تسلا

معرفی سومین نسل سقف خورشیدی تسلا

تسلا سومین نسل از پانل‌های سقف خورشیدی خود برای خانه‌های مسکونی را معرفی کرد. این شرکت برنامه‌های مفصلی برای آغاز نصب آن‌ها در هفته‌های پیش رو دارد.


سقف خورشیدی V3 تسلا جدیدترین نسخه از پانل سقف خورشیدی است که اولین بار حدود سه سال پیش به‌صورت مفهومی معرفی شده بود. تاکنون تنها نصب آزمایشی نسخه‌های اول و دوم این پانل‌ها تکمیل شده است. ایلان ماسک معتقد است نسخه سوم سرانجام برای آینده‌ای بزرگ آماده خواهد شد.


البته تعویض سقف عادی خانه با کاشی‌های خورشیدی ارزان نخواهد بود هرچند ماسک می‌گوید این تعویض سقف با تعویض سقف‌های عادی و به علاوه پانل‌های خورشیدی دیگر قابل‌مقایسه است. در وب‌سایت سقف خورشیدی تسلا آمده که قیمت متوسط سقفی با مساحت ۱۸۵ مترمربعی حدود ۴۲۵۰۰ دلار است. البته این مبلغ پیش از اعمال مشوق‌های دولتی است.

ماسک گفته است:

سقف خورشیدی برای کسی که سقف نسبتاً جدیدی دارد توجیه اقتصادی نخواهد داشت زیرا این پانل خودش سقف بوده و به‌صورت یکپارچه از نیروی خورشیدی سود می‌برد.

تسلا در ابتدا نصابان متخصصی را استخدام کرده و برنامه‌هایی برای همکاری با دیگر شرکت‌ها دارد. ماسک گفته زمان زیادی را برای اطمینان از نصب سریع این پانل‌ها صرف کرده و در واقع زمان نصب آن کمتر از زمان نصب سقف‌های سنتی با کاهش‌های معمولی خواهد بود. این شرکت می‌خواهد در چند ماه آینده حدود ۱۰۰۰ سقف خورشیدی را در هر هفته نصب کند.

tesla-solar
ماسک گفته معرفی کاشی‌های سقف خورشیدی تسلا قبلاً با تأخیرهای زیادی مواجه بوده که یکی از دلایل آن مشکلات مربوط به افزایش تولید تسلا مدل ۳ بوده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. Farzad

    ۷ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (163 ديدگاه)

    ایلان ماسک از آینده جلو زده ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Mohammad

    ۷ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (421 ديدگاه)

    واقعا دمش گرم نمیدونستم سقف خورشیدی برای خونه ها هم تولید میکه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. پیکان جوانان گوجه ای

    ۷ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (990 ديدگاه)

    اگه منو نمیزنید نسل قبلش یکسری مشکلات کیفیتی داشت که باعث مشکلاتی شده بود برای همین سریع نسل جدید رونمایی و تولید کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Elmiraj

    ۷ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3114 ديدگاه)

    شارژ یک خودروی الکتریکی با پانل های خورشیدی خانه یعنی خودکفایی کامل و تولید آلایندگی صفر درصد….
    ایلان ماسک با تأسیس تسلا و سولار سیتی نقش بسیار بزرگی در نجات کره زمین ایفا کرده .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۷ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (259 ديدگاه)

      اینطوری میشه یه آینده ی بدون دی اکسید کربن رو متصور شد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. net

    ۷ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    چرا سقف ماشینهای تسلا رو خورشیدی نمیکنه؟ که هم از نیروی خورشید و هم نیروی برق شارژ برق ماشین تامین بشه
    در این عکسها خونه های زیبایی هست ،امریکا خیلی زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Elmiraj

      ۷ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (3114 ديدگاه)

      جدیدترین پنل های خورشیدی حال حاظر که عمدتاً ۶۰ سلولی هستن ۹۹×۱۶۵ سانتیمتر مساحت دارن که در هر ساعت ۲۶۵ وات برق تولید می کنند ،
      سقف ماشین ها نهایتاً همون ۱.۶ متره و ماشین ها بیشتر اوقات در گاراژ خونه ها هستن…!!!
      این که بخوای با ۱.۶ متر مربع پنل خورشیدی یک باتری عظیم ۱۰۰ کیلوواتی را کامل شارژ کنی باید ماشینت ۳۷۷ ساعت کامل زیر آفتاب باشه که این بیشتر شبیه یک جوک خنده داره………

