ,

      والا قبل فیس لیفت قشنگ تر و با اباهت تر بود از این جلو پنجره جدید و چراغای باریک خوشم نیومد

      پاسخ
    4. sina
      سوابق: (1806 دیدگاه) ,

      من خوشم اومد
      جلو پنجره بزرگ محصولات بی ام و به جز X7 تو بقیه مدلها جواب داد. بخصوص همین مدل

      پاسخ
    5. محمد
      سوابق: (1220 دیدگاه) ,

      چرا جلو پنجره انقدر بزرگ نه؟؟؟
      مثلا رولزرویس جلو پنجره کوچیکی داره؟؟؟
      اتفاقا جلو پنجره کروم کاری شده اش ابهت بیشتری بهش داده
      اما قسمت کروم کاری شده اگزوزهای عقب که به هم وصل هم شده جالب در نیومده
      بجز اون واقعا بی عیب و نقصه
      اما غیر قابل انکاره که سری ۷ و سری s هنوز هم پادشاهان خودروهای مجلل روزمره هستن پس ایراد زیادی نمیشه بهشون گرفت

      پاسخ
  2. مجید
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    قشنگ داره راه پژو رو میره
    پژو هم چراغ ها رو فقط بزرگ میکرد آخر هم متضرر شد

    پاسخ
    1. armin
      سوابق: (420 دیدگاه) ,

      فکر کن بی ام و راه پژو رو بره 😂

      پاسخ
  3. احمد
    سوابق: (93 دیدگاه) ,

    زیبا تر و باشکوه تر از همیشه…..

    پاسخ
  4. Elmiraj
    سوابق: (685 دیدگاه) ,

    جلو پنجره هم جلو پنجره‌های قدیم …..!!!!
    .
    ولی باز از X7 بهتره…

    پاسخ
  5. مهزیار
    سوابق: (289 دیدگاه) ,

    اینا تناسبات ماشیناشونو بهم میزنن اسمشو میذارن فیس لیفت

    پاسخ
    1. کورش
      سوابق: (53 دیدگاه) ,

      باید بیان از ایران خودرو یاد بگیرند. هنوزه که هنوزه فیس لیفت پژو 405 یعنی پژو پارس بهترینه. اما باید به بی ام و گفته بشه که از سایپا یاد نگیره چون فیس لیفت زانتیا خیلی زشت بود

      پاسخ
  6. Morteza tii
    سوابق: (18 دیدگاه) ,

    همیشه وقتی ب ام و یه مدل جدید میزنه خیلیا انتقاد میکنن ازش اما کم کم عاشقش میشن.. این باواریایی ها کارشونو خوب بلدن. ب ام و عشقه😎❤

    پاسخ
  7. Khosrow
    سوابق: (1095 دیدگاه) ,

    جلو پنجره ش و کلا طراحی جلوش از اوناست که بعد چندسال مضحک به نظر بیاد / نگاش میکنم خسته میشم ..

    پاسخ
  8. net
    سوابق: (905 دیدگاه) ,

    طراحی داخلی جالب نیست و صندلی های کرم که حجمش کلفت هست زشته و دوخت لوزی مانند که روی صندلی هست خیای زشته و اگر صندلی نازک تر بود و رنگ چرمی مشکی ساده بود قشنگتر بود مثل ایودیa8 .جلوپنجره خیلی بزرگ و زشته و رنگ جلو پنجره که رنگ کرومی هست قشنگه و اگر جلوپنجره مثل جلوپنجره بی ام و سری ۸ کوچک بود خیلی قشنگتر میشد .ال سی دی ذوذنقه ای روی داشبورد مثل ماشینهای دیگر بی ام و با حاشیه زیاد زشت هست .من قبلا به چراغ قوص دار بی ام و سری ۷ قبلی انتقاد کرده بودم که بزرگ و زشته و چسبیده بود به جلو پنجره و حالا بی ام و تغییرش داده این چراغ جلو و این چراغ جلو باریک که مثل چراغ جلو باریک بی ام و x7 و چراغ جلو بی ام و سری ۸ هست خیلی قشنگه .سپر جلو و عقب که ساده هست و سوراخ نیست قشنگه .چراغ عقبش که مثل بی ام و سری ۸ باریک هست قشنگه و چراغ عقبش که به هم متصل شده از زیباترین و بهترین سدان لوکس جهان ایودی a8 مدل ۲۰۱۹ کپی کرده .سر اگزوزش هم از زیباترین و بهترین سدان لوکس جهان ایود a8 کپی کرده.این مدل رینگهای بی ام و که پره های خیلی نازک داره جالب نیست و اگر پره ها یه کم کلفت تر بود و پره ها کمتر بود قشنگتر بود

    پاسخ
  9. net
    سوابق: (905 دیدگاه) ,

    در حال حاضر زیباترین و بهترین سدان لوکس جهان ایودیa8 هست

    پاسخ
  10. Amir
    سوابق: (653 دیدگاه) ,

    جلو پنجره ی به شدت بزرگ،چراغ های جلو باریک…طراحان بیمر دارن چه کار می کنن؟؟!!!
    طراحی داخل هم که هیچی واقعا فشار روشون بوده!تنها تغییرش صفحه آمپر دیجیتال.در کل به نظرم در فیس لیفت جالب عمل نکردن.

    پاسخ
  11. ایمان
    سوابق: (1286 دیدگاه) ,

    تنها ایرادش فقط جلو پنجره خیلی بزرگش هست
    چراغ های به این ظریفی و خوشگلی ولی ….
    جنگ سه پرچمدار لوکس آلمان ها دیدن داره
    A۸ 🇩🇪 S Class 🇩🇪 ۷ Series

    پاسخ
  12. بهنام
    سوابق: (207 دیدگاه) ,

    فقط یه متعصب به برند ب ام و میتونه اون جلو پنجره با اون چراغهایی که حتی از قبل فیس لیفت هم بدتر دراومده با اون سپری که یه لبخند مضحک رو تداعی میکنه رو بگه زیبا. اصلا نمای جلوی این ماشین شبیه اونایی که قراره ثروتمندان یا سیاسیون رو جابجا کنه نیست.

    پاسخ
    1. net
      سوابق: (905 دیدگاه) ,

      بهنام
      سیاسیون و ثروتمندان سوار ایودی a8 مدل ۲۰۱۹ میشن نه بنز سری اس و نه بی ام و سری۷ و نه لکسوس ls

      پاسخ
  13. علی رضا
    سوابق: (223 دیدگاه) ,

    طراحی سپر جلو خیلی خاص و جذابه و به نظرم باز هم راه داره جلو پنجره رو بزرگ کنن اما نمیتونن رکورد تویوتا اوالون رو بشکن

    پاسخ
  14. troy
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    طراحیش میتونست بهتر باشه از ب ام و بیش از اینا انتظار میرفت

    پاسخ
  15. net
    سوابق: (905 دیدگاه) ,

    هرسه چراغ جلو باریک بی ام و x7 و بی ام و سری ۸ و و بی ام و سری ۷ مثل هم هستند و زیبا هستند

    پاسخ
  16. ستار
    سوابق: (16 دیدگاه) ,

    اول فک کردم رندره
    ولی بهتر شده
    در کل من که اگه پول داشتم برای خرید سدان لوکس بین اس کلاس و رقیباش هیچوقت شک هم نمیکردم
    مطمینا مرسدس میخریدم

    پاسخ
  17. m40
    سوابق: (31 دیدگاه) ,

    خیلی زیباست،واقعا عالیه،بهتر شده به نظرم

    پاسخ
  18. hosseinbimmer
    سوابق: (102 دیدگاه) ,

    به جز جلوپنجره اش در کل بهتر شده. درباره جلو پنجره هم درباره x7 هم اول همینطور بود کلی انتقاد داشت. ولی وقتی عکسای واقعی تو خیابون و در حال تست رو دیدم الان بنظرم x7 خیلی ابهت داره. سری ۷ هم همینجوریه.

    پاسخ
  19. شاهین
    سوابق: (649 دیدگاه) ,

    یه مدت میزدیم تو سر بنز با اون زبان طراحی جدیدش
    اینم داره خودشو لوس میکنه
    ولی باز خوبه فقط جلوپنجرش یقوره مثل بنز چراغاش رو تغیر نداده

    پاسخ
  20. MjM
    سوابق: (478 دیدگاه) ,

    چرا تمام برندها گیردادن به خراب کردن سپر جلو؟؟!! این چ سپریه با این هواکش های عمودی با گوشه های فرو رفته همه دارن اینجوری طراحی میکنن!! کی اینو مد کرد آخه؟؟؟!!!

    پاسخ
  21. AMANTE
    سوابق: (248 دیدگاه) ,

    اولین بار که عکس های سری ۷ فیس لیفت رو دیدم یاد اون آدم هایی افتادم که ( ابرو های چسبیده دارن و چشاشون رو نازک کردن و با یه لبخند ملیح اون دندون های خرگوشی شون رو دادن بیرون. ) ( قصد توهین یا مسخره کردن کسی رو ندارم و نداشتم. )
    ولی الان که چند ساعتی میگذره به نظرم طراحیش بد نیست البته خوب هم نیست.
    در کل طراحی های جدید BMW طوری شدن که با همون نگاه اول دوست شون نداری و باید یه مدت بگذره تا عادت کنی و دوسش داشتی باشی.

    پاسخ
  22. MAHDI
    سوابق: (2748 دیدگاه) ,

    به نظر من خیلی باشکوه تر شده.مرسدسsکلاس نسل جدید هم قراره جلوپنجره بزرگی دا‌شته باشه.چیزی که سالهاست در مولسان وفانتوم میبینیم.البته آئودی a8هم همینطور شده در نسل جدید.حالاسری7 کامل تر شد.در مدلM760 ومدل آلپیناB7 خیره کننده شده. مخصوصا آلپیناB7

    پاسخ
  23. Danial
    سوابق: (381 دیدگاه) ,

    جلو پنجره جلو رو هر نسل میگزره بزرگتر میشه آقا این چیز بدی نیست من خودم خیلی با جلو پنجره حال میکنم تو اون یکی مقالم اینو گفتم همه منفی دادید ولی خدایش نگاه کنید هر نسل که رد میشه یا حتی فیس لیفت ها این جلو پنجره هی گنده تر میشه بله درسته بقیه جاها هم زیبا تر میشن ولی اینم گنده میشه دیگه حالا قبول نکنید بگید نه اندازه کوچیک شده والا

    پاسخ
  24. net
    سوابق: (905 دیدگاه) ,

    خط سفید زشت زیر دربها چی هست؟کاربردش چیه؟😁

    پاسخ
  25. shirko
    سوابق: (485 دیدگاه) ,

    خیلی با ابهت و لوکس تر شده ، ولی نمای داخلش حرفی واسه گفتن در برابر بنز اس و حتی ائودی ای ۸ نداره !!

    پاسخ
    1. MAHDI
      سوابق: (2748 دیدگاه) ,

      اتفاقا کابین سری7حتی قبل فیس لیفت باکیفیت تر ازکابین کلاسSبودش.الانم که جذاب ترهم شده.اگه منظورت طراحیشه که کابین کلاسs حالت لوکس تری داره.آیودیa8 مدرن هستش وکابین سری7 لوکس ومدرن.ولی چیزیکه در کابین سری7 جایگاه بالاتری نسبت به دورقیب داره ارگونومی بالای کابین هستش.ولی این رنگ به کابین نمیاد

      پاسخ
  26. سامان
    سوابق: (30 دیدگاه) ,

    مطمئنم با دیدن فیس لیفت این شاهکار از نزدیک دیدگاه همه عوض میشه .در نگاه اول طراحی جلوی سری 7 جدید خیلی تو زوق می زد ولی رفته رفته وقتی زوایای پنهان طراحی رو بررسی می کنید باید بگید براوو. طوری که طراحی قبل فیس لیفت کنار مدل جدید اصلا جلوه ای نداره. توصیه میکنم سری 7 جدید رو با عکس های سایز بزرگ ببینید چون در سایز موبایلی جالب نیست. طراحی عقب هم که دیگه در نهایت زیبایی و خیلی بهتر از قبل شده.
    یک نکته بسیار هوشمندانه در فیس لیفت جدید تبدیل بعضی خطوط تیز مورب و تهاجمی به خطوط ایستاده و رسمی می باشد. بدین معنی که به قول جیمز می آسمان هفتم ب ام و واقعا میخواد آقای رئیس باشد. اتو کشیده و رسمی و در عین حال مدرن و با شکوه.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.