خودروهای چینی

لیپ‌موتور T03، اسمارت الکتریکی چینی!

شرکت چینی نوپای لیپ‌موتور (Leapmotor) که در زمینهٔ ساخت خودروهای الکتریکی فعالیت می‌کند، دومین محصول تولید انبوه خود که T03 نام دارد را رسماً به بازار چین عرضه کرده است. این ماشین یک هاچ‌بک پنج‌در چهارنفرهٔ کوچک است که قیمت کمتری نسبت به اولین محصول این شرکت یعنی S01 دارد. در ظاهر T03 از خطوط منحنی استفاده شده و به‌طورکلی اسمارت فورفور را به یاد می‌آورد. چراغ‌های بیضی‌شکل به جلوی خودرو نمایی دوست‌داشتنی بخشیده است و در عقب هم چراغ‌های LED افقی به چشم می‌خورد.

طراحی داخلی T03 ساده است اما به نظر بی‌کیفیت و سطح پایین نمی‌رسد. در اینجا یک نمایشگر مرکزی بزرگ جایگزین اکثر دکمه‌های فیزیکی شده و بالای آن‌هم دریچه‌های تهویهٔ افقی قرار گرفته است. این ماشین به سه دوربین، یک رادار موج ۱ میلی‌متری و یازده رادار اولتراسونیک مجهز شده که سیستم کمک‌رانندهٔ سطح دو را فراهم کرده‌اند. این سیستم شامل ۱۰ دستیار کمک‌راننده مثل پارک هوشمند، کروز کنترل تطبیقی، حفظ حرکت میان خطوط، ترمز اضطراری اتوماتیک و… می‌شود.

طول، عرض و ارتفاع این هاچ‌بک الکتریکی به ترتیب ۳,۶۲۰ میلی‌متر، ۱,۶۵۲ میلی‌متر و ۱,۵۷۷ میلی‌متر بوده و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۴۰۰ میلی‌متر است.

T03 به قوای محرکهٔ الکتریکی Heracles مجهز شده که بطور مستقل توسط خود لیپ‌موتور توسعه یافته است. این موتور ۷۵ اسب بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و برای تأمین انرژی آن یک پکیج باطری ۳۶.۵ کیلووات ساعتی در نظر گرفته شده است. این باطری‌ها ساخت شرکت چینی CATL هستند و چگالی انرژی آن‌ها ۱۷۱ وات در هر کیلوگرم است. به لطف این باطری‌ها، T03 با هر بار شارژ کامل می‌تواند تا ۴۰۳ کیلومتر را طی کند. بازهٔ قیمتی این هاچ‌بک الکتریکی کوچک پس از کسر یارانهٔ دولتی بین ۶۸,۸۰۰ یوآن معادل ۹,۳۰۰ دلار تا ۷۵,۸۰۰ یوآن معادل ۱۰,۷۰۰ دلار است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. parvaz

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (395 ديدگاه)

    یاد x22 افتادم مخصوصا از عقب، چند تا طراحی نسبتا خوب دیدیم از چینی ها این اومد خراب کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. سینا BMW

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    یک کپی دیگر!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Mad.z.Max

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1839 ديدگاه)

    روی هم رفته خوب کار کردن. با اینکه از روی اسمارت کپی زدن ولی برد ۴۰۰ کیلومتریش از اسمارت که حدود ۲۰۰ کیلومتر بود خیییلی بهتره با قیمت مناسبتر. البته اگه (اگههههه) راست گفته باشن ?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا