کونیگ‌زگ

ملاقات با کونیگ‌زگ رِگرا، قدرتمندترین هایپرکار هیبریدی جهان

نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵: کونیگ‌زگ با جدیدترین محصول خود بازهم چالش‌های تازه ای ایجاد کرده است. این محصول که رِگرا (در سوئدی: رِیرا به معنی سلطنت) نامیده شده برای بر هم زدن همه تصورات از خودروهای هیبریدی و شکست دادن همه هایپرکارهای دنیا پا به عرصه گذاشته است.

Koenigsegg Regera
Koenigsegg Regera
کونیگ‌زگ رِگرا از ترکیب یک موتور ۸ سیلندر ۵.۰ لیتری با توربوشارژر دوقلو با نیروی تولیدی ۱۱۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۲۵۰ نیوتن متر که از مدل آگرا قرض گرفته شده با سه موتور الکتریکی ساخت Rimac که مجموعاً نزدیک ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند، نیرو می‌گیرد.

Koenigsegg Regera
Koenigsegg Regera
مجموعه باتری‌های ۹.۲۷ کیلووات ساعتی خنک شونده توسط مایع، برای تأمین نیروی موتورهای الکتریکی درنظر گرفته شده‌اند. انتقال قدرت بدون گیربکس و به طور مستقیم و تک سرعته روی محور عقب اعمال می‌گردد. این یعنی نسبت و ضریب دنده ثابت است و یک قفل هیدرولیکی مابین میل‌لنگ و حائل کوپلینگ قرار می‌گیرد.

koenigsegg regera Transmission
Koenigsegg Regera Transmission
کونیگ‌زگ این شیوه را درایو مستقیم کونیگ‌زگ (KDD) نام‌گذاری کرده و ادعا می‌کند که تلفات انرژی در این روش نسبت به روش‌های انتقال سنتی تا ۵۰ درصد کاهش می‌یابد. مجموعه باتری‌های این خودرو ۱۱۵ کیلوگرم وزن دارند. به گفته کونیگ‌زِگ مجموع خروجی پیشرانه در حالت ترکیبی به ۱۵۰۰ اسب بخار و گشتاور آن به ۲۰۰۰ نیوتن متر می‌رسد.

Koenigsegg Regera
Koenigsegg Regera
کوچک‌ترین موتور الکتریکی با قدرت ۲۱۴ اسب بخار بر روی میل‌لنگ قرار گرفته و نقش استارتر برای موتور V8 را ایفا می‌کند. همچنین در سرعت‌های کم و زمانی که تأخیر توربو وجود دارد، انرژی لازم را به قدرت موتور می‌افزاید. دو موتور بزرگتر دیگر روی محور عقب قرار گرفته‌اند. هر کدام از این موتورها نیز ۲۴۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند.

Koenigsegg Regera
Koenigsegg Regera
این خودرو قادر است طبق ادعای کونیگ‌زِگ، شتاب صفر تا ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت را در کمتر از ۲۰ ثانیه ثبت کند که رقمی باورنکردنی است. برای مقایسه باید شتاب صفر تا ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت لافراری را که ۱۵ ثانیه است، یا شتاب ۲۳ ثانیه ای پورشه ۹۱۸ را یاداوری کنیم. هنوز اطلاعی از بیشینه سرعت این خودرو منتشر نشده است.

Koenigsegg Regera interior
Koenigsegg Regera interior
نیروی داون فورس یا چسبندگی به زمین در سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت در رِگرا به ۴۵۰ کیلوگرم می‌رسد. اسپویلر عقب به‌صورت هیدرولیکی عمل می‌کند تا بهترین زاویه را بر اساس سرعت خودرو اعمال کند.

Koenigsegg Regera interior
Koenigsegg Regera interior
چرخ‌های این خودرو هم از جنس فیبر کربن می‌باشند. اندازه این چرخ‌ها در جلو ۱۹ و در عقب ۲۰ اینچ است. ترمزها نیز از نوع کربن سرامیکی هستند. وزن خودرو با وجود باتری‌ها و سه موتور الکتریکی اضافه، به ۱۶۲۸ کیلوگرم (وزن خشک ۱۴۲۰ کیلوگرم) محدود شده است.

Koenigsegg Regera
Koenigsegg Regera
به گفته کونیگ‌زِگ، مدل رِگرا تنها برای مسابقات سخت ساخته نشده بلکه نسبت به مدل آگرا RS، مگاخودرویی لوکس با صندلی‌های برقی، روکش های چرم، تزئینات آلومینیومی، کارپلی اَپل، عایق‌بندی صدای اضافه در اتاق و در مجموع خودرویی عملی برای استفاده در خیابان محسوب می‌گردد.

Koenigsegg Regera
Koenigsegg Regera
کونیگ‌زِگ قرار است ۸۰ دستگاه از رِگرا را با قیمت حدود ۱.۹ میلیون دلار ساخته و به فروش برساند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵۷ دیدگاه‌ها

  1. mahrad asri

    ۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عزیزم ریمکِ باطری ها رو ساخته موتورهای الکتریکی ساخت شرکت YASA که مخفف YOKELESS and Segmented Axial Flux motors که برای اولین بار در دانشگاه آکسفورد تولید شد…چرا همینطوری اطلاعات غلط می دید؟!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. GUGB

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    این ماشین واقعا یه شاهکاره، فنی و مهندسی فوق العاده در کنار امنیت بالا که کلا سوئدی ها روش تمرکز دارن جای تحسین داره، من که به شخصه عاشق این ماشینم

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. asrap

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    بابا لامصب با یه دنده پرواز میکنه😱😱😱

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا