فورد

فورد ضایعات مک‌دونالد را به قطعات خودرو تبدیل می‌کند!

محصولات آینده فورد حداقل در برخی بخش‌ها با قهوه‌های مک‌دونالد عرضه خواهند شد! این غول دنیای فست فودها ضایعات فرایند تولید قهوه‌های خودش را به فورد تحویل خواهد داد و این برند مشهور دنیای خودروسازی نیز از آن به عنوان متریال تولید برخی از قطعات خودرویی استفاده خواهد کرد.


گل قهوه پوسته بیرونی دانه‌ی قهوه است که طی فرایند بو دادن آن به بیرون ریخته می‌شود و معمولاً به عنوان ضایعات در نظر گرفته می‌شود. البته گروه مهندسی فورد فهمیده‌اند این محصولات را می‌توان با پلاستیک و سایر مواد افزودنی مخلوط کرد و متریالی برای خودرو تولید کرد. به این ترتیب مک‌دونالد بخش اعظم گل قهوه‌ی خود را به فورد ارسال خواهد کرد.


فورد می‌گوید ترکیب قهوه و پلاستیک منجر به تولید قطعاتی می‌شود که ۲۰ درصد سبک‌تر بوده و خواص گرمایی بهتری نسبت به قطعات کنونی دارند. فرایند تولید این قطعات نیز ۲۵ درصد انرژی کمتری را نیاز دارد.


فورد از متریال مربوط به قهوه در محفظه چراغ‌های جلو استفاده خواهد کرد. در ادامه قطعات زیر کاپوت نیز از این مواد ساخته خواهند شد. فورد اشاره دقیقی به نوع قطعات ساخته شده از ضایعات قهوه نداشته اما احتمال استفاده از آن در پیکاپ رنجر وجود دارد.


فورد در ویدئویی جدید به استفاده از این متریال استفاده کرده اما خب به اسم و نوع قطعات اشاره‌ای نداشته است. این کمپانی گل قهوه را داغ کرده و در محیط‌هایی با اکسیژن پایین قرار می‌دهد و سپس آن را با پلاستیک مخلوط می‌کند. ظاهراً این مواد بویی شبیه قهوه طی مراحل تولید داشته و قطعاً این بو بهتر از بوی پلاستیک خواهد بود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۱۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (3895 ديدگاه)

    کار خوب و ایده جالبی هست
    آیا این ضایعات رو رایگان به فورد میده ؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۱۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    در خارج از ایران ، چیزی به اسم رایگان نداریم ، البته حداقل در بیشتر موارد .
    بنظر باید برای تمام خودروسازیها اجبار بشه تا کمی شاید کمی تسکینی در حال زمین بشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Khosrow

    ۱۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    فکر کن تصادف کنی بوی قهوه بلند شه / امید به موندن میده نه ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Alireza

    ۱۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (631 ديدگاه)

    چه جالب اینجا هم با ضایعات خودرو میسازن، فقط به جای قهوه بوی قهوه ای میده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا