فورد

دلیل استفاده از سیستم تعلیق مستقل در فورد برانکو چیست؟

اکسل جلوی سولید یکی از مهم‌ترین نقاط قوت و فروش جیپ رانگلر بوده و این موضوع حتی در جزوه فروش مدیران این شرکت نیز مورد اشاره واقع شده است. شکی وجود ندارد که این طراحی سیستم تعلیق برای آفرود خوب بوده اما مهندسان فورد تصمیم گرفته‌اند خلاف رانگلر عمل کرده و از اکسل جلوی مستقل برای برانکوی جدید استفاده کنند. در ادامه دلیل این تصمیم را بررسی خواهیم کرد.

مهندسان تیم تحقیق و توسعه برانکو اخیراً در مصاحبه با MuscleCarsAndTrucks جزئیات بیشتری از سیستم تعلیق جلوی برانکو جدید را منتشر کرده‌اند. به‌طور خلاصه باید گفت تصمیم فورد برای استفاده از این نوع طراحی با رفتار خودرو در جاده‌های آسفالت ارتباط داشته است.

اریک لافلر مهندس ارشد برانکو گفته است:

ما برای سیستم تعلیق مستقل در جلو رفتار بهتر در جاده آسفالت را مدنظر قرار دادیم؛ بنابراین ما بهترین‌های آفرود و جاده را داریم. در برانکو توانستیم به توازنی بین پرفورمنس مخصوصاً در سرعت‌های بالا برسیم جایی که رقبا نمی‌توانند چنین کاری را انجام دهند. برانکو در روی جاده نیز سواری هیجان‌انگیزی دارد.

احتمالاً برخی طرفداران آفرود با این اظهارات موافق نبوده و خواهند گفت برانکوی جدید برای گذراندن بخش اعظم وقت خود در گل‌ولای طراحی نشده است. به این زودی‌ها جنگ طراحی اکسل سولید و سیستم تعلیق مستقل به پایان نخواهد رسید اما شاید فورد پاسخ‌هایی به این انتقادات داشته باشد.

مدیر برنامه جهانی فورد می‌گوید:

اگر شما بخواهید یک آفرودر پرسرعت در صحرا داشته باشید قطعاً خواهان سیستم تعلیق مستقل در جلو خواهید بود. ویژگی‌ای در تکنولوژی سیستم تعلیق وجود دارد که ما به‌درستی برای اهداف خود انتخابش کرده‌ایم.

اما شاید بپرسید منظور از آفرودر پرسرعت در صحرا چیست؟ خب ما هم دقیقاً نمی‌دانیم اما ظاهراً مهندسان این برند به دنبال مطمئن شدن از عدم وجود پدیده تکان های مرگبار بوده‌اند، چیزی که باعث می‌شود فرمان خودرو پس از عبور پرسرعت از دست‌اندازها به شدت بلرزد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه

  1. ارشیاsvj

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1101 ديدگاه)

    من نمیدونم چرا ولی با این برانکوی جدید زیاد حال نکردم.

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۴۶
  2. امیر

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2448 ديدگاه)

    خیلی واضحه
    برانکو هم مثل دیگر رقبا راحتی در مسیرهای جاده ای و شهری رو به افرود ترجیح داده و دقیقا همین قضیه عامل مهمی برای فروشش خواهد بود
    بازهم میگم رانگلر تنها افرودر دنیا با قابلیت بالاس
    درسته که مشکلاتی در راحتی داره اما این قضیه ماهیتشه و ایرادی نداره
    در عوض برای چیزی که ساخته شده، بهترینه

    موافقم ۲۵
    مخالفم ۱۸
  3. کافر مقدس

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (689 ديدگاه)

    دنیا داره تموم میشه ولی ما تو ایران برانکو نسل یک هم نمیتونیم بخریم

    موندم اروپا و آمریکا و ژاپن تا کجای تکنولوژی رو میخوان فتح کنن ما تازه رسیدیم به رینگ آلمینیومی

    موافقم ۳۱
    مخالفم ۳
    1. Dr.Ahmadreza2002

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (278 ديدگاه)

      که البته همون رینگه هم الان دیگه نداریمش

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  4. Sina

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (551 ديدگاه)

    ولی من نگرش فورد رو بیشتر قبول دارم
    آدم بیشتر هفته شو با ماشین روی آسفالت میگذرونه و تعطیلات و آخر هفته شو میره آفرود نه اینکه کل هفته شو تو گل و صخره ست بعد یه سری به آسفالت بزنه بنابرین باید توازن برقرار بشه
    خود من واسه سفر ماشینی میخوام که سواری خوبی داشته باشه و وقتی توی مسیر خورد به آفرود و گل از پسش راحت بر بیاد

    موافقم ۲۸
    مخالفم ۵
    1. علیx76

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (843 ديدگاه)

      اگه بیشتر هفته رو تو جاده باشه و فقط اخر هفته ها بره آفرود ، چرا باید برانکو بخره؟ میتونه اکسپلورر بخره

      موافقم ۸
      مخالفم ۸
      1. Sina

        ۱۱ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (551 ديدگاه)

        مگه اکسپلورر آفرود هم میتونه بره !!!
        یه دونش توی گاراژ کنار خونه ما گذاشته واسه تعمیر ارتفاعش از زمین مثل سانتافه ست تازه فقط هم بحث ارتفاع نیست…

        میدونی رانگلر رو دوستش دارم اما فیلم های بررسیشو دیدم موقع رانندگی سرعت که میره بالا مثلا تا ۱۰۰ کیلومتر صدای تک تک اتصالاتشو میشنوی خیلی تلق تلوق داره انگاری محکم سر هم چفت نشده فقط بدرد این میخوره درو سقفشو بکنی بری تو صخره و گل واقعا فقط برا این ساخته شده اما مگه آدم چقدر از وقتشو اونجاست در کل بدرد رانندگی روزمره یا مسافزت نمیخوره در صدروتی که برانکو هر دو نیازت رو تامین میکنه

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۲
  5. بهمن

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (17 ديدگاه)

    واقعا ماشین بی نظیریه .شاهکاره این ماشین

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۴
  6. Elmiraj

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1718 ديدگاه)

    غیر مستقیم اعتراف کردن که برانکو انعطاف و چسبندگی رانگلر را نخواهد داشت…

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۱۷
    1. ساسان

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (90 ديدگاه)

      دوست عزیز انعطاف و چسبندگی برانکو را اگه میخوای ببینی این کلیپ رو نگاه کن. فورد، برانکو رو همه کاره ساخته واقعا یه سر و گردن از جیپ و بقیه آفرودرها بالاتره.
      https://www.youtube.com/watch?v=WMKBR5KYRPE

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۳
  7. Hussein

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (227 ديدگاه)

    سیستم تعیلق چی میگه ؟؟🤔

    موافقم ۳
    مخالفم ۴
  8. تورج

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (53 ديدگاه)

    فیلم های افرود برانکو نشون میده که زیر ماشین بدجور به سنگ و صخره گیر میکنه. سپر پشتی هم از این ماجرا بی نصیب نیست. به نظر باید فورد یه بازنگری تو طراحی ماشین جدیدش بده.
    یه دوستمون پیشنهاد اکسپلورر داده به جای برانکو! نگو آقا نگو. اکسپلورر رو میبری تو گل و شل، اونم ماکسش رو!؟

    موافقم ۵
    مخالفم ۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا