سیتروئن برنامه‌ای برای احیای مدل 2CV ندارد

هرچند شرکت‌هایی مثل فیات و مینی با احیای مدل‌های کلاسیک قدیمی خود به موفقیت رسیده‌اند و بسیاری از طرفداران سیتروئن هم به دیدن نسخهٔ مدرن و احیاشدهٔ مدل نمادین و افسانه‌ای 2CV علاقه دارند اما به گفتهٔ مدیرعامل این شرکت فرانسوی، چنین اتفاقی روی نخواهد داد. مدیرعامل سیتروئن خانم «لیندا جکسون» در جریان جشن تولد صدسالگی این برند طی مصاحبه‌ای با تاپ گیر گفته است که این شرکت علاقه‌ای به ساخت مدل‌های رترو ندارد.

وی دراین‌باره گفته است:

ما با نگاه کردن به گذشته طراحی‌های خود را تکامل می‌دهیم اما آنچه که من نمی‌خواهم انجام شود، تبدیل سیتروئن به برندی است که خودروهای رترو تولید کند. من نمی‌خواهم یک 2CV جدید تولید کنیم. البته ما همیشه گذشته را مرور می‌کنیم. من وقتی کارم را در سیتروئن شروع کردم، تمام تیم‌ها را به مجموعهٔ تاریخی سیتروئن فرستادیم و به آن‌ها گفتیم به عقب برگردید و به ما بگویید سیتروئن چیست

با توجه به اظهارت خانم جکسون، سیتروئن به خودروسازان تولیدکنندهٔ محصولات رترو نمی‌پیوندد و بنابراین 2CV احیا نخواهد شد اما در عوض این برند فرانسوی در گذشتهٔ خود جستجو می‌کند و با الهام از ویژگی‌های برجستهٔ تاریخ خود محصولات جدیدی را معرفی خواهد کرد. گفته‌های وی نشان می‌دهد که ما در دوران انقلاب صنعت خودروسازی هستیم و به همین دلیل احتمالاً ایده‌های قدیمی به‌خوبی کار نخواهند کرد.

وی در این رابطه افزوده است:

من نمی‌خواهم این کار را انجام دهم. چون معتقدم باید همواره به نوآوری فکر کرد. هرچند بازگشت به کارهایی که در گذشته انجام شده می‌تواند موفق باشد اما به عقیدهٔ من مردم چیزهای جدید و متفاوتی می‌خواهند و ما باید با آن هماهنگ باشیم

سیتروئن ثابت کرده است که می‌داند چگونه مدل‌هایی با ظاهر متمایز را در هر سگمنتی ارائه کند و هرچند 2CV دوست‌داشتنی به‌طور مستقیم احیا نخواهد شد اما طبق وعدهٔ خانم جکسون، این شرکت خودروهای نوآورانه‌ای تولید خواهد کرد که ویژگی‌های خاص سیتروئن را خواهند داشت. البته این واقعیت که 2CV برای همیشه به تاریخ پیوسته است، ناراحت‌کننده خواهد بود. این کوچولوی دوست‌داشتنی فرانسوی که برای اولین بار در اکتبر سال 1948 در پاریس رونمایی شد، به‌عنوان خودرویی برای تودهٔ مردم در نظر گرفته شده بود. این ماشین تا سال 1990 در انواع و نسخه‌های بسیار گوناگونی در کشورهای مختلف به تولید رسید. از 2CV و تمام نسخه‌هایی که بر اساس آن شکل گرفته بودند مجموعاً 9 میلیون دستگاه تولید شد.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

10 دیدگاه

  1. محمد
    سوابق: (1368 دیدگاه) ,

    نوستالژی ژیان
    یادش بخیر تو ایران که حتی به کارتون چاق و لاغر دهه ۶۰ هم راه پیدا کرد و گوشه ای از خاطرات ما شد

    پاسخ
  2. L-H-P-TT
    سوابق: (121 دیدگاه) ,

    میتونه یه عنوان یه خودروی الکتریک – اقتصادی دوباره متولد شه ……
    اما من که از الان تا زمانی که زنده هستم منتظرم وایپر برگرده ، این افعی افسانه …..💔💔💔💔

    پاسخ
  3. سعید(تهران)
    سوابق: (403 دیدگاه) ,

    خدارو شکر، همون یه بار هم زیاد بود! در ضمن من معنی افسانه ای و دوست داشتنی رو توی مقاله درک نکردم!!!

    پاسخ
    1. amir
      سوابق: (433 دیدگاه) ,

      خیلی سادست .خودورویی که 9 میلیون دستگاه ازش تولید شده میشه افسانه ای و دوست داشتنی!

      پاسخ
      1. سعید(تهران)
        سوابق: (403 دیدگاه) ,

        شما شرایط اجبار و انتخاب رو در نظر نمیگیری، از پراید هم میلیونها تولید و فروخته شده پس افسانه اس؟! وقتی مردم چاره ای نداشته باشن اون افتخار به حساب نمیاد، شرایط بعد از جنگ فرانسه و اروپا هم چاره ای جز انتخاب این حلبی قارقارو بجا نمیذاشت!

        پاسخ
        1. Ahmad
          سوابق: (491 دیدگاه) ,

          اگه شرایط اجبار و نداشتن حق انتخاب در مورد سیتروئنو در نظر بگیری پس باید برای بقیه برندهای افسانه ای مثل بیتل ومینی هم باید این شرایطو در نظر بگیری که چون به قول شما مردم اون زمان اروپا حق انتخابی نداشتن بنابراین سراغ این ماشینها میرفتن یا مثلا رنو 5 وگلف بنابراین اینها هم خودروهای افسانه ای گفته نمیشن و به خاطر اجبار خریده میشدن .

        2. ناشناس
          سوابق: (15 دیدگاه) ,

          داداش اگه 9 میلیون دستگاه فقط تو فرانسه فروش میرفت میتونستی بگی مردم فرانسه حق انتخابی نداشتن 9 میلیون تو سرار دنیا به فروش رفته و مسلما مردم بقیه کشورها حق انتخابای زیادی داشتن پس این ماشینو با پراید مقایسه نکن پراید فقط تو ایران فروش بالایی داره نه تو بقیه کشورها همون زمان که تو امریکا و کره هم تولید میشد اصلا طرفدار نداشت

  4. Mad.z.Max
    سوابق: (398 دیدگاه) ,

    خیلی صدای خنده دار و در عین حال مزخرفی داشت،
    تو مایه های قور قور قور قوررررر که اصلا بم نبود، زیر بود شدیدا😂😂

    پاسخ
    1. ناشناس
      سوابق: (15 دیدگاه) ,

      از صدای فولکس مزخرفتر نبود که تن تن تن میکرد تو اتاقش مینشستی صدای بقل دستی رو نمیشنیدی

      پاسخ
  5. Ahmad
    سوابق: (491 دیدگاه) ,

    جزو خودروهای انقلابی بود یادش بخیر خیلی باحال بود همه چیزش خوب بود فقط قدرتش کم بود

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.