تویوتا

تویوتا سوپرای جدید در جهنم سبز چگونه خواهد بود؟!

تویوتا می‌گوید نسل جدید سوپرا نه تنها سواری فوق‌العاده هیجان‌انگیزی دارد بلکه می‌تواند در پیست‌های مشهوری همچون نوربرگ رینگ کاملاً سریع باشد.


مهندس ارشد این خودرو در مصاحبه با رود اند تراک گفته اگرچه لپ تایم کاملی را در این پیست آلمانی ثبت نکرده‌اند اما خودروی اسپورت جدید تویوتا قادر است زمان 7 دقیقه و 40 ثانیه را به ثبت برساند.


تتسویا تادا گفته است: “ما فعلاً زمان رسمی را ثبت نکرده‌ایم.” او توضیح داده سوپرای جدید احتمالاً در نوربرگ رینگ به حداکثر سرعت محدود شده‌ی 250 کیلومتر در ساعت دست خواهد یافت که این امر باعث کاهش زمان طی شده در یک دور پیست می‌شود. او ادامه می‌دهد:

شاید یک روزی ما محدودیت سرعت را برداشته و به پیست حمله کنیم؛ اما حتی با وجود این محدودیت هم سوپرا واقعاً سریع است. این خودرو به آسانی می‌تواند زمان‌های 7 دقیقه و 50 و 40 ثانیه را بهبود بخشد.


تادا می‌گوید سوپرای جدید سبک‌تر و مستحکم‌تر از پسرعموی خود یعنی ب‌ام‌و Z4 است. هر دو خودرو از پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک استفاده می‌کنند اما ب‌ام‌و قوی‌تر بوده و قدرت 382 اسبی آن بر خروجی 335 اسب بخاری سوپرا می‌چربد.


ب‌ام‌و هم رکورد رسمی Z4 جدید در نوربرگ رینگ را اعلام نکرده اما یکی از سایت‌های آلمانی یک دور این پیست را با Z4 M40i در 7 دقیقه و 55 ثانیه طی کرده است.


اگر تویوتا بدون محدودیت سرعت بتواند 5 یا 10 ثانیه از زمان ب‌ام‌و را کم کند واقعاً توجهات را به خود جلب کرده و بار دیگر ارزش‌های خود را نشان خواهد داد.

برچسب ها

شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه

  1. me84

    ۲۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1726 ديدگاه)

    .
    گازو ریسینگ باید یه دستی بهش بکشه بعد بفرسته تو پیست.
    TOYOTA Supra GR
    در مجموع دوست داشتم تویوتا خودش نسل جدیدش رو میساخت. نه اینکه این بد باشه ولی اینکه بکمک یکی دیگه اینو ساخته به من حس ناب تویوتا رو نمیده.
    من دوست داشتم سوپرای جدید یه سامورایی واقعی باشه که بره پیست رو جر بده.
    مثل نیسان GT-R

    1. سامان اذری

      ۳۰ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2768 ديدگاه)

      موتور3.5 لیتری بای توربو LS رو بزاره روش و یه تغییراتی بده روش قدرتش رو تا 460 ببره بالا گشتاورشم 650 نیوتن باشه راحت میتونه با این وزن کم شتاب 3 حتی پایینتر رو بزنه

  2. MAHDI

    ۲۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (3581 ديدگاه)

    تنهاچیزی که در این ماشین ضعیف طراحی شده به نظر من فرمانش هستش که طراحی اسپرتی نداره.
    اما در مجموع ماشین خیلی جذابیه. بعضی از دوستان ازاین ماشین انتظار طراحی یه سوپراسپرت رو دارن که مشخصه این حس رو نمیده.این ماشین واسه افرادی هستش که یه gt86 جذاب تر ولوکس تر وقوی تر میخوان

    1. مزدا

      ۲۹ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1360 ديدگاه)

      فرمانش به شکل D بود خیلی جذاب میشد

  3. MAHDI

    ۲۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (3581 ديدگاه)

    فقط موندم پلاک جلو رو میخوان کجا نصب کنن!!!

    1. M

      ۲۹ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2210 ديدگاه)

      خودشونم موندن کجا بزارن؟ یکی از دلایل دیر معرفی شدنش همینه
      البته همین بود

    2. AMANTE

      ۲۹ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (302 ديدگاه)

      آرم تویوتا در جلو خودرو پایین کاپوت رو در نظر بگیر یه ده سانت بیا پایین تر ( تقریبا ) نرسیده به ورودی هوای وسط سپر یه بر آمدگی رو میبینی اونجا محل نصب پلاک در جلوی خودروست.

  4. soroush

    ۲۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (54 ديدگاه)

    مطمعنا سال بعد همه ی جوایز خودرویی به جز طراحی رو درو میکنه.

  5. Khosrow

    ۲۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1381 ديدگاه)

    SVJ تو نوربرگ رینگ اینقدر هوا برش نداشت که این بالا پایین میپره / هرچه خالی تر پرصداتر ..

  6. ایمان

    ۲۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1888 ديدگاه)

    نظرتون نسبت به سوپرای جدید ؟؟؟؟
    خوب و موفق خواهد بود : لایک 👍👍👍👍
    بد و ناموفق خواهد بود : دیسلایک 👎👎👎👎

  7. ali a

    ۲۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (654 ديدگاه)

    طراحی چراغ های جلوش میتونست جذابتر باشه…دیگه قسمت های دیگه ماشین واقعا زیباست…مطمعنم هندلینک و لذت سواری استثنایی داره…تویتا تو gt86 خیلی خوب کارکرد. این که دیگه سوپرا هست از قدیم معرف همه هست. پس تویوتا تو این ماشین کم کاری نمیکنه مطمعن باشید…

  8. ADAK

    ۲۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (716 ديدگاه)

    علی الخصوص طراحی جلو :
    در حد فاجعه هیروشما …

  9. دانیال_Surrey،England

    ۲۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    رفقا برید قسمت جدید گرند تور رو ببینید و بنگرید که مک لارن سنا چطوری نسخه استون مارتین ولکان که ((فقط برای پیست)) توسعه داده شده رو پیچیده ولکانی که به لحاظ امکانات در حد سنا نیست و حدود 1.5 میلون دلار گرونتره!!!💪💪😍
    ماشینی که سبک ترین نسخه شم نبود.رکورد شاهکار زد.
    تو دوئل سنا و ولکان گفته بودم که کسایی که به سنا رای ندادن پشیمون میشن.
    ..
    مک لارن جان هرکسی دوست داری این ماشین رو ببر جهنم سبز به آتیش بکشونه.🔥🔥🔥

    1. AMANTE

      ۲۹ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (302 ديدگاه)

      مکلارن مدل سنا رو ببره جهنم سبز و اقدام به زمان گیری کنه احتمادکل داره زمان لامبورگینی آونتادور SFJ رو بزنه.
      چرا این حرف رو زدم.
      چون همونطور که ( پهلوان مکلارن ( دانیال) ) گفت مکلارن سنا در پیست گرندتور از آستون مارتین والکری سریعتر بود اونم ( سه ثانیه سریعتر ) ماشینی که آستون مارتین برای بهترین عملکرد ساخته و برای اینکار نه از قوانین ماشین های مسابقه ی و پیست استفاده کرده و نه قوانین ماشین های جاده ای.
      و همینطور مکلارن سنا از سومین سوپر ماشین سریع تو پیست جهنم سبز یعنی لامبورگینی هوراکان پرفورمانته در پیست گرند تور ( چهار ثانیه ) سریع تر بوده.

      1. دانیال_Surrey،England

        ۳۰ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (2282 ديدگاه)

        لامبورگینی svj
        و استون مارتین ولکان و نه والک یری.((البته شاید __و__ های زیاد در اسامی استون باعث اشتباهتون شده))
        والک یری که از نظر لپ تایم مک لارن سنا رو به گوشه ای شوت میکنه!!!

        1. AMANTE

          ۳۰ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (302 ديدگاه)

          بله اشتباه شد.
          این ولکان و والکری رو اشتباه میگیرم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن