ورود سئات به چین با کمک‌های جک و فولکس‌واگن

استراتژی گروه فولکس‌واگن در چین روی توسعه‌ی سومین جوینت ونچر با خودروساز چینی جک موتورز تمرکز کرده است.


جک فولکس‌واگن مأموریتی برای شتاب بخشیدن به عرضه‌ی محصولات برند سئات در بازار چین داشته است. به‌ عنوان بخشی از توافق صورت گرفته، جک فولکس‌واگن حضور سئات در چین را با افتتاح مرکز تحقیق و توسعه‌ی جدید در آنهوی شتاب خواهند بخشید. این مرکز تحقیق و توسعه جدید در سال 2021 افتتاح خواهد شد.

زمانی که جوینت ونچر جک فولکس‌واگن در سال 2017 شکل گرفت مأموریت خود را توسعه، تولید و بازاریابی خودروهای الکتریکی اعلام کرد. البته این توافق جدید امضا شده باعث می‌شود دو شرکت طی دو تا سه سال آینده برند سئات را نیز وارد بازار چین کنند.


این توافقنامه همچنین به دنبال وارد کردن جوینت ونچر جک فولکس‌واگن به گروه بزرگ فولکس‌واگن است.
لوکا ده مئو رئیس سئات گفته است:

امضای این توافقنامه قدم روبه‌جلوی جدیدی در برنامه‌ی استراتژیک جهانی شدن سئات است. با حضور ما در چین آینده‌ای بهتر رقم زده و حمل‌ونقل الکتریکی را نیز بهبود خواهیم بخشید.

جک و سئات به دنبال توسعه‌ی پلتفرم‌های خود برای خودروهای الکتریکی کوچک هستند. مرکز تحقیق و توسعه‌ی یاد شده مسئول توسعه‌ی این خودروها و همچنین قطعات آن‌ها خواهد بود. این مرکز فعلاً در مرحله ساخت‌وساز قرار داشته و در سال 2021 افتتاح خواهد شد.

سئات تاراکو
موضوع جالب اینکه برخی محصولات سئات قبل از ورود رسمی به چین در خیابان‌های این کشور حضور خواهند یافت. دلیل این کار برند جدید جتاست که فروش مدل‌های VS5 و VS7 را از امسال در چین شروع خواهد کرد. این خودروها چیزی غیر نسخه‌های ریبج شده‌ی سئات آتکا و تاراکو نیستند.


یک شهر 8 میلیون نفری زمین بازی توسعه‌ی راه‌حل‌های حمل‌ونقل آینده خواهد بود. به عنوان بخشی از توافقنامه‌ی جداگانه‌ی امضا شده و توسعه‌ی شهری با نام شهر هوشمند، فولکس‌واگن فرصت تست تکنولوژی‌های جدید، مدل‌های تجاری و محصولات خود را در این شهر هوشمند و ارتباطی خواهد داشت.


تمرکز این مجموعه روی توسعه‌ی تکنولوژی‌های خودران خواهد بود و گروه فولکس‌واگن چین و جک از منابع خود برای توسعه‌ی سرویس‌های حمل‌ونقل خودران شامل روبوتاکسی ها، سرویس‌های اشتراک خودرویی و… استفاده خواهند کرد.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

6 دیدگاه

  1. حسین
    سوابق: (2093 دیدگاه) ,

    نکته بسیار مهم در روابط بین شرکت ها ، پایداری این روابط در همه حالات هست!
    چه در شرایط سخت و چه سهل!
    ما در برجام به چینی ها تا توانستیم پشت کردیم و حالا انها دارند جبران میکنند!
    ما نباید با چینی ها مثل فاحشه ای برخورد میکردیم که فقط در مواقع تنهایی سراغش میرویم!

    پاسخ
    1. JDM
      سوابق: (266 دیدگاه) ,

      اونا هم تا تونستن ازین فرصت استفاده کردن و جنسای اشغالشونو بمون انداختن

      پاسخ
      1. حسین
        سوابق: (2093 دیدگاه) ,

        از بی عرضگی خودمون هس ، ما نمیخریدیم جنس درجه یک میدادن!

        پاسخ
      2. رنو 5 زرد قناری
        سوابق: (81 دیدگاه) ,

        دوست عزیز اینکه در کشور ما اجناس بی کیفیت چینی زیاد شده مقصر چینیها نیستن مقصر تجار ایرانی هستن که برای کسب سود بیشتر میرن با شرکتهای درجه3 و 4 چینی قراداد میبندن و اجناس بی کیفیت به کشور وارد میکنن ، چین جمعیتی نزدیک به یک میلیارد و چهارصد میلیون نفر داره و این جمعیت باید به یک نوعی نون بخورن طبیعیه که اونا هم سود براشون مهمه ، اگه یادتون باشه خود رئیس جمهور خلق چین هم در یک پیام ویدئویی به مردم ایران به این موضوع اشاره کرد و گفت تجار و اصحاب مشاغل بزرگ برای کسب سود بیشتر میان و اجناس درجه 3 و 4 سفارش میدن و به مردم خود ضرر وارد میکنن و گفت تغصیر ما نیست که این افراد اجناس بی کیفیت سفارش میدن ، چین علاوه بر ایران به تمام دنیا صادرات داره اگر اجناس چینی بدردنخور بودن مطمئناً بقیه کشورهای دنیا خیلی زودتر جلوی واردات چین به کشور خودشونو میگرفتن تو همین صنعت خودروسازیشون به نوعی دارن راه صدساله رو یک شبه میرن ، چیزی که دیگر خودروسازان سالیان سال تلاش کردن تا بهش برسن به نوعی که قراره تا دو سه سال دیگه خودروهاشونو به آمریکا هم صادر کنن ، مطمئن باشید در آینده صنعت خودروسازی چین آنچنان پیشرفتی بکنه که همه ما انگشت به دهن بمونیم وحتی خیلی از خودروسازان بزرگ دنیارو هم پشت سرشون بزارن ، انوقت ما هنوز اَندَر خَمِ یک کوچه ایم .

        پاسخ
        1. حسین
          سوابق: (2093 دیدگاه) ,

          البته اون پیام ویدئویی شایعه و دروغ بود ولی اصل حرفتون درسته!
          الان همین ماشین های بسترن ، جیلی ، بی وای دی و … که کیفیت خوبی دارند چه راهی رفتن؟
          گرفتن تکنولوژی از شرکت های معروف!
          ما چرا این تکنولوژی ها رو از این چینی ها نگرفتیم؟
          چرا باید خودرویی با داخلی سازی 80 درصد افزایش قیمت بیشتری از سوزوکی ویتارا با داخلی سازی 20 درصد داشته باشد؟
          اصلا چرا خودرویی که از دهه 70 در حال تولید است باید با تحریم به مشکل بخورد؟

  2. پارسا
    سوابق: (95 دیدگاه) ,

    چیزی که مشخصه اینه که چین داره فوت و فن تکنولوژی جهانو میبلعه ، و واسه دنیای فردا کلی برنامه داره

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.