معرفی کامیون‌های تمام الکتریکی فرایت لاینر

دایملر در اندیشه شکار تسلا…
فرایت لاینر که برند پیشروی کامیون در آمریکا بوده و زیر نظر دایملر فعالیت می‌کند از دو کامیون تمام الکتریکی جدید به فرم‌های هوی دیوتی eCascadia و مدیوم دیوتی eM2 رونمایی کرد.


این دو کامیون الکتریکی جدید به برادران خود یعنی مرسدس eActros، فوسو eCanter، مرسدس سیتارو الکتریکی و اتوبوس مدرسه Saf-T Liner C2 می‌پیوندند و باعث می‌شوند دایملر از نظر سبد محصولات کامیون‌ها و اتوبوس‌های الکتریکی کامل‌ترین مجموعه را در اختیار داشته باشد. دایملر تراکس در سال جاری حدود 30 کامیون الکتریکی را به اولین مشتریان آمریکایی تحویل خواهد داد.

یکی از اعضای هیئت‌مدیره دایملر درباره این حرکت گفته است:

ما پیشروی بی چون و چرای جهانی در بحث صنعت کامیون بوده و تلاش داریم با کامیون‌ها و اتوبوس‌های الکتریکی این موقعیت را حفظ را کنیم. در بحث کامیون‌های الکتریکی جزو اولین شرکت‌ها هستیم و در هر کلاس حضور داریم. با تشکیل گروه حمل‌ونقل الکتریکی جهانی تأثیر سرمایه‌گذاری‌های خود در این تکنولوژی کلیدی را به حداکثر خواهیم رساند؛ بنابراین می‌توانیم بهترین راه‌حل‌ها برای باتری‌ها، ایستگاه شارژ و مدیریت انرژی را ارائه کنیم.

البته که کامیون الکتریکی eCascadia بر پایه نسخه استاندارد همین محصول بنا شده است. Cascadia موفق‌ترین کامیون هوی دیوتی در آمریکای شمالی بوده و نسخه تمام الکتریکی آن از مجموعه باتری 550 کیلووات ساعتی استفاده کرده و حداکثر برد حرکتی آن به 400 کیلومتر می‌رسد. شایان ذکر است با صرف زمان 90 دقیقه‌ای می‌توان حدود 80 درصد باتری را دوباره شارژ کرد که این به معنی محدوده حرکتی 320 کیلومتری است. این کامیون قدرت 730 اسب بخاری داشته بنابراین در مقایسه با کامیون تسلا semi از نظر قدرت و حداکثر محدوده حرکتی کم می‌آورد.


کامیون مدیوم دیوتی eM2 نیز بیشتر برای کاربردهای توزیع محلی بوده و باتری 325 کیلووات ساعتی آن قدرت 480 اسب بخاری و محدوده حرکتی 370 کیلومتری را تأمین می‌کند. شما همچنین می‌توانید در 60 دقیقه حدود 80 درصد باتری را که مساوی با برد 300 کیلومتری است شارژ کنید.

Frank Reintjes رئیس بخش قوای محرکه و مهندسی ساخت دایملر تراکس می‌گوید:

با تولید کامیون‌ها و اتوبوس‌ها می‌خواهیم مشتریان موفق‌تر باشند. این موضوع درباره هم درباره قوای محرکه الکتریکی و هم درباره نمونه‌های سنتی صادق است. ما این دو کامیون جدید را بر پایه نیازهای خاص مشتریان طراحی کرده‌ایم. به عنوان برند پیشروی آمریکای شمالی می‌دانیم تنها کامیون‌ها و اتوبوس‌هایی که کاملاً با نیازهای مشتریان همخوانی داشته باشند به موفقیت خواهند رسید.

 

 

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

8 دیدگاه

    1. یانکی
      سوابق: (186 دیدگاه) ,

      گل پسر همین الانم امثال کوکا و پپسی 1000 تا 1000 تا پیش خرید کردن دوم اینکه این کاسکادیا که دوسش دارم چون آمریکاییه ولی با 400 کیلومتر برد بدرد کی میخوره اونم تو کلاس8 که مسافتایه بیش از 2 الی 3 هزار کیلومتر یا 4 الی 5 هزار کیلومتر باید برن انقدر در مورد تسلا بخیل نباشید یکی هم که پیدا شده به خلق خدمت کنه امثال تو چشم ندارن ببینن.*** دنیا دست آمریکاست و آلمان جیره خورش

      پاسخ
  1. VIPER
    سوابق: (1847 دیدگاه) ,

    فریت لاینر بخاطر خدمات پس از فروش بسیار گسترده تو امریکا بین اون همه برند ۴۰درصد از سهم بازارو در اختیار داره
    ولی من بین اونا
    کنوورثt680وt700
    وپیتر بیلت ۶۷۹
    رو از همه زیبا تر میدونم

    پاسخ
  2. s.h
    سوابق: (586 دیدگاه) ,

    باز این یه خرده شبیه کامیونه ولی اون کانسپت تسلا اصلا به زیبایی این نیست

    پاسخ
  3. محمد
    سوابق: (112 دیدگاه) ,

    این از تسلا بهتره که مخصوصا قیافش شبیه کامیونه و کشنده هست و هرکس ببینه فک نمیکنه الکتریکی باشدز.

    پاسخ
  4. حسین
    سوابق: (2081 دیدگاه) ,

    بنظرم برای ایران که منابع سرشار گاز داره ، کامیون و اتوبوس های هیبرید گازسوز-برقی مناسب هست!
    مخصوصا اگر از سوخت LPG استفاده بشه و موتور درون سوز برای این سوخت طراحی شده باشه ، بسیار مناسب تر هست!
    چون سوخت Lpg قدرت بیشتری تولید میکند و در کنار موتور های الکتریکی گشتاور لازم را تامین میکند!
    البته زمانی که زیرساخت های خودرو های الکتریکی تامین شود ، بهتر است ما هم به سمت خودرو های الکتریکی حرکت کنیم!

    پاسخ
  5. مهدی دهقان
    سوابق: (65 دیدگاه) ,

    کامیونای الکتریکی برا کشورهای کوچیک مناسبه نه کشوری مثل ایران که فاصله اکثر بندرها تا شهرهای بزرگ بالای هزار کیلومتره البته این حرف رو واسه ۴۰۰ _۵۰۰ سال آینده ایرانو میگم که قراره از این تکنولوژی استفاده کنیم نه الان که از بنز ها و ماک های زمان جنگ جهانی اول استفاده میکنیم

    پاسخ
  6. حسین دهمرد
    سوابق: (648 دیدگاه) ,

    دوستان دلیل اینکه کامیونهای آمریکایی دماغه دارن چیه؟قانون خاصی وجود داره یا فقط به خاطر زیبایی و اختلاف سلیقه س؟چون بنظرم میداد دید رو محدود میکنه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.