سایر خودروهای آمریکاییهفته نامه

رونمایی رسمی لوسید ایر، رقیبی قابل برای تسلا!

تقریباً چهار سال پس از نمایش نسخه پیش‌تولیدی سرانجام لوسید ایر ۲۰۲۱ در لباس تولیدی خود ظاهر شد. این سدان الکتریکی و پیشرفته از تکنولوژی‌های پیشرو در کلاس، طراحی چشمگیر و چهار نسخه متنوع برای افرادی با بودجه‌های گوناگون سود برده است.

لوسید ایر

لوسید ایر معرفی شده دارای مجموعه باتری ۱۱۳ کیلووات ساعتی و یک جفت پیشرانه الکتریکی با حداکثر قدرت ۱۰۸۰ اسب بخاری است. این خودرو در نسخه پرچم‌دار دریم ادیشن شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۵ ثانیه‌ای داشته و مسافت ۴۰۰ متر را در ۹.۹ ثانیه و با سرعت ۲۳۱.۷ کیلومتر در ساعت طی می‌کند. حداکثر سرعت ایر به ۲۷۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

لوسید ایر

دیگر نسخه‌های این خودرو عبارت‌اند از مدل پایه ایر، مدل ایر تورینگ و ایر گرند تورینگ. دو پیشرانه مدل گرند تورینگ حداکثر قدرت ۸۰۰ اسبی تولید کرده و باعث ایجاد شتاب ۳ ثانیه‌ای و طی مسافت ۴۰۰ متری در ۱۰.۸ ثانیه با سرعت ۲۱۴ کیلومتر در ساعت می‌شوند.

لوسید ایر

این خودرو می‌تواند با وجود رینگ‌های ۱۹ اینچی و لاستیک‌های ویژه شعاع حرکتی ۸۳۲ کیلومتری را ثبت کند. در مقابل باید گفت نسخه پرفورمنس ایر دریم ادیشن برد ۷۴۸ کیلومتری را با رینگ‌های ۲۱ اینچی بر جای می‌گذارد. البته در صورت استفاده از رینگ‌های کوچک‌تر ۱۹ اینچی برد خودرو به ۸۰۹.۵ کیلومتر خواهد رسید.

لوسید ایر

مدل ایر تورینگ قدرت ۶۲۰ اسب بخاری، شتاب ۳.۲ ثانیه‌ای و رکورد عبور از مسافت ۴۰۰ متر در ۱۱.۴ ثانیه و با سرعت ۱۹۷.۹ کیلومتر در ساعت دارد. این نسخه از ایر شعاع حرکتی ۶۵۳ کیلومتری را با رینگ‌های ۱۹ اینچی به دست می‌آورد. لوسید فعلاً مشخصات مربوط به نسخه پایه‌ی ایر را اعلام نکرده است.

لوسید ایر

سیستم باتری ۹۲۴ ولتی لوسید ایر که بالاترین ولتاژ در بین خودروهای الکتریکی جهان محسوب می‌شود، با یک پکیج ۱۱۳ کیلووات ساعتی با بالاترین بهره‌وری، تمامی رقبا را به چالش می‌کشد. تمامی مدل‌های این خودرو با استفاده از شارژر سریع خواهند توانست در عرض یک دقیقه شارژ ۳۲ کیلومتری را به دست آورند. به این ترتیب تنها در عرض ۲۰ دقیقه می‌توان خودرو را برای ثبت مسافت ۴۸۲ کیلومتری شارژ کرد.

داخل کابین لوسید ایر فضایی جادار و با طراحی آینده نگرانه دیده می‌شود. هدف از این طراحی ایجاد حداکثر فضا بوده است. با در نظر گرفتن این موضوع باید گفت ایر از کاکپیت شیشه‌ای منحنی ۳۴ اینچی با صفحه‌نمایش ۵K سود می‌برد. عملکردهای کلیدی خودرو توسط صفحه‌نمایشی که لوسید آن را پانل پایلوت می‌نامد کنترل خواهند شد. این صفحه‌نمایش می‌تواند در زمان عدم استفاده داخل داشبورد پنهان شود.

لوسید ایر

لوسید ایر در ابتدا با صندلی‌هایی برای سه فرد بزرگ‌سال در عقب عرضه خواهد شد اما در آینده صندلی اجرایی دو نفره نیز ارائه خواهند شد.

لوسید ایر

این خودرو از آمازون الکسا سود برده و از به‌روزرسانی از راه دور پشتیبانی می‌کند. ایر همچنین دارای شیشه جلوی مشابه تسلا مدل X است که به سمت سقف کشیده شده است. به این مورد باید یک پانل شیشه‌ای بزرگ در بالای ردیف دوم را نیز اضافه کرد.

لوسید همچنین بسته دستیار راننده کاملی را در نظر گرفته و نام آن را لوسید دریم درایو گذاشته است. این سیستم از ۳۲ حسگر مختلف از جمله لیدار سود برده و سیستم خودران سطح ۲ و ۳ را ارائه می‌کند.

لوسید ایر تعدادی از رکوردهای جهانی را در اختیار دارد. بیشترین شعاع حرکتی برای یک خودروی الکتریکی، سریع ترین زمان طی مسافت ۴۰۰ متر در سدان‌ها، بهترین آئرودینامیک در خودروهای تولیدی جهان با ضریب درگ تنها ۰.۲۱ و سریع‌ترین زمان شارژ باتری همگی نشان‌دهنده ارزش بالای این خودرو می‌باشند.

قیمت لوسید ایر ۲۰۲۱ از ۷۲۵۰۰ دلار برای نسخه پایه شروع می‌شود. البته این مبلغ پس از کسر ۷۵۰۰ دلار مشوق‌های دولتی محاسبه شده است. قرار است این خودرو از سال ۲۰۲۲ روانه بازار شود. مشتریانی که خواهان مدلی بهتر هستند می‌توانند نسخه تورینگ با قیمت ۸۷۵۰۰ دلار را انتخاب کنند. این مدل از اواخر سال آینده تولید خواهد شد.

لوسید ایر گرند تورینگ نیز از اواسط سال ۲۰۲۱ با قیمت ۱۳۱۵۰۰ دلاری در دسترس خواهد بود. نهایتاً نیز باید به مدل دریم ادیشن اشاره کنیم که در بهار سال ۲۰۲۱ و با قیمت پایه ۱۶۱۵۰۰ دلاری عرضه می‌شود.

لوسید ایر

سوال نهایی این است که آیا می‌توان به لوسید ایر لقب قاتل تسلا داد؟

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه

  1. Reza

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    من که پسندیدم از هر نظر عالیه

    موافقم ۱۴۰
    مخالفم ۲
    1. Hadi

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (777 ديدگاه)

      این ماشین واقعاً یک الکتریکیه کامله 👌
      ظاهر و بردش کاملاً عالیه و تاثیر گذار و با این مشخصاتش کاملا تسلا رو شرمنده کرده…
      ولی بازم انتخابم تو این کلاس پورشه تایکان هست چون بنظرم بهترین ماشین الکتریکی هستش…
      البته بنظرم باید منتظر نسل بعدی جگوار xj هم باشیم…
      پورشه تایکان لایک
      لوسید ایر دیس

      موافقم ۶۹
      مخالفم ۶۶
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (3624 ديدگاه)

      کار من رو یه نیسان لیف هم راه میندازه در شهر ، چه برسه به این اعجوبه برقی … .

      موافقم ۶۳
      مخالفم ۵
      1. XLE

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (81 ديدگاه)

        بنظرتون بخاطر سقف شیشه ای بهش مجوز ورود به آمریکارو میدن؟
        چون شنیدم توی آمریکا بخاطر ایمنی نمیذارن ماشین پانوراما وارد یا تولید بشه.
        اینم که بخش زیادی از سقفش شیشست

        موافقم ۳
        مخالفم ۳۳
        1. OMID

          ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (1536 ديدگاه)

          خودش آمریکایی هست
          تسلا هم سقفش شبیه همینه مشکلی هم نداره

          موافقم ۲۵
          مخالفم ۲
  2. زیزیگولو

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (387 ديدگاه)

    تا حالا هیچ ماشینی ندیدم که طراحیش شبیه لوسید ایر باشه …. یه طراحی کاملاً جدیدو مدرن

    موافقم ۱۰۲
    مخالفم ۳
  3. Mohammadreza

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (735 ديدگاه)

    همچیش فوق‌العاده ست.
    نظر شخصی ایم اینه که طراحی داخلی و ظاهرش از تسلا مدل اس و مرسدس اس کلاس بهتر و آینده نگرانه تره،
    کلا از نظر طراحی خیلی عالیه.
    البته تسلا یه برتری غیر قابل چشم پوشی به رقباش مثل لسید ایر داره و اونم سیستم اتوپایلوت تسلا ست.
    سیستم اتوپایلوت تسلا پیشگامه.
    بخش زیادی از اعتبار و محبوبیت تسلا بخاطر سیستم اتوپایلوتشه

    موافقم ۷۸
    مخالفم ۷
    1. Tesla 🏁

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (16 ديدگاه)

      دقیقا این رقیب مرسدس و تایکانه نه تسلا چون قیمتش خیلی زیادتره

      موافقم ۳۵
      مخالفم ۱۸
  4. کادیلاک

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (42 ديدگاه)

    من خودم به تسلا علاقه دارم ولی این رقیب مدل اس است و‌‌ از مدل اس بهتر است ( بنظرم از سری ۷ هم بهتره) . تکنولوژی تسلا جلو تره
    اگه تسلا برای مدل اس نسل جدیدی بسازه بهتر میشه

    موافقم ۴۱
    مخالفم ۷
  5. ممد ژانگولر

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (952 ديدگاه)

    قیمت بالاست
    تسلا ۳ به این ترجیح میدم

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۳۸
  6. Dna

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (77 ديدگاه)

    کاش فارادی فیوچر هم بتونه بیاد تو رقابت

    موافقم ۳۶
    مخالفم ۰
  7. AMG///

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (135 ديدگاه)

    برق از چشمم پرید
    به این میگن الکتریکی

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۱
  8. MjM

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (605 ديدگاه)

    طراحی داخلیش عالیه شیک و ساده و مدرن فضایی هم نیست و خیلی از تسلا بهتره

    موافقم ۴۵
    مخالفم ۴
  9. (Saeed(peugeot

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (213 ديدگاه)

    فوق العاده هستش ….. خصوصا رنگ سفیدش

    چه کابینی …. چه طراحی …

    با این سرعت پیشرفت تو خودروسازی ….خدا کنه ایران هم تکون اساسی بده .

    موافقم ۳۶
    مخالفم ۰
  10. NAVID۰۰۹۸

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (3624 ديدگاه)

    جوانان ما هنوز در نداشتن خودروی به روز گذشته تا حال مانده‌اند ، چه برسه به آینده و برقی شدن !!!

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۱
  11. مازیار

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (77 ديدگاه)

    همه چیز خوب و عالی
    فقط نمیدونم چرا برقی ها به اون ریز تفاوتهای ظاهری با درون سوزها اصرار دارن که اتفاقا باعث میشه یکمی سخت تر پذیرفته بشن

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۶
  12. امیر

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2401 ديدگاه)

    طراحی بسیار خوبی داره و تقریبا بدون نقصه اما بنظرم هنوزم از خیلی جهات نسبت به تسلا کمبود داره و اصلا در حدش نیست
    تکنولوژی
    رانندگی خودکار و….

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۲۰
  13. سورنا

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (742 ديدگاه)

    همه چیش عالی خدا کنه بدون مشکل برنامه هاشون پیش بره و تولید و عرضه بشه تا تسلا یه رقیب درست داشته باشه
    همیشه رقابت باعث پیشرفت میشه و با اومدن لوسید تسلا مجبوره هم طراحی رو به روز کنه هم بقیه چیزا

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۰
  14. ایلیاا

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (38 ديدگاه)

    هر روز عرصه بر درون سوزها تنگ تر میشه، باید تعصب رو کنار گذاشت، وقتی یه خودرو بدون مصرف سوخت فسیلی، بدون آلایندگی با قدرت و شتاب بیشتر و با برد نزدیک به ۱۰۰۰کیلومتری و مخصوصا با قیمت کمتر تولید میشه دیگه نباید متعصباته تصمیم گرفت

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۱
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (3624 ديدگاه)

      آقا ایلیا
      با شما موافقم
      اما مشکلی که هست را باید در نظر گرفت ، دیدین وقتی شارژ موبایلتون کم میشه و به زیر ۵۰% میرسه ، یه اضطراب و استرس پنهانی میگیرید که حالا مثلاً این موقع روز یا شب کجا شارژش کنم یا کجا شارژر پیدا کنم و….
      دقیقاً خودروی برقی از این هم بدتره و نمیشه برای استفاده برون‌شهری روش حساب کرد با اینکه به نظرم تمام خودروهای شهری باید برقی شوند و یه تمهیدات اساسی هم جهت ایستگاه‌های سریع شارژ پیدا کنند .

      خودم به شخصه میگم که اگر مشکل شارژ سریع و آنی و بُرد برقی‌ها حل بشه ، سریع به سمت برقی‌ها گرایش پیدا میکنم و با بنزینی‌ها برای همیشه خداحافظی میکنم (( البته منظورم تیبا یا ساینای برقی نیست ، بلکه برندهای جهانی اگر یه روز وارد ایران شوند ، فکر کن داری با ساینا برقی رانندگی میکنی و در هِین حرکت برق اتصالی کنه و تو حرکت آتیش بگیره و جِزغاله بشی )) .

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۵
  15. کوشا

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (84 ديدگاه)

    اول تسلا، حالا لوسید و بعد ریویان و فیسکر… دیترویت جدید بعد از نزدیک به یک قرن دوباره تو آمریکا این بار تو ایالت کالیفرنیا داره متولد میشه…!

    موافقم ۳۱
    مخالفم ۱
  16. Bilbo

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (463 ديدگاه)

    چقدر محشر و درجه یک، اینکه تو طراحی خیلی از کانسپت دور نشدن مثبت ترین وجه کار بود، این شعاع حرکتی بطرز باور نکردنی ای خارق العادست. مشخصا ارزش تک تک دلارهای که براش پرداخت میشه رو داره. مگه یه نفر چی از یه سدان میخواد؟
    زیبایی؟
    جادار بودن؟
    سرعت؟
    کیفیت؟
    لوسید ایر همه اون المان ها رو داره و تو یه سریش هم بهترینه. این ماشین فوق العاده هست و بطور مشخص رفت تو لیست ۱۰ خودروی برترم. تنها برقی لیستم که جایگزین رودستر شد. حالا ببینیم نسل جدید رودستر چیکار میکنه.

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۱
  17. Sina

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (662 ديدگاه)

    قیافش خیلی خوبه داخلش از تسلا بسیار بهتره از همه نظر بهتر از تسلاست ولی عیبش قیمتشه که خب قیمت تسلا همینجوری بالاست

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۴
  18. پارسا عشق ماشین

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (128 ديدگاه)

    چه خوشگله

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۰
  19. OMID

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1536 ديدگاه)

    طراحیش داخلی و خارجیش واقعا خوبه
    مخصوصاً داخلش بهتر از انتظار من هست
    یه دوستی هم بود که موقعی که نوشتم مدل ۱۳۰۰ اسب بخاری قیمتش به دویست هزار دلار میرسه گفت قیمت پایه ش هشتاد هزار دلاره و الان باید متوجه شده باشه که اون قیمت پایه اصلا معلوم نیست مشخصاتش چی باشه
    مثلا الان این فقط یه نسخه دریم ادیشن داره با ۱۰۸۰ اسب که قیمتش صد و هفتاد هزار تاس
    پس صد در صد قیمت مدل ۱۳۰۰ اسبی همون دور و بر دویست هزار دلار هستش
    این طرفند شرکت هاست که مشخصات مدل پرچمدار رو میگن و قیمت مدل پایه تا آدم شگفت زده بشه در صورتی که اون مدل پایه با پرچمدار زمین تا آسمون هست

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۱
    1. OMID

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1536 ديدگاه)

      البته ترفند درسته زمان اصلاح تموم شد

      موافقم ۹
      مخالفم ۰
  20. مهدی موتورز

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (548 ديدگاه)

    پس تسلا و فولکس باهم همکاری خواهند کرد

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  21. Elmiraj

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1655 ديدگاه)

    یکی از مشکلات عمده استارتاپ ها عمل نکردن به مشخصات اعلامی در زمان ورود به بازار هست…
    ( البته که لوسید و ریویان کمی با بقیه فرق دارن )
    .
    ۵۱۷ مایل بُرد…
    یک چهارم مایل در ۹.۹ ثانیه…
    .
    .
    این ادعاها بزرگ اند و اگر بهشون عمل کنه و بتونه ماشین را در تیراژ بالا تولید کنه یقیناً به موفقیت هایی دست پیدا می‌کنه .

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۶
    1. Joseph

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (37 ديدگاه)

      صعودی ها سرمایه گذاری سنگینی کردن روی شرکت ، واقعا خودرو لوکس وبا کیفیتی درست کرده، قیمت بالاش برای کنترل تعداد فروش هست فکر کنم تا ظرفیت و بالا ببرن که قیمت کاهش پیدا کنه
      خوبی تسلا اینه که وابستگی به چین برای اهنرابای دائم رو کم کرده و واقعا موتور بسیار پیچیده ای طراحی کرده که از نزدیک دیدم شاهکاره، راندمان بسیار بالای ۹۰ درصد رو داره ، باتری های جدید که قیمت و دوام بالا که اصلی ترین قسمت ماشین الکتریکی رو داره ،و اتوپایلوت و شبکه شارژ تسلا و نکات ایمنی
      که مزییت های تسلا هست نسبت به شرکت های دیگه

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۱
    2. AMG///

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (135 ديدگاه)

      Elmiraj درست میگه
      معمولا عمل نمیکنن
      ما که هنوز ندیدیم

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
  22. masoud

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (15 ديدگاه)

    شاید همه ندونن

    عربستان سعودی با سرمایه گذاری ۱ میلیارد دلاری که کرد توی این شرکت،الان مالک ۶۷ درصد شرکت لوسید موتورز هست.
    شرکتی که احتمالا پیشرفت خوبی داره.خصوصا اگه طرح یه ماشین ارزون تر هم بده.

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۰
  23. Omid622

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (11 ديدگاه)

    من خودم به عنوان یه ماشین باز فارغ از اینکه عاشق ماشین بنزینی تنفس طبیعی هستم و بحثش از ماشین های دیگه مثل دیزل و بنزین هیبرید جداست
    اما با ورود ماشین های الکتریکی و همگیر شدن الکتریکی ها
    مهمترین موضوعی که منو رو به سمت الکتریکی سوق نمیداد بحث برد کمتر باتری هاش بود که با اومدن لوسید واقعا من یکی دیگه قانع شدم
    البته شما اینو در نظر بگیرد پورشه تایکان که رقیب مستقیم
    این هستش راحت دوبرابر این قیمتش هستش و بردش خیلی کمتر از لوسید هستش

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  24. AVENTADOR

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من زیاد از ماشین الکتریکی خوشم نمیاد ولی اگه طراحیش رو میزاشتن رو ماشین با پیشرانه بنزینی خیلی خوب میشد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  25. RezaRs

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (6 ديدگاه)

    انشالله قاتل تسلا باشه بخندیم😂

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا