فورد

فورد اکسپلورر ST با لاستیک‌های میشلین ویژه مرسدس!

نسل جدید فورد اکسپلورر وارد بازار شده و یک پیشنهاد بسیار خوب است. این خودرو در تریم های متنوع از جمله نمونه‌ی پرچم‌دار ST عرضه می‌شود. اکسپلورر جدید بر پایه‌ی پلتفرمی دیفرانسیل عقب شکل گرفته و قول داده که رفتار دینامیک‌تری در جاده داشته باشد. کمک حال این خودرو در عمل کردن به قول خود لاستیک‌های چسبنده‌ی میشلین لاتیتود اسپورت ۳ خواهد بود که به‌صورت سفارشی در دسترس خریداران است.


گفته شده این لاستیک‌ها به‌طور ویژه برای مرسدس بنز طراحی شده‌اند. دو حرف کوچک MO که مخفف مرسدس اورجینال هستند در دیواره‌ی لاستیک‌ها نقش بسته‌اند و نشان‌دهنده‌ی توسعه‌ی مخصوص این لاستیک‌ها برای همخوانی با نیازهای مرسدس بنز هستند؛ اما در این مورد باید گفت لاستیک‌های میشلین به‌طور ویژه برای مرسدس-ای ام جی GLC43 کوپه طراحی شده‌اند.


در زمان تست درایو اکسپلورر جدید توسط اصحاب رسانه، کار اند درایور با مهندس ارشد پرفورمنس فورد گفت و گو کرده و او اذعان داشته این خودروساز در ابتدا به دنبال عرضه‌ی شاسی‌بلند خود تنها با لاستیک‌های چهارفصل پیرلی بوده است؛ اما در نهایت اد کرنز و تیمش تصمیم می‌گیرند تا لاستیک‌های پرفورمنس و تابستانی میشلین را نیز برای اکسپلورر ST در نظر بگیرند. فورد با میشلین تماس گرفته تا گزینه‌های متنوع آن‌ها را بررسی نماید.


میشلین هم گفته که لاستیک‌های لاتیتود اسپورت ۳ MO در حال حاضر تنها گزینه‌ی در دسترس می‌باشند. فورد در نهایت تصمیم به استفاده از این لاستیک‌ها گرفته است. به یاد داشته باشید که GLC43 از لاستیک‌های ۴۵/۲۷۵ در جلو و ۴۰/۳۱۵ در عقب استفاده کرده درحالی‌که هر چهار چرخ فورد از نوع ۲۷۵ هستند.


اکسپلورر همچنین اولین شاسی‌بلند جهان است که از لاستیک‌های Selfseal میشلین استفاده کرده است. این لاستیک‌ها به‌صورت استاندارد در نسخه‌های پلاتینیم و لیمیتد اکسپلورر نصب شده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    اگر قرار باشه یه زمانی دو خودروساز از آلمان و آمریکا با هم همکاری خیلی نزدیک داشته باشن، قطعا همکاری مرسدس و‌ فورد (همچنین لینکلن) رو ایده‌آل‌ترین حالت میدونم چون علاوه بر اینکه تو بحث تکنولوژی تو کشورای خودشون به نوعی پرچمدارن، اصیل‌ترین خودروسازهای دنیا هم هستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. بهراد

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (753 ديدگاه)

    منظور از “لاستیک‌های Selfseal میشلین”اینه(یک نوع تکنولوژی ضد پنچری جدید):
    فورد و میشلین با تایرهایی که آن‌ها را Selfseal می‌خوانند به دنبال دست‌یابی به فرصت‌های جدیدی در این زمینه هستند. فورد قصد دارد تا این نوع تایرهای جدید را روی مدل‌های جدید مدل اکسپلورر خود عرضه کند.
    فورد مدعی است که این تایرهای جدید قادراند تا از پس 90 درصد پنچری‌هایی با بیشینه قطر 6.3 میلی‌متر برآیند. میشلین در داخل این تایرها از نوعی لاستیک درزگیر استفاده کرده تا اگر سوراخی در تایر پدیدار شد آن را پر کند. برای مثال فرض کنید یک میخ تایر اتومبیل شما را سوراخ کرده و از تایر خارج شود. در این حالت لاستیک مخصوص تعبیه شده این سوراخ را پر خواهد کرد. اگر هم در حالتی میخی که وارد تایر شده خارج نشود آن لاستیک درزگیر اطراف میخ را می‌پوشاند تا خروج باد تایر جلوگیری کند.
    این درزگیر لزوما مانع از نشت باد تایر به بیرون نمی‌شود اما سرعت این نشتی را تا حدود 1 بار (واحد فشار) در هر هفته کاهش می‌دهد. میشلین این فناوری را در سال 2011 معرفی کرده بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا