رنو

نقد و بررسی رنو سنیک ۲۰۱۶ جدید

رنو سِنیک جدید شرایط بسیار خاصی در حال حاضر در بازار دارد، آیا ظاهر جدید و همچنین کابین جادار آن خواهد توانست مشتریان را از خرید شاسی‌بلندهای بازار پشیمان کند؟

Renault Scenic 2016
Renault Scenic 2016
مدت زمانی طولانی است که گفته می‌شود اکثریت خریداران خودروهای خانوادگی به سوی مدل‌های شاسی‌بلند می‌روند، و رنو این موضوع را بیشتر و بهتر از هر کسی دیگری می‌داند، شاید به همین دلیل است که آن‌ها دو مدل دیگر کپچر و کجار را هم در این سگمنت دارند. ولی بر خلاف شرکت رقیبش پژو، که با کراس‌اورهای ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸ از فرمت MPV دور شده است، رنو هنوز هم قصد ندارد تمام تخم‌مرغ‌هایش را در یک سبد بگذارد. به همین دلیل است که آن‌ها مدل کاملاً جدید سنیک را اخیراً معرفی کرده‌اند.

Renault Scenic 2016
همانند گذشته، این خودرو در دو مدل ۵ سرنشین و ۷ سرنشین گرندسنیک موجود است. این مدل جدید در حالی به بازار وارد می‌شود که حدوداً ۲۰ سال از معرفی مدل اورجینال این خودرو می‌گذرد. با این حال سنیک جدید مهم‌ترین نسخه از یک مدل MPV رنو محسوب می‌شود؛ کار به جایی رسیده که لارنز فن دن آکر، رئیس بخش طراحی رنو گفته است اگر این خودرو در بازار نفروشد، سگمنت خودروهای MPV باید برای همیشه از دنیای خودروها خداحافظی کند.

Renault Scenic 2016
این یک بیانیه جسورانه است که با توجه به تغییرات سنگین در طراحی بدنه سنیک خیلی هم بیراه نیست. طراحی ساده و غیر جذاب خودروی قدیمی با یک چهره جدید که از کراس‌اوور کجار الهام گرفته جایگزین شده است. سنیک جدید طولانی‌تر و عریض‌تر از خودرویی است که جانشین آن شده است، ولی ارتفاع آن کم‌تر شده، در حالی که پیچ‌خوردگی به کار رفته در خط شانه خودرو یکی از جزئیات طراحی است که معمولاً آن‌ها را در خودروهای هاچ‌بک و سدان دیده‌ایم، نه یک مدل MPV!

Renault Scenic 2016
رینگ‌های ۲۰ اینچی که روی این خودرو می‌بینید آپشن‌هایی گران قیمت نبوده و رنو آن‌ها را به صورت استاندارد روی خودرو نصب کرده است، هر چند گفته می‌شود تایرهای آن پهن‌تر یا گران قیمت‌تر از تایرهایی که روی رینگ‌های ۱۶ اینچی نصب می‌شود نیست. در طراحی سنیک حتی برخی الهام گرفتن‌ها از مدل‌های کراس‌اوور نیز دیده می‌شود. بارزترین آن‌ها را می‌توان روکش پلاستیکی در قسمت پایینی بدنه خودرو ذکر کرد. از چشم ما، این خودروی جدید ظاهری فوق‌العاده دارد، به گونه‌ای که حتی طراحی ظاهری آن از نظر ما از مدل آینده‌نگرانهٔ سیتروئن C۴ پیکاسو هم بهتر است.

Renault Scenic 2016
در داخل خودرو، ظاهر کابین بسیار معمولی به‌نظر می‌رسد. طراحی داشبورد بسیار شبیه به آن چیزی است که در مگان جدید دیده‌ایم. از آن جایی که این دو خودرو پلت‌فرم مشابهی دارند این موضوع به هیچ‌وجه تعجب‌آور نیست. پلاستیک تیره زیادی در روی داشبورد و درب‌ها به کار رفته، ولی فضای داخلی سنیک به لطف پنجره جلوی کشیده و همچنین آپشن سقف پانورامیک خودروی ما به هیچ‌وجه خفه و دل‌گیر نیست. به لطف موقعیت رانندگی در ارتفاع بالا و طراحی کابین متمرکز روی راننده پشت فرمان خودرو به هیچ‌وجه حس نمی‌کنید که داخل یک مدل MPV نشسته‌اید. کیفیت مواد اولیه به کار رفته در داخل کابین نیز در مقایسه با مدل قبلی بسیار بهتر شده است.

Renault Scenic 2016
درتریم Signature خودرو کنسول مرکزی تحت سلطه یک صفحه نمایش ۸.۷ اینچی قرار دارد که بسیاری از عملکردهای سنیک را کنترل می‌کند، درتریم‌های ارزان‌تر صفحه نمایش کمی کوچک‌تر شده و قابلیت‌های آن هم اندکی کم‌تر است. اگر چه، حتی مدل‌های پایه Expression سنیک جدید که قیمت پایه آن‌ها از ۱۹۰۰۰ پوند آغاز می‌شود، از امکانات و تجهیزات مناسبی مانند سیستم صوتی Bose، سیستم نمایش اطلاعات روی شیشه جلو، چراغ‌های جلوی فول LED و صندلی‌های جلوی برقی با روکش چرمی برخوردار می‌باشند.

Renault Scenic 2016
سنیک جدید فقط ظاهر زیبایی ندارد و فضای داخل کابین آن نیز در مقایسه با نسل قبلی‌اش بیشتر شده است. درتریم ۵ سرنشین، ۵۷۲ لیتر فضای بار وجود دارد که در مقایسه با ۵۳۰ لیتر سیتروئن C۴ پیکاسو عدد بسیار بهتری می‌باشد. صندلی‌های ردیف عقب خودرو را بخوابانید و این فضا به ۷۲۰ لیتر افزایش پیدا خواهد کرد، این در حالی است که فضای بار گرندسنیک در هر دو حالت بسیار بیشتر از این مدل می‌باشد. از امکانات قابل توجه این بخش می‌توان به قابلیت جمع کردن الکتریکی صندلی‌های عقب از طریق یک پنل در صندوق عقب یا از طریق صفحه نمایش روی داشبورد اشاره کرد. فضای سرنشین‌های جلو واقعاً فوق‌العاده است، ولی این موضوع که میزان خم شدن ردیف وسط فقط ۶۰:۴۰ می‌باشد بسیار شرم‌آور است. فضای سر و زانو برای یک فرد با ۱۸۰ سانتی متر قدر در مقایسه با یک C۴ پیکاسو کمتر می‌باشد.

Renault Scenic 2016
با توجه به اندازه سنیک، مجموعه‌ای از تجهیزات و سیستم‌های ایمنی آن (که به این خودرو ۵ ستاره یورو انکپ داده‌اند)، جای تعجب نیست که این خودرو از مدل قبلی‌اش وزن بیشتری دارد. با این حال، در داخل جاده باز هم این خودرو بسیار سریع و چالاک می‌باشد. بدنه پهن خودرو بادی‌رول را در میزانی ثابت نگه داشته است. فرمان خودرو دقیق است ولی اگر کمی آن را تحت فشار قرار دهید در مقایسه با فرمان مگان کمی نرم‌تر به نظر خواهد رسید.

Renault Scenic 2016

بزرگ‌ترین نگرانی ما سواری سنیک می‌باشد. در جاده‌های صاف فرانسوی سواری سفتی داشت ولی ناراحت‌کننده نبود، ولی ما احتمال می‌دهیم این رینگ‌های بزرگ در جاده‌های پر دست‌انداز مشکل‌ساز شوند. صدای جاده به هیچ‌وجه داخل کابین شنیده نمی‌شود، این در حالی است که صدای باد را فقط در سرعت‌های بالا می‌توان داخل خودرو شنید.

Renault Scenic 2016
در حال‌حاضر امکان انتخاب یک موتور بنزینی با دو خروجی متفاوت، یک موتور ۱.۶ لیتری با چهار خروجی مختلف و حتی یک موتور هیبریدی دیزلی هم برای سنیک جدید وجود دارد. خودروی تستی ما مجهز به موتور قوی‌تر ۱.۲ TCe بنزینی با ۱۳۰ اسب بخار نیرو بود. این موتور به اندازه کافی قوی است و در داخل شهر عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان می‌دهد. هر چند خیلی سریع یا به طور شگفت‌انگیزی کم مصرف نیست، بنابراین خریدارانی که به دنبال گشتاور بالا و مصرف سوخت بهتر هستند می‌توانند نیم نگاهی به موتور دیزلی ارائه شده داشته باشند. با این حال، هر موتوری که انتخاب کنید، سنیک به عنوان یک خودروی خوب در این کلاس خود را مطرح خواهد کرد.

Renault Scenic 2016

نتیجه گیری

رنو حال و هوای کاملاً جدیدی را به سنیک تزریق کرده است. ایمنی آن بهتر شده، جادارتر است و کیفیت سواری آن در مقایسه با نسل قبلی‌اش بهبود یافته است، تجهیزات و آپشن‌های تکنولوژیک بیشتری نیز هم اکنون در آن وجود دارد. برخی رقبای این خودرو فضای بار بیشتری دارند و در حالی که موتور بنزینی آن بسیار خوب می‌باشد، ما فکر می‌کنیم یک موتور دیزلی برای آن انتخاب بسیار بهتری خواهد بود. البته هنوز زود است که بدانیم آیا سنیک جدید موفق خواهد شد با جذابیت‌های زیاد خود خریداران را از خرید سایر کراس‌اورها باز دارد یا نه!

Renault Scenic 2016

مشخصات فنی

مدل: رنو سنیک Signature Nav ۱.۲ TCe
قیمت: ۲۵ هزار پوند (حدودی)
موتور: ۱.۲ لیتری چهار سیلندر توربو
نیرو: ۱۳۰ اسب بخار
گشتاور: ۲۰۵ نیوتن‌متر
گیربکس: شش دنده دستی، دیفرانسیل جلو
صفر تا صد: ۱۱.۴ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت: ۵.۸ لیتر به ازای هر صد کیلومتر
میزان تولیدئدی‌اکسید کربن: ۱۲۹ گرم در هر صد کیلومتر
آغاز فروش: ماه نوامبر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. 4x

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (101 ديدگاه)

    رنو از وقتی شریک نیسان شده بدجوری طراحیاش زیبا و هماهنگ تر شده یه پا فولکس واگن شده واسه خودش در بحث طراحی همه ی مدل هاش بروز و زیبا شدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (85 ديدگاه)

      رنو نیسان از سال ۱۹۹۹ شریک شدن و اتفاق اخیر نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. احمد باقری

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    رو به پیشرفته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      شاید مشخصات فنی قوی نداشته باشه ولی طراحیش واقعا خوشگل

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. حميد

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    واقعا رنو عالی داره کار میکنه هم طراحی داخلی و هم خارجی منتهی برام عجیبه ماشین به این بزرگی موتور١.٢ لیتری

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Matador

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      موتور 1.2 فقط یکم عجیبه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احسان

        ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (85 ديدگاه)

        موتور ۱.2 با ۱۳۰ اسب بخار قدرت

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. sina

          ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (15 ديدگاه)

          حرفی برا گفتن نمیذاره از حق نگذریم واقعا به نسبت قیمتش فوق العادست
          حیف که نمیاد ایران

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. uss zumwalt DDG-1000

          ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          اتفاقا قدرت 130 اسب بخار با این پیشرانه 1.2 لیتری که خیلی خوبه
          پراید که 1.3 لیتری زیر 70 اسب بخار قدرت داره

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. سعید

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (43 ديدگاه)

    ظاهرش که خیلی عالی و هماهنگ است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محمد

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1486 ديدگاه)

    اونجا این ماشین اقتصادیه اینجا رنو ساندرو ۵٠ تومنی??????خدایا یه صبری به من و ملتم بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. sina

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    زیباست ولی قیمتش رقابتی نیست
    سیویک هاچ بک و کرولا iM و فولکس GTI ارزون تر از اینن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حمیدرضا

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    من نفهمیدم این کجاش شبیه ون یا همون ام پی وی هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محمد

    ۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    رنو کپچر دارم یک ساله مشکله خنک کننده موتور پیدا کرده.اگر شد با سنیک عوضش میکنم.دیزل با 160 اسب بخار حرف نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا