فورد

مقایسهٔ نسل جدید و قدیم فورد اسکیپ

اولین نسل از فورد اسکیپ که در اروپا با نام کوگا شناخته می‌شود، در سال ۲۰۰۰ به بازار آمد و بنابراین حالا خودرویی نوزده‌ساله است. اسکیپ اما در طول این دو دهه بسیار تغییر کرده است به‌گونه‌ای که جدیدترین نسل آن که به‌تازگی معرفی شده است، نه هیچ شباهتی به اولین نسل خود دارد و نه حتی به نسل قبلی شبیه است. در طراحی بیرونی نسل جدید اسکیپ از ویژگی‌های هاچ‌بک‌های فوکوس و فی‌یستا استفاده شده است به‌نحوی‌که همان چراغ‌های جلو و جلوپنجرهٔ هاچ‌بک‌های مذکور در برادر بلندقامتشان هم دیده می‌شود و حتی بخش عقبی اسکیپ هم فرمی هاچ‌بک مانند دارد؛ اما طراحی اسکیپ جدید در مقایسه با نسل قبلی خود چگونه است؟ برای دریافتن پاسخ این سؤال در این مطلب نسل‌های قدیم و جدید این کراس‌اوور کامپکت آمریکایی را باهم مقایسه کرده‌ایم.

نمای جلویی

همان‌طور که گفته شد، نسل جدید اسکیپ کاملاً با نسل قبلی خود متفاوت است. دماغهٔ نسل جدید بسیار به فوکوس شباهت دارد و جلوپنجرهٔ شش‌گوشهٔ کرومی قبلی با یک جلوپنجرهٔ ذوزنقه‌ای مشکی‌رنگ جایگزین شده است. شاید فرم چراغ‌های جلوی اسکیپ جدید تنها قسمت آن باشد که کمی به نسل قبلی شبیه است اما حتی در اینجا هم دی‌لایت‌های LED در پایین چراغ‌ها و همین‌طور لامپ‌های دوتایی آن‌ها تفاوت قابل‌توجهی با نسل قبلی دارند. در اینجا شکل مه شکن‌ها هم تغییر کرده است به‌گونه‌ای که در نسل جدید مه شکن‌های عمودی باریکی دیده می‌شود درحالی‌که این قسمت در نسل قبلی نمای سنتی‌تری دارد.

نمای جانبی

با یک نگاه اجمالی به پروفیل جانبی دو نسل آخر اسکیپ به‌راحتی می‌توان دید که تا حد چشمگیری باهم متفاوت هستند. در این قسمت هیچ‌چیز حتی آینه‌ها نسبت به نسل قبلی بدون تغییر باقی نمانده است. نسل جدید کشیده‌تر، کم‌ارتفاع‌تر و عریض‌تر از نسل قبل بوده و با فرمی نرم و سیال، در این قسمت نمای جذاب‌تری را به نمایش گذاشته است. به‌طورکلی نسل جدید اسکیپ در پروفیل جانبی بیشتر به یک هاچ‌بک قدبلند شباهت دارد تا یک کراس‌اوور سنتی.

نمای عقبی

طراحی نمای عقبی اسکیپ جدید نه‌تنها برای این خودرو معمول نیست بلکه با تمام محصولاتی که تاکنون از فورد دیده‌ایم هم تفاوت دارد. به همین دلیل نمای عقبی اسکیپ جدید کاملاً منحصربه‌فرد به نظر می‌رسد که حتی آن‌را در بین همهٔ محصولات فورد نیز به خودروی منحصربه‌فردی تبدیل کرده است. این کراس‌اوور جدید چراغ‌های عقب باریکی دارد که کاملاً با نسل قبل متفاوت هستند درحالی‌که در طرفین پنجرهٔ عقب آن نیز باله‌هایی به رنگ مشکی پیانو دیده می‌شود. اما سپر هردو نسل با دو سر اگزوز دایره‌ای و بخش پلاستیکی نقره‌ای‌رنگ، تقریباً شبیه به‌هم به نظر می‌رسند.

نمای داخلی

نسل جدید اسکیپ در داخل بسیاری از عناصر خود را از برادران بزرگ‌ترش یعنی اج و اکسپلورر قرض گرفته است که ازجملهٔ این ویژگی‌ها می‌توان به صفحه آمپر دیجیتالی، نمایشگر تبلت مانند سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و کنترلر دوار روی کنسول مرکزی اشاره کرد. به همین دلیل، اسکیپ جدید در مقایسه با نسل قبلی با نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی یکپارچه درون داشبورد، دسته‌دندهٔ سنتی و صفحه آمپر آنالوگ، کابین کاملاً متفاوت و البته مدرن‌تری دارد که در نگاه اول بسیار خوشایند به نظر می‌رسد.

 

منبع: Motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    همه جوره نسل جدیدش بهتر و زیباتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. mohammad.DEMON

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (420 ديدگاه)

    من نسل قبلیش رو توی ترکیه سوار شدم
    راحت و اروم بود و مصرف معقولی داشت
    ولی الان فورد حسابی وقت گذاشته و انجین کم مصرف همراه با هیبرید
    براش تدارک دیگه
    فورد focus و کوگا مخصوص اروپا طراحی شدن
    فورد اروپا خوب کار میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. missing

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قبلا فکر میکردم فورد یه لوکس سازه. منظورم اینه که برا خریدش باید خداتومن پول جمع کرد ولی یه سر رفتم اذربایجان شهر باکو. دیدم عجیب مردم راحت شورولت و فورد سوار میشن. تقریبا هر دقیقه دو سه تا فورد یا شورولت به چشم میخورد. گذری از یه نمایشگاه رد شدم اونجا قیمت ماشینا رو با مشخصاتش رو شیشه ماشین میزارن و دیگه لازم نیست هی بپرسی. یه دونه رو گذری نگاه کردم دیدم ۲۵ هزار پول اذربایجان میشد و مدل سال صفر بود. حتی پلاستیکای روی شیشه رو نکنده بودن. تازه زیر همون برگه یه قیمت دیگم برا خرید قسطی زده بودن.
    برام جالبه که اینقدر ندید بدید شدیم و اینقدر غرق بعضی چیزا شدیم اصلا یادمون رفته ماشین چی. اصلا یادمون رفته گوشت تازه یعنی چی
    کشورای همسایه پیشرفت میکنن بعد ما اینجا لج کردیم چرا دنیا رو به ما نمیدن مدیریت کنیم. فورد که تو اذربایجان میگن ماشین معمولیه برا ما لوکس بودنو ردکرده. برا ما چینی شده لوکس.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهدی

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (552 ديدگاه)

    مزدایی شده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا