فوردفولکس واگن

مقایسه فولکس گلف جدید با فورد فوکوس

فولکس‌واگن گلف که هم‌اینک در هشتمین نسل خود قرار دارد آماده‌تر از هر زمان دیگری بوده و می‌خواهد حتی با هاچبک های کامپکت لوکسی مثل ب ام و سری ۱ و مرسدس بنز A کلاس رقابت کند. البته که رقبای اصلی این خودرو محصولاتی همچون فورد فوکوس، اوپل آسترا، پژو ۳۰۸، مزدا ۳، رنو مگان و… هستند.


هرچند نگاه به آمار فروش خودروها در نیمه اول سال ۲۰۱۹ و در قاره اروپا نشان می‌دهد که جدیدترین نسخه از فورد فوکوس موفق‌ترین خودروی کلاس بوده و بالاتر از گلف قرار گرفته که دلیل آن‌هم تعویض نسل گلف بوده است.

2019 Ford Focus ST
خوشبختانه جدیدترین نسل گلف در مقایسه با نسل پیشین تغییرات قابل‌توجه‌تری داشته است. هر دو خودروی فوکوس و گلف هم‌اکنون کاملاً دگرگون شده‌اند و از سیستم‌های کمک‌راننده گسترده، طراحی‌های بهتر کابین، پیشرانه‌های پربازده‌تر و ارتباطات بهتر برخوردار هستند.

این دو خودرو از فلسفه طراحی کاملاً مجزایی سود می‌برند و حالا این فاصله پررنگ‌تر از هر زمان دیگری شده است. فولکس‌واگن روش تمیز، مدرن و به نوعی ظریف را طراحی نسل جدید گلف انتخاب کرده درحالی‌که فورد فوکوس جدید از ظاهری اسپورت و خطوط گیرا مخصوصاً در نسخه ST-Line استفاده کرده است.

از نظر ابعاد باید گفت فوکوس بزرگ‌تر بوده و طول/عرض/ارتفاع آن به ترتیب برابر با ۴۳۷۸/۱۸۲۵/۱۴۵۴ میلی‌متر است و فاصله بین محوری‌اش نیز ۲۷۰۰ میلی‌متر می‌باشد. در حقیقت فوکوس پهن‌تر از ب ام و سری ۳ کد E90 بوده درحالی‌که ابعاد گلف مشابه نسل پیشین خود می‌باشد. طول/عرض/ارتفاع این خودرو ۴۲۸۴/۱۷۸۹/۱۴۵۶ میلی‌متر است و فاصله بین محوری آن‌هم ۲۶۳۶ میلی‌متر است.

انتخاب احساسی بین این دو خودرو خیلی سخت نخواهد بود. اگر می‌خواهید خودروی شما ظاهری عضلانی و دینامیک داشته باشد فوکوس انتخاب شماست اما اگر خودرویی بالغ‌تر و تیز را ترجیح می‌دهید گلف نسل هشتم بهتر خواهد بود.

از آنجایی که چهارمین نسل فوکوس خودرویی نسبتاً تازه در کلاس خود محسوب می‌شود بنابراین یکی از معدود خودروهایی است که می‌تواند از نظر سیستم‌های کمک‌راننده و تجهیزات رفاهی گلف جدید را به چالش بکشد.

البته در بحث تجهیزات رفاهی کار فوکوس کمی سخت خواهد بود. گلف دارای نورپردازی داخلی، هدآپ دیسپلی کامل، اینترفیس شارژ گوشی هوشمند و تکنولوژی ارتباط خودرو با محیط است. از نظر ایمنی نیز باید به کروز کنترل تطبیقی با تشخیص سرعت، دستیار جلو، ترمز خودرو در زمان دور زدن، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و تشخیص عابران پیاده اشاره کرد.

فوکوس هم با ارتباط فورد پس، دستیار پارک فعال، دستیار پیشگیری از برخورد با تشخیص عابران پیاده، دستیار فرمان، تشخیص نقاط کور، دوربین دید عقب و… عرضه می‌شود؛ بنابراین هر دو خودرو بالاترین سطح ایمنی را ارائه می‌کنند.

یکی از مزیت‌های واضح گلف طراحی داشبورد آن است که دکمه‌های کمتری داشته و صفحه‌نمایشش نیز تقریباً ۲ اینچ بزرگ‌تر از فوکوس است.

اما از نظر سواری فعلاً باید منتظر عرضه رسمی گلف باشیم. البته روی کاغذ گلف جدید پیشرانه‌های پاک‌تری نسبت به فورد دارد. البته فوکوس هم در سال آینده با تکنولوژی هیبریدی ملایم عرضه خواهد شد و بنابراین از این نظر قضاوت را به آینده موکول می‌کنیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (10056 ديدگاه)

    قابل مقایسه نیستند .
    چرا که فولکس سرآمد تمام هاچبکهای تولیدی دنیاست ، ولی پراید هاچبک مشکی مدل۱۳۸۸ شمسی با زَهوارهای قرمز یه چیزه دیگست?.

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. محمد

      ۱۰ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      یه خودرو هاچبک تند و تیز انتخاب افراد سن بالا نیست که به قول گفتن فرم پخته و سر راست و ساده ای داشته باشه
      .
      .
      بالاخره فولکس هم به این نتیجه خواهد رسید که دست از طراحی های محافظه کارانه برداره
      این طراحی مناسب سال ۲۰۲۰ دنیای خودرو نیست
      خصوصا در مورد گلف
      .
      همین حالا از سبقت فروش فورد از فولکس در قلمرو فولکس مشخصه
      فولکس هم داره طراحی های جدید بروزتری ارایه میده اما در مورد گلف هنوز جای کار زیادی داره
      اینو رقبا دارن به وضوح نشون میدن
      .
      داخل خودرو کاملا جریان متفاوتی داره و فولکس موفقتر بوده اما در مورد خارج خودرو قطعا فولکس به ریسک پذیری بیشتری واسه یه خودروی تغییر نسل یافته امروزی احتیاج داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محسن

        ۲۶ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (3 ديدگاه)

        از نزدیک ببینش این حرف رو نمیزنی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. MAHDI

    ۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    خوب فولکس سنگ محک هاچبک های این کلاسه و البته در نسل جدید از اون ظاهر ساده بیرونی و داخلی خارج شده وخیلی مدرن وجذاب شده!!!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. Peiman56

    ۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (137 ديدگاه)

    به نظر من انتخاب خیلی سختیه.ولی بیرون ماشین رو دیگران میبنند و من گلف رو انتخاب مبیکنم بخاطر داشبورد جذاب تر.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. امیر.عارف

    ۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (876 ديدگاه)

    هر دو ماشینهای قابل احترامی هستند ولی مگه میشه جایی گه گلف هست آدم به ماشین دیگه ای فکر کنه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. مهزیار

    ۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (441 ديدگاه)

    بزن گاراژ فورد باو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Behrouz. anzali

    ۱۰ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (372 ديدگاه)

    هر دو هاچبکهای نابی هستن و کارایی خودشون رو دارن و اگه صحبت انتخاب باشه من گلف رو ترجیح میدم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. سجاد

    ۱۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (233 ديدگاه)

    اقایون فولوکس حالا که رفتین تو نسل جدید لطفا اون خط تولید نسل قدیم گلفتونو بیارید ایران ?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا