جگوارلندروور-رنجروور

سیستم اطلاعات سرگرمی بلک‌بری برای محصولات جگوار لندروور

یکی از رویدادهای جالب‌توجه دنیا این است که کمپانی بلک‌بری هنوز هم ‌نفس می‌کشد! زمانی بود که هر فردی از گوشی‌های این کمپانی کانادایی استفاده می‌کرد، حتی امکان دارد ترزا می نخست‌وزیر بریتانیا هنوز هم گوشی بلک‌بری خود را نگه داشته باشد اما الآن این‌گونه نیست. هرچند می تنها فردی نیست که بلک‌بری خود را حفظ می‌کند زیرا اخیراً خبری منتشر شده مبنی بر اینکه جگوار لندروور از سیستم‌های اطلاعات سرگرمی بلک‌بری در جدیدترین محصولات خود استفاده خواهند کرد.


علیرغم اینکه بلک‌بری در سال‌های اخیر سر و صدای زیادی به پا نکرده اما قرارداد با جگوار لندروور اولین خودروسازی نیست که این کار را انجام می‌دهد. این خودروساز همچنین قراردادی با کوالکام، بایدو و آپتیو برای استفاده خودرویی از تکنولوژی‌های آن‌ها امضا کرده است. طبق قرارداد امضا شده با بلک‌بری، جگوار لندروور لیسانس استفاده از نرم‌افزار QNX این شرکت برای خودروها و برخی تکنولوژی‌های امنیتی را دریافت کرده است.


سیستم QNX در برخی کنسول‌های اطلاعات سرگرمی به کار رفته است. جان وال مدیر سیستم QNX بلک‌بری گفته است: “خودروهای ارتباطی و خودران بر پایه داده‌های زیادی عمل خواهند کرد. پلتفرم‌های ما به پردازش کارای داده‌ها کمک کرده و آن‌ها را امن و معتبر نگه می‌دارند.”


QNX که اساساً در اوایل دهه ۸۰ میلادی و توسط کمپانی سیستم‌های نرم‌افزار کوانتوم ساخته شده در سال ۲۰۱۰ توسط بلک‌بری خریداری شد. در دسامبر سال ۲۰۱۴ فورد اعلام کرد سیستم‌عامل مایکروسافت محصولات خود را با QNX جایگزین خواهد کرد.


در پی از دست دادن سهم بازار اسمارت فون ها، بلک‌بری توجه خود را روی خودروها معطوف کرده است. این حرکت تاکنون موفقیت بوده زیرا ارزش سهام این کمپانی کانادایی سال پیش در تورنتو ۸۰ درصد افزایش یافته است. انتظار می‌رود سال آینده QNX شروع به درآمدزایی عمده بکند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. پیکان جوانان گوجه ای

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (990 ديدگاه)

    البته امسال بلکبری دوباره به سود دهی رسید

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا