شاسی‌بلند لیفان X80 در چین عرضه شد

سر لیفان این روزها حسابی شلوغ است. چندی پیش آن‌ها MPV فورد S-Max را عرضه کردند و امروز نیز شاهد ارائه‌ی شاسی‌بلند بزرگ و جدید لیفان X80 در چین هستیم. بزرگ‌ترین سورپرایز لیفان برای ما قیمت این خودروست. قبلاً می‌دانستیم که X80 ارزان خواهد بود اما انتظار نداریم که این خودرو بسیار ارزان باشد. این خودرو دارای 7 صندلی بوده و طولی کمتر از 5 متر دارد و از پیشرانه‌ی بنزینی 2 لیتری توربو استفاده می‌کند که قدرت 191 اسب بخاری و گشتاور 286 نیوتون متری دارد.

lifan-x80-launch-1
بهای خودرو تنها از 109900 یوآن (15830 دلار) آغاز می‌شود! نسخه‌های پایه‌ی لیفان X80 از گیربکس 6 سرعته ی دستی استفاده می‌کنند. مدل کاملاً فول این خودرو که به گیربکس 6 سرعته اتوماتیک مجهز است بهای 149900 یوآنی (21768 دلار) دارد. طول/عرض/ارتفاع این خودرو به ترتیب برابر با 4820/1930/1760 میلی‌متر بوده و فاصله‌ی بین محورها نیز 2790 میلی‌متر است.

lifan-x80-launch-8
کلیت کابین خودرو با توجه به بهای پرداختی خوب از کار درآمده اما به نظر می‌رسد که طراحی از مد افتاده‌ای دارد زیرا لیفان زمان زیادی را برای ارائه‌ی این خودرو به بازار صرف کرده است. همچنین پلاستیک‌های تیره‌ی زیادی و برخی جزئیات چوبی فیک نیز در آن به چشم می‌خورند.

lifan-x80-launch-3

lifan-x80-launch-7a
پانل خودرو با اینکه کاملاً دیجیتال بوده و گرافیک تیزی دارد اما کاملاً کهنه و از مد افتاده به نظر می‌رسد. راننده می‌تواند شکل نشان‌دهنده‌ها را تغییر دهد و یکی از گزینه‌ها نیز استایل سه‌بعدی بسیار جذاب است.


صفحه‌نمایش لمسی لیفان X80 اندازه‌ی 8 اینچی داشته و از امکانات خودرو می‌توان به بلوتوث، اپل کارپلی، دوربین عقب، ورودی USB و… اشاره کرد.

lifan-x80-launch-9
از شاخصه‌های طراحی خودرو می‌توان به ستون D و با پنجره‌ای کوچک که خط شانه را به‌صورت تیز قطع کرده اشاره کرد. پنجره‌ی عقب نیز کوچک بوده و در واقع به همین دلیل نیاز به دوربین عقب احساس شده است.


باید دید لیفان X80 با بهای رقابتی که دارد در بازار شلوغ چین چه عملکردی خواهد داشت.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

31 دیدگاه

    1. Madjid
      سوابق: (11222 دیدگاه) ,

      .
      لوگو ی لیفان مثل هاوال شده. این خیلی بهتر از اون آرم سابقشه.
      15/000 دلار در ایران باید حدود 130-158 میلیون قیمت بخوره.
      با توجه به این قیمت و ابعاد بزرگ ، 7 صندلی و این که این ماشین جلوی در و همسایه و دختر و پسر های همکلاسی ، قیافه داره ( متاسفم برای این طرز تفکر ما ) فکر میکنم در صورت وارد شدن رکورد فروش بسیار خوبی خواهد گذاشت.

      پاسخ
      1. سامان اذری
        سوابق: (2750 دیدگاه) ,

        به قیمت 130 الی 140 تومن ام جی rx5 باموتور و گیربکس جنرال موتورز از هر جهت از این سرتره
        موتورش 2 لیتری توربو 230 اسب
        گشتاور 350 نیوتن متر
        مصرف 8.5 لیتری شتاب 8 ثانیه ای
        خیلی خوبه
        عکسهاشو تو نت ببین حتی خداشونم با این یکی نیست

        پاسخ
        1. Madjid
          سوابق: (11222 دیدگاه) ,

          .
          سامان عزیز این کراس اوور 7 نفرست ولی RX5 یک کراس اوور جمع و جوره.

        2. Madjid
          سوابق: (11222 دیدگاه) ,

          .
          در ضمن گیربکس RX5 با کمک GM طراحی شده ، کیفیت ساخت واسه یک ماشین شهری خیلی مهمه ، گیربکس ماشین هایی که تو ایران به فروش میرن مطنئنا ساخت GM نیست.

        3. Madjid
          سوابق: (11222 دیدگاه) ,

          .
          ممکنه مهندسیش بهتر باشه ، ولی در مورد کیفیتش نمیتونم نظر بدم.

    2. آرمااااان
      سوابق: (358 دیدگاه) ,

      ایکس 60 که واقعا نا امید کننده بود ،کسایی که نشستن توش میدونن چقدرررر این ماشین خشک بود،کوچیکترین ضربه ها وارد اتاق میشد و صندلی های به شدت خشک مخصوصا عقب،

      پاسخ
  1. #ali.m#
    سوابق: (1848 دیدگاه) ,

    من نمیدونم چه حکمتیه ماشینای چینی همه عقبشون و داشبوردشون خیلی زشته.
    از اشغال های داخلی هم زشت تر حتی?

    پاسخ
    1. KING 918 (محمدرضا)
      سوابق: (2447 دیدگاه) ,

      خیلی عذر میخوام فکر کنم دقیقا بر عکس گفتی …………….

      پاسخ
    2. عطا
      سوابق: (186 دیدگاه) ,

      ابروی چینی هارو بردی.البته ابروی ما ها رفته ها. اون قبلا رفته.
      یعنی الان میگی کوییک و دنا طراحیش از این بهتره؟
      من نمیگم این خوبه ولی میدونم خیلی خیلی خیلی بهتر از ماشین های تولید داخلیه

      پاسخ
      1. #ali.m#
        سوابق: (1848 دیدگاه) ,

        منظورم همین اشغالایی مثل سمند و 405 بود .اونم خواستم اوج فاجعه رو نشون بدم.☺ نگفتم بهترن .
        کوییک که اصلا جز ماشین ها حساب نمیشه.

        پاسخ
    3. #ali.m#
      سوابق: (1848 دیدگاه) ,

      ? ژاپن و امریکا و المان و کره کم بود طرفدارای چین هم پیدا شدن ??. این همه دیس!!!!
      خب باشه عقبش واقعا زیباست داشبوردش از اون زیبا تر .
      پنگون ها هم پرواز میکنن .
      پرایدم فرغون نیست .
      کوییک هم جایزه طراحی سال رو گرفته .

      پاسخ
      1. MAHDI . CHEVROLET
        سوابق: (1439 دیدگاه) ,

        جناب Ali.m
        طرفدار چین در مقایسه با فرغون های ایران پیدا شد وگرنه هیچ کس چین رو با امریکا و المان و ژاپن مقایسه نمیکنه
        من شخصا چینی رو اصلا اصلا اصالا قبول ندارم ولی در مقایسه با ایرانی میگم چین
        من باهات موافقم که عقبش زشته و ایراداتی داره اما با حرفت که گفتی از ایرانی هم زشت تر مخالفم
        خودرو چینی بده اما ایرانی فاجعست

        پاسخ
  2. یوسف
    سوابق: (364 دیدگاه) ,

    نمای جلوش منو شدیدا یاد کیا موهاوی انداخت.

    پاسخ
  3. n
    سوابق: (59 دیدگاه) ,

    بین ماشین های لیفان خوبه ولی فکر نکنم با هم قطار های خودش تو چین بتونه از لحاظ کیفی رقابت کنه اما از لحاظ کمی شاید

    پاسخ
  4. shahin
    سوابق: (851 دیدگاه) ,

    استایل کلی ماشین استایل سورنتوعه.کاش اون اوگوی مضخرف رو از رو فرمونش هم بر میداشت،فکر کنم ٧۵ باشه تو بازار ایران.بیشتر باشه به هیچ عنوان نمی ارزه چون جک و هایما و حتی جیلی تو ذهن مردم ایران از لیفان بالاترن.لیفان پایین ترین سطح رو داره باید بیشتر تلاش کنه

    پاسخ
    1. نوید جهرمی
      سوابق: (2668 دیدگاه) ,

      استایلش که کاپی سانتافس. چراغ جلوش مثل سیتروئن C4 . داخل و پشت و خطوط همون سانتافه گرند.
      قیمتش جالبه. 110 هزار تا 150 هزار یوان (66 تا 90 میلیون تومن) .

      پاسخ
  5. Sina
    سوابق: (301 دیدگاه) ,

    دوستان یه سوال میخوام بدونم در زمان کورس گذاشتن آگه بزارم دور موتور رو محدوده قرمز بره بعد دنده تعویض کنم آیا باعث میشه که ماشین شتاب بیشتری بگیره یا نه؟

    پاسخ
    1. shahin
      سوابق: (851 دیدگاه) ,

      موتور ماشینت میاد پایین همین.اگه ماشینت خارجی باشه حداکثر توان ماشینت رو دور موتور ۵ هزار تولید میشه.نیازی به محدوده قرمز نیست.اگه ایرانیه که برو تو محدوده قرمز غمت نباشه

      پاسخ
    2. نوید جهرمی
      سوابق: (2668 دیدگاه) ,

      توی دور بالا خیر. باید برای ماشینت دور موتوری رو پیدا کنی که کمترین هرزگردی اتفاق بیفته.مثلا بین 3500 تا 4500.

      پاسخ
    3. MAHDI . CHEVROLET
      سوابق: (1439 دیدگاه) ,

      سینا جان
      بعضی ماشینا حداکثر قدرتشون تو یه دور موتور خاصی هست که ممکنه از خط قرمز یا به اصطلاح رد لاین کمتر باشه
      مثلا یه ماشینی روی 6000 قدرت 200 اسب بخار داشته باشه اما بعد از اون نمودار قدرتش نزولی باشه و تو 6500 قدرت 190 اسب که بیشتر در خودرو های توربو اینجوریه
      البته تو بعضی خودرو های ایرانی هم هست

      ولی من خودم 1000 تا پایین تر از رد لاین عوض میکنم و تفاوت صفر تا صدم کمتر نیم ثانیه میشه
      ولی با ماشین ایرانی نمیشه ریسک کنی و خرج بزاره سر دستت
      خصوصا تو سربالای های تند دور موتور اصلا نچسبون تا اخر از 5000 بالاتر فشار زیادی به موتور میاد و ممکنه خدا نکرده……
      اگه از موتور 1.8 پژو استفاده میکنی خطر واشر سر سیلندر به شدت در کمینته پس احتیاط بیشتری میخواد

      پاسخ
  6. moein
    سوابق: (865 دیدگاه) ,

    به نظر من طراحی داخلی و خارجیش خیلی خوبه با توجه به قیمت فقط این می مونه که کیفیت خودشو تو چه بازه زمانی می تونه حفظ کنه
    یعنی چین ینونه ماین با کیفیت بزنه بازار کره تو ایزان حتی تو آمریکا رو هم دست می گیره

    پاسخ
  7. Hosein.gh
    سوابق: (296 دیدگاه) ,

    چراغ جلوهاش هایلوکسه.چراغ عقباشم تقریبا لکسوس rx .درکل نسبت به قیمتش خوبه.پیشرفتو بوضوح میشه دید اصلی ترین ضعفشون که استایل بدنه ماشینهاشون هست رو دارن اصلاح میکنن

    پاسخ
  8. Hamid AMG
    سوابق: (73 دیدگاه) ,

    با اینکه از ماشینای چینی خوشم نمیاد و تجربه داشتن یکیشون رو داشتم،ولی انصافاً بعضی از ماشیناشون خوبن
    ولی نمیدونم چرا هیچوقت از این لیفان خوشم نیومده،نه با اسمش حال میکنم،نه لوگوش،نه کلا با ماشیناش
    آخه یه چیز دیگه هم که باعث میشه ماشینای چینی تو ایران از اونی هم که هستن بدتر بشه بنظرم کیفیت وحشتناک مونتاژشون تو ایرانه

    پاسخ
  9. ali
    سوابق: (587 دیدگاه) ,

    اگه با قیمت حدودی 90 تا 100 تومن بیاد بازار..با توجه به اندازه و قیمت و تجهیزات و کارایی ایش.. ارزش خریدش خوبه

    پاسخ
  10. mohsen
    سوابق: (1059 دیدگاه) ,

    اون شاسی بلندی که جرمی تو گرند تور ساخت بهتر از این بود …

    پاسخ
  11. امیر
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    دوست عزیز جناب اقا مجید و سایر دوستان
    چرا الکی روی این ماشین قیمت می زارین
    چرا قیمت های نجومی که دوست دارین داشته باشین رو روی ماشین می زارین
    البته 130 الی 140 نجومی نیست ولی قیمت این ماشین هم نیست
    متاسفانه مردم ما عادت کردن نظر بی خودی و الکی بدن در مورد همه چیز ها
    دوستان دستندرکار هم این آگهی ها رو جلو نمایش می دن تا ابندا مردم خودشون نظر بدن بعد قیمت ها شون رو اعلام می کنن
    عزیز من شما وقتی در می ایی روی یه ماشین قیمت می دی بدونه این که قبلا کمتر از 30 ملیون خرج ماشین کرده باشی این دوستان قیمت کذار پست های شما را توی چندین جا می بینن و بعدش میان می گن خوب مردم ما راضی اند برای ماشین با این مشخصات که 60 الی 80 ملیون قیمت اصلیشه بیان بالای 100 پول بدن
    این ماشین اگه شرکت وارد کنندش می خواد بازار رو قبضه کنه و سودش رو ببره باید دنده ایش با جنس فرمان خوب و متریال داخلی اصلی با مشخصات ابتدایش حدود 60 الی 65 بده و اتوماتیک بدون توربو رو حدود 69 تا 75 و توربو اتوماتیک رو 79 تا 85 عرضه کنه اونوقت رقابت رو شما بعد از این ارائه داخل ایران می بینی نه الان این که نشد رقابت
    پس از این به بعد یاد بگیرید قیمتی بدین که واقعا جنسش ارزش داشته باشه نه این که به فکر این باشید که یه چیزی گفته باشید که همین گفته های الکی شما کار دست مردم می ده

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.