تسلا

عزم جدی تسلا برای مغلوب کردن تایکان در نوربرگ‌رینگ

بعدازاینکه پورشه با سدان الکتریکی تایکان در نوربرگ‌رینگ تایم زده و رکورد سریع‌ترین خودروی چهاردرب الکتریکی در این پیست را بنام خود ثبت نمود، ایلان ماسک در توئیتی اعلام کرد که تسلا مدل S هم راهی این پیست خواهد شد تا توانایی‌های خود را به رخ رقیب آلمانی بکشد. حال چند روز پس از این توئیت، یک مدل S P100D در نوربرگ‌رینگ دیده شده است. پس از رؤیت این خودرو در جهنم سبز، ایلان ماسک نیز اطلاعات بیشتری را در مورد آن اعلام کرده است.

ظاهراً این خودرو در اصل یک پروتوتایپ است که به قوای محرکهٔ جدید تسلا بنام «پلاید» (Plaid) مجهز شده است. این قوای محرکهٔ جدید که بالاتر از مدل کنونی P100D قرار می‌گیرد، بجای دو موتور الکتریکی P100D از سه موتور الکتریکی برخوردار است. به گفتهٔ تسلا، این قوای محرکه در مدل S، مدل X و همین‌طور رودستر جدید ارائه خواهد شد اما مدل‌های ۳ و Y از آن بی‌بهره خواهند بود. به‌زودی جزئیات بیشتری دربارهٔ این قوای محرکه اعلام خواهد شد اما به گفتهٔ ماسک، نسخه‌های تولیدی نهایی از محصولات مجهز به پلاید هنوز یک سال با عرضه به بازار فاصله دارند.

پروتوتایپی که در نوربرگ‌رینگ دیده شده است با رینگ‌های بزرگ‌تر و سبک‌وزنی که با لاستیک‌های پهن‌تر پوشیده شده و زیر گلگیرهای عریض‌تری قرار گرفته‌اند، ظاهر بسیار تهاجمی‌تری نسبت به نسخه‌های معمولی مدل S دارد. علاوه بر این، یک اسپویلر جدید در لبهٔ درب صندوق خودرو به چشم می‌خورد و به دلایل ایمنی، یک رول کیج هم توسط تیمی از مهندسان نوربرگ‌رینگ در آن نصب شده است. از لحاظ فنی هم ترمزهای این مدل S ارتقاء یافته و تنظیمات جدیدی در سیستم تعلیق آن اعمال شده است.

مدیرعامل تسلا همچنین گفته است که این پروتوتایپ قرمزرنگ از هفت صندلی برخوردار است و آن‌ها به دنبال ثبت رکورد سریع‌ترین خودروی هفت‌نفره در نوربرگ‌رینگ هستند. البته به گفتهٔ پورشه، این ادعا می‌تواند به این معنا باشد که تسلا به‌طور غیرمستقیم پذیرفته است که نمی‌تواند تایکان را در نوربرگ‌رینگ مغلوب کند و رکورد سریع‌ترین خودروی الکتریکی چهاردر را از آن بگیرد. علاوه بر این، خود ماسک هم در توئیتی گفته است تایکان ماشین خوبی به نظر می‌رسد و تایم نوربرگ‌رینگ آن عالی است.

از سوی دیگر، به‌تازگی پروتوتایپ دیگری از مدل S که مشابه نمونهٔ حاضر در نوربرگ‌رینگ است، موفق به شکستن رکورد سریع‌ترین سدان چهاردر در پیست لاگونا سکا شده و با ثبت زمان ۱ دقیقه و ۳۶.۵۵ ثانیه در این پیست، جگوار XE SV Project 8 را با اختلافی در حدود یک ثانیه مغلوب کرده است. این در حالی است که جگوار در حال حاضر رکورد سریع‌ترین سدان نوربرگ‌رینگ را در اختیار دارد.

اما از همان ابتدا که بحث تایم زنی مدل S در نوربرگ‌رینگ مطرح شد، رود اند ترک ادعا کرد در تقویم این پیست هیچ زمان خالی برای اختصاص به تسلا وجود ندارد؛ اما همین وب‌سایت در گزارش جدیدی از قول منابع محلی گفته است نوربرگ‌رینگ یک پنجرهٔ زمانی ۳۰ دقیقه‌ای اختصاصی را در روز ۲۱ سپتامبر برای تسلا باز کرده است. در همین حال، وب‌سایت آلمانی اتو موتور اسپرت هم همین تاریخ را تأیید کرده و ماسک نیز در توئیتی گفته است هفتهٔ آینده مدل S تلاش خواهد کرد در جهنم سبز پورشه تایکان را مغلوب کند. البته ممکن است این شرکت در ۱۸ سپتامبر هم در این پیست اقدام به تایم زنی تمرینی کند اما این حضور احتمالاً خصوصی نخواهد بود.

با این اوصاف مطمئناً تایم زنی تسلا در نوربرگ‌رینگ جدی‌تر از چیزی است که در ابتدا تصور می‌شد و این خودروساز آمریکایی عزم خود را جزم کرده که پشت تایکان را در جهنم سبز به خاک بمالد اما مغلوب کردن پورشه در خانه‌اش برای تسلا چالش بسیار بزرگی خواهد بود زیرا سازندهٔ آلمانی به‌گونه‌ای سدان الکتریکی خود را توسعه داده که تا حد امکان در نوربرگ‌رینگ سریع باشد؛ بنابراین تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که تا ۲۱ سپتامبر صبر کنیم و ببینیم آیا تسلا مدل S می‌تواند بر پورشه تایکان غلبه کند یا نه.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    طرفدار کدام ماشین هستید ؟؟؟؟
    پورشه تایکان : لایک ????
    تسلا مدل S : دیسلایک ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      ایشالا که تسلا رکورد رو میزنه تا پورشه هم به رکورد تسلا حمله کنه و رقابت برای پیشرفت ادامه دار باشه،
      اما
      دوستان نمونه هایی از شکست رقبا در رکوردزنی بعد از شاخ و شانه کشیدن رو میشه معرفی کنید؟
      خودروهای ناکام در عمل…؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. mohammad

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (421 ديدگاه)

    خیلی با ایلان ماسک حال میکنم دمش گرم اون از صنعت هوافضا که با شرکت اسپیس ایکس متحول کرد اینم از صنعت خودروسازی که با شرکت تسلا اونو دگرگون کرد …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Me

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (59 ديدگاه)

      پسرررر این ایلان ماسک از محمود خودمونم شاختره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Behrouz. anzali

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (372 ديدگاه)

    این یه مدل معمولی نیست ولی شاید به تایکان غلبه کنه باید ببینیم چی پیش میاد . همین که با هم رقابت میکنن ماشینها. ادم به وجد میاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کورش

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (139 ديدگاه)

      همین رقابت باعث پیشرفت روزافزون تکنولوژی خودرو سازی تو دنیا و عقب افتادن بیش از پیش خودرو سازی تو ایرانه البته اگه بشه اسمشو خودرو سازی گذاشت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (4 ديدگاه)

        خودرو بازی ایران

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. OMID

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    با امید پیروزی ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. LEWIS HAMILTON (مجید)

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    انتظاری هم از تسلا نیست که با خودروی سال ۲۰۱۲ ماشین سال ۲۰۱۹ پورشه رو‌ شکست بده.
    همین که بتونه یک رکورد خوب به جا بذاره واسه شروع ایده آل به نظر میرسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ahmad m

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (62 ديدگاه)

      خودروی سال 2012 نیست مجید جان ، قوای محرکه جدید تسلا روش سوار شده که قراره از سال آینده تو خودروهای تسلا استفاده بشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. LEWIS HAMILTON (مجید)

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        رفیق اینو که تو متن مقاله هم نوشته
        هر چی هست بیس ماشین مال سال ۲۰۱۲ست.
        یه سری چیزایی که اتفاقا خیلی هم مهم هستند رو با یک آپدیت موتوری نمیشه درست کرد. وگرنه هیچ خودروی نیاز به تغییر نسل نداشت و فراری هنوز همون F40 رو تولید می کرد

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ahmad m

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (62 ديدگاه)

          حرفت کاملا صحیح ، ولی مهمترین فاکتور تو رکوردزنی پیست واسه یه خودرو الکتریکی قوای محرکشه که تسلا قوای محرکه خودروهای 2020 خودش رو گذاشته رو این ماشین ، تازه تغییراتی تو بدنه خودرو هم داشته ، یه آپدیت موتوری ساده نیست ، البته شخصا احترام زیادی رو واسه برند تسلا قائلم و بیصبرانه منتظر شنیدن رکوردش تو جهنم سبز هستم

          موافقم 0
          مخالفم 0
  6. Amir.ferrari

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (131 ديدگاه)

    هر وقت کونیگ زگ توانست رکورد بوگاتی رو بزند تسلا هم خواهد توانست رکورد پورشه را بزند،من برم بخوابم هر وقت زدن بیدارم کنید…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. MAHDI

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    من رفتم زمان گیری تسلا در پیست لاگوناسکا رو دیدم.آدم کلا از زندگی ناامید میشه خخخخخ آخه این چه صداییه که تسلا داره. بخدا اونجا هم گفتم که یه هاچبک 200 اسب بخاری زمان گیریش تو پیست خیلی خیلی جذاب تر از اون زمان گیری تسلا بود. خداروشکر پورشه تایکان اگه صدای جذاب یه موتور بنزینی رو نداره حداقل ساکته اما تسلا اونجا یه صدای خیلی زننده ای داشت که آدم بیشتر متنفر میشه از الکتریکی ها!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (2956 ديدگاه)

      دوست عزیز از شما بعیده دیگه!!
      اون صدای تسلا مربوط به همون نسخه پیست بود و در مدل های معمولی همچین صدایی به گوشی نمیرسه
      میتونی یه سرچی بزنی و انواع تست درایو ها و مسابقات درگ تسلارو ببینی ک هیچ صدایی نمیده
      من خودم خوشم نمیاد از الکتریکی اما اینکه بیخودی و با تعصب تخزیب کنی ، بی انصافیه خدایی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Elmiraj

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (3114 ديدگاه)

    سیستم قوای محرکه Plaid کوچک شده همان موتور هایی که در رودستر جدید بکار رفته ، این سیستم سال آینده در مدل S و X بکار می‌ره و با نام +P100D به بازار میاد ، و در واقع پیش نمایشی خواهند بود از نسل جدید مدل S و X که با همین قوای محرکه در سال ۲۰۲۱ یا شایدم ۲۰۲۲ که به کلی تغییر نسل خواهند داد و جالبتر این که ۷۵۰ کیلومتر حداقل بُردی خواهد بود که نسل جدید مدل S و X خواهند داشت…!!!
    .
    .
    به هر حال امروز ۱۳ سپتامبره و ۲۱ میشه شنبه آینده ، مطمئنا Model S از پس تایم ۷:۴۲ تایکان برمیاد اونم وقتی Nico Rosberg پشت فرمانش نشسته………..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. soroosh

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (176 ديدگاه)

    دوستان عزیز . داداش های گلم لطفا لطفا خواهش میکنم از کل‌کل های الکی پرهیز کنید .
    من کامنت کم میذارم ولی چندین ساله عضو پدال هستم. شاید منو نشناسید. خداوکیلی ی مدته اصلا دوس ندارم بیام تو پدال بخاطر این جروبحث های الکی . دو سه سال پیش بیشتر بخاطر خوندن کامنتها میومدم تو پدال . افسوس که جو عوض شده . من تو فوتبال طرفدار بارسا هستم . از زمانی که مریخی تو بارسا بود بازیهاش رو نگا میکنم ولی هیچ دلیلی نمیبینم که با دیگران بخاطر رئال و بارسا جر و بحث کنم. از بازی بارسا و مسی لذت میبرم و برام مهم نیست یکی بیاد بگه کریس تو دنیا اول هست و مسی هیچی حالیش نیست. از تک تک دوستان خواهش میکنم دست به دست هم بدیم و جو رو عوض کنیم. اگه کل‌کل میکنید حداقل منطقی و بدور از تعصب باشه که دو نفر مثل من ی چیز مفید یاد بگیریم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا