تویوتا

دومین تویوتا توندرا به رکورد کارکرد ۱.۶ میلیون کیلومتر رسید!

این تویوتا توندرا SR5 کمی خسته به نظر می‌رسد اما زخم‌هایی که بدنه‌ی آن برداشته حاصل کارکرد ۱.۶ میلیون کیلومتری (۱ میلیون مایل) است! مطمئناً هر خودرویی در صورت رسیدگی منظم و انجام سرویس‌ها و نگهداری سالم به این کارکرد خواهد رسید اما تویوتای موردبحث هنوز هم قطعات اصلی زیادی از جمله پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴.۷ لیتری را زیر کاپوت دارد. صرف‌نظر از اینکه طرفدار تویوتا باشید یا نه، این عملکرد فوق‌العاده احساس‌برانگیز است.


بیایید داستان این خودرو را باهم مرور کنیم. آرون موروانت اهل لوئیزیانا مالک این پیکاپ بوده و سبک رانندگی آن نیز خیلی جالب نبوده است. او در کار لجستیک و حمل‌ونقل بوده و راننده‌ای ماهر است. به‌طور خلاصه باید گفت این توندرا به‌صورت ۲۴ ساعته و در ۷ روز هفته کار می‌کرده و محموله‌های متنوعی را در هر زمانی به هر نقطه از آمریکا می‌برده است. در واقع همین‌الان که این خبر را می‌خوانید خودروی یاد شده راهی جاده شده است.


به احتمال زیاد موروانت در حال رانندگی بوده که این کارکرد را ثبت کرده است. او چنین لحظه‌ی خاصی ضبط کرده است. آنچه که عملکرد این پیکاپ را برجسته می‌کند وجود پیشرانه‌ی اصلی در زیر کاپوت و عدم ایجاد تغییرات چشمگیر و یا تعمیرات قابل‌توجه در خودرو می‌باشد. البته گیربکس خودرو یک‌بار در کارکرد حدود ۱۲۷۱۳۸۰ کیلومتر تعمیر اساسی شده است. واضح است که این خودرو به‌صورت منظم سرویس‌های خود را انجام داده است.


در کل باید گفت این خودرو به خوبی شرایط مناسبش را حفظ کرده است. قطعاً داخل کابین و محفظه بار برخی آسیب‌ها وجود دارد اما تنها آسیب عمده‌ی داخل کابین فرسودگی صندلی راننده است. بسیاری از خودروها وجود دارند که تنها پس از کارکرد ۱۶۰ هزار کیلومتری چنین وضعیتی در صندلی‌های خود پیدا می‌کنند.

این دومین پیکاپی است که رکورد کارکرد یاد شده را می‌شکند و اولین آن‌ها یک توندرا مدل ۲۰۰۷ است. زمانی که تویوتا از وجود چنین خودرویی آگاه شد یک مدل جدید به مالک آن اهدا کرد.

برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه

  1. تویوتا موتورز

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (60 ديدگاه)

    این هست هنر تویوتا
    ماشینهای کم استهلاک و بی دردسر

    1. سامان اذری

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (2798 ديدگاه)

      پیکاپهای به روز تر و بهتری هم از این ماشین وجود داره ولی چیزی که تاندرا رو از بقیه جدا میکنه استهلاک کم و حفظ قیمت مدل دست دوم این.ماشین هست
      مثلا بعد دو سال اکثر ماشینها نصف قیمت.میاد پایین یعنی سالی ۲۵ درصد ولی این ماشین و تاکوما نهایتش سالی ۷-۸ درصد افت قیمت دارن
      این باعث میشه با وجود قدیمی بودن بازم خواهان داشته باشه
      ب نظرم وقتشه تویوتا یه دستی رو تاندرا سکویا و لندکروز بکشه با موتور جدید قوی کمصرف و کم استهلاک با یه شاسی قوی خیلی عالی میشه دقیقا باس همون کاری رو بکنه ک با کمری و راوف کرد

    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (3264 ديدگاه)

      قانون پنجم نیوتون میگه :

      تویوتا هیچگاه نمیمیرد ، بلکه از نسلی به نسل بعد منتقل میشود .

      به کیفیت ورق آهنی بدنه و رنگ بدنه ، بعد از این همه کارکرد توجه کنید و ……

    3. مححد

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1437 ديدگاه)

      جان سخت و دیگر هیچ

  2. hasan

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (68 ديدگاه)

    افرین تویوتا
    هر چقدر تویوتا کم خرجه و بی دردسر ماشینهای اروپایی پرخرج هستن
    چند وقت پیش مقاله ای پدال گذاشت که ماشینهای که بعد ۱ سال فروخته میشن رو نشون میداد رتبه های اول همه المانی ها بودن و از محصولات تویوتا خبری نبود

    1. مانی

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1880 ديدگاه)

      حسن این همه نفرت رو کنار بزار حسن
      به قول یکی که می گفت مثل اینه که سم بخوری به این امید که دشمنت بمیره
      هر چقدر از ماشین اروپایی متنفر باشی بازم ماشین آمریکایی جلو اون مثل لگن میمونه

    2. کوروش

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1097 ديدگاه)

      باش
      ژاپن که بعد از المان خودرو هاش قابل قبوله منتها اگر به این باشه که هنوز خیلی راه داره که وانت ساز های پلاستیکی امریکایی برسند

      1. hasan

        ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (68 ديدگاه)

        مانی و کوروش
        واقعیت رو گفتم
        برید ببینید تو موضوع هزینه نگهداری و استهلاک بالا ماشینهای المانی همیشه رتبه های اول رو دارن
        بارها پدال مقاله های گوناگونی گذاشته

  3. رضا

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (169 ديدگاه)

    سلطان
    دلبر
    عشق
    تویوتا

  4. سینا

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (325 ديدگاه)

    چه جوری با اینکه اونجا ۹۹۹۹۹۹ شده کارکرد رو میفهمن ؟

    1. هادی

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (168 ديدگاه)

      از رو دیاگ
      ماشینمون رو دیاگ زدیم دیدم تو کامپیتور عددش فرق داره با صفحه
      پرسیدم گفتن دنده عقب هم حساب میکنه

    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (3264 ديدگاه)

      سینا عزیز
      احتمالاً خدمات خودرو در نمایندگی صورت میگرفته که تمام اتفاقات تعویضی و تعمیری و کیلومتر در سیستم نمایندگیها ثبت میشه .

    3. Mad.z.Max

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (538 ديدگاه)

      ینی هیچکدومتون متوجه تفاوت مایل و کیلومتر نیستین؟
      واقعا نمیدونین ۹۹۹۹۹۹ مایل هست که درواقع ۱میلیون مایل یا همون ۱۶۰۰۰۰۰ کیلومتره؟

  5. NAVID۰۰۹۸

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3264 ديدگاه)

    سینا عزیز
    احتمالاً خدمات خودرو در نمایندگی صورت میگرفته که تمام اتفاقات تعویضی و تعمیری و کیلومتر در سیستم نمایندگیها ثبت میشه .

  6. Mohammadreza

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (724 ديدگاه)

    تویوتا باید یه رقم دیگه به تعداد رقم های کیلومتر شمار ماشین هاش اضافه کنه 😉

  7. me84

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1775 ديدگاه)

    .
    تو یوتوب کلیپ هست از تویوتا تاکوما با کارکرد یک میلیون و دویست هزار مایل کاملا فابریک. تاکومای سورمه ای تک کابین.
    سرچ کنین toyota tacoma high milleage

  8. حسین

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2206 ديدگاه)

    یکی از علت هاش موتور تنفس طبیعی هست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
X