دوئل رولزرویس فانتوم و رولزرویس گوست

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، دور اول، قسمت نوزدهم، اولین دوئل از گروه سدان‌های فوق لوکس

دوئل‌های گروه سدان‌های فوق لوکس در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

 

رولزرویس فانتوم

تاریخ معرفی: جولای 2017

نسل کنونی: هشتم

پلت‌فرم: معماری لوکس رولزرویس

امتیاز از کاربایر: 3.6 از 5

امتیاز از کارانددرایور: 5 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 95 دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست 2018 در اروپا: 146 دستگاه

گارانتی: چهار سال بدون محدودیت پیمایش

نقاط مثبت: سکوت فوق‌العاده، کابین هنرمندانه، سواری و رفتار بسیار آرام و راحت

نقاط منفی: قیمت بسیار گران، مصرف سوخت بالای پیشرانهٔ V12

 

رولزرویس گوست

تاریخ معرفی: نمایشگاه فرانکفورت 2009

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: ب‌ام‌و سری 7

امتیاز از کاربایر: 4 از 5

امتیاز از کارانددرایور: 5 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 166 دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست 2018 در اروپا: 94 دستگاه

گارانتی: چهار سال بدون محدودیت پیمایش

نقاط مثبت: پیشرانهٔ قدرتمند، برخورداری از بیشتر ویژگی‌های برادر بزرگ‌تر با قیمت کمتر

نقاط منفی: قیمت گران حتی در مقایسه با بنتلی، وزن سنگین

 

 

 

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

رولزرویس فانتوم

رولزرویس گوست

پیشرانه 6.75 لیتری V12 6.6 لیتری V12
تنفس توئین توربو توئین توربو
قدرت 570 اسب بخار 570 اسب بخار
گشتاور 900 نیوتن متر 780 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک 8 سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب عقب
شتاب صفر تا 96 4.5 ثانیه 4.7 ثانیه
مسافت 400 متر 12.8 ثانیه 13.0 ثانیه
حداکثر سرعت 250 کیلومتر/ساعت 250 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 16.8 لیتر (ترکیبی) 13.8 لیتر (ترکیبی)
تولید آلایندگی 318 گرم/کیلومتر 327 گرم/کیلومتر
ظرفیت باک 90 لیتر 80 لیتر
وزن 2562 کیلوگرم 2517 کیلوگرم
طول 5.77 متر 5.40 متر
فاصلهٔ محوری 3.55 متر 3.29 متر
حجم صندوق بار 540 لیتر 490 لیتر
ظرفیت سرنشین 4 یا 5 نفر 4 یا 5 نفر
قیمت پایه بریتانیا 364,125 پوند 235,305 پوند
قیمت پایه آمریکا 420,325 دلار 308,300 دلار
قیمت موردبررسی 420,325 دلار 308,300 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

 

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

31 دیدگاه

  1. Radin
    سوابق: (87 دیدگاه) ,

    گوست رو بیشتر میپسندم چون هم ارزونتره حدود ۱۱۰ هزار دلار و هم ظاهرش برام جذاب تره

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (1371 دیدگاه) ,

      دقیقا گوست هنوز رولزرویسه اما با ۱۱۰.۰۰۰ دلار قیمت کمتر و هنوز هم مشخصات قابل دفاع!!!
      ولی من به فانتوم رای دادم
      چرا؟
      چون برنده به فینال میره و ملاک انتخاب بهترین سدان لوکسه!
      که هم واسه خریدارانش قیمت بالاتر مهم نیست
      هم ممکنه رولزرویس ضعیف‌تر چون ارزان‌تره بره فینال و اونجا بخاطر مشخصات فنی حذف بشه
      پس من مدل قوی‌تر رو انتخاب میکنم
      .
      اما در واقعیت حتی اگه مولتی میلیاردر هم باشم گوست+ یه ماشین ۱۱۰.۰۰۰ دلاری لوکس دیگه رو به فانتوم ترجیح میدم

      پاسخ
  2. محمد
    سوابق: (127 دیدگاه) ,

    فانتوم نماد رولزرویسه پس هیجوره نمیشه ازش گذشت و به گوست رأی داد.

    پاسخ
  3. نیما
    سوابق: (20 دیدگاه) ,

    فقط رولز رویس رقیب رولز رویس ؟ D:

    پاسخ
  4. رضا
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    این چه وضعیه ؟ چرا رولزرویس با رولزرویس ؟
    یهو خودتون سری S و از اول برنده اعلام میکردید دیگه

    پاسخ
    1. سردبیر
      سوابق: (503 دیدگاه) ,

      درود. از مرحله نخست هم روند دوئل ها به این شکل بوده که خودروهای یک برند یا برندهای زیرمجموعه یک کمپانی در همان ابتدا روبروی هم قرار گیرند تا تکلیف خودروی محبوب تر مشخص شود. در ضمن اگر چینش دیگری درنظر گرفته می شد احتمال قرارگیری هر دو خودروی رولز رویس در فینال هم وجود داشت و ممکن بود به آن چینش هم همین انتقادی که شما وارد کرده اید، وارد آید.
      ارادت

      پاسخ
      1. محمد
        سوابق: (1371 دیدگاه) ,

        دقیقا مشکل دوئل نکردن ۲ خودروی یه برند در مراحل قبل فینال همینه
        بهتره خودروی قویتر هر برند در فینالباشه
        و ترجیحا ۲ برند در هر شاخه فینال رو برگزار کنن که هم جذابتر بشه هم قویترین خودروی هر کمپانی به فینال برسه

        پاسخ
      2. ..Hossein
        سوابق: (100 دیدگاه) ,

        با سلام خدمت سردبیر محترم

        آئودی a5 و آئودی a4
        فولکس واگن پولو و آئودی a1
        تویوتا تاکوما و تویوتا هایلوکس
        رنجروور اسپرت و رنجروور ولار
        مرسدس glc و مرسدس glc کوپه ( خیلی جالب میشد اگه با این چینش هر دو تا فینال میومدن و ما شاهد این فینال جذاب میشدیم )
        کادیلاک cts و کادیلاک xts
        پرادو و فورچنر

        اینها چندتا از نمونه هایی بودن که دوئل مستقیم نداشتن
        فکر میکنم تعداد بیشتری باشه

        اگر که در یک گروه قرار گرفتن پس قرار نگرفتنشون به بهونه کوپه و غیر کوپه و یا هر دلیل دیگه خیلی جالب نبود و یجورایی برندهایی که یک نماینده تو اون گروه داشتن رقابتشون سخت تر شد

        پاسخ
  5. علی رضا
    سوابق: (223 دیدگاه) ,

    برنده نهایی این دوئل : مرسدس میباخ 😎😎

    پاسخ
    1. ایلیا
      سوابق: (612 دیدگاه) ,

      میباخ عالیه، ولی توی این کلاس نیست!

      پاسخ
      1. علی رضا
        سوابق: (223 دیدگاه) ,

        مگه میشه مگه داریم
        پس تو کدوم کلاسه ؟؟

        پاسخ
    2. Just bentley continental
      سوابق: (458 دیدگاه) ,

      اتفاقا فینال باید بین دو ابر لوکس دنیا یعنی فانتوم و مولسان باشه.

      پاسخ
  6. iman
    سوابق: (228 دیدگاه) ,

    فانتوم سلطان بلا منازع این سگمنته

    پاسخ
  7. Amir Machine
    سوابق: (601 دیدگاه) ,

    توربوشارژر‌های موتور فانتوم دقیقاً چه کاری انجام میدن؟
    6.7 لیتری دوازده سیلندر توئین توربو فقط 570 اسب؟
    البته تو ماشین‌های لوکس موتور رو خیلی تحت فشار قرار نمیدن تا آرامش ماشین به‌هم نخوره اما نه دیگه تا این حد، این قدرت رو از یه موتور دوازده سیلندر تنفس طبیعی هم میشه گرفت
    آستون‌مارتین DB11: موتور 5.2 لیتری دوازده سیلندر توئین توربو 610 اسب
    مرسدس S65: موتور 6 لیتری دوازده سیلندر توئین توربو 630 اسب
    بنتلی کانتیننتال: موتور 6 لیتری دوازده سیلندر توئین توربو 635 اسب
    لامبورگینی اونتادور SVJ: موتور 6.5 لیتری دوازده سیلندر تنفس طبیعی 770 اسب
    فراری سوپرفست: موتور 6.5 لیتری دوازده سیلندر تنفس طبیعی 800 اسب

    پاسخ
    1. M
      سوابق: (2194 دیدگاه) ,

      بزرگوار هزار بار خود من به این سوال جواب دادم
      خب خودت سه نگاه کلی به لیستت بنداز! سر و صدایی که انجین هایی که در لیست نام برده شد به شدت جذابن اما به درد کلاس فانتوم نمیخورن !
      ببین موتور ساخت بی ام دابلیو هست بی ام دابلیو خودش همین قدرتی که از 12 سیلندر 6.7 لیتری توربو شارژمیگیره رو از همون موتور 4.4 لیتری هشت سیلندری که روی M5 هست هم گرفته میتونست همون رو نصب کنه
      ولی تو لرزش و سر و صدای موتور فانتوم رو ببین ! آدم دهنش باز میمونه !یه قلب 12 سیلندره که در مقایسه ای که انجام شد دیدیدم از یه هاچ بک الکتریکی سرو صدا و لرزشش کمتره !
      بی ام دابلیو خیلی کمتر از ماشینایی که گفتی به موتور فشار آورده ! خیییلی کمتر!که نتیجش شده این که سرو صدا و لرزشش و صد البته استهلاک نزدیک صفره !
      من نمیگم شرکتای دیگه کار بدی کردن فشار آوردن میگم مقایست بی معنیه اونا سوپر اسپرتن و قدرت و هیجان و سر وصدا میخوان اما این اصلا اونجوری نیست باید آروم و بی لرزش و شیک باشه !

      پاسخ
      1. Amir Amini
        سوابق: (225 دیدگاه) ,

        موتور گوست و ریس برای بی ام و هستش ولی موتور فانتوم و کولیان برای خود رولزرویس هستش که متاسفانه اینو تو برسی ها نمیگن و تو فانتوم و کولیان موتور از بی ام و قرض گرفته نشده و از اول خود رولزرویس ساختش

        پاسخ
    2. M
      سوابق: (2194 دیدگاه) ,

      در ضمن اینم بهت بگم فراری 812 که گفتی 788 تاس نه 800

      پاسخ
    3. Amir Amini
      سوابق: (225 دیدگاه) ,

      استون مارتین از همون موتور 5.2 لیتری 700 اسب بخار گرفته برا DBS superlegra ولی خب چیزی که هست اون یه ماشین کوپه و این یه سدان لوکس که کمتر کسی میاد ازش تمام قدرتشو بیرون بکشه چون اگه نگاه کنید روی 250 کیلومتر در ساعت قفل شده اگه ملاک قدرت و سرعت بود این کارو نمیکردن ملاک 12 سیلندر بودن رولزرویس ام اینه که ابهت 12 سیلندر روی این بدنه و برند باشه و اون توربو ام شاید بخاطر اینه که از قوانین پی روی کنن وگرنه مطمئنم همین موتورو اگه بخان با توربو قوی عرضه کنن میتونن تا 1000 اسب بخارم ازش قدرت بگیرن

      پاسخ
      1. Amir Machine
        سوابق: (601 دیدگاه) ,

        M
        دوست عزیز، همۀ اون ماشین‌هایی که مثال زدم سوپراسپرت نیستن
        مرسدس S65 یه سدان لوکسه و با موتور V12 توئین توربو
        موتور این ماشین با حجم کمتر، 630 اسب قدرت و 1000 نیوتن متر گشتاور داره
        یا مثلاً بنتلی مولسان که اونم یه سدان فوق لوکس و دقیقاً هم‌کلاس فانتومه، به موتور 6.75 لیتری V8 تنفس طبیعی مجهزه که 540 اسب بخار قدرت داره درحالیکه مولسان هم در سکوت و آرامش هیچ دست کمی از فانتوم نداره
        خودم هم گفتم که نخواستن به موتور فانتوم فشار بیارن اما حرف من اینه که این قدرت رو میشد بدون استفاده از توربوشارژ (که چندان با شخصیت فوق لوکس فانتوم هماهنگ نیست) بدست آورد، بدون اینکه فشار چندانی هم به موتور وارد بشه
        بی‌شک یه موتور V12 تنفس طبیعی بیشتر با شخصیت فانتوم سازگار و هماهنگه تا توئین توربو، اونم با این مصرف سرسام‌آور
        در مورد قدرت فراری هم من قدرت‌ها رو به واحد PS نوشتم، اون که شما میگی hp هست
        واحدهای hp و ps اختلافی جزئی با هم دارن (هر ps برابر با 0.98 hp هست)
        خودروسازان اروپایی قدرت ماشین‌هاشون رو به ps اعلام میکنن و آمریکایی‌ها به hp

        پاسخ
  8. shirko
    سوابق: (488 دیدگاه) ,

    درسته که ابهت و کلاس رلزرویس بالاتر از بنزه ، ولی با احترام ، بنده مرسدس اس کلاس میباخ و انتخاب می کنم .

    پاسخ
  9. Bideski
    سوابق: (82 دیدگاه) ,

    به نظرم هر چهار تا لیاقت اول شدن رو دارن اما از بین این دوتا رولزرویس من که سریع فانتوم رو انتخاب می کنم و برای کسی که چنین ماشینایی میخره اصلا قیمت مهم نیست و فقط لوکس بودن واشرافیت مهمه پس دلیلی نداره که از بین گوست و فانتوم، فانتوم رو انتخاب نکنیم. 🤔🤔🤔

    پاسخ
  10. MAHDI
    سوابق: (3106 دیدگاه) ,

    فانتوم بهترین در این کلاس هستش وبعدش بنتلی مولسان.موتورترند۲بار بنتلی مولسان رو بامرسدیs65 ومیباخ مقایسه کرد که در هردو بنتلی مولسان پیروز رقابت شد.جالب اینه اون مولسان نسخه قبل فیس لیفت بود.

    پدال چرا عکس نسخه ارزون تر وساده تر فانتوم رو گذاشتی‌.نسخه لوکس ترش صندلی های به شدت لوکس تری داره باطراحی داخلی خیلی باشکوه تر

    پاسخ
  11. Mآsكvيch
    سوابق: (31 دیدگاه) ,

    فانتوم و دیگر هیچ
    خدای این کلاس هست
    بعد هم میباخ ✌🏻

    پاسخ
  12. MAHDI
    سوابق: (3106 دیدگاه) ,

    https://cdn01.zoomit.ir/2017/10/434a5387-2001-4078-959e-f08907598cd1.jpg

    https://i.gaw.to/content/photos/32/24/322497_2018_Rolls-Royce_Phantom.jpg

    http://i.wheelsage.org/pictures/r/rolls_royce/rolls-royce_phantom_ewb_a_moment_in_time/rolls-royce_phantom_ewb_a_moment_in_time_2.jpeg
    اینم عکس های مدل لوکس تر فانتوم.چون دومدل داره.یکی عکس هایی که پدال گذاشته ویکی این که مدل لوکس ترهستش باکابین بزرگتر

    پاسخ
  13. اشکان
    سوابق: (44 دیدگاه) ,

    همه برن کنار فقط فانتوم بمونه

    پاسخ
  14. حمیدرضا
    سوابق: (2343 دیدگاه) ,

    گوست بی نظبیره ولی فانتوم یه تاریخچست یه زمانی به جز پادشاهان اساسا به کس دیگه ای فروخته نمیشد البته اگر اشتباه نکنم

    پاسخ
  15. امیر
    سوابق: (1374 دیدگاه) ,

    اصن دلیلی نداره فانتومو انتخاب نکنم
    همه چیش بهتره
    مصرف سوختش و قیمتش اصن مهم نیس
    طراحی بهتر و فنی بهتر
    جالب بود ک نمیدونستم گوست از پلت فرم سری 7 استفاده کرده!!!

    پاسخ
  16. پارسا بهنام فر
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    به نظر من هر دو شون خوبن
    فنتوم همچون تجربه ای از اینده و گوست شاهکار خودرو سازی انگلیس

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.