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. کامیاب

      ۷ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (499 ديدگاه)

      چون بازدهی پنل خورشیدی در ابعاد سقف آنچنان قابل توجه نیست،هرچند بعضی از مدل های پریوس این آپشن سقف خورشید رو خواهند داشت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Ford

    ۷ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (372 ديدگاه)

    حالم بهم میخوره از هر چی الکتریکی دوست ندارم مرگ درونسوز ها رو ببینم تا وقتی زنده هستم. الکتریک میتونست بیشتر تو حمل نقل عمومی باشه مثل تاکسی ها اتوبوسها و کامیون ها .این یه نظر شخصیه!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهراد

      ۷ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (537 ديدگاه)

      منم موافقم، مثلا تمام اتوبوس ها و تمام کامیون های ١٨ چرخ برقی بودن و سقفشونم کاملا صافه و بهتر میتونستن نور رو جذب کنن ،حالا اگر یه سیستم ابر خازن هم بهش اضافه میشد و با ترمز های احیا شونده همراه میشد بهتر میتونست آلایندگی رو کم کنه، تازه بجای اینکه تو صف گازوئیل باشن میتونستن باتری هارو تو قسمت موتور جاسازی کنن و تو یه مرکزیم شارژشون کنن،هر وقت خالی شد با یه نمونه پر تعویض میشد.البته به کمک ربات ها اینکار انجام میشد.
      تو محل پارکشون هم یه سقف های سلول خورشیدی دار میزاشتن و تمام

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Joseph

    ۷ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (53 ديدگاه)

    پنل های جدیدش هر کدوم ۳۱۵ وات ، تقریبا نوزده کیلو وزن داره ، و ۲۵ سال گارانتی داره و مهمترین قسمت بنظرم زیبایی این پنل هاست ،تقریبا برای هر وات ۱.۹۹ دلار باید بپردازند و اپلیکشن مانیتورینگ هم تسلا در اختیار شما قرار میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Elmiraj

      ۷ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (3114 ديدگاه)

      البته دوست عزیز جدیدترین دستاورد SolarCity در پنل های خورشیدی سری X هستن که ایلان ماسک اینجا ازشون با نام V3 یاد می کنه و دارای ۲۲ درصد بازدهی هستن که در نورانی ترین ساعات روز ۳۶۰ وات برق تولید می کنن…
      .
      البته همین پنل های سری X سولار سیتی هنوزم در پس پنل های Maxeon 3 کمپانی SunPower قرار می گیرن که با بازدهی ۲۲/۸ دصد قادر به تولید ۴۰۰ وات برق هستن….
      (( Maxeon 3 قوی ترین ، پربازدیدترین و با دوام ترین پنل خورشیدی حال حاظر دنیاست ))

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Joseph

        ۷ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (53 ديدگاه)

        المیراژ جان ، شرکت sun power بسیار قوی و باسابقه است ، البته بیشترین درصد بازدهی ۴۶ درصد که یک نمونشو من تست گرفتم و در کارهای غیر تجاری استفاده میشه و از سیلیکون ساخته نشده وقیمت های بالای ۳۰ میلیون برای یک وات داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Elmiraj

          ۸ آبان ۱۳۹۸
          سوابق: (3114 ديدگاه)

          پنل های با بازدهی بیش از ۲۳ درصد از دسترس عمومی خارجه و در صنایع مهمی همچون هوافضا بکار می‌ره ، حتی گفته میشه ناسا سالهاست به تکنولوژی پنل هایی با بازدهی ۶۰ درصد هم رسیده !!!!!
          منتها ایراد کار اینجاست که همین Maxeon 3 سان پاور و سری X سولار سیتی هم از دسترس ۹۵ درصد مردم جهان خارج اند و من و شما اگر بخواهیم برای خانه خود پنل نصب کنیم ( اون بالا هم اشاره کردم ) نهایتاً به پنل هایی با بازدهی ۱۵ درصد دسترسی داریم که حداکثر ۲۶۵ وات برق تولید می کنن و از بس بی کیفیت اند که نهایتا پنج سال به درستی کار می کنن……

          موافقم 0
          مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا