رنو

هیئت‌مدیره رنو به دنبال رئیس سئات!

ماه پیش بود که خبر آمد هیئت‌مدیره رنو چند گزینه احتمالی برای مدیرعاملی این خودروساز فرانسوی را در نظر گرفته که از جمله آن‌ها می‌توان به پاتریک کولر مدیر اجرایی فاورسیا و همچنین لوکا ده مئو رئیس سئات اشاره کرد.


حالا گفته می‌شود که فرانسوی‌ها تصمیم گرفته‌اند لوکا ده مئو ۵۲ ساله را که ظاهراً از حمایت دولت فرانسه نیز برخوردار است به عنوان مدیرعاملی این برند انتخاب کنند. شایان ذکر است دولت فرانسه به عنوان بزرگ‌ترین سهامدار رنو که ۱۵ درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد نقش مهمی در تصمیمات مهم این خودروساز ایفا می‌کند.

البته برخی خبرگزاری‌ها گفته‌اند شاید در قرارداد مئو با گروه فولکس‌واگن بند غیررقابتی‌ای وجود دارد که باعث می‌شود او از حضور در رنو منع شود.

همچنین ادعا شده دلیل اینکه کلوتلید دبلوس مدیرعامل موقت و فعلی رنو جزو گزینه‌های هیئت‌مدیره برای مدیرعاملی دائمی این برند نیست تجربه نسبتاً کم او در صنعت خودرو می‌باشد. دبلوس اکثراً در زمینه های مالی فعالیت داشته است.

اما دلیل علاقه هیئت‌مدیره رنو به ده مئو نیز به موفقیت او در سوددهی سئات مربوط می‌شود. او همچنین فرانسوی را خوب صحبت کرده و کار خود در صنعت خودرو را در رنو آغاز کرده و پس از آن به تویوتا و سپس به فیات نقل‌مکان کرده است.

Renault Badge
پست مدیرعاملی رنو از زمان اخراج تیری بولور در اکتبر خالی مانده است. در حقیقت رنو و نیسان پس از قضیه بازداشت کارلوس گوسن و ماجراهای مربوط به آن تغییرات زیادی در پست‌های مدیریتی ارشد به وجود آوردند.

اما خود سئات درباره این خبرها موضع‌گیری کرده و با انتشار بیانیه‌ای گفته است: “لوکا ده مئو کاملاً به سئات متعهد است زیرا همین موضوع را چندین بار و در موقعیت‌های مختلف اعلام کرده است.” به نظر می‌رسد این برند اسپانیایی علاقه‌ای به ایجاد تغییرات در ترکیب مدیریتی خود ندارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا