لانچیا

بازگشت رسمی لانچیا دلتا در سال 2026

حدود سه سال پیش بود که کمپانی ایتالیایی اتومبیلی آموس یک دستگاه لانچیا دلتا اینتگراله را به عنوان هاچبک داغ و مدرنی احیا کرده بود. هم‌اکنون و با خوشحالی فراوان باید گفت خود لانچیا برنامه‌های جذابی برای آینده محصولات مشهورش داشته و قرار است خودروی دلتا در سال ۲۰۲۶ به‌صورت رسمی بازگردد.

این یک شایعه نیست چراکه لوکا ناپولیتانو مدیرعامل جدید لانچیا اخیراً تائید کرده دلتا حدود ۴ سال بعد روی خط تولید خواهد رفت. او گفته است:

همه خواهان دلتا بودند و این خودرو از برنامه‌های ما دور نمانده است. دلتا بازخواهد گشت و خودرویی واقعی خواهد بود، خودرویی که سطح بالای پیشرفت و تکنولوژی را به نمایش خواهد گذشت. البته که دلتای جدید از قوای محرکه الکتریکی استفاده خواهد کرد.

فعلاً جزئیات این خودرو در دست نیست هرچند استفاده از پلتفرم‌های کنونی استلانتیس برای دلتای جدید منطقی به نظر می‌رسد. احتمالاً پلتفرم این خودرو نسخه تکامل یافته eVMP گروه پژو-سیتروئن خواهد بود. گفته می‌شود این پلتفرم اجازه استفاده از باتری‌های حالت‌جامد را داده و شعاع حرکتی ۷۰۰ کیلومتری را ایجاد خواهد کرد.

اما لانچیا پیش از احیای دلتا اقدام به بازنشسته کردن اپسیلون قدیمی کرده و نسل جدید آن را روانه بازار خواهد کرد. این سوپرمینی ۱۰ سال است که در بازار حضور داشته و فقط در ایتالیا عرضه می‌شود. جانشین این خودرو در سال ۲۰۲۴ عرضه شده و تنها محصول لانچیا با پیشرانه درون‌سوز خواهد بود. تا سال ۲۰۲۶ ایتالیایی‌ها فقط خودروهای الکتریکی را عرضه کرده و به دنبال مشتریانی با متوسط سن بالاتر خواهند بود.

مدیر این برند می‌گوید: “ما خودروهایی با حس بالای مسئولیت نسبت به دنیا را تولید خواهیم کرد زیرا مشتریان خواهان حمل‌ونقل پاک هستند.” لانچیا ظاهراً شبکه نمایندگی جدیدی را در نظر خواهد گرفت و با نمایندگی‌های کنونی آلفارومئو و دی اس همکاری خواهد نمود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. HamiD

    ۱۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2442 ديدگاه)

    دیگه لانچیا باید لوگوی خودش رو بروز کنه …
    ولی خداییش …
    اون دوست مازراتی فنمون که از داغون بودن شرکت های انگلیسی میگفت …
    والله که توی ویکی پدیا دیدم …
    ایتالیا هم کم نداره …
    نمونش همین شرکت لانچیا که به چه روزی افتاده!

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۵ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      آمریکا هم کم نداره! اینقدر برند نابود شدن که شمردنشون یه روز طول می‌کشه، متاسفانه این تعصب روی یه ماشین یا برند خاص رو درک نمیکنم…

      موافقم 5
      مخالفم 1
  2. MC20

    ۱۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1585 ديدگاه)

    حمید خان سلام ، بدون هیچ تعصبی این حقیقت تلخ رو قبول دارم و حق با شماست . این نقد خود من ، به عنوان یک طرفدار کلا کشور ایتالیا و خاصه صنعت خودروی ایتالیایی ، به اون هاست . متاسفانه مدیریت ایتالیایی صفر هست . ایتالیا و ایران دو نصفه ی یک سیب هستند ، هر ایرانی که رفته اونجا و هر آتزوری که اومده این جا ، این رو می فهمه و تصدیق می کنه و بدبختانه این فراتر از یه باور عامیانه و مرسوم هست که می گه ، ما دو ملت شبیه هم هستیم . یک گزارش دیدم ، جنوب ایتالیا منطقه ی ناپولیتانو (ناپل) ، بعد از همه گیری کرونا ، بازار نزول خوارها سکه شده ، میان به مردم نزول با بهره بالا میدن و نخست وزیر و رییس جمهور این کشور ورشکسته هم ، هیچ غلطی ، نمی توانند بکنند . این ها مثلا ، مومنان ی ه و دی و مس ی ح ی هستند و لازم به گفتن نیست وضع م سلمانی ما اینجا چه جوریه و بماند …………. در ضمن ، به نظرم ، بیشتر برندهای پیشرو و عاشق در خودروسازی ، به خاطر بالا تر بردن کیفیت و کشف مرزهای جدید تکنولوژی در خودروسازی ، ریسک های متهورانه ای کردند و ورشکسته شدن . انگلیسی ها و ایتالیایی ها و آمریکایی ها ، شاخص هستند . رولز رویز آیا ماشین بدیه ؟ یا بنتلی ؟ یا مینی ؟ اگه برند های بی ارزشی بودن ، چرا آلمانی ها اونها رو ، رو هوا زدن ؟ به این لیست طولانی ی خوب های ورشکسته ، می شه ، بوگاتی ، لامبورگینی ، مازراتی ، اتوبیانکی ، لانسیا و …. فقط یکی محض نمونه از آمریکا پونتیاک رو اشاره کرد . خوب یادمه خبر ورشکستگی پونتیاک رو ، حدود 10 سال پیش ، توی مجله ماشین خوندم و چقدر ناراحت شدم . می شه خودتو ماشین باز بدونی از پونتیاک خوشت نیاد . این ها عاشقانی بودن که با نبوغ و عشق و هنر و پایمردی ، برای سالیان سال ، خودروسازی رو به سمت خودشون می کشیدن ، بدون اینکه کسی براشون فرش قرمز پهن کنه . لانسیا هم از این قضیه مستثنی نیست . ببخشید طولانی شد به هر روی یاد باد آن روزگاران یاد باد .

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. ممد ژانگولر

      ۱۵ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (3506 ديدگاه)

      داداش mc دمت گرم چی مصرف میکنی بگو ما هم …
      ایران و ایتالیا نیمه سیب یا نیمه موز یا هرچی
      فکر کنم میوه گرون شده بدجوری حوس کردی
      به هر حال کامنت زیبایی بود
      ممنون میشم بازم با جدیت تموم از این سبک کامنتا بذاری 🙏

      موافقم 2
      مخالفم 7
      1. MC20

        ۱۵ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1585 ديدگاه)

        :)) عمر ، توان ، انرژی ، زمان ، اینترنت و پول ، مصرف می کنم داداشی :)) . آره عزیزم ، گفتن یه چیزهایی ، شاید سخت نباشه ولی اثبات کردنشون برای بیشتر مردم تا مرزهای غیر ممکن می ره و برای عده ی خاصی ، شاید تنها اون هم با مطالعه ی میدانی ، صورت بگیره . اینجا سایت خودرو یی هست و فکر نمی کنم بقیه دوستان خوششون بیاد و گرنه برخی از مباحث رو باز می کردم . علمی داریم به نام آنتروپولوژی یا انسان شناسی و وقتی این علم ریز تر می شه ، می شه ، آنتروپومتری ، یعنی مردم شناسی . این علم مردم شناسی رو اگه داداش ، مثل من ، همه جوره ، 10 سال بری توو کارش بعد چیزهایی یاد میگیری که با دانش ما ، که تووی کتاب ها مون بوده ، زمین تا زیرزمین فرق داره . حوصلت رو سر نمی برم ، فقط بدون هر پنج یا شش کشور مختلف در دنیا دارای خصوصیات کلی و جزیی اقلیمی ، فردی و گروهی مشترک ، هستند و چرخش زمین تووی این هشت هزار سال اخیر ، بین مون ملیت های جدا ، مزرهای جدا و زبان های جدا و فرهنگ های به ظاهر جدا ، ساخته ….. ما ، ایتالیایی ها ، یونانی ها و آرژانتینی ها و اسپانیایی ها و کروات ها بیشتر مواقع تطابق رفتاری عینی و بسیاری اشتراکات رفتاری و مابقی ، هم ، تضاد های رفتاری داریم ، همان طور که در کشور خودمون ، بین اقوام مختلف ، در استان های مختلف این اشتراک ها و افتراق ها همیشه بوده و هنوز هم ، هست . یه بابای ایتالیایی یک و نیم سال ایران زندگی کرد و رفت . چند وقت پیش میگفت ایران ایتالیای آسیاست و ایتالیا ایران اروپا . این حرف از دهان یک اروپایی ( که توو فرهنگشون اصلا تعارف تعریف نشده و ندارن) ، دراومد . البته برای من عجیب نبود . ببخشید طولانی شد .

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. ممد ژانگولر

          ۱۵ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (3506 ديدگاه)

          داداش با کمال احترام به نظرت
          به نظر من ایران ایرانه و ایتالیا ایتالیا

          چیزایی ما داریم که به درد اونا میخوره و بلعکس
          به همین راحتی
          ضمنا همه نژادها از نظر من یکی هستن و این تفکر و طرز رفتار انسانهاست که تفاوت بوجود میاره نه چیزای دیگه

          موافقم 0
          مخالفم 4
    2. امین

      ۲۵ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (578 ديدگاه)

      حرفت درسته . خیلی شبیه هستیم و برای همین ایتالیایی که صنایع هنر نیروی کار و بودن در غرب اروپا را داره . از لحاظ اقتصادی وضع خوبی نداره. اتفاقا خوب میشه باهاشون رفیق شد. خیلی موارد مشترک هست که میشه درباره شون گفتگو کرد و حوصله سر نره. رانندگیشون در ضمن مثل ایران بی قانون هست. همه فکر میکنن زرنگ رانندگی هستن.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. MC20

    ۱۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1585 ديدگاه)

    منبع ، پایگاه خبری سبقت آزاد . نگاهی کوتاه به تاریخچه ی تاریخ رالی .

    بی شک یکی از برندهای معتبر و قدیمی اروپایی ، لانچیا ایتالیا است ، که در سال ۱۹۰۶ توسط وینچنزو لانچیا پایه‌گذاری شد .
    از دیرباز لانچیا به‌ دلیل تولید خودروهای ممتاز و مخصوص رالی شناخته شده‌است . محصولات لانچیا البته معمولاً به‌عنوان خودروهای لوکس و گران‌قیمت نیز ، شناخته می‌شوند . لانچیا در رقابت های رالی جهانی موفق شده ١٠ قهرمانی تیمی بدست آورد و تاکنون پر افتخارترین تیم شرکت کننده در تاریخ این مسابقات شناخته می شود . (علیرغم اینکه از سال ١٩٩٣ از این رقابت ها کناره گرفت) قهرمانی هایی که پشت سر هم در سه سال پیاپی 1974 تا 1976، سال 1983 و در آخر با 5 بار تکرار طوفان لانچیا در سالهای 1987 تا 1992 به دست آمده است. در سالهای ۱۹۷۴ تا ۱۹۷۷ این خودروها به کشورمان پا گذاشتند . جوان های دیروزی می دانند که وقتی اسم لانچیا بر زبانها می آمد شتاب و طراحی خارق العاده آنها بی درنگ در ذهنها نقش می بست. این خودروهای تو دل برو ، قالبا از موتورهای پیچیده ای که معمولا با دو کاربراتور و عمدتا خورجینی بودند و گیربکسهای ۵ سرعته که در آن زمان جز معدود گیربکسهای پیشرفته بازار بود بهره مند بودند.
    خیلی ها این لانچیاها را رقیبی برای بی ام دبلیو ۲۰۰۲ و ۳۲۰ می دانستند. نسخه اسپایدر لانچیا موتور خود را در قسمت انتهایی خودرو حمل می کرد . نسخه بتا یک خودرو چهار در خانوادگی بود که از یک موتور ۱.6 لیتری بهره می برد و نسخه های لانچیا بتا 1.8 و 2 لیتری کوپه ، اسپرت و جوان پسند بودند. این خودروها به دلیل دارا بودن شتاب بالا و فشار زیاد بر روی‌ شاسی اغلب به صورت فابریک دارای استرس بار بودند تا کمی از بار قدرت موتور که به بدنه اعمال می شد را کنترل و متوازن نماید. در اکثر این مدلها از روغن موتورهای stp که غلظت بالایی داشتند استفاده می شد. ناگفته نماند این خودروها نیاز به نگهداری با حساسیت بالایی داشتند و یکی از نسخه های بتای 1.6 لیتری مدل 1976 آن تا سال ۱۳۸۶ شمسی با ما هم رکاب بود و در تعمیرگاه ها خاطرات خوب و دلچسبی را با هم رقم زدیم! نهایتا در دوران رکود اقتصادی اروپا این برند را شرکت خودرو سازی فیات خریداری کرد و در حال حاضر شکوه و قدرت سال های اوج خود را از دست داده است.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  4. Mercedes-Benz

    ۱۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (91 ديدگاه)

    لانچیا تو فقط باش تا بقیه جات رو خالی نبینن

    موافقم 2
    مخالفم 1
  5. محمد مختاری آذر

    ۱۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    اگه لانچیا جدید این باشه من دیگه خودمو میکشم واقعا ابهت لانچیا داره زیر پا له و خوار میشه

    موافقم 0
    مخالفم 5
  6. MPNobel

    ۱۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (11 ديدگاه)

    عجب….
    باز هم توهم ……😁
    اقا جهت اطلاع مخاطبین….
    ایتالیا کشور توسعه یافته و‌ جزو هفت کشور صنعتی برتر جهانه….ایتالیا چهارمین اقتصاد برتر اروپاست….
    تورم اوج کرونا و اقتصاد بدهکارش نهایت۲ درصد بشه در سال..‌‌‌‌
    من نمیدونم کجای ایران شبیه ایتالیاست؟😁😁
    شما اگه رفته باشید ایتالیا متوجه میشد که شهر های جنوبی ایتالیا نسبت به شمال ایتالیا خیلی فرق داره‌‌مثلا ناپل یا سیسیل ایتالیا برین متوجه میشین چقدر ار نظر اقتصادی و فرهنگی‌متفاوته…اما دلیل داره ،چون جنوب ایتالیا پر از مهاجر و از نظر اقتصادی کمتر بهش توجه میشه تو کشور ایتالیا ، حتی خود ایتالیایی ها سیسیل جزو ایتالیا نمیدونند… کمتر بهش اهمیت میدن بهش
    حالا یک سری افراد ساده لوح ایتالیا رو فقط از روی شهرهای جنوبیش قضاوت میکنند…
    بله اقتصاد ایتالیا در مقابل کشور آلمان ، سطحش پایین تره..ولی خب زیاد فرقی با فرانسه نداره…
    کلا ایتالیا از نظر مدیریت و مهندسی پائین تر از آلمانه…ولی خب چرا شما انگلیسی ها رو نمیگید؟ اونا که تمام شرکتای خودروسازیشون ورشکسته شدن و خارجیا خریدن تازه با این حجم سرمایه گذاری و تزریق تکنولوژی خارجی ها باز صنعت خودروشون موفق و عالی نیست من بابِ مثال جگوار که وضعبتش مشخصه…
    حداقل کمپانی فیات و زیر مجموعه هاش سر پا بوده و حتی شرکت ورشکسته کرایسلر هم خرید و از اون وضعیت نجاتش داد..
    یکم بررسی کنید شرکت لانچیا کلی سوابق درخشان در صنعت خودرو سازی داشته ولی جدیدا از سال ۲۰۰۶ به بعد چون اقتصاد ایتالیا رو به نزول شد و صنعت خودرو سازیش هم از نظر سرمایه گذاری افت کرد و باعث شد برند لانچیا نه مدل های جدیدی بتونه‌ ارائه بده و کلا افت کرد حتی در حد جمع شدن برند لانچیا پیش میرفت..
    ولی الان داره باز به لطف ادغام شدن کمپانی استلانتیس داره باز قد بر افراشته میکنه و جای خوشحالیست….
    پس این اراجیف و مقایسه کردنش با ایران خیلی خنده داره😁😁

    موافقم 3
    مخالفم 4
    1. HamiD

      ۱۶ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2442 ديدگاه)

      والا …
      از نظر فرهنگی عموما میگن که ملت ایتالیا به ایران نزدیک هستند … وگرنه ایتالیا ایتالیا عه ایران ایرانه …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. یوسف

    ۱۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (742 ديدگاه)

    امیدوارم پروژه احیای لانچیا به خوبی پیش بره و هویت و جایگاهش رو دوباره به دست بیاره.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  8. MC20

    ۱۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1585 ديدگاه)

    دیروز داشتم تووی کامنتی به ارسلان عزیز می گفتم در مقابل بی سوادی ها ، حب و بغض ها ، کینه ها و . . . باید بزرگی کرد و صبور بود تا فرهنگ سازی اتفاق بیفته ، اما نمی توونم درک کنم چرا باید یک نفر باید به من بی احترامی کنه ؟ شاید به خاطر فشارهای اقتصادی باشه یا به خاطر فقر فرهنگی یا نبود اصالت و تربیت خانوادگی یا . . . به هر روی مشکلی نیست . جامعه ، همه جور آدمی داره .

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا