سئات

قوی‌ترین رایانه اسپانیا در خدمت طراحی محصولات سئات!

سئات در زمان طراحی تمامی جزئیات آئرودینامیکی محصولات جدید خود از قوی‌ترین ابررایانه‌ی اسپانیا با نام MareNostrum 4 استفاده می‌کند.


جدای از داشتن قدرت خام ۴۰ هزار رایانه خانگی و گرفتن فضای ۱۸۰ مترمربعی در بخشی از دانشگاه کاتالونیای بارسلونا، این ابررایانه هفتمین رایانه‌ی قوی اروپا بوده و از ۱۶۵۸۸۸ پردازنده استفاده می‌کند.


MareNostrum 4 دارای ۶۹۱۲ چیپ بوده و وزن کلی آن ۷۸ تن است. به همین خاطر جای تعجبی ندارد که دانشمندان قبلاً از این رایانه برای شبیه‌سازی همه‌چیز از چگونگی کارکرد قلب انسان گرفته تا پیش‌بینی‌هایی درباره تغییرات آب و هوایی استفاده کرده‌اند.


مهندسان سئات هم از این رایانه برای تحلیل آزمایش‌های خود استفاده می‌کنند. این رایانه تنها در عرض چند ساعت ویژگی‌های آئرودینامیکی محصولات سئات را بررسی می‌کند تا آن‌ها کمترین میزان درگ را داشته باشند.


یکی از تحلیلگران BSC می‌گوید:

من با سئات تأثیر ژئومتری قالپاق را روی آئرودینامیک خودروها مطالعه کردم. هر نقطه از خودرو توسط پردازنده‌های زیادی تحلیل شد. اگر این نقاط را به‌صورت انفرادی تحلیل می‌کردم چندین ماه زمان لازم بود.

مهندس آئرودینامیک این خودروساز اسپانیایی نیز خاطرنشان می‌سازد:

کار با تونل باد هزینه‌بر بوده و مدل‌های گلی هم ضعف‌های خاص خود را دارند بنابراین تغییرات زیادی باید صورت گیرد. قدرت پردازش ابررایانه‌ی BSC ما را قادر ساخته از پارامترهای بیشتری برای دیدن رفتار هوا در داخل رینگ‌ها استفاده کنیم. این ایده فاصله‌ی بین واقعیت و شبیه‌سازی را کم کرده است.

در حال حاضر تولید نسل بعدی ابررایانه‌ی MareNostrum 5 در دستور کار قرار داشته و انتظار می‌رود توانایی‌های آن در مقایسه با نسل فعلی بیش از ۲۰ بار بهبود یابد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. L-H-P-TT

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (133 ديدگاه)

    واقعا بینظیر و خیره کننده ????
    امیدوارم روزی ایران عزیزم به این پیشرفت ها و حتی بالاتر برسه و تمام مردم عزیزکشورم خودروهایی ایمن و درخور سوار بشن ????????????

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (25 ديدگاه)

      ٢٠٧ شده ١۵٠ میلیون ببین ما کجای کاریم

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. پارسا

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (141 ديدگاه)

      حالاحالاها باید همینارو سوار شیم

      موافقم 1
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا