تویوتاجیپ

مسابقه طناب‌کشی تویوتا تاکوما TRD و جیپ گلادیاتور روبیکان

مسابقه طناب‌کشی این اواخر محبوبیت زیادی پیدا کرده و یکی از دلایل آن نیز انتشار ویدئوی تبلیغاتی تسلا از سایبرتراک در سال پیش بود. اگرچه این مسابقه جذابیت‌های زیادی برای بینندگان دارد اما واضح است که یک دیوانگی محض بوده و خودروها فشار زیادی را تحمل می‌کنند.

در تئوری می‌توان گفت مسابقه طناب‌کشی یعنی اینکه کدام فرد قوی‌تر است؛ اما همان‌گونه که قبلاً گفته شده، وقتی بحث خودروها باشد، فاکتورهای زیادی به میان می‌آید که از جمله آن‌ها می‌توان به ابعاد لاستیک‌ها، وزن، قدرت، گشتاور، اکسل و… اشاره کرد؛ به عبارت دیگر خیلی سخت می‌توان یک مسابقه طناب‌کشی منصفانه بین خودروها برگزار نمود.

در این ویدئو شاهد مسابقه طناب‌کشی بین تویوتا تاکوما TRD Pro 2020 و جیپ گلادیاتور روبیکان 2020 خواهید بود که جزو تواناترین پیکاپ های بازار هستند. در اولین مسابقه هر دو پیکاپ در حالت 4H قرار داشته و سیستم‌های پایداری الکترونیکی آن‌ها خاموش بوده است. در این حالت هیچ اتفاقی نیفتاده و خودروها حتی بدون هرزگردی لاستیک‌ها به‌صورت ثابت باقی مانده‌اند. واضح است که چنین وضعیتی برای گیربکس اصلاً خوب نیست و بنابراین مسئولان مسابقه تصمیم می‌گیرند در مسابقه بعدی از حالت تک دیفرانسیل استفاده کنند.

نمی‌توان گفت در این حالت تفاوت بسیار زیادی وجود دارد. بله چرخ های عقب حرکت می‌کنند اما دو خودرو کاملاً ساکن باقی می‌مانند. از این مسابقه چه چیزی یاد می‌گیریم؟ واقعاً هیچ! اما خب حداقل می‌دانیم که گلادیاتور ترجیح می‌دهد بجای کشیدن تاکوما یک گودال بکند!

[دانلود ویدئو]
برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه

  1. datsun

    ۱۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1508 ديدگاه)

    چرا حالت 4L رو امتحان نکردن یعنی فقط رو 4h امتحان کردن

  2. meysam

    ۱۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1744 ديدگاه)

    نمیشه یکیشو انتخاب کرد بدمصب. پکیج بزنی یه هیولا ازشون بیرون میاد

  3. Elmiraj

    ۱۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1201 ديدگاه)

    حالا که CyberTruck این دوئل ها را محبوب کرده چرا مثل تسلا روی آسفالت اجرا نمی کنند….؟!؟!
    این مسابقه روی آسفالت هم بی ارزشه چه رسد به این که روی چمن ، بیابان و یا برف و یخ باشه…!!!

  4. ایلیا

    ۱۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (673 ديدگاه)

    چقدر نچسب بودن این دو مجری، مخصوصا اونی که ریش داشت.
    این خنده های زورکی و بی مزه واسه چی بود!

  5. Renault Fluence

    ۱۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1183 ديدگاه)

    از همه مهمتر بستگی به مهارت راننده داره. حتی تاثیرش از مهارت و تجربه راننده تو مسابقه درگ بیشتره. چون یک لحظه دیر یا زود عمل کنی یا کم و زیاد گاز بدی میبینی حریف داره با خودش میبرت!

  6. مهراد

    ۱۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (217 ديدگاه)

    آخه اون زمین بدرد این کار میخوره ؟؟ 🙄🙄

  7. Farzad

    ۱۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (229 ديدگاه)

    از این مسابقه چه چیزی یاد میگیریم ؟؟؟؟؟؟
    واقعا هیچی .

  8. بی نام

    ۱۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2671 ديدگاه)

    خوراکم دودکش تاکوماس

    1. datsun

      ۱۴ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (1508 ديدگاه)

      شرمنده داداش ولی اون دود کش نیست اسنورکل یا لوله تنفس برای جلوگیری از مکش آب به سیستم احتراقه چون اکثر ماشین ها به صورت استاندارد هوا رو از زیر کاپوت مکش میکنن و برای عبور از آب عمیق مناسب نیستن.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن