خودروهای چینیسایپا

نگاهی اجمالی به زوتی Z300، غریبه ناشناخته چینی

زوتی یا زوتای و یا هر آنچه که او را خطاب کنیم برای ما ایرانی‌ها آوایی گنگ و غریب است. چند صباحی بیشتر نیست که قوه شنیداری‌مان به نام‌هایی همچون چری و لیفان و….. عادت نموده، اما زوتی از مقوله دیگری ست و ناخودآگاه پرسش بزرگی را در پس ذهنمان حک می‌کند. بی‌شک این برند از ناموران عالم نیست و چه بسی شمارگان تولیدش، از برخی همتایان ایرانی‌اش نیز کمتر است؛ اما هر چه باشد، این مرکب چینی وارد سرای مان شده و حتی اگر مهمانی ناخوانده هم باشد باز هم نیاز به شناسایی فزون‌تری دارد. چند وقتی است که مدلی از این برند روانه سرزمینمان شده، نام اصلی‌اش Z300 می‌باشد، ولی در این سامان، روزی S300 و چندی بعد آریو نام نهاده شد!

Zotye Z300
Zotye Z300

کمپانی خودروسازی زوتی (ZOTYE) در حدود ۱۰ سال پیش و به تاریخ ۱۴ ژانویه سال ۲۰۰۵ میلادی، توسط هولدینگ زوتی بنیان‌گذاری شد. پیش از این، شرکت مذکور به ساخت و صدور قطعات یدکی انواع خودرو می‌پرداخت. گرچه این شرکت از همان آغاز فعالیتش اقدام به توسعه خطوط تولیدی خود نمود و افزایش تیراژ را وجه همت خویش ساخت، ولی هنوز هم این کمپانی در مقیاس جهانی کوچک محسوب می‌گردد. برای آنکه جایگاه کنونی این شرکت را بهتر دریابیم تنها کافی است که نظری کوتاه به میزان فروش آن در بازار چین بیندازیم؛ طبق آمار، کل فروش این کمپانی در سال ۲۰۱۳ میلادی برابر با ۱۰۲/۹۲۰ دستگاه بوده که از این لحاظ رتبه سی و پنجم را در بین برندهای موجود کسب نمود.

Zotye Z300
Zotye Z300

اولین خودروی تولیدی این برند، یک کراس‌اوور کوچک بود که در سال ۲۰۰۶ میلادی روانه بازار شد؛ نام اولیه این مدل RX6400 بود، ولی بعدها اسمش به NOMAD تغییر یافت. این مدل برمبنای خودروی ژاپنی دایهاتسو TERRIOS تکوین یافته بود. از سال ۲۰۰۸ میلادی، این کمپانی صادرات محصولاتش را آغاز کرد و نکته جالب اینجاست که شرکت زوتی خودروی NOMAD را هم با نام ۲۰۰۸ روانه بازارهای جهانی نمود! از عمده‌ترین خریداران این مدل هم می‌توان به کشورهایی همچون هندوستان و آفریقای جنوبی و نیز ممالک واقع در آمریکای لاتین اشاره کرد. هم‌اکنون این خودرو در هندوستان با نام PREMIER RIO مونتاژ می‌شود؛ پیشرانه مورد استفاده در آن نیز از نمونه‌های دیزلی محصولات پژو و کد آن هم TUD5 می‌باشد. در سال ۲۰۱۰ میلادی نمونه فیس لیفت شده ۲۰۰۸ به نام ۵۰۰۸ به بازارهای داخلی چین عرضه شد. علاوه بر این، شرکت زوتی در زمینه تولید خودروهای برقی هم فعال است و در این باب با شرکت LUIS MOTORS GMBH آلمان همکاری می‌نماید. یکی از محصولات این شراکت مدل ۵۰۰۸ الکتریکی بوده است که به نام LUIS 4U در بازار اروپا فروخته شد. در حال حاضر، عمده تولیدات این شرکت را مدل‌هایی همچون M300،Z100، Z200 و Z300 و T200، T600 و خودروی MPV به نام V10 و نیز خودروهای برقی E20 و E100 شامل می‌شود. همچنین قرار است که در آینده‌ای نزدیک، مدل‌های نیمه لوکس و نسبتاً زیبای Z500 و Z600 نیز روانه بازار شوند. برای آشنایی بیشتر شما خوانندگان عزیز، برخی از مدل‌های تولیدی این شرکت را به اختصار معرفی می‌نمایم.

Zotye Z300
Zotye Z300

M 300: این خودرو بر اساس فیات MULTIPLA ساخته شده و به طور کامل هم به آن شباهت دارد؛ دلیل این امر هم به خرید پلت فرم آن – توسط زوتی از شرکت فیات- برمی‌گردد. این مدل در سال ۲۰۰۹ میلادی به بازار معرفی شد.

Zotye M300
Zotye M300
Z 100: در طراحی این مدل از نسل هفتم سوزوکی آلتو الهام گرفته شده است. در حال حاضر خودروی مذکور جزو ارزان‌ترین هاچ بک‌های موجود در بازار چین است. زمان معرفی آن هم به سال ۲۰۱۳ میلادی برمی‌گردد.

Zotye Z100
Zotye Z100
Z 200: این خودرو در دو نسخه سدان و هاچ بک تولید می‌شود. طراحی بدنه آن نیز بر مبنای فیات سی‌نا و پالیو می‌باشد. پلت فرم این دو مدل هم توسط زوتی از فیات خریداری شد. این مدل‌ها در سال ۲۰۱۱ میلادی به بازار معرفی شدند.

Zotye Z200
Zotye Z200
T 200: این مدل در آوریل ۲۰۱۳ میلادی روانه بازار چین شد. خودروی مذکور یک فیس لیفت اساسی از مدل ۵۰۰۸ می‌باشد.

Zotye T200
Zotye T200
T 600: یک SUV سایز متوسط است که شباهت بسیاری به مدل توراِگ فولکس‌واگن و آئودی Q5 دارد. این خودرو از دسامبر سال ۲۰۱۳ وارد بازار چین شده است.

Zotye T600
Zotye T600
حال به قهرمان اصلی ماجرا یعنی خودروی Z300 و یا همان آریو می‌پردازیم. این مدل در سال ۲۰۱۲ میلادی به بازار چین معرفی شد. از همان آغاز ورود، برخی از رسانه‌های چینی به‌سختی از آن انتقاد نموده و طراحی بدنه‌اش را یک کپی یک‌به‌یک از تویوتا ALLION مدل ۲۰۰۷ و یا حتی بدتر از آن، بی‌شرمانه! قلمداد نمودند. برخی از آن‌ها حتی پا را فراتر نهاده و تولید این مدل را یک عقب‌گرد برای زوتی عنوان کردند و این عمل را از شرکتی که پیش از آن به REBADGE برخی از مدل‌های فیات و دایهاتسو می‌پرداخت، بعید دانستند. با این وجود، این نکته هم را باید در نظر گرفت که طراحی این خودرو به تمامی توسط تیم مستقر در داخل کمپانی انجام شده، که این خودش به تنهایی گامی بزرگ برای شرکتی چنین کوچک است. در حال حاضر این مدل بزرگ‌ترین سدان شرکت زوتی می‌باشد؛ گرچه به‌زودی قرار است که سدان های Z500 و Z600، که به لحاظ اندازه از آن بزرگ‌ترند به بازار عرضه شوند. خبری هم که شاید چندان برای خریداران ایرانی این خودرو خوشایند نباشد این است که، چندی پیش Z300 تحت عمل فیس لیفت قرار گرفت و سپرها، جلوپنجره، چراغ‌های جلو و عقب آن هم کاملاً تغییر یافت و این بار برخلاف نمونه پیشین، شباهت فراوانی به خودروهای هوندا پیدا نمود! این مدل فیس لیفت شده نیز قرار است به‌زودی وارد بازار چین شود که امیدواریم نماینده ‌ایرانی زوتی هم همزمان آن را در کشورمان عرضه کند.

Zotye Z300
Zotye Z300

توضیح در مورد REBADGE (تغییر برند): این مفهوم از طراحی به معنای تغییر نام یا برند یک خودرو به نام دیگر است. این عمل هم یا بر اساس توافق بین شرکت مادر و کمپانی طرف قرارداد صورت می‌پذیرد و یا اینکه در بین مدل‌های تولیدی خود کمپانی صورت می‌پذیرد. این ایده برای نخستین بار توسط جنرال موتورز پایه‌گذاری شد و اگر بخواهیم مثال ملموسی در این رابطه بیاوریم شاید بهترین آن کادیلاک اسکلید و جمس یوکان باشد، که به‌جز برخی تفاوت‌های اندک در طراحی داخلی و خارجی در بقیه موارد کاملاً مشابه یکدیگرند. در کل، این شیوه از طراحی، از تغییر آرم و برند تا تغییر سپرها، جلوپنجره و چراغ‌ها را در بر می‌گیرد.

Zotye Z300
Zotye Z300

این خودرو در ابتدای ورودش از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری، که منبع آن از میتسوبیشی بود، بهره می‌گرفت. این موتور از توانی معادل ۱۱۳ اسب بخار برخوردار بود که به همراه یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی عرضه می‌شد. ولی زوتی این پیشرانه را به علت ضعف‌هایی که داشت کنار نهاد و به جایش نمونه ۱.۶ لیتری ساخت میتسوبیشی را برگزید. این موتور توانی معادل ۱۲۰ اسب بخار را به همراه یک جعبه دنده ۴ سرعته تیپ ترونیک ارائه می‌دهد. همچنین قرار است که به‌زودی یک موتور توربوشارژ با توانی معادل ۱۵۰ اسب بخار، نیز برای این مدل معرفی شود. احتمالاً این پیشرانه در نمونه فیس لیفت شده آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

Zotye Z300 dashboard
Zotye Z300 dashboard

در مورد فضای درونی این خودرو نیز نظرات متفاوتی وجود دارد؛ برخی از منابع، کیفیت مواد مورد استفاده در داخل آن را قابل قبول ارزیابی نموده و برخی دیگر نیز از صفحه نمایشگرش انتقاد کرده و آن را ارزان قیمت و تا حدی دمده تلقی نمودند. در کل فضای موجود در کابین، برای یک خانواده چهارنفره کاملاً مناسب بوده و حجم صندوق بار آن هم تا حد زیادی جوابگوی نیازهای خریداران می‌باشد. از لحاظ تجهیزات رفاهی هم این خودرو در وضعیت مناسبی به سر می‌برد و شاید یکی نکات مثبت آن را بتوان وجود دوربین دید عقب در آن دانست که در خودرویی در این رده کمتر مشاهده می‌شود. به لحاظ سواری هم بیشتر منابع آن را خودرویی نرم و آرام ارزیابی نمودند.

Zotye Z300 Interior
Zotye Z300 Interior

به لحاظ ایمنی هم این خودرو ۵ ستاره را از موسسه C-NCAP دریافت نموده است؛ علاوه بر آن از ۶ کیسه ایمنی هوا نیز سود می‌برد و به سیستم‌های ABS، EBD و BOS هم مجهز است.

Saipa S300
Saipa S300
Saipa S300
Saipa S300

در خاتمه این را می‌خواهم بگویم که خودروی Z300 با فروش ۲۵,۰۶۰ دستگاه در نیمه نخست سال ۲۰۱۴، رتبه هشتاد و دوم را در بازار چین کسب نمود.

مشخصات فنی

حجم موتور: ۱۵۹۰ سی‌سی

توان: ۱۲۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور/دقیقه

گشتاور: ۱۵۱ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور/دقیقه

حداکثر سرعت: ۱۷۲ کیلومتر

نوع جعبه دنده: ۴ سرعته تیپ ترونیک

سیستم تعلیق جلو: مکفرسون استرات

سیستم تعلیق عقب: میله پیچشی

مصرف سوخت ترکیبی: ۶.۷ لیتر

استاندارد آلایندگی: یورو ۴

ابعاد

طول/عرض/ارتفاع: ۴۵۶۵/۱۷۶۶/۱۴۸۶ میلی‌متر

فاصله دو محور: ۲۷۰۰ میلی‌متر

وزن: ۱۳۲۵ کیلوگرم

حجم صندوق عقب: ۴۵۷ لیتر

اندازه تایرهای جلو و عقب: ۱۹۵/۶۵ R 15

ایمنی

۵ ستاره از موسسه ایمنی C-CNAP

۶ عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای)

سیستم ضد بلوکه ترمز ABS))

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD))

سیستم کمکی ترمز BOS))

برخی از تجهیزات این خودرو

صندلی‌ها با پوشش چرمی

تهویه مطبوع اتوماتیک

چراغ‌های LED عقب

چراغ‌های جلو با قابلیت تنظیم زاویه نور

سیستم روشنایی در روز (DAYLIGHT)

تنظیمات سیستم صوتی روی فرمان + CD+AUX + پورت USB

مانیتور LCD

۶ عدد بلندگو

سنسور دنده عقب

دوربین دید عقب

سانروف

Zotye Z300
Zotye Z300

قیمت

در ایران: ۷۶ میلیون تومان (تقریبی)

در چین: ۸۲,۰۰۰ الی ۸۷,۰۰۰ یوآن

[jwplayer mediaid=”99866″] [دانلود ویدئو]

نوشته: سام کاویانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

مطالب مشابه

‫۱۳۴ دیدگاه‌ها

  1. mohammad

    ۲۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (118 ديدگاه)

    اقا بهروز این ماشین که معرفی کردی شرایط خریدش چطوریه ایا پیش قسط یا فقره س یا چک چطوریه شرایطش یه توضیح میدی راجبش چون ما هم پژو داریم قصد فروش داریم برای همین میخوام از شما اطلاعات بگیرم ممنون میشم جواب بدید؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سارا

      ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (216 ديدگاه)

      مدل فیس لیفت این خودرو اومده که طبق معمول سایپا مدل قدیمی رو مونتاژ میکنه

      http://www.chinamobil.ru/zotye/z300/?view=photos#1

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. امیر

    ۱۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من 10 روزیه بعد از کلی تحقیق و بررسی ماشین آریو اتوماتیک ثبت نام شده خودم رو تحویل گرفتم . بدون هیچگونه حب و بغض خدمتتون عرض کنم که در این رنج قیمت و بین ماشینهای موجود در ایران و برای کسانی که دنبال رانندگی هیجانی نیستند ، واقعا ماشینه خوبیه . خوش ظاهر ، بسیار جادار ، راحت ، هندلینگ مناسب ، طراحی خوب اتاق ( با توجه به کپی برداری از تویوتا ) و …
    به نظر من ایراد این خودرو حذف برخی از آپشنهای اون مثل مانیتور ، دوربین دنده عقب ، رینگ 16 ، لاستیک 205 هست که اونهایی که براشون مهمه با مقداری هزینه میتونن انجام بدن .
    من واقعا از انتخابم پشیمون نیستم و به کسانی که ظاهر اون رو میپسندند و انتظار ماشین ساخت کره از اون ندارند ، توصیه میکنم که تا شرایط خوبی رو که سایپا گذاشته بخرند . مطمئن باشید اگه یه خورده شناخته بشه و متقاضی اون زیاد بشه ، دیگه با این شرایط نمیفروشن .
    یه توضیح هم بهتون بدم که من این خودرو رو از بین گزینه ال 90 اتومات ، جک j5 انتخاب کردم با این تفاوت که پشت فرمون هر دوی اینها نشسته بودم و در حد دانش خودم تستشون کردم و الان خوشحالم که آریو ( زوتی ) گرفت.
    امیدوارم تونسته باشم اطلاعات درستی بهتون بدم ، چون خودم حدود دو ماهی برای خرید آریو تحقیق کردم .

    موافقم 5
    مخالفم 0
  3. ghodrat

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    استارت خودروی اریو 1600 سایپا در کیلومتر 6800 از کار افتاد وبا خودرو حمل ماشین بردم تعمیرگاه سه راه اذری مرکزی 2 استارت در انبار نداشتن منتظر ازسال استارت از سایپا یدک هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کمال

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (9 ديدگاه)

      سلام ماشین تو ایران شانسیه حالا یک در هزار پیش میاد اما ماشین خوبیه داداش من داره 35000 تا رفته تا حالا کوچکترین ایرادی نداشته خدا رو شکر.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کمال

        ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (9 ديدگاه)

        با سلام مجدد اینم میخواستم بگم که تنها ایراد این خودرو لنتهای ترمز بی کیفیت چینی اون هست که تند تند تموم میشه متاسفانه سایپا هم لنت خوب نمیاره اما مالکان این خودرو نگران نباشند میتونن برن نمایندگی تویوتا لنت ترمز تویوتا کرولای 2006-2007 بگیرند بندازند بهش میخوره .

        موافقم 0
        مخالفم 1
  4. میثم

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ورود این حجم از خودروهای چینی واقآ تاسف آوره!!!!! چرا باید بجای تویوتا با افتخار بگیم کپیشو سوار مشیم!!!!!

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. کمال

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (9 ديدگاه)

      سلام میثم جان حق با شماست اما متاسفانه شرایط اینطوریه فعلا . این خودرو یک کپی بسیار دقیق از تویوتا آلیون 2007 هست با اتاقی بسیار جادار و راحت و سواری نرم حتی نحوه بسته شدن دربهای آن نیز مثل خودروهای خارجی مدل بالاست و با یک اشاره کوچک و یک صدای بسیار مختصر و نرم بسته میشودو توانسته 5 ستاره ایمنی را هم دریافت کند انصافا تا حدی هم زیباست با موتور 1600 تحت لیسانس میتسوبیشی با قدرت 117 اسب بخار و گیربکس اتومات هیوندای ساخت اصل کره . این خودرو کمی سنگین وزن است اگر در جاده های کوهستانی بروید تعویض دنده اتومات آن کمی کند است و کمی تنبل ولی اگر دنده ها به حالت دستی تعویض کنید در حالت +- آنوقت اوضاع کلی بهتر میشود کم کم این خودرو شناخته و محبوب خواهد شدو در مقایسه با برلیانس 330 این خودرو انتخاب بسیار بهتر ی است.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. جمشیدی

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من اریو نخریدم و خوده زوتی رو گرفتم واقعا اپشن های عالی داره 6 تا ایربگ سانروف ال سی دی و خیلی اپشن های دیگه که اریو نداره 57 تومن خریدم صفرشو برای 2014 بود اما ترخیصش 2017

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Adib

      ۱۷ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام.شما کی خریدین؟
      من دوسال پیش مدل ۲۰۱۴ صفرش رو خریدم البته قسطی و بدون سود ۶۷ تومن از خود نمایندگی سایپا.
      تا الانم ۶۰ هزار کار کردم باهاش.واقعا ازش راضیم.تنها یک بار لنت عوض کردم.از همه مهمتر گارانتی ۵ سال و ۱۵۰ هزار کیلومترشه که واقعا خیالمو راحت کرده.برای مسافرت خیلی راحتو جاداره.من به خاطر شغلم مجرورم خیلی تو جاده باشم

      موافقم 1
      مخالفم 0
  6. ایمان ح

    ۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اونایی که منفی میزنن به این ماشین یا دارن و بنز و بی ام و میخرن که اصلا تو این پیج نمیان یا ندارن و از سوزش و اینکه قادر به خرید نیستن میان حرف میزنن.من چند ماه دارم تحقیق میکنم کسایی که سوارن هیچکس بدشو نگفته بدشو ندیده.این بدبختایی که منفی میزنن روی کاغذ مقایسه میکنن.مقایسه روی کاغذ و واقعییت نتیجه بدی داره.مثل بازی های فوتبال و بازیکنای فوتبال مقایسه شون روی کاغذ و واقعییت.باز هم میگم اگر ناراحتید خب نخرید.اگر دارید بنز بخرید اگر هم ندارید زر نزنید.اگر واقعا امتحان کردید نظراتتونو بدید.اکثر کارشناسهای رسمی توی سایتهای معتبر فقط یک ایراد گرفته اند اونم سنگین بودن اتاق نسبت به قدرت موتور ولی کسایی که سوار هستند میگن اصلا احساس نکردند حتی توی جاده هایی مثل هراز یا چالوس.لطفا از روی شکم حرف نزنید. باز هم امروز به تهران بسنده نکردم یکی از بهترین تعمیرکارهای سمنان اقای میرحسینی باهاش صحبت میکردم ا قاطعییت میگفتن حرف نداره.موتور تحت لیسانس میتسوبیشی ژاپن و ژاپنی ها هم پدر شرکت سازنده و در میارن تا سرتیفیکیت بهش بدن.سایپا از ۶تا ایربگ ۴تا شو در اورده با مانیتور که به قیمت ۷۴ ندش.تمام بنگاه دارا ریخته بودن تو نمایندگی های تهران چون از هفته پیش اعلام گردند با ۱۳.۵ تحویل فوری به مقدساتم قسم من رفتم نمایندگی پرچم توحید خانومه گفت با ارزش افزوده میشه ۱۴.۵ ولی همین الان بخشنامه کردن ۱۵.۵ باز هم داشتن بنگاه دارا میخریدن.ولی من یه اشنا پیدا کردم با ۱۴.۲ ماشینو بهم داد.اگر خواستید ادرسشو بهتون میدم اون نمایندگی که رفتم اصلا گول مافیای خودرو نخورید شتاب داره جا داره ماشین مردونه و بزرگه از پارس ۸سانت عقبش پهن تره‌سوخت ترکیبی پارس ۸.۶ این اریو ۶.۵ واقعا دم شرکتش گرم باید توی تبلیغش میگفتن مثل موسو با قلب تپنده میتسوبیشی.این سایتهایی که منفی میزنن میخوان برید ۳۵ میلیون جیرینگی بدید به ایرانخودرو که دنا و پارس و ات اشغالارو اب بکنن.بعدشم که به قول یه بزرگی میگفت تمام ماشینهای ایران داخلی با قطعات چینی هستن خب چه مرضیه قطعه درجه پایین چینی با مونتاژ داخل؟ادم‌میره ماشینی که۶۰% مسایل اصلیش چینیه درجه یک هست مثل شاسی و موتور و گیربکس میخره چه کاریه پارس یا دنایی بخره که ۹۰% قطعاتش ایرانیه مانیتورش چینی؟

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. فرهاد

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (4 ديدگاه)

      داداش خیالت راحت این اشغال چینی که هرجای ایران بری خراب شه دیگه همونجا میمونه ،کسی ارزوی داشتنشو نداره که اگه داشت و خریدار براش بود سایپا التماس نمیکرد برا فروشش با انواع تسهیلات

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. مسعود

      ۲۱ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام داداش اگه میشه آدرس اون نمایندگی رو برای من بفرستید

      موافقم 1
      مخالفم 0
  7. mohammad

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت همه دوستان من سه سال هست سواری z300 استفاده میکنم تا الان هم فقط بنزین وروغن بوده انصافا این ماشین تنها کمبودش فقط نداشتن تبلیغات برای شناساندن تو مردم هست که اونم از کم کاری دوستان تو شرکت سایپابازاریابی وفروش هست والا ایرادی دیگه ای نداره سواری بسیار عالی داره

    موافقم 3
    مخالفم 0
  8. Hamid

    ۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من جدیدا میخوام z300بخرم چون قبلا بر لبانس اچ۳۳۰ اتومات داشتم میخوام جایگزین کنم شما دارید راضی هستید یانه ممنونم که پاسخ بدید .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. یعقوب

    ۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام چرا خودروسازان کشور ما خودشون اقدام به خرید پلتفرم از خودروسازان معتبر جهان و سرمایه گذاری روی ان نمی کنند و همیشه مونتاژ کاری را انتخاب میکنن مگر ما چه چیزی از خودروسازان چینی کم داریم و مطلب دوم اینکه ای کاش سایپا خودروی z100 رو هم که خودروی ارزان قیمتی هست جایگزین پراید بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا