تجربه و آزمایش

چطور از پراید لذت ببریم؟

با اینکه در سایت پدال قصد نداریم درباره خودروهای از رده خارج و قدیمی مطلب بنویسیم، و با اینکه پراید چیزی نیست که حرف تازه و گوشه ناشناخته ای برای هیچ راننده ایرانی داشته باشد و چه آنها که این خودرو را داشته اند و چه آنها که از این موهبت به سلامتی نصیبی نبرده اند، بخوبی با همه مشکلات پراید آشنایند، اما به احترام نویسنده این مطلب که زحمت نگارش این متن ارسالی را کشیده اند، یک بار دیگر پراید را مرور می کنیم! نکته دیگر اینکه برای خریدهای اینترنتی نامبرده شده در مقاله، تنها از فروشگاههای معتبر با نشان اعتماد الکترونیکی استفاده نمایید:

پراید

یکی از حقیقت‌های جامعهٔ ما اینه که بیشتر مردمش پراید دارن. بزارید اینجوری به گم : اگه دارید این مقاله رو میخونید درحالی که ماشینتون پراید نیست بدونید شما جز افراد خاص جامعه حساب میشید و این مقاله فایدهٔ زیادی براتون نداره اما اگه پراید دارید یعنی جز آدمای نرمال حساب میشید. من برای اینکه تیمارستان هارو خلوت کنم چند راه حل برای خلاص شدن از دست مشکلات پراید پیدا کردم امیدوارم کمکتون کنه:

۱- یکی از بدترین مشکلات پراید هیدرولیک نبودن فرمونشه . این مشکل در تمام جهان رفع شده است و اگه برید از یه آدم خارجی بپرسید فرمون مکانیکی چیه طرف بعد از کلی فکر کردن بهتون دستور پخت لازنیا رو میده چون اصلا نمیدونه فرمون مکانیکی چیه همانطور که پدرش نمیدونسته چیه به هر حال این مشکل باید رفع شه یا باید کارخونه این کارو بکنه یا صاحب ماشین که در مورد پراید دومی صدق میکنه. خیلی‌ها میگن چون پراید سبکه فرمون هیدرولیک زیاد واجب نیست اما ماشین همیشه که سبک نیست ممکنه کلی سرنشین توش باشه اون وقت چی میخوان بگن؟ اون وقت میگن اگه پراید پر ادم بشه دیگه نمیتونه راه بره فرمون میخواد چی کار بگذریم. برای هیدرولیک کردن پراید برید نمایندگی و با حداکثر ۳۰۰ تومن از دست این مشکل خلاص شید اگر هم خودتون مهندس بودید چه بهتر خودتون نصبش کنید.

۲- شده تا حالا لنت‌های چرختون به اندازه ای داغ شه که بشه بالاش نوشت کورهٔ تاسیسات هسته ای فوردو؟ دلیلش خیلی پیچیدست ولی خلاصش اینه که گاهی لنت‌ها به دیسک چرخ برخورد می‌کنند و داغ میشند برای رفع این مشکل باید از لنت‌های استاندارد – مارک معروف – بدون ازبست ( این گزینه برای کسایی هستش که درگیر مزخرفات سلامتی کرهٔ زمینند) و گاها گران قیمت استفاده کرد اینم حداکثر قیمتش ۱۰ تومن میشه.

۳- یکی از چیز های جالبی که من در مورد لوازم جانبی پراید دیدم شیشه بالابر اتوماتیکه . این وسیله کارش اینه که شیشه های پرایدو مثل شیشهٔ پرشیا میکنه. اگه خوشتون اومد کافیه تو گوگل این جمله رو بزنید ” شیشه بالابر اتوماتیک پراید ” تا فروشگاه های مختلف براتون صف بکشن قیمتش هم حداکثر ۱۵ تومنه برای نصیش اگه چیزی از برق ماشین میدونید خودتون نصبش کنید اگر هم نمیدونید بدید یکی براتون نصب کنه مثل مکانیکی یا هرکی که می‌شناسید اگه کسیو نداشتید تو اینترنت بزنید اموزش نصب شیشه اتوماتیک و برق خودرو تا دوباره فروشگاه‌ها براتون صف بکشن

۴- تا حالا شده تو ترافیک وحشتناک گیر کرده باشید و تنها خواستتون اومدن عزرائیل باشه  و بعد از چند دقیقه می‌فهمید عزرائیل هم چند تا ماشین عقب‌تر تو ترافیک گیر کرده و بعد از اینکه ازش نا امید شدید خواستتونو عوض می‌کنید و میگید ای کاش ماشینم یه مرسدس اس کلاس بود تا الان ماساژورشو روشن می‌کردم تا ترافیکو احساس نکنم؟ باید بهتون به گم لازم نیست یه اس کلاس بگیرید فقط کافیه تو اینترنت بزنید “خرید ماساژور صندلی ماشین” تا فرشته های نجات شما به صف شن بهتره مارک ای رستو بخرید چون از همه بهتره پس بعد زدن جملهٔ خرید ماساژور … یه ای رست به انگلیسی اخرش بذارید و بهتره مدل‌های ۱۰۰ تومنی به بالا رو انتخاب کنید . توضیحاتشو تو همون سایت‌ها گذاشته

۵- به نظر من یکی از واجب‌ترین وسیله های ماشین رهیابه ماهواره ایه . درسته شما خودتون اخرت رهیاب هستید و اصلا جاده‌ها و خیابونارو خود شما طراحیش کردید اما بالاخره ممکنه ادم یه روزی بیوفته تو یه خیابونی که نمیدونه چیه اخر بعد از کلی این ور اون ور رفتن زنگ میزنه به خونه ومیگه بیاید منو از قطب شمال جمع کنید. تا دلتون بخواد انواع جی پی اس تو بازاره اما بهترینشون مارک مارشاله و بهترین مدل مارشال ME-G501  هستش که تمام جاده‌ها وخیابونای ایرانو ساپورت میکنه قیمتش هم حداکثر ۱۸۰ تومنه و میتونید اینترنتی هم بخریدش

۶- یکی از سیستم‌هایی که نه تنها تو پراید بلکه تو ۲۰۶- ۴۰۵و…جاش خالیه سیستمه کروز کنترله. ممکنه کروز کنترل برای خانوم دکتری که هر روز با ماشینش میره مطب و برمیگرده خونه فایده ای نداشته باشه اما برای کسایی که اصطلاحا بهشون میگن مردان جاده یا کسایی که مسافرت زیاد میرن یه نعمته به خصوص الان که تابستون شده و ملت هر روز میزنن به جاده‌ها . برای خرید این سیستم دوباره تو گوگل بزنید ” کروز کنترل پراید ” تا مغازه‌ها براتون صف بکشن . قیمت کروز کنترل کردن دوربره ۳۰۰ تومنه ( برای پراید ) واسه ۲۰۶ ارزون تره

۷- اگه گفتید موقع رانندگی بیشتر به چه چیزی نگاه می‌کنیم ؟ اشتباه حدس زدید جواب فرمانه. زشت‌ترین و حال بهم زن ترین چیزی که من دیدم فرمونه پرایده و معلوم نیست از چند تا دمپایی بازیافتی ساخته شده و دوست ندارم موقع رانندگی این عامل استفراغ همش جلوی چشمم باشه . پس میشه گفت خرید فرمون برای پراید یکی از واجب‌ترین کارهاست . شما به هرجا که تو کار ماشین و دزدگیر هستش برید فرمون هم می‌فروشند و قیمت فرمون حداکثر ۵۰ تومنه فقط تروخدا مدل‌های عجیب غریب نگیرید که بعدا بگید ای کاش فرمون پرایدو نگه می‌داشتم . یه فرمونی بگیرید که زیبا و ساده باشه ( ساده بودنش واجبه چون همانطور که تو مقاله های قبلیم اثبات کردم زیبایی تو سادگی ) ببینید شما با چه اندازه فرمونی میتونید رانندگی کنید نه یه چیزی بگیرید که اندازهٔ قطرش برابر قطر فرمون ماشین برقی کوچیکا که بچه‌ها توش میشینند باشه نه اندازش طوری باشه که بعد از اینکه نشستید پشتش احساس کنید پشته مینی بوس نشستید

۸- این قسمت مورد علاقه همهٔ ماست . رینگ . تقریبا همه جا حتی بقالی ها هم رینگ می‌فروشند و هرکدوم یه قیمتی دارند بنابراین نمیشه گفت قیمت رینگ فلان قدره همانطور که نمیشه گفت قیمت ماشین فلان قدره ولی از قدیم گفتند هرچی پول بیشتری بدی‌ اش بیشتری هم می‌خوری . رینگ برای ماشین درست مثل لباس برای ادم میمونه ممکنه یه لباس تو تنتون زار بزنه ممکنه شمارو به طرز وحشتناکی خوشتیپ کنه پس موقع خرید رینگ به این مساله توجه کنید. بهتره رینگ‌هایی با الیاژ المینیوم و اگر پولتون نمیرسه با الیاژ منیزیم بگیرید چون اینا سبک هستند و روی قدرت و سواری ماشین تاثیر چندانی ندارند  . برای پراید رینگ بزرگ‌تر از ۱۶ اینچ نندازید چون جلوبندی پراید همینجورش همش عیبه چه برسه رینگ سنگین روش بندازیمو …. حتی اگه میشه از رینگ ۱۳ اینچ استفاده کنید تا بعدا ضرر نبینید .  این‌ها بهترین مارک‌ها هستند سعی کنید از اینا بگیرید البته ۹۰ درصد رینگ‌ها با این مارک‌ها اصل نیستند .OZ Racing , BBS

۹- یکی از ویژگی‌های پراید اینه که وقتی باهاش برید تو یه جاده ناهموار یا خاکی ( اکثر جاده های ایران همینجوریند ) ماشین شما رو وارد تاریخ و قدمت میکنه و انقدر بالا پایین میشه انگار سوار اسب شدید و تجریهٔ یه اسب سواری تاریخیو به شما میده . این مشکل از کمک فنر های پرایده و بهتره تعویضشون کنید فقط اینجا من یه نکته رو به گم که ۷۰ درصد عمر کمک فنر به رانندگی ما به سنگی داره نه به نوع کمک فنر مثلا تا یه دست انداز می‌بینید پاتونو رو گاز نذارید تا بعد از رد کردن دست انداز یه ربع تو اسمون پرواز کنید . برای خرید کمک فنر پیشنهاد می‌کنم کمک فنر های دلفی رو بخرید اما چون بیشتر کمک فنر های دلفی اصل نیستند خریدنش ریسکه اگه از اصل بودن کمک دلفی اطمینان داشتید حتما بخریدش اما اگه مطمئن نبودید کمک فنر های ایرانی پارسیا رو بخرید که اینم با اینکه ایرانیه ولی دست خارجیارو از پشت بسته و یک سال هم گارانتی میده نمایندگیش هم تو میدان فاطمیه شمارش  هم اینه ۸۸۹۲۰۳۵۲-۸۸۹۲۰۳۵۳

۱۰- این قسمتو کسایی بخونن که دلشون میخواد وقتی که گاز بدن همه کله‌ها مثل گل افتابگردون رو به ماشینشون به شه .این قسمت مربوط به اگزوزه . برای خرید اگزوز باید یه بار به خیابون ملت یه سر بزنید تا ببینید چی دلتون میخواد که با مترو هم میشه رفت ( ایستگاه ملت ) اگه دلتون میخواد از اگزوز صدای یه اژدها بزنه بیرون و تمام افراد مسن خیابونتونو سکته بدید باید برید منبع بخرید که ۵۰ تومنه و استیلش ۷۰ تومنه البته اگه برید خیابون ملت قیمت‌های مختلفی می‌بینید شاید نصف این چیزی که گفتم یا شاید گرون تر . اگه میخواید شتاب ماشینتون زیاد به شه اول باید منبع اگزوزو بردارید جاش لوله نصب کنید و بعد هدرز رو ببندید و اخرش هم یه فیلتر هوای اسپرت بذارید اما هزینهٔ این کار خیلی در میاد . چیزی دوربر ۳۰۰ تومن . به نظر من بهتره یه بار به ملت یه سری بزنید و تحقیقاتونو انجام بدید بعد دفعه بعدی با ماشینتون و مقدار پول مورد نیاز برای کارتون به خیابون ملت برید و خریداتونو بکنید

۱۱- یکی از سیستم های به درد بخور برای یه ماشین سنسوره دنده عقبه . کار این سیستم اینه که هنگام پارک کردن فاصله شما رو با ماشین پشتی حفظ میکنه و بهتون میگه چقدره .دیگه با وجود این سیستم لازم نیست نصف هیکلمونو موقع پارک کردن از شیشه بدیم بیرون اخرش هم بزنیم به ماشین عقبی. قیمتش حدودا ۷۰ تومنه و برای خریدش تو گوگل بزنید “فروش و نصب سنسور دنده عقب” بعد معمولا سایت هایی باز میشه که یه شماره توشون هست تا زنگ بزنیم و یکی بیاد نصبش کنه

۱۲- شده تا حالا موقع رانندگی دست راستتون به شدت احساس خستگی کنه و نیاز داشته باشه که روی یه چیزی بذاریمش و اخر میذاریمش رو سر بقل دستیتون ؟ امروزه تمام ماشینای جدید یه چیزی به نام کنسول گذاشتن پشت ترمز دستی تا اگه دستمون اینجوری شد بزاریمش روش تازه بعضیاشونو میشه باز کرد و وسیله توش گذاشت و خیلی هاشون هم حکم یخچال رو دارند . حالا ما که پراید داریم چی ؟ ما باید خودمون این وسیله رو بذاریم . تقریبا کنسولو همه جا میفروشند و قیمتش از ۱۰ تومن شروع میشه تا ۴۰ تومن .مرکزش هم همون خیابون ملته

این ۱۲ تا راه کمک میکنه تا احساس لذتی که خیلی وقت پیش از پرایدمون از دست دادیم و برگردونیم . من زیاد درباره ی لوازم اسپرتی که رو بدنه ماشین استفاده میشه صحبت نکردم چون بیشترشون رو پراید نمیاند مثلا اگه پشت پراید بال عقب نصب کنیم نه تنها قشنگش نمیکنه بلکه به اصطلاح خزش هم میکنه یا خفاشی کردن در های پراید باعث دلقک نشون دادنتون میشه تازه همه ی اینها پر هزینه هستند . به نظر من همین ۱۲ کار به علاوه ی یه خوشبو کننده و یه سیستم صوتی باحال برای پراید بسه

نوشته نویسنده میهمان: امیر وزیری

مطالب مشابه

‫۳۹۵ دیدگاه

  1. سجاد

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (25 ديدگاه)

    کوچولوترین دروغه دنیا: سایپا ،مطمئن…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  2. گل محمد

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    چرا دروغ
    سایپا ، نا مطئن و …
    مستقیم بهشت !!؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. محمد

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    سایپا مسیر بهشت را بر شما هموار میکند…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. گل محمد

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    با پراید پنــــــج کیلومتر تا بهشت …!!؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. ALI,N

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بحث الکی نکنید پراید ماشین خوبیه
    مرگ دست خدا ست , پراید وسیله هست…
    آدم پول بده موتور گازی سوار بشه بهتر از پرایده
    من حاضرم پیکان گوجه ای سوار شم پراید صفر کیلومتر مدل۹۱سوار نشم!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. abdi

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه کمی منطقی باشید عموجون / هر چه قدر پول بدی همون قدر آش میگیری.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. گل محمد معروف

      ۱۱ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      عموجون تو ایران با پول فقط میشه آش گرفت ماشین ایمن با وضع اقتصادی ملت یک رویایی بیش نیست .

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  7. سينا

    ۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    پراید صبا دوگانه سوز مدل شهریور ۸۹ دارم بسیار بسیار راضی هستم و خدا رو شکر میگم ( البته رانندگی صبورانه و منصفانه ای هم دارم ) معلم هستم روزی ۱۸۰ کیلومتر یعنی دو تا ۹۰ تا از شیراز تا روستای مدرسه مان چهار نفری میریم میایم مسیرها و سفرهای دیگه هم که به جای خودش هست خلاصه واقعا ماشین خوبی هست خداییش تا همین امشب هیچگونه کاری نداشته جز یک بار لنت جلو . قبلش هم تویوتا سلیکا بسیار عروسک داشتم اما پراید هم عالیست .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. گل محمد معروف

      ۱۱ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      عزیز جان تو که معلمی مجبوری راضی باشی . بعدم شما از ماشین سر در نمیاری . چند نفر از اعضای خانوادتو همین ماشین زد نفله کرد بعدش می آیی صنف ما .
      تازه یادت می آد حرف منو که زدم سایپا نامطمئن .

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  8. سينا

    ۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    فقط برای جاده های کوهستانی و سربالایی شدید مسلما پراید توانایی خودروهای ۱۸۰۰ سی سی و … رو نداره تنها مشکل منم همین هست که جاده محل کارم سربالایی زیاد داره و با پراید باید صبورانه و مخصوصا با بنزین رانندگی کرد وگرنه برای شهر و جاده های کفی خودرو بسیار مناسبی هست راننده مناسب باشه اونم میتونه مناسب باشه . جاندار و بی جان اگر اذیتش کنی اذیتت میکنه .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. راد

    ۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (88 ديدگاه)

    با این وضعیت پراید بهترین خودرو واسه مردم معمولی.زود خراب میشه ولی خرجش کمه.همه جا هم وسایلش هست فقط بشتر از ۴-۴/۵ نباید پول براش بدی.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. مرتضي

    ۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با پراید تو جاده رفتن یعنی اینکه جونتو گرفتی تو دستت ؟ مواظب باش باد نبردتش … !!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. حميد

    ۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من پرایدنقره ای مدل ۸۵داشتم خیلی عالی بود در طی ۳سال سواری و حدود ۴۵۰۰۰ کیلومتررانندگی یکبار رادیاتور بخاری عوض کردم – ۵ بار لنت عوض کردم – یکبار پوستر ترمز عوض کردم – چندبارهم فیلتر روغن و هوا و روغن موتور –
    ولی برادرم یک پرایدسفید مدل ۸۸ داره تا الان حدود ۵ میلیون تومن خرجش کرده – ماشینش مثل اوراقی ها شده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. Farid

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    اقا abdi اخه واسه چی باید تو ایران آش اینقدر گرون باشه!!!!!!؟؟؟!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. سينا

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    داداش مرتضی ما ایرانی ها اهل اغراق هستیم . باد نبره !!!؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. ایرج

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    تا کی مخوان مردم رو بکشتن بدن یا خودرو خوب بسازن یا واردات رو باز کنن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. ایرج

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    راستی کی خط تولیدش قطع میشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. alireza

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پراید فقط کره ای!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. محمدرضا

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پراید۱۳۲ دارم ازش خداییش راضیم البته نظره منه باهاش خوب رفتار کنی باهات اه میاد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. رضا

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا جالب و جامع بود. متشکرم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  19. سامیار

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    با سلام من از سال ۸۷ یک پراید صفر گرفتم وتا الان دارم دروغ چرا یکبار رفتم تعمیرگاه که دیاگ زد گفت قطع کن فنت خراب شده بقیه ایم مدت به جز وازم مصرفی روغن و… خرج دیگه ای رو دستم نزاشته وبه جز موتور ضعیفش که با بنزین سوپر ردیفش میکنم از همه چیزش راضیم مخصوصا کولرش که با گاز خوب خیلی خنک میکنه وتو تابستون تا حالا رو درجه ۳ نزاشتم.خلاصه اینکه شاید خیلی امن نباشه ولی یه بار اولاش رفتم اصفهان برگشت راحت ۱۸۰ باهاش اومدم.اما خب حداکصر سرعت معقول برای این مشین بین ۸۰-۱۱۰ هستش.البته شاید از لپ لپ ماشین من خوب از آب دراموده نمیدونم!!!!
    اما یه چیزی که منو عذاب میده ودوست نویسنده هم امیر وزیری بهش اشاره نکردو گمون نکنم راه حل سیزدهمی هم براش داشته باشه .دریچه بخاریه !!!!
    آخه چرا بخاری پراید هیچوقت از جلو نمیتونه بزنه یا از زیرپا میزنه یا از بالا داشبورد.آخه یکی نیست به این سایپا بگه آدم باشعور رنو ۵(ماشین قبلیم)هم از جلو بخاری میزد چطوری این نمیشه واینکه یه ماشین مشابه یکی به من نشن بده که بخاریش از جلو نزنه چون داره دیونم میکنه!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  20. امیر

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چه میشه گفت در مورد پراید؟ من سال ۸۸ یه پراید صفر خریدم و هیچ وقت مشکل جدی پیش نیومد الا اینکه پراید ماشین مسافرت جاده ای نیست و واقعا خسته کننده هست غیر از مشکل امنیتی و ضعیف بودن بدنه و نا مطمئن بودن سیستم ترمز و فرمان و اینا فکر نکنم مشکل خاصی داشته باشه. از نظر طراحی ظاهری به نظرم خیلی زیبا طراحی شده… ماشین کم خرجیه و قطعاتش فت و فراوون و ارزان قیمت ولی بی کیفیت…تنها اشکال نهایی که الان به ذهنم میرسه اینه که به این قیمت نمی ارزه… و به هیچ وجه ارزش ۱۰ میلیون تومان رو نداره..

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  21. دانیال

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اگه شما ها از ماشین پراید راضی هستین واسه اینه که تا حالا ماشین ندیدین

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. سامیار

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (14 ديدگاه)

      دوست عزیز شما دیدی کافیه !!من نمیدونم مگه تو ایران به جز خانواده سایپا وایران خودرو ومدیران خودرو و کرمان موتور رو هم بزاری ۱۰ تا ماشین هم نمیشه شما چی تو اینها دیدی که ما ندیدیم شاید شما ایران زندگی نمیکنی!! یا نمیدونی ماشین چیه!!
      اتفاقا من پدرم ۱۰ ساله که بنز سوار میشه وبنز دست دوم قدیمیش رو به صدتا ماشین ایرانی ترجیح میده!!!بنده تو دوستان صمیمی نزدیکم هم خدارو شکرهمه دارند(خدا بیشترش کنه) و هر روز مدلهای مختلف ماشین رو میبینم وسوار میشم!! مدلهایی که شاید شما از نزدیک از کنارشون رد شده باشی.بنده “تجزبه رانندگی” بابی ام و x3 و بنز c280 amg ونیسان مورانو و هیوندایی کوپه وهیوندایی سوناتا و نیسان ماکسیما ولکسس rx350 را دارم (عرض کردم تجزبه رانندگی ونه سوار شدن)!!
      از ماشینهای داخلی هم زانتیا و ۲۰۶ وپراید ورنو۵ و۲۰۷ وپاترول ورونیز وسمند رو هم تجربه رانندگیشون رو داشتم .پس لطفا شمایی که ماشین دیدین نظرتون رو برای کسایی که ندیدن بگید نه کسایی که با اونها رانندگی کردن!!!
      منظور بنده این بود که من ۱ری ال ناراضی برای این ماشین خرج اضافی نکردم ولی وقتی برای سرویس لکسس دوستم به نمایندگی رفتیم فقط ۱۵۰ تومان گرفت بگه عیبی داره یا نه!یا وقتی که سانروف مورانو رفیقم تو جاده چلوس بر اثر افتادن سنگ شکست ۲میلیون پول بیزبون واسش دادیم!!یا وقتی رفتیم شمال لب ساحل سوناتا فیلترهاش پراز آشغال وشن شد و ۴۰۰ تومان هزینه داشت.
      حرف من اینه که پراید اگه هر چی مزخرف باشه وگند باشه و ارزشش رونداشته باشه اما با این شرایطی که توش زندگی میکنیم و آپشنهای خیلی کمی که داریم تو جامعه پراید بهترین گزینه برای برطرف کردن نیاز مردم به وسیله نقلیه در سطح شهر هست چه از لحاظ قیمت وهزینه استهلاک وچه مصرف سوخت!!
      دوست گرامی شما انگار تو ایران زندگی نمیکنی اینجایی که برای کم کردن هزینهاشون ملت ماشینشونرو گازسوز میکنن وهر بار که من از کنار صف طولانیشون برای گاز عبور میکنم وبه سمت پمپ بنزین میرم واقعا نمیدونم چی بگم از تاسف!!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. علیرضا

      ۸ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شکر نعمت،نعمتت افزون کند، البته با تلاش!
      من پراید دارم و ازش راضی ام، چون با هشت میلیون سابق و بیست میلیون الان نمیشه پورشه کاین یا حتی میتسوبیشی میراژ خرید که ماشین ترن!
      کمی، فقط کمی منطقی و عقلانی حرف بزنیم.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  22. omid

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من یه پراید۱۳۲خریدم هیدرولیک absوهمه جا ام باهاش میرم راضی ام هستم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  23. Higuain

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    پراید کره ای شرکت کیا= تفاله شرکت فورد امریکا
    پراید شرکت سایپا = تفاله از رده خارج شرکت کیا
    مرگ و زندگی مردم ایران = پراید سایپا

    صد رحمت به قرارداد ترکمنچای! واقعا دم مدیرای کشور گرم. روح پادشاهان بی خاصیت قاجارو زنده کردند.
    متاسفانه الان هم همون راه (خودزنی به صنعت خودروی به ایران) با قرارداد بستن با شرکتهای چینی ادامه داره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  24. هیمن

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اون شب تو تاپ گیر ارزون ترین ماشین بازار انگلیس رو نشون می داد(هم قیمت براید بود). دروغ نمیگم… پراید سگشم بهش می ارزید.
    البته تو همون بازه قیمتی پورشه کارکرده هم میشد خرید

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  25. محمد

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    درود
    من یه پراید ۱۳۲ مدل ۸۹ دارم ۶۰۰۰۰ راه رفته. اولین کاری که کردم لاستیک کومهو ۱۸۵ بستم به ۵۰۰ هزار تومن جون خودمو راحت کردم. خیلی بهش فشار میارم از جاده چالوس برمیگشتم چیزی حدوده ۴۰۰ کیلو توش بار و مسافر بود. تقریبا میمالید رو زمین. دور موتور یه دم بین ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ بود. تو رنج خودش واقعا عالیه تا حالا آخ نگفته. تابستونا همیشه کولر میزنم حتی شبا تا حالا یکبار هم جوش نیاورده حتی تو جاده و سر بالایی های ملایم هم خوب بوده. اگه انتظار لامبورگینی ازش نداشته باشی به بهشت هم نمیری.به نظر من مهم فرهنگ رانندگیه نه ماشین من ۱۰ ساله رانندگی میکنم نزدیک به ۴۰۰ هزار کیلومتر روندم از وانت پیکان تا ماکسیما روندم ولی حتی خش هم روشون ننداختم.بهتره ما ایرانیها واقعا به هم احترام بذاریم نه اینکه تو پاشنه در فقط تعارف دروغی بکنیم. کاش تو رانندگی هم اینطور بودیم. پراید لاشش میارزه با روا یا آردی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. هادی

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      دوست عزیز یه نگاه به لاشه ی پراید بعد ازتصادف جاده ای بکن به خدا نه ازماشین چیزی باقی می مونه نه ازسرنشینش
      حالا هی بگو من ازش راضی ام

      منم خوشحالم که تاحالا توی جاده یه عوضی ناشی باهات تصادف نکرده وهنوز زنده
      هستی رفیق

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  26. pouya

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با سایپا بار دیگر مرگ عزیزانتان را تجربه کنیدD:

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  27. امیر

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    نه پراید با توجه به قیمتش بسیار مناسب است ومن فکر می کنم بهترین گذینه در مقایسه با دیگر رقبانش در این حوالی استک

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  28. مهدی

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این ماشین واسه داخل شهر و استفاده معمولی طراحی شده، اگه باهاش کار دیگه ای میکنین مثل مسافرکشی و مسافرت خارج شهر، عواقبش پای خودتونه!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  29. علی

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (52 ديدگاه)

    این پادشاه کره ای هنوز باید هم وطنان عزیز ما رو در جاده قربانی کنه هنوز زوده به قطع تولیدش فکر کنیم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  30. دوست

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    راه تو را میخواند پراید!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا