خودروهای سنگین

معرفی بزرگ‌ترین تراک سلول سوختی معدن در دنیا

شرکت مهندسی پیشرفته ویلیامز WAE با کمپانی معدن کاری آنگلو آمریکا همکاری کرده تا بزرگ‌ترین تراک معدن هیدروژنی جهان را تولید نماید.

این هیولا احتمالاً یکی از بزرگ‌ترین و غیرعادی‌ترین چالش‌های تکنولوژی و مهندسی گروه ویلیامز بوده است. WAE در آینده نزدیک اولین سیستم باتری ولتاژ بالای دنیا برای هیولای سلول سوختی آنگلو را توسعه خواهد داد.

برای به دست آوردن ایده‌ای بهتر از مقیاس این پروژه باید دانست ویلیامز نیازمند تولید سیستم باتری لیتیوم-یون ماژولار پرقدرت با ظرفیت ذخیره انرژی بیش از ۱۰۰۰ کیلووات ساعت می‌باشد.

این تراک سلول سوختی غول‌پیکر نیروی خود را از ماژول سلول سوختی هیدروژنی و باتری بزرگ WAE خواهد گرفت. موضوع جالب اینکه، آنگلو به دنبال استفاده از تکنولوژی سلول سوختی در تراک های دیزلی کنونی شرکت است.

ویلیامز می‌گوید سیستم باتری خودش نیروی عظیم پیشرانه‌های دیزلی صنعتی برای محیط‌های خشن را ارائه خواهد کرد. این واحدهای قدرت در آکسفوردشایر طراحی و تولید خواهند شد و در تراک معدنی کنونی بکار خواهند رفت.

قرار است کارهای تست این قوای محرکه از اواخر سال جاری در معادن آهن گروه آنگلو در آفریقای جنوبی شروع شود. این قوای محرکه جدید از ترمز احیا شونده استفاده کرده و بنابراین سیستم باتری می‌تواند از انرژی احیا شده به عنوان منبع قدرت حرکت تراک در سراشیبی‌ها استفاده کند. WAE برای این پروژه از تجارب خود در سری مسابقات موتور اسپورت فرمول E استفاده خواهد کرد.

کریگ ویلسون مدیر مهندسی پیشرفته ویلیامز می‌گوید:

ما از حضور در این پروژه‌ی خلاقانه و هیجان‌انگیز که نشان دهنده‌ی مقیاس‌پذیری تکنولوژی باتری، از موتور اسپورت گرفته تا صنایع سنگین است بسیار لذت می‌بریم.

مدیر توسعه تکنولوژی شرکت آنگلو نیز گفته است:

ما به دنبال کار با شرکت مهندسی پیشرفته ویلیامز برای ارائه این تکنولوژی مهم هستیم، تکنولوژی‌ای که اولین بار در چنین محصولاتی با این ابعاد و ظرفیت بالا بکار می‌رود.

پروژه تراک سلول سوختی موردبحث بخشی از برنامه معدن کاری بسیار بزرگی است که می‌خواهد تولید گازهای گلخانه‌ای را تا سال ۲۰۳۰ در حدود ۳۰ درصد کاهش دهد. شرکت آنگلو امیدوار است به اهداف جاه‌طلبانه خود در معدن کاری پایدار دست یابد. این شرکت می‌خواهد خودروها الکتریکی شده از تراک های حمل مصالح بزرگ گرفته تا خودروهای مسافری و اتوبوس‌های کارمندان را وارد صنعت معدن کند. آنگلو همچنین به دنبال استفاده دوباره از این قوای محرکه برای ذخیره انرژی در کاربری‌های بعدی است.

برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه

  1. JDM

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (126 ديدگاه)

    امریکا مهد صنایع سنگین

    1. Ali

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (4 ديدگاه)

      معلومه که دشمنا روحتو ترور کردن که ای حرف رو میزنی

      1. بی نام

        ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (2785 ديدگاه)

        پ بگه ایران مهد صنایع سنگین راضی میشی؟ از امریکا خوشت بیاد یا ازش متنفر باشی باید واقع بین باشی وگرنه میشی مثل مسئولینمون که ایران رو نابود کردن.

      2. JDM

        ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (126 ديدگاه)

        اره.قبلش هم تو حموم تو کف اقتصاد مقاومتی بودم فیک اکانت.

        من جواب این اقا رو قبلا دادم ولی پدال حذفش کرد

        1. مانی

          ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
          سوابق: (1940 ديدگاه)

          به این تابلو یی شوخی‌ کرده
          بعد اینجوری دیس گرفته و جوابشو دادین
          یعنی‌ شما هم شوخی‌ کردین؟
          اگه نه که من منقلب شدم

      3. سجاد

        ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (135 ديدگاه)

        چی میگه این علی ازینجور ادما تو پدال نداشتیم.

    2. احمدعلی

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (55 ديدگاه)

      این یه شرکت انگلیسی هست و ربطی به آمریکا نداره فقط شرکت معدنی که بهره بردار و مصرف کننده این کامیون هست آمریکاییه.آمریکا شاید یه زمانی مهد صنایع سنگین بود ولی دیگه نیست و رقابت رو به ژاپن و کره و چین واگذار کرده

      1. JDM

        ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (126 ديدگاه)

        دو خط بالا رو بخون نوشته با همکاری همدیگه تولید کردن.
        درضمن
        کره😄
        چین😄😄
        حالا اسم ژاپن رو اوردی یه جیزی
        کل اینایی که گفتی یه ده پونزده کشور دیگه هم روش بذاری باهم درحد کاترپیلار نیستن دیگه بقیه بماند.
        از تعداد کامنتات معموله همون شخص بالاییAliباشی
        زشته عمو این کارارو نکن

      2. volvo

        ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (208 ديدگاه)

        حداقل بجای کره و چین ،میگفتی آلمان
        دستگاه های معدنی ۲۴ساعته کار میکنن،اگه جنس بی کیفیت باشه سریع از دور خارج میشه و اعتبارشو از دست میده

      3. امیر

        ۱ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (44 ديدگاه)

        ژاپن خودش پادوی امریکاس حالا بقیه دیگه بماند

  2. Mohammad

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (323 ديدگاه)

    فقط کاترپیلار..

  3. محمد

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (544 ديدگاه)

    از همه چی بگذریم چقدر زیباست 😍

  4. volvo

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (208 ديدگاه)

    کاترپیلار با دوامتره،کوماتسو نرمتره
    کات بزرگترین سازنده دستگاه های معدنی تو دنیاست
    شرکتهای چینی هم بیشتر از موتورهای آمریکایی استفاده میکنن،مثل کامنز،ولی تو چین ساخته میشن تحت لیسانس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن