جگوار

منتظر جگوار XE SVR نمانید، تولید نمی‌شود!

تابستان سال پیش جگوار با معرفی خودروی XE SV پروجکت ۸ جنگی تمام عیار علیه ب‌ام‌و M و مرسدس AMG اعلام کرد. این خودرو که حاصل تلاش‌های بخش خودروهای ویژه جگوار لندروور بوده از پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژردار با قدرت ۵۹۲ اسب بخار استفاده می‌کند.


اگرچه تنها ۳۰۰ دستگاه از این خودرو و با قیمت ۱۸۸ هزار دلاری ساخته شده اما امید داشتیم بریتانیایی‌ها مدل پرفورمنس دیگر با قیمت ارزان‌تری را تولید کنند. متأسفانه این اتفاق رخ نمی‌دهد.


اخیراً دانکن اسمیت مدیر ارشد برنامه‌ریزی بخش SVO جگوار در مصاحبه با کار اند درایور گفته که این برند هیچ برنامه‌ای برای ساخت نسخه پرفورمنس XE ندارد. بجای این کار، جگوار به دنبال ایجاد تمایز نسبت به مرسدس-ای‌ام‌جی و ب‌ام‌و M می‌باشد. به همین دلیل پروژه‌های متنوعی برای تولید خودروهای دیگر بسته به نیازها خواهد داشت.


اسمیت می‌گوید:

پروجکت ۸ یک مثال بسیار بارز از آن چیزی بود که XE می‌تواند انجام دهد.


این خبر خوبی نیست مخصوصاً اینکه جگوار مدل‌های R خود را بازنشسته کرده تا جا برای ابراز وجود نسخه‌های SVR باز شود. دیگر نسخه ۸ سیلندر XE نیز تولید نخواهد داشت بنابراین باید همچنان با نسخه XE S سر کرد که از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری سوپرشارژردار استفاده می‌کند. اگر هم خواهان پرفورمنس بسیار بالا هستید باید یکی از نمونه‌های تولید محدود پروجکت ۸ را خریداری کنید.


در این خبر ادعا شده که دیگر دلیل عدم تولید نسخه ارزان‌تر از XE SV پروجکت ۸ تمرکز روی اف پیس SVR است که در نمایشگاه خودروی نیویورک معرفی شد. این شاسی‌بلند به وضوح نسبت به سدان ۸ سیلندر جدید ارجح بوده زیرا شاسی بلندها طرفداران بیشتری دارند.


ما دوست داریم تولید XE با قلب ۸ سیلندر را ببینیم اما پس از مشاهده کاری که رنجروور با مدل اسپورت SVR انجام داد، احتمالاً جگوار تمایل بیشتری برای حضور در کلاس شاسی بلندهای پرقدرت خواهد داشت. شاید جگوار علاقه‌ای به ساخت XE پرفورمنس ارزان‌تر نداشته باشد اما هنوز هم امیدواریم XF SVR تولید شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. F۲۲RAPTOR

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    جگوار بیشتر ذات لوکس داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. *

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (17 ديدگاه)

    حیف شد من که خیلی منتظرش بودم
    حالا که نشد میرم ساینا آپشنال میگیرم
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
    تیتری که زدید واقعا دلم و سوزوند

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا