تسلا

تسلا، غول‌ترین خودروساز آینده؟

چند وقت پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه تسلا خواهان ادغام با دیگر خودروسازان است. طبق آن، ایلان ماسک، مدیر و مؤسس این شرکت آمریکایی اذعان کرد: “ما مسلماً نمی‌خواهیم در تصاحب کمپانی دیگری رویکرد تهاجمی داشته باشیم، اما اگر شرکتی تمایل به ادغام با تسلا داشته باشد، دراین‌باره با آن‌ها گفتگو خواهیم کرد”.

خب اینجا سؤالاتی ذهن را درگیر می‌کند؛ مانند این‌که «چرا تسلا دراین‌باره رویکردی منفعل اتخاذ کرده؟» و «اصلاً چرا ایلان به فکر ادغام افتاد؟»

خب اجازه بدهید مقدماتی را اینجا بیان کنم. ارزش بازار تسلا در زمان نوشتن این مقاله در حدود ۶۵۰ میلیارد دلار است که نزدیک به ۲۵٪ آن در اختیار مؤسس آن یعنی ماسک است. برای مقایسه، تویوتا که جزو دو اَبَرکمپانی پرفروش دنیای خودروسازی است، ۲۱۵ میلیارد دلار ارزش دارد.

اما آیا واقعاً تسلا ۳ برابر تویوتا می‌ارزد؟ قطعاً این‌طور نیست.

سال گذشته درآمد تسلا ۳۱.۵۳۶ میلیارد دلار و درآمد تویوتا ۲۴۱.۵۳۵ میلیارد دلار بود و این یعنی ۷.۷ برابر درآمد بیشتر از تسلا.

در مبحث مالکیت، ارزش دارایی‌های تسلا ۵۲ میلیارد و تویوتا ۴۸۰ میلیارد دلار شامل تمام کارخانه‌ها، ساختمان‌ها، حق اختراع، فناوری باتری‌ها و نرم‌افزارها و ارزش برند بوده که یعنی تسلا با اغماض ۱۱٪ نسبت به تویوتا دارایی دارد.

علاوه بر این تصویری که ماسک از آینده تسلا نمایش می‌دهد، تنها منحصر به خلاقیت او نیست؛ شرکت‌های تکنولوژی و خودروسازی و جوینت‌ونچرها، انحصار درآمدهای خلاقانه تسلا را خواهند شکست.

برسیم به پاسخ به سؤالات بالا. از این اطلاعات مشخص است که سهامداران تسلا می‌توانند در یک شب صاحب تویوتا و فولکس‌واگن و چند شرکت دیگر شوند؛ فرض محال کنیم که تویوتا ادغام را بپذیرد، در این صورت شرکت آکیو تویودا، که خود یک کمپانی مادر تخصصی است، با تسلا ترکیب شده و از این بابت تسلا حق استفاده و مدیریت فناوری‌های ثبت شده به نام تویوتا و درآمد سرشار کارخانه‌های بسیار آن را خواهد یافت و در مقابل چه چیزی عاید سهامداران تویوتا خواهد شد؟ تعدادی کارخانه که به تعداد انگشتان یک دست نمی‌رسد، یک میلیارد دلار بیتکوین و مقدار زیادی بدهی.

برنده این معامله قطعاً ایلان ماسک زیرک خواهد بود که پس از ادغام، سهام حبابی خود را نقد کرده و به نورالینک، اسپیس x و سولار سیتی خواهد برد. ولی بازنده حتماً تویوتاست که پس از ترکیدن حباب تسلا به‌سختی متضرر می‌شود.

البته ماسک باهوش به‌خوبی می‌داند که هیچ شرکتی حاضر به گول خوردن نمی‌شود چون‌که تنها او نیست که تاریخ می‌داند. بنابراین رویکرد منفعل را جایگزین رویکرد تهاجمی کرد.

مشابه این، حدود ۲۰ سال پیش برای تایم وارنر AOL اتفاق افتاد.

دو شرکت AOL و تایم وارنر در سال ۲۰۰۰ با یکدیگر ادغام شده و با این کار بزرگترین شرکت رسانه‌ای جهان را تشکیل دادند اما به‌زودی مشخص شد که این ادغام بزرگ که از یک شرکت سنتى (تایم وارنر) و یک شرکت مدرن (AOL) صورت گرفته بود چندان موفقیت‌آمیز نبود.

در سال ۱۹۹۹ ارزش AOL تا ۶۰۰۰ درصد رشد کرد و ارزش آن به ۱۶۴ میلیون دلار رسید، سهام آن در دنیا به‌طور بی‌سابقه‌ای خریدار داشت. کارمندان اصلی AOL  دائماً متذکر می‌شدند که ما یک شرکت مملو از فوق ستاره‌ها هستیم!!!

اما در ابتدای سال ۲۰۰۱ زمانی که شرکت با غول رسانه‌ای بنام Time warner ادغام شد اتفاقی جادویی افتاد. رؤیایی که استیو کیس مؤسس AOL در یک زمان کوتاه پیش‌بینی کرده بود، یعنی شرکت تازه ادغام شده به‌زودی از جنرال الکتریک که بزرگترین شرکت دنیا بود پیشی خواهد گرفت، با شکست روبرو شد.

در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ شرکت AOL تایم وارنر به‌شدت متضرر شد و عمده سهام‌داران آن به‌شدت ناراضى شدند.

در اثر این افت شدید، برخى از مدیران درجه یک این شرکت چون جرالد لوین و استیو کیس از سمت خود کناره‌گیری کردند و اختلافاتى نیز در هیئت‌مدیره آن بروز کرد. ازجمله تد ترنر بزرگ‌ترین سهامدار شرکت AOL تایم وارنر و بنیان گدار CNN نیز پس از کناره‌گیری از سمت نایب‌رئیسی این شرکت، عمده سهام خود را به‌عنوان اعتراض با قیمت ناچیزى فروخت.

 

نویسنده: آرین (twt: ronin27th)

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۸۹ دیدگاه‌ها

  1. من

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    حالم از تسلا به هم میخوره فقط پیشران بنزینی یا دیزلی اونم رو ماسل کار

    موافقم 7
    مخالفم 11
    1. Nima+RST

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (90 ديدگاه)

      ما ایرانی ها همیشه در طول تاریخ نشون دادیم که اکثریت مردم ما در مقابل مدرن شدن و تغییراتی که همراه میاره مقاومت میکنند
      بارها و بارها هم ازین مسئله آسیب دیدیم ولی آدم بشو نیستیم
      اینکه در مقابل برقی شدن خودرو ها هم گارد داشته باشیم ادامه دهنده همین جریان سنتی گراییه
      به امید روزی که مردممون در مقابل تغییرات بوجود اومده از تکنولوژی منعطف تر باشن 🙏🙏🙏

      موافقم 4
      مخالفم 3
      1. Hamid

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2444 ديدگاه)

        ایرانی ها صرفا اینطور نیستن
        نمیدونم چقدر خودمون سعی میکنیم خودمون رو بد کنیم …

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. AHMET 2002

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      ماسل دیزلی؟
      خدایا توبه

      موافقم 4
      مخالفم 0
  2. datsun

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3508 ديدگاه)

    خدمت نویسنده محترم عرض شود موسس اصلی تسلا جناب مارتین ابرهاردِ نه ایلان ماسک.

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      datsun جان

      شما درست میفرمایید اما این ایلان ماسک بود که تسلا را تسلای امروز کرد و به آن ارزش بخشید با ایده‌ها ، دیوانه‌بازی‌هاش و مدریتش !

      دیشب داشتم یه مقاله میخواندم راجب اپل و ماکروسافت که هیچکدامشان کامپیوتر اولیه را نساختند و خریدشون از شرکتی به نام زیراکس بود که پایه‌ی اول کامپیوتر را بنا نهاد اما قدرش را ندانست و خیلی از مهندسانش را بیرون کرد و خیلی‌های دیگر هم خودشان بیرون رفتند و این تیزهوشی و آینده‌نگری استیو جابز و بیل گیتس بود که امروز آن‌ها‌ را به نام غول تکنولوژی میشناسیم و حتی در روزگاری هم جابز از گیتس شکایت کرد به سبب دزدی که گیتس را نتوانست متهم کند اما گیتس تیکه‌ی جالبی به جابز انداخت و گفت که اگر بنا به دزدیدن باشد که ما هر دو دزدیم و از شرکت زیراکس دزدی کردیم .

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. Just china

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تسلا روز به روز به قعر کشیده میشه توسط چینی ها!!!….

    بله درست شنیدید وقتی که غول هایی مثل چانگان حضور جدی داشته باشن که هنوز حضور رسمی و بزرگی نداشتن تسلا دیگه به چشم نمیاد…..
    برند های بزرگ هم مثل ب ام و بنز و پورشه و آئودی و دیگر الکتریکی ساز های معروف بهتر تسلا وضعیت خواهند داشت ولی جلوی چینی ها کم میارن!!!!
    و‌تاب رقابت با اونهارو نخواهند داشت

    راستی جدای از این بحث شما دیگه از آقای دهقان که مترجم بودند خبری ندارید دوستان ؟؟؟؟
    اگه کسی با ایشون با اکانت دوست هست لطفا یه جوابی بدهد
    ممنون
    پدال کامنتم رو منتشر کن با سپاس….🙏

    موافقم 1
    مخالفم 6
    1. Farzad

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      غولی مثل چانگان ؟ 😂
      نکشیمون غول ، چه خداحافظی کوتاهی داشتی رامین !

      موافقم 4
      مخالفم 0
    2. SC V12 / VENENO

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      چه خوبی تو!
      فقط نگو رامین نیستی که بد سوتی میشه در سایت!

      موافقم 3
      مخالفم 0
    3. SC V12 / VENENO

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      رامین رامین رامین رامین رامین رامین چه خوبی تو!

      یعنی چه طور فکر کردی ک نمی‌فهمیم رامین چینی هستی!
      پُکیدم از خنده!
      فقط چین!
      فقط چانگان!
      کی این حرف ها رو میزنه!
      فقط رامین چینی!🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      موافقم 1
      مخالفم 0
    4. Nima+RST

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (90 ديدگاه)

      باشه 😂

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. Amirreza

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      خود رامینی و جدا از چانگان و چین ، جمله آخر کامنتت هم همونا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Moein

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (83 ديدگاه)

        گند چینی های احمق هم داره در میاد
        حالا ببین
        اهل گفتن فحش دادن نیستم ولی الان میدم
        آشغال تر ازشون تاحالا ندیدم
        خیلی خیلی پست هستن
        این از سلاح بیولوژیک کروناشون
        اینم از واکسناشون
        پره تو فضای مجازی برید ببنید این کمونیستهای کثیف چیکار دارن میکنن و فعلا هم کسی تو دنیا بهشون چیزی نگفته بجز آمریکا که در اوایل گفت که چین کرونا رو ساخته
        چطوره کل دنیا دارن هرروز کشته میدن ولی خودشون با یک میلیاردو اندی جمعیت اصلا کرونا ندارن
        چین باید باید باید نابود بشه با این بلایی که سر مردم جهان آوورده…
        بعد یک عده میان مینوسن فقط چین بهترینه

        موافقم 2
        مخالفم 0
  4. Farzad

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    ارزش پولی یک برند یک چیزه ، محبوبیتش چیز دیگری .
    افسوس که فقط نام نیکولا تسلا این مرد بزرگ رو خراب کردن .

    موافقم 11
    مخالفم 4
    1. فرشاد

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1115 ديدگاه)

      کاملا موافقم

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. Farzad

        ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        تشکر🙏🌹

        موافقم 2
        مخالفم 0
    2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      بقول آقای ماکسیمیلیان فرمایش شما صحیح 👌

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Farzad

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        تشکر 🙏🌹

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. BenzSLR

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    تویوتا رسما دیوانس ! میگم از تسلا بدم میاد بخاطر همین سیاست کثیفه ولی ببینیم آینده چی میشه .

    موافقم 0
    مخالفم 3
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      آقای slr،تویوتا که نمیخواد با تسلا ادغام بشه،اینجا آقای آرین از بعضی جهات مقایسه شون کرده بعضی جاها هم فرض بر این گذاشته مثلا این دوتا ادغام شدن،تویوتا هنوز چیزی از ادغام اعلام نکرده…

      موافقم 4
      مخالفم 0
  6. (JONATHAN (TESLA

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (302 ديدگاه)

    دارایی تسلا چیز هایی هست که بعد ها خواهید دید ( چیزی به اسم اکوسیستم اختصاصی )
    چیزی که باعث میشه اپل با وجود ساختمون های کمتر تولیدات کمتر با ارزش تر از سامسونگ باشه
    دلیلش اون اکوسیستمی هست که گفتم
    در اینده تسلا رانندگی خودکاری خواهد داشت که ده ها برابر با ارزش تر از تمام خطوط تولید تویوتا خواهد بود
    در متن حرف از تاریخ شد
    داستان تاریخ نوکیا و اپل معروف تر و نزدیک تر هستش نوکیا با اون سود دهی عظیم و کلی خط تولید و دارایی کجا هستش
    و اپل کجا

    موافقم 3
    مخالفم 3
  7. (JONATHAN (TESLA

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (302 ديدگاه)

    وطلبی نوشتم برای ارسال ظاهرا محدودیتی اعمال شده که نشه دو سه خط بیشتر نوشت
    خلاصه این که کل مطلب بالا هیچ ارزشی نداشت با کمال تاسف

    موافقم 10
    مخالفم 13
    1. Elmiraj

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (3115 ديدگاه)

      از اشتباهاتش معلومه مطلب چقدر ارزش داره…!!!

      نه موسس تسلا ایلان ماسک هست…
      نه تسلا هیچ بدهی ای داره…
      نه ایلان ماسک مالک ۲۵ درصد سهام هست…
      نه ارزش یک کمپانی به میزان فروش هست..
      و نه هیچ حبابی در کار هست…!
      .
      .
      خیلی برام جالبه در حالی که از هر ۱۰ خبر مربوط به تسلا نهایتاً یه دونه‌ش منفی هست ، این اواخر اکثراً منفی ها در سایت پدال ترجمه شدن یا اینکه این نویسنده جدید که اطلاعاتش در مورد تسلا زیر صفره میاد و یه تحلیل های…….اینجا می‌نویسه… و اینم دلیل میشه تا تعدادی ترول زیر ۱۸ سال بیان و زیر مطالبش هر کدوم ده تا کامنت توخالی بنویسن…!!!!

      موافقم 3
      مخالفم 8
      1. SC V12 / VENENO

        ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1180 ديدگاه)

        یعنی خدا !
        تاحالا هیچ کسی رو ندیدم که از یه برند در چنین حدی حمایت کنه و تمام سوتی ها آن را به طرز بسیار*** ماست مالی کنه و هیچ وقت حاضر به قبول گند کاری های شرکتش نباشه!
        از روزی که به دنیا اومدی داری میگی پلاد به دست مشتریان میرسه فردا!
        پلاد یک هفته دیگه به دست مشتریان میرسه!
        رودستر فردا میاد!
        سال ۲۰۱۸ گفتی رودستر در سال ۲۰۲۰ در درگ موتور ترند میاد و همه رو با خاک یکسان میکنه!
        راستی رودستر اومد دیگه‌!
        از احوال توربو فن ها و ابر فن ها چه خبر!.
        حالشون خوبه انشاالله ماشالله!.
        تا کی میخواهی اینقدر طرفداری کور کورانه بکنی!
        به حرف هیچ بنی بشری هم راضی نمیشی!

        ** بچه های زیر ده سال که توی عمر شون یک آمریکایی سوتر نشدن **
        ** بچه‌ های زیر ده سال که با یه شتاب ۲ ثانیه ایی کَف بُر میشن!

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. SC V12 / VENENO

          ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1180 ديدگاه)

          سوتر نه!

          ** سَوار&*

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. SC V12 / VENENO

          ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1180 ديدگاه)

          راستی خیلی برام جالب است این شرکتی که این همه سَنگِش رو به سینه میزنی چرا این قدر در مجامع خودرویی کم طرفدار داره!
          راستی از رودستر چه خبر!
          به تولید رسید دیگه!
          چشمم کور با اون شتابش!
          اَبِلفَضل!!!!
          ۱.۱ ثانیه!
          راستی برای چه سالی!
          فکر کنم قرار بود ۲۰۲۰ بیاد دیگه.

          موافقم 2
          مخالفم 1
      2. Mr.t.e.s.l.a

        ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (60 ديدگاه)

        دقیقا!
        اولا این که تویوتا اعلام کرده قصد برقی شدن به اون شدت رو نداره که ایشون اومده دست گذاشته روی این شرکت
        دوما تسلا و تویوتا قبلا با هم همکاری کردن اینم به کنار
        بعد اخه تسلا داره ضرر میده؟ تسلا بدهی داره؟ این حرفا از کجا میاد نمیدونم
        تسلا داره هزینه هاشو بالا میبره برای گسترش کارخونه هاش…
        ایشون اینم نمیتونه تفکیک کنه

        گفته چه چیزی عاید سهام داران تویوتا میشه
        اصن قرار نیست چیزی عایدشون بشه
        اونا اومدن پول گذاشتن سود بکنن برن
        سهام دار که تصمیم نمیگیره

        اونم نورولینک هستش نورالینک نیست…
        بعدشم اگر این دو تا بر فرض محال ادغام بشن
        تویوتا هم میتونه از تکنولوژی برقی سازی تسلا استفاده کنه
        همون اسم تسلا برای تویوتا سود دهی میاره اصن نیاز نیست به چیز دیگه فکر کنیم…
        تویوتا چون فقط ماشین ساز نیست
        میتونه از نورولینک و اسپیس ایکس بشدت میتونه توی قسمت های دیگه استفاده بکنه و سود آوری بکنه برای خودش
        یا حتی اون باتری های تسلا خودش جواب 100 سال کار تویوتا و ماشیناش رو میده از نظر طول عمر
        کاری که تویوتا هنوز نکرده توی زمینه باتری
        اگر قرار باشه ادغامی بشه
        این موضوع کاملا به نفع طرف مقابله نه به ضررش
        بگذریم که میلیارد دلار بین شرکت های انبوه سازی پول خورد حساب میشه…

        رو پیام شما ریپ زدم کامنتارو کامل ببینن و شاید قبل هر کاری یکم فکر کنن

        موافقم 2
        مخالفم 7
        1. SC V12 / VENENO

          ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1180 ديدگاه)

          میدونی چیه!
          اون همه مدیران تویوتا در قسمت بازار یابی و سایر قسمت ها منتظر بودن که شما بیایید بگید تویوتا برو با تسلا ادغام شو من تایید میکنم!

          ** به این باور دارم که تسلا فن ها در یک چیز استاد هستند که هیچ کس حریف شان نیست در دنیا!**
          ** ماست مالی فوق حرفه ایی!**

          موافقم 0
          مخالفم 2
      3. (JONATHAN (TESLA

        ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (302 ديدگاه)

        المیراج دوست انتظار بهتر از این هم نداریم
        کسی که دارایی های یه شرکت به قدمت تویوتا رو سنگین تر از ارزش بازاری کمپانی مثل تسلا که خیلی از صنایع رو متحول کرد نه فقط خودرو می‌دونه مشخصه چقدر اطلاعات داره
        نوکیا و اپل مثال دقیق این موضوع
        دارایی های نوکیا نتونست جلوی به گل نشستن کشتی به عظمت نوکیا رو بگیره
        اگه دارایی و خط مونتاژ زیاد مزیت بود
        گاوداری ها ارزشمند ترین بودن و آینده دار ترین

        موافقم 2
        مخالفم 7
        1. SC V12 / VENENO

          ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1180 ديدگاه)

          انشالله ماشالله رودستر نیومد؟🤣🤣🤣

          موافقم 0
          مخالفم 2
        2. SC V12 / VENENO

          ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1180 ديدگاه)

          چرا شما ها برای تسلا پیام نمیدین شاید استخدام شدین!
          شما سه نفر با هم!
          🤣🤣
          بگین ما وظیفه تبلیغات تسلا توی ایران با ویژگی فوق سفارشی ماست مالی رو هم داریم!🤣🤣

          موافقم 1
          مخالفم 1
      4. آرین

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (444 ديدگاه)

        درست می‌گید دوست عزیز. ماسک نزدیک به 22.5٪ سهام تسلا رو در اختیار داره
        On February 12, 2021,Tesla (NASDAQ: TSLA) filed with the SEC a 13G filing stating that Elon Musk now owns 227,131,935 shares, which is 22.4% of the company’s total shares, which makes him Tesla’s largest investor.

        درمورد بنیانگذاران تسلا هم حق با شماست ولی تا پیش از سرمایه گذاری 7.5 میلیون دلاری و هدایت تسلا به دست ماسک عملا فقط یک شرکت تحقیقاتی بسیار کوچک بود.

        در پایان سال 2020 بدهی تسلا به 28 میلیارد دلار می‌رسه که نزدیک به نیمی از اون بدهی کوتاه مدت هست که باید از درآمد 31.5 میلیارد دلاری 2020 پرداخت کنه
        Total liabilities 28,418 in million usd

        و اتفاقا ارزش یک کمپانی به میزان فروش و درآمد آینده‌ش هست و در این مورد در سال‌های آینده رقابت بسیار سختی با برند‌های دیگه خواهد داشت که قیمت هر سهم 600 دلار رو توجیه نمیکنه. به عبارتی هیچ کس توقع رشد انفجاری درآمد رو در آینده از تسلا نداره.
        مقدار قیمت به درآمد آینده تسلا حدود 300 برآورد میشه در حالی که فعلا 600 هست ولی میزان این مولفه برای عموم شرکت‌های بورس نیویورک بین 15 تا 25 ومثلا برای اپل 28 هست.(هر چی کمتر بهتر)

        و البته چیزی که باعث میشه اپل با وجود ساختمون های کمتر و تولیدات کمتر با ارزش تر از سامسونگ باشه درآمد بیشترش به واسطه حاشیه سود بیشتر و فروش جانبی‌ش هست. اگر به قیمت سهام اپل و سامسونگ نگاه کنید متناسب با درآمدشون معامله میشه.

        در جواب دوستم مستر تسلا هم فقط اینو بگم که اتفاقا طبق قوانین حاکمیت شرکتی تمام تصمیمات و راهبری شرکت در دست سهامدارانه. دیگه در مورد بقیه حرف‌های ایشون نوشتن از حوصله بیرونه.

        این رو هم در پایان بنویسم که من از تسلا بدم نمیاد. اتفاقا این شرکت بقیه خودروساز‌ها رو هل داد به سمت برقی شدن و این اتفاق واقعا در عصر ما لازم بود چون همونطور که می دونید نزدیک به 60 درصد گونه‌های جانوری از دهه 70 تا حالا از بین رفتن، گرکدن سفید هم که پیارسال رسما منقرض شد. من طرفدار محیط زیست هستم و در مطالب گذشته نوشتم که فقط خودروهای خاص و اسپرت باید بنزینی بمونند که تعدادشون نسبت به کل، بسیار کمه. این مطلب رو هم به طور مغرضانه ننوشتم؛ شما اینطور برداشت کردید. به هر حال بهتره محیط سایت محل مناقشه نباشه. من از بابت تکدر خاطر هواداران تسلا عذر میخوام.

        موافقم 5
        مخالفم 0
        1. Elmiraj

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (3115 ديدگاه)

          این نتایج مالی سه ماهه اول تسلا هست که تنها ۱.۲ میلیارد دلار را گذارش کرده که در مقابل بدهی های کلان بقیه اصلا بحساب نمیاد .
          https://www.google.com/amp/s/electrek.co/2021/04/26/tesla-tsla-releases-q1-2021-results-delivers-on-high-expectations-with-10-billion-in-revenue/amp/

          موافقم 1
          مخالفم 5
  8. (JONATHAN (TESLA

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (302 ديدگاه)

    برای روشن شدن مطلب میگم
    ارزش بازاری و دارایی دو چیز متفاوت هست
    ارزش بازاری مربوط به اینده کمپانی هستش
    در حالی که دارایی مربوط به خود شرکت هست و شامل دارایی فعلی کمپانی میشه
    و هیچ تضمینی برای اینده نیست
    دارایی تسلا چیز هایی هست که بعد ها خواهید دید ( چیزی به اسم اکوسیستم اختصاصی )
    چیزی که باعث میشه اپل با وجود ساختمون های کمتر تولیدات کمتر با ارزش تر از سامسونگ باشه
    دلیلش اون اکوسیستمی هست که گفتم
    در اینده تسلا رانندگی خودکاری خواهد داشت که ده ها برابر با ارزش تر از تمام خطوط تولید تویوتا خواهد بود
    در متن حرف از تاریخ شد
    داستان تاریخ نوکیا و اپل معروف تر و نزدیک تر هستش نوکیا با اون سود دهی عظیم و کلی خط تولید و دارایی کجا هستش
    و اپل کجا

    موافقم 1
    مخالفم 3
    1. حسین

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1097 ديدگاه)

      کسی که تفاوت صنعت موبایل و صنعت خودرو رو نمی فهمه حرف زدن باهاش خسته کردن خودمون به حساب میاد. در توهماتت خوش باش

      موافقم 2
      مخالفم 2
  9. mohamadreza

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (144 ديدگاه)

    تسلا هیچ غولی نیس
    ارزش سهامش هم خیلی بصورت پوشالی بالا رفته.
    اگه صحبت های علی بخردی رو گوش کنین متوجه میشین.
    چون دنیا به سمت الکتریکی میره و تسلا فعلا از همه بیشتر در صدر الکتریکی سازی هس سهامش اینقد با ارزشه ولی در آینده ای نزدیک خواهید دید که چه اتفاقی خواهد افتاد.

    موافقم 5
    مخالفم 10
  10. MOS

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (715 ديدگاه)

    امیدوارم دوستان تسلا فن سایت مخصوصا اون فیکی که تازگیا پیداش شده بیان اینو بخونن و ارزش سهامشون رو به رخ نکشن!

    موافقم 12
    مخالفم 10
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      خوندن و ارزش مقاله رو بردن پایین! چون تسلا جونشون جز طبل توخالی چیزی نیست و قبول کردنش براشون سخته!😂

      موافقم 2
      مخالفم 2
  11. ( BENJAMIN-A (ENGLAND LOVER

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (160 ديدگاه)

    دقیقا مطالب شما کاملا معتبر و به دور از تغییر کلمات و کلیات مطلب در جهت منافع خود(از سایت هایی مثل insideEVs و Electrek و…) و بدون استفاده از گوگل ترنسلیته.
    بنظرم بهتره مترجم و نویسنده اصلی سایت بشید و بار علمی ما بدبخت هایی که از تکنولوژی عقبیم و عاشق ماشین های درونسوز هستیم بیافزایی.
    آخه مترجم های سایت پدال بخاطر منافع و دِل خودشون دارن از تسلا بد میگن و مطالب کذب پخش میکنن.
    مرسی که هستی جاناتان.

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. SC V12 / VENENO

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      در کل سایت کمتر از ۱۰ نفر تسلا فَن (جارو برقی فن ؛ سشوار فَن) داریم !
      کاملا هم مشخصه!
      دیس لایک ها رو ببین!
      بین ۶ تا ۷ تا می‌چرخند!
      وقتی دو تا بچه‌ توی عمر شون حتی حتی حتی نمیدونن ماسل کار یعنی چی!
      حتی حتی حتی توی عمر شون یک ماشین درست حسابی ندیدن!
      چه طور میخوان بدونن ماشین یعنی چی!
      البته تقصیر شون هم نیست!
      ۱۰ سال که سنی نیست که بخوان سوار بشن!
      فقط یک کار بلدن!
      ایراد بنی اسرائیلی گرفتن!

      موافقم 2
      مخالفم 2
      1. ( BENJAMIN-A (ENGLAND LOVER

        ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (160 ديدگاه)

        والله من اصلا من مشکلی با تسلا ندارم! مشکلم فن هایی هستن که از تعصب رد و وارد مرحله افراط شدن.
        خودم از عاشقای تسلا رودستر و مدل سه و اس هستم.ولی بعضیا یه کاری میکنن ادم متنفر بشه از علایقش.
        همونطور که یسری از فن های آمریکا آدم رو ضد آمریکایی میکنن،فن های کره آدم رو ضد کره‌ای میکنن و…. . وگرنه من بشدت احترام میزارم به تسلا.به چیزی که شروع کرد و جایگاهی که الان داره ولی چه میشه کرد،فن هایی داره که آدمو از همه محصولاتش زده میکنن.

        موافقم 5
        مخالفم 1
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          رودستر؟ مگه رودستری اومده که دوستش داشته باشی؟😂

          موافقم 1
          مخالفم 1
      2. ❤Potus45❤

        ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (38 ديدگاه)

        باشه ماهم نمی فهمیم تو کی هستی راحت باش …هه

        موافقم 3
        مخالفم 1
        1. محمد رستمی نژاد

          ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1180 ديدگاه)

          دلم خواست اسمم رو ماشین های مورد علاقه ام بزارم !
          به تو چه ربطی داره!
          استسنائی هم کامنت دادم!

          موافقم 2
          مخالفم 1
  12. امیر

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    تسلا هیچی نیست غول ترین خودروساز دنیا هم بشه باز هم ازش فوق العاده فوق العاده فوق العاده بدم میاد.
    کلی ماشین درست و حسابی و با کیفیت بنزینی گیربکس دستی توی بازار هست که می شه خریداری کرد.
    الکی آدم بره پول بده یه تسلا درب و داغون بخره والا .

    موافقم 6
    مخالفم 9
  13. امیر

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    می دونم فردا بیام توی پدال نزدیک 60 تا کامنت در مورد این مقاله می بینم.
    پدال لطفا دیگه مطلب تسلا به حداقل حداقل برسون.

    موافقم 4
    مخالفم 7
  14. mohamadreza

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (144 ديدگاه)

    این ایلان ماسک …….. دنیای ماشین رو به گند کشیده و تبدیلش کرده به بازار دلال ها

    موافقم 3
    مخالفم 8
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      دقیقا،گند زده به صنعت خودروسازی…

      موافقم 1
      مخالفم 0
  15. Erfan

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (241 ديدگاه)

    ایلان ماسک تمام دنیا رو با کارهای خودش به گند میکشه ولی میدونید چی جالبه؟
    توی یه کتابی خوندم که آدولف هیتلر یا استالین آدم های بدی بودن ولی اگر آدولف هیتلر یا ژوزف استالین تنها بودن کاری از پیش میبردن؟؟؟مسلما نه و این آدم های عادی مثل ما بودیم و هستیم که با حمایت از اینجور آدم ها اون هارو قدرتمند میکنیم.
    بهتره از تاریخ درس بگیریم 😐

    موافقم 5
    مخالفم 7
  16. شاعر

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (235 ديدگاه)

    از اون سودش چند میلیارد دلار مربوط به فروش سهمیه آلایندگی بود که کرایسلر و دوج ازش میخریدن!

    موافقم 3
    مخالفم 7
  17. زیزیگولو

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4986 ديدگاه)

    تسلا به‌ عنوان یه کمپانی خودروسازی پیشتاز تو زمینه ساختو طراحی ماشینای تموم برقی همچنان داره به روند رو‌به رشد خودش ادامه میده و با اختلاف زیادی از بقیه کمپانیا جلوتره

    موافقم 11
    مخالفم 4
  18. بهزاد

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2421 ديدگاه)

    ایلان ماسک در حال حاضر مالک 17.8 درصد از سهام تسلاست و اون 25 درصد احتمالا درست نیست.
    تنها راه بقا و آینده ی تسلا ادغامه وگرنه از 2025 به بعد با مشکلات زیادی روبرو میشه.

    موافقم 2
    مخالفم 11
  19. R@m!n

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    ماجرای تسلا و ماسک ورژن جدیدی از جابز و اپل – گیتس و مایکروسافت هست. مطمئنا ماسک هم روزی میره کنار اما کمپانی ها و برندش می مونه. فقط مهره ها هستن که عوض میشن.

    همه اینا کمپانی ها یه نقطه مشترک دارن، سلطه غیر مستقیم نظام مدیریتی – اقتصادی آمریکا، کنار زدن بنیان گذار و ادامه ایده و برند با افراد مختلف که نکات مثبت و منفی خودشو داره.

    مطمئنن هیچ کسی هم تسلارو نمی خره و تسلا هم هیچ وقت غول اول نمیشه و مثل الان جزو کمپانی های مطرح خودروسازی می مونه.

    موافقم 2
    مخالفم 7
  20. محمد مختاری آذر

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    بابا کجای تسلا غول هستش تویوتا بیش از 10 میلیون خودرو تو سال تولید می کنه اونوقت مقدار تولیدی تسلا به 1 میلیون هم نمیرسه
    فقط نمیدونم چطوری ایلان ماسک از این جا سود کرده یه بار خوندم که نمیدونم تو یه هفته 13 میلیارد دلار به دست اورده چرا چون سهام تسلا رفته بود بالا

    موافقم 2
    مخالفم 7
  21. میثم

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3544 ديدگاه)

    من که عاشق تویوتا بودم . هستم . و خواهم بود

    💖 I LOVE TOYOTA 💖

    موافقم 4
    مخالفم 0
  22. ایران

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (341 ديدگاه)

    مقاله جالبی بود ممنون

    موافقم 1
    مخالفم 0
  23. Erfan

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (241 ديدگاه)

    چرا انقدر توی پست های تسلا تعداد لایک و دیسلایک ها غیر طبیعیه؟
    مدیران سایت بررسی کنند لطفا.

    موافقم 5
    مخالفم 1
  24. Elmiraj

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3115 ديدگاه)

    متاسفانه مطلب بسیار غیر حرفه‌ای و بچه گانه بود و هیچ پایه و اساس علمی نداشت…

    یعنی این متنو ارسال کنی به مجلات معتبری مانند InsideEVs ، Electrek ، Teslarati ، tesmanian clean technica و…… سه ساعت بهت میخندن…!!!

    موافقم 2
    مخالفم 9
    1. SC V12 / VENENO

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      یعنی بعضی کامنت ها آدمو از سکوت در میارن!
      شما که این قدر ادعای تسلا فن بودن و عشق تسلا داری .
      چرا خود شما المیراژ این مقاله رو نمی نویسید!؟
      چرا خودتون مقاله های تسلا رو نمی نویسید!؟
      ایراد بنی اسرائیلی تا میتونی بگیر …

      موافقم 9
      مخالفم 2
    2. آریا+منش

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (227 ديدگاه)

      چه جالب همه این مجلات هم طرفدار تسلا هستن . چقدر هم بی طرفن …

      موافقم 2
      مخالفم 1
    3. حسین

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1097 ديدگاه)

      هر جای دنیا برای حمایت از تسلا به سایت teslarati ارجاع بدی بهت پناهندگی میدن.

      موافقم 4
      مخالفم 2
      1. Elmiraj

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (3115 ديدگاه)

        جهت اطلاع تو و دوستات اسپانسر Teslarati شرکت مزدا هست و این مجله هیچ ارتباطی با تسلا نداره چون تسلا از روز اول تاسیس تاکنون یه سنت هم پول تبلیغ نداده…

        موافقم 2
        مخالفم 4
        1. Erfan

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (241 ديدگاه)

          چه جالبه که مزدا سایتی رو که اسمش تسلا هستش رو اسپانسرینگ میکنی

          موافقم 2
          مخالفم 0
    4. Sina10

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      خواستم کامنت توی این مطلب نزارم
      اما وقتی کامنت ایشون رو دیدم مجبور شدم بذارم
      نصف اینایی که گفتین صبح و شب خبر های تسلا رو کار میکنن میخواین بدی تسلا رو بگن؟
      قبلا گفتم باز هم میگم ، طرفدارای تسلا هر مطلبی که بر علیه اشون ببینن میگن فاقد اعتبار ، یعنی خود تسلا اعلام کنه مشکل داره اینا میگن که نه این سیاستشه و میخواد رقبا رت از روش های خاصی شکست بده😂
      از طرفدارای تسلا میخوام جای اینکه صبح و شب توی سایت های تسلا فن هستن چند تا مطلب معتبر هم بخونن

      موافقم 1
      مخالفم 0
  25. mm.y@rlou

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (284 ديدگاه)

    به نظرم تسلا تا این که یه شرکت غول خودرو باشه بیشتر شبیه یه شرکت مخوف هستش وخیلی زیرک

    موافقم 3
    مخالفم 1
  26. Mr.t.e.s.l.a

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (60 ديدگاه)

    دوست عزیز خودتون فهمیدین چی گفتین اصلا؟!
    اولا اینو بگم که ارزش برندینگ یه شرکت کمترین ربط رو با فروشش داره…
    تسلا برای این بالا رفتن ارزش دلایل خودشو داره

    یکو نیم ساله دوستان میگن حباب…
    پس چرا روز به روز سهام داره بالاتر میره؟
    حتمآ مثل بقیه دوستان که میگن
    “آره تسلا به آخر خودش نزدیک شده
    نمی‌دونم ماه پشت ابر نمیمونه و این چیزا”

    در مورد ادغام با تویوتا
    اولا تویوتا سمج تر از این حرفاست
    دوما تسلا میخواد از چیه تویوتا استفاده کنه مومن؟
    فناوری برقی؟شوخی میکنی دیگه؟ فعلا یه باتری انحصاری از هیچ خودرو ساز ژاپنی ندیدیم ما
    خط تولید
    تسلا خودش چندین خط تولید در دست احداث داره از برلین بگیر تا کنار نوادا و فریمنت
    که به تازگی هم دوستان ضد تسلای آلمانی آتش زدن یه قسمت از کارخانه آلمان رو…

    متأسفانه مطلب سر تا پاش مغالطه بود و ممبرای ماشالا همیشه آگاه هم که همیشه در صحنه..

    موافقم 3
    مخالفم 7
    1. SC V12 / VENENO

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      موندم شما تسلا فنا به چی تون مینازید!؟!
      به اصالت !؟
      به طراحی!؟
      به کیفیت!؟
      به برند!؟
      به هندلینگ!؟
      به قیمت!؟
      به اعتبار!؟
      به ارزش بین ماشین باز ها!؟
      به نوآوری ها!؟
      به جذابیت ها!؟
      به وعده های سرخرمن ایلان جان!؟
      به رودستر تخیلی!؟
      به تکنولوژی های رودستر که به تولید رسیدن!؟
      هیچی ندارید بهش بنازید!

      موافقم 3
      مخالفم 3
    2. آریا+منش

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (227 ديدگاه)

      تویوتا خودرو ساز ۱۱ میلیون دستگاه در سال که تا ۲۰۳۰ به بیش از ۲۵ میلیون دستگاه می‌رسد رو با تسلا که شاید زورشو بزنه ۵۰۰ هزارتا بفروشه رو مقایسه می کنید ؟ مثل مقایسه فیل و فنجونه

      موافقم 3
      مخالفم 3
    3. بهزاد

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2421 ديدگاه)

      مستر تسلا شما داستانو زیادی جدی گرفتی!
      شما داری راجب مثل مناقشه میکنی.
      مشکل طرفداران تسلا به خصوص در پدال اینه که راجب صنعت خودرو اطلاعاتشون نزدیک صفره و فقط یکی دو منبع مرتبط با تسلا رو دنبال میکنند.
      برای اطلاعات زیر صفر شما عارضم که نیسان خودش خط تولید باطری داشت که به شرکت
      GS yuasa فروخت و برون سپاری کرد که طبیعت این صنعت هست.
      به جای خودزنی یکم صبر پیشه کنید و پنج سال بعد همین نظرات رو به خاطر بیارید.

      موافقم 4
      مخالفم 3
      1. محمد رستمی نژاد

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1180 ديدگاه)

        درود بر شما
        گل گفتی بهزاد جان👏🏻❤

        موافقم 1
        مخالفم 0
      2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        عالی آقا بهزاد👌

        موافقم 3
        مخالفم 0
    4. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      ″به تازگی هم دوستان ضد تسلای آلمانی آتش زدن یه قسمت از کارخانه آلمان رو…″
      جدا؟!😂 ببین تسلا چیکار کرده که آلمانی ها هم ازش بدشون میاد!🤣🤣

      موافقم 2
      مخالفم 2
  27. new "Ramin"

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    گفته بودم کامنتی نمیدهم اما…
    https://www.instagram.com/p/CPpYcbEAvi9/
    یارو کرک هایش ریخت… کسی که خودش بنز و بی ام و تو دبی سوار میشه رسما کرک هاش ریخت ، و کیفیتش رو در حد محصولات آستون مارتین مقایسه کرد!!

    آینده از آن ” تسلا ” نیستش ، از آن برند های دیگریست

    خب فعلا بدرود انشا الله از این فیلم های برگ ریزون پیدا کردم باز هم اشتراک میزارم تا دوستان کمی آگاه شوند.

    واقعا نمیشه به پدال سر نزد حداقل باید هفته ای یک بار سر زد. ولی من سعی میکنم زیاد مزاحم نشوم تا دوستان راحت باشند !!

    ولی حتما اون فیلم رو ببیند تا بفهمید “آینده از آن کیست ”

    پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…

    موافقم 2
    مخالفم 1
  28. آریا+منش

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (227 ديدگاه)

    تویوتا اگر قصد خرید سهام شرکتی رو داشته باشد کی بهتر از بی ام و

    موافقم 1
    مخالفم 0
  29. Saman

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (181 ديدگاه)

    این مطلب دیگه خیلی بچگانه و تا حدودی مغرضانه بود. ولی خوب انصافا خواندنش فان بود و خنده آورتر ضد تسلاها که دل پری از پیشرفتها و پیشرو بودن تسلا دارن ریختن سرمون خخخخخ

    موافقم 3
    مخالفم 3
  30. MOS

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (715 ديدگاه)

    این مطلب به خوبی نشون داد تسلا فنا تحمل چیزی که ضدشون باشه رو ندارن و آمار و اطلاعاتی که مثل روز روشنه رو انکار میکنن!
    منم نخواستم جوابشونو بدم چون قبلا باهاشون بحث کردم و میدونم منطق ندارن.
    اما جواب چند تا چیزو میدم

    تویوتا دقیقا به چیه تسلا نیاز داره وقتی خودش چند برابر تسلا کارخونه و خط تولید و ده ها تامین کننده داره؟
    مثل اینکه خبر ندارن تویوتا چند سال پیش با شرکت Blue Nexus برای ساخت و توسعه موتور الکتریکی قرار داد بسته و احتمالا یاماها هم در آینده بهش اضافه میشه.
    با پاناسونیک برای ساخت باتری و توسعه باتری جامد قرار داد ۷ میلیارد دلاری بسته.
    و شرکت های Denso ، Toyota susho ، Toyota boshoku هم مثل همیشه قطعات رو تامین میکنن…
    و اینکه تویوتا گفته تا سال ۲۰۲۵ پانزده و لکسس ده ماشین تمام الکتریکی تو لاین آپ خودشون خواهند داشت، این بیشتر از هر چیزیه که تسلا داره و قراره بسازه( اگه بسازه و مثل همیشه به تاخیر نندازه!)
    پس منتظر باش تا تویوتا بره با تسلا همکاری کنه!

    (((باتری های تسلا خودش جواب ۱۰۰ سال کار تویوتا و ماشیناش رو میده از نظر طول عمر)))
    کدوم باتری های تسلا همونی که ساخت پاناسونیکه دیگه درسته؟ عجب رویی داری واقعا!

    موافقم 5
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